Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:38

ik kom maar niet uit mijn merrieroepnaam.. die moet tussen de officiele naam gezet worden.. En ik weet het maar niet!

Sue_

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:47

Wij hebben al weken lang 2 namen. (1 voor een hengstje en 1 voor een merrie) Hou het nog even geheim.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:00

Ik heb nog geen namen, eerst maar es zien wat eruit komt gerold!
Misschien wordt het wel: Big and Ugly ofzo!!
Hahaha, tis zonde!!!

Leuke foto's trouwens van al die lekker buikjes!

Ik heb zelf ook een buitenbak, en daar kan ik altijd in rijden, behalve alst een week hard vriest, dan is het gedaan!
Maar ja, dat gebeurd ook niet zo vaak, dus niet zo'n probleem.
en anders kan ik altijd in de binnnenbak van onze vereniging terecht!

Ik ga vanmiddag lekker rijden, ze zal wel vrolijk zijn, zo met het zonnnetje, en koude temp.

En nu allemaal niet meer zoveel plaatsen hier hoor, lees mn eigen te gaggel om het allemaal bij te kunnen houden. Zouneigenlijk alles wel even op moeten schrijven, want tegen dat ik alles gelezen heb, weet ik niet meer wat ik wilde zeggen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:10

Goedemorgen

Hoe gaat het met alle drachtige dames en al wat zenuwachtig wordende baasjes?
Hahaha, ik ben nog wel relaxed. Duurt bij mij nog zeker 3 maanden dus ik wacht wel rustig af.

Afgelopen weekend niet veel met Fayette gedaan. Ik ben ook afhankelijk van een buitenbak (maar wel eentje met verlichting ). Ik rij al ruim 3 jaar zonder binnenbak. Regen en wind vind ik niet erg mits ik dan al op het paard zit. Als het al regent als ik er nog op moet dan heb ik meestal wat minder zin
Zaterdag ben ik naar de dekhengstenkeuring van het Tinkerstamboek geweest. Weer heel wat moois voorbij zien komen maar vooral deze:
http://i.pbase.com/o4/09/221009/1/54860260.GIL_8129sm.jpg deed mijn hartje sneller kloppen Deze hengst was mij 1.5 jaar geleden als 2.5-3 jarige al opgevallen maar was toen ik mijn keuze voor hengst moest maken begin 2005 niet goedgekeurd bij het stamboek. Dus viel hij, jammer genoeg, af. Maar hij is nu wel door en moet 'alleen' nog de spermakeuring halen om goedgekeurde dekhengst te worden.... Oooh, foute boel want volgens mij zijn hij en Fayette een erg combinatie. Misschien over een jaartje of 2 Fayette toch maar weer eens laten dekken?

Namen? Hebben we al Nu alleen nog wachten of een van de namen wel bij het veulen past

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:16

Onze 2 drachtige dames zijn nu 175 dagen (IJslander) en 249 dagen (Fries) heen. Bij de Fries begint het nu toch echt op te schieten. Ze begint een aardige buik te krijgen.
We hebben dit weekeinde het veulen van vorig jaar gespeent. Ze is nu 7,5 maand oud.

Mirjam

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:20

Weet je wat bij ons stom is bij die namen..
Het is een dubbele naam... Eerste naam voor beide dezelfde en de goede beginletter.. Roepnaam ertussen.. Letter maakt dus niet uit.. En toch komen we niet uit een merrienaam.. Weet iemand nog een leuke naam?

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:24

ik heb ook nog geen namen bedacht. Ben er al wel over aan het nadenken. Ik vind het heel moeilijk om leuke namen te bedenken. De IJslanders krijgen bij ons wel een IJslandse naam en wij willen het Friese veulen een echte Friese naam geven.

Mirjam

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:51

Ik had tot 2 weken terug alleen maar een buitenbak.
Ik vind het op zich niet erg, als het maar een goede buitenbak is en de buitenbak goed onderhouden wordt.
Dat was bij ons niet het geval. Erg zwaar, niet te rijden bij een beetje vorst en na een regenbui had je een zwembad.

Nu sta ik heel luxe en heb ik 2 grote binnenbakken ter beschikking. Lekker die luxe, maar als je me een goede all weatherbak geeft die alleen niet te berijden is met sneeuw, dan zal ik ook in de regen zonder problemen in de buitenbak rijden.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:52

Tjeeeee .... wat kunnen jullie beppen zeg!!! Ik heb niet alles kunnen lezen, dus ik haak gewoon weer even in

Heb vandaag Lee's dekensingels weer langer moeten maken. Ze wordt echt HUUUUGE als ze zo doorgaat!

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:56

Mac, ik heb ook hele pagina's gemist.. hihi.
Jullie zijn echt erg.

Kan iemand mij vertellen vanaf welke dag/maand het veulen eigenlijk levensvatbaar is?

En... wanneer begint de uier te groeien???
Ik zag dat Barb foto's van de uier had gemaakt, dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan maar goed.. we zitten nu over dag 200, dus het wordt eens tijd...

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:59

veulen is levensvatbaar vanaf dag 320.. Deze vraag is de afgelopen week heel veel gesteld

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:03

typisch he?!

Trees heeft trouwens ook tietjes!!
Ikke onder dr buik, mn hubbie kwam heel verwonderd kijken!
Helemaal trots.....ooooooh, ze krijgt tietjes!!!!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:04

Idd, vanaf 320 dagen ongeveer. Meestal zie je twee maanden voor de geboorte heel langzaam iets "veranderen" in het uier. Ongeveer een maand vantevoren wordt het dan langzaam een "echt" uier en pas een paar dagen voor de bevalling wordt het een "strak" uier. Uitzonderingen daargelaten uiteraard

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:07

Jemig... dag 320 pas...
Dan heb ik nog 115 dagen te gaan.
dan kan er nog zoveel mis gaan... bah...

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:12

Jeetje wat wordt hier veel gekletst..
Viërra is trouwens nu al heel iets uier aan het ontwikkelen. Die is even ver als Copper van Marije.

Koekjesgek het duurt idd zo vreselijk lang he Maar het zal het wachten wel waard zijn denk ik zo!
Hoe is het met jou merrie??

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:14

Het duurt veel te lang youngster.
wil hem/haar nu gewoon zien... eigenlijk

Merrie gaat echt geweldig. Ze ziet er top uit, karakter is echt heel anders, veel gemoedelijker.
Ben gewoon weer helemaal verliefd op haar!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:19

hihi, dat herken ik wel Zit maar naar die buik te staren, ben zo benieuwd wat eruit gaat komen

Mooi zo dat ze zo goed gaat!!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:29

oh schei uit, ik wil ook weten wat er in zit!! Mijn hubbie kan het woord veulen geloof ik niet meer horen hahaha

Ik ben er helemaal een beetje zenuwachtig van

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:21

Young.. je kan het helaas er niet uit kijken was het maar zo feest.. dan ging ik NU naar stal en kijken

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:32

ik heb er nog helemaaaal geen last van
van mij mag veulie nog wel 3 maanden blijven zitten.......
hihihihi
NEE toch maar niet.......
ach, nog maar een paar weekjes......*66 dagen nog*

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:59

Zo...had weer een aantal bladzijden leesvoer

Leuke en grappige foto's zien voorbijkomen vooral die ene reuzetierfoto vond ik gaaf

En wat een naam koekie!!! Daar is duidelijk over nagedacht

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:06

Dana01 schreef:
ik heb er nog helemaaaal geen last van
van mij mag veulie nog wel 3 maanden blijven zitten.......
hihihihi
NEE toch maar niet.......
ach, nog maar een paar weekjes......*66 dagen nog*

Plak daar een 1 voor en je weet hoe lang ik ong. moet gaan wachten.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:24

Cayusejuhh schreef:
Young.. je kan het helaas er niet uit kijken was het maar zo feest.. dan ging ik NU naar stal en kijken

beetje jammer is dat wel idd Ach ja nog een paar maanden wachten. Opzich is het zo ook wel lekker, kan ik tenminste nog even rijden

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:31

Jee zeg!! Het is echt niet bij te houden, even een paar dagen geen tijd gehad, moet gelijk tig bladzijden bijlezen. Weinig te melden over Moor. Ze is wat sloompjes, maar ze heeft een goed excuus. Ze ziet er echt uit als een a.s. moeder. Erg rustig, lief, "sloom", aanhankelijk en vooral TEVREDEN! Dit straalt ze gewoon uit! Haar buik staat nog steeds een beetje stil. Hoewel ik vorige week langs de kant stond te kijken terwijl iemand er opzat met de zweetdeken erop. Haar buik komt onder de deken uit! Dus meer in de breedte dan in de diepte. Het zakken zal nog wel gaan gebeuren. Ze moet nog 3.5 maand, heeft dus nog de tijd....

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 14:46

Zocht je een uitgezakte buik?

Afbeelding

Trouwens, ik hoef het er nog helemaal niet uit te kijken hoor
Maar even naar binnen spieken om te kijken wat voor kleurtje erop zit en hoe de waterleiding loopt zou wel heel leuk zijn