[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 04:54

Diane, erg heftig. Begrijp heel goed hoe je je voelt. Andersom werkt het trouwens ook. Toen we Pony's lichaam uit de paddock hadden gehaald, heeft Tara dagenlang staan wachten en roepen. Pris heeft gruwelijk gehuild, zo'n verdrietige hinnik gevolgd door 5 minuten luisteren of ze antwoordde.
Paarden hebben zo enorm veel emoties, vind het prachtig om te zien tegelijk hartverscheurend.

Dyonne, je merrie is prachtig!

faline, pokon baby's zijn ook niet alles hoor haha!

Sylvana, hoe gaat het intussen met jouw kanjer?

linda, ik vind Jupi geweldig. Hooeveel dagen nu?

Mr Joke is ook al een joekel zeg.

Gisteravond met de buurman gepraat, paar dagen wachten nig, en dan toch maar opvoelen. Weten we het in elk geval zeker

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:03

Duimpjes voor je buurman Woogy.

Kabayo voel je niet schuldig al hoort het erbij. Lady heeft toch nog dat gevoel gekend van mama te mogen zijn over die kleine Dirkje en wat was ze trots! Hoe het er binnenin kon jij niet weten. :(:)

Diane ik ken dat gevoel. Nikita was ook zo een moeder,wou geen afscheid nemen van haar veulentje en was echt in alle staten. Dan gaat verwerken voor jezelf ook moeilijker. :(:)
Probeer te genieten van Cyprus straks en natuurlijk je huwelijk! Het zal een welkome afleiding zijn.

Anouk wat grappig die foto waar hij vanachter die boom komt piepen. <3

Dyonne wat ziet ze er toch goed uit! Ht veulen ligt ook nog vrij hoog niet?

Linda ooit moet het er toch een keer uit zou je denken. :(:)

Rowan Empty gaat Spook nog inhalen straks!

Evelien__

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:34

Ook wij zitten veilig vanaf vandaag! *\o/*
Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:58

Gefeliciteerd!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:31

Gefeliciteerd, Evelien!!

Ik heb een bijzondere avond achter de rug.
Ik stapte om 21:45 uur net in bed, helemaal verrot van het werken bij de marathon. Ik kijk op de camera, zie Fi een tijdje onrustig zijn en toen ging ze persen, maar ik zag niets van mest of urine vallen en de cam hapert soms. Nou, binnen 10 minuten was ik aangekleed op stal. Fi was erg onrustig, maar werd rustiger en ging uiteindelijk slapen. Ze was ook wat klam, maar ja, het was ook heel warm. Dus om 23:30 uur zijn we naar huis gegaan.
Vanmorgen om 6:30 uur weer gekeken en haar uier is leger dan gisterenochtend. Zucht er uit, melk er in?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:40

Wordt spannend Cynthia! :D Ben benieuwd of ze haar due date haalt zo!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:22

Cynthia dat had mijn welsh merrie vorige week ook! Uier ook weer leeg daarna, die zit nu op 330 dgn. Misschien toch iets met die '10' dagen draai ofzo

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:27

Diane: heel veel sterkte

Wat een hoop pech in dit topic!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:56

hallo, ik meld me ook weer even.... pfffff, wat een boel gebeurd de afgelopen dagen, helaas ook heel erg verdrietige dingen, heel veel sterkte Kabayo en Diane.. :(:) .. heel erg rot voor jullie!

gelukkig ook een aantal mooie gezonde veulentjes geboren! gefeliciteerd!

en weer een aantal mijlpaaltjes en veilige zone's bereikt! heel fijn.

ik heb geprobeerd bij te lezen, maar de tijd ontbreekt me om echt alles te volgen. sorry! het gaat me te hard.

Wat Lucy betreft weinig verandering, ze groeit lekker door, en kijkt de hele dat wat dromerig uit de ogen, ze is wel wat felheid kwijt (dit gevoel moeten we vasthouden :) ).

Helaas is de eerste poging van camera installeren mislukt, we kregen de kabel niet onder het asfalt door, er moet ergens een buis liggen waar die door kan, maar die was helaas onvindbaar.. kilometers (nou ja, erg ver) gegraven zonder resultaat.. erg frustrerend.
Ik ben nu aan het kijken voor een kabelgoot voor over het asfalt, dat is misschien een optie, maar er moeten vrij zware trekkers en aanhangers over, dus even informeren of dat wel werkt. wordt vervolgd..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:23

Tuinslang erom heen en daarover heen rubberen matten, werkt prima met zwaar verkeer. Zo ligt hier zomers de stroomdraad over de oprit en er komt heel wat groot verkeer overheen overdag.

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:32

Woogy schreef:
Diane, erg heftig. Begrijp heel goed hoe je je voelt. Andersom werkt het trouwens ook. Toen we Pony's lichaam uit de paddock hadden gehaald, heeft Tara dagenlang staan wachten en roepen. Pris heeft gruwelijk gehuild, zo'n verdrietige hinnik gevolgd door 5 minuten luisteren of ze antwoordde.
Paarden hebben zo enorm veel emoties, vind het prachtig om te zien tegelijk hartverscheurend.

Dyonne, je merrie is prachtig!

faline, pokon baby's zijn ook niet alles hoor haha!

Sylvana, hoe gaat het intussen met jouw kanjer?

linda, ik vind Jupi geweldig. Hooeveel dagen nu?

Mr Joke is ook al een joekel zeg.

Gisteravond met de buurman gepraat, paar dagen wachten nig, en dan toch maar opvoelen. Weten we het in elk geval zeker

Hier gaat het nog steeds goed... ze heeft me vannacht gefopt de kling stond open de uiers waren ineens anders dus ik dacht whiehoe eindelijk maar nee niet dus we dachten 2 weken geleden al het komt maar zoals het nu lijkt kan ze het nog wel weken volhouden ahah. wel heeft ze het snachts heel moeilijk kreunt steunt en heel veel lucht en natte billen. dit gaat nu al meer dan een week. 337 dagen vandaag

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:53

Blijft duren zo ook Silvana!

Juval oh nee camera troubles. Bah sterkte ermee. Ooit ook enorm mee geklungeld. :o

Cynthia het klinkt precies als de 10-dagen draai,ik ben heel benieuwd! Ik geloof er wel in. :)

Evelien mooie mijlpaal! _/-\o_

Hier 2x Vera alarm vannacht en 1 x zoon alarm. :z
Uier trekt wat terug na weidegang maar vult dan weer snel. Echter denk ik dat ook het vocht er nog uit moet en de melk erin. Hoe dan ook,we houden ze streng in de gaten. }>

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:15

Geen veulens dan?
Mooie weer is even weg nu

Oh wachten duurt lang en al zeker als je weken ervoor denkt dat het gaat komen pff merrie's soms, schatjes van petatjes

Vera ook al goed aan het voortdoen dan
Prijs jezelf met twee maal alarm
Hier zeker tien keer madame vind het echt super leuk te gaan platliggen oh nee weer beetje rechter ohnee toch plat ohnee weer rechter en dan eindelijk een uur te gaan platliggen. Tja moet ik alarm wel even afzetten grrrr gelukkig hoef ik bed niet uit.

Houden jullie nog vol DL en Linda, ik voel me leger en leger worden %) hopelijk laat Flo me intussentijd wat slapen maar die gaat nooit plat.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:16

Mr joke is super knap <3

Cynthia spannende nacht hoor ik zo :D

Pretty ook weinig slaap zo te horen :P

Juval camera problemen... Heel erg herkenbaar en heel irriterend!

Silvana ze houdt het lang vol zeg....

Evelien gefeliciteerd. Altijd fijn :)

Diane wat vreselijk :( krijg spontaan kippevel

Linda, jupi doet het straks stiekem als jij eens weg bent :')

DL beste uiers! Spannend

Faline knappe dames!

Dankjullie wel voor alle lieve berichtjes <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:18

Als het de 10 dagendraai was, bevalt ze straks op haar eigen verjaardag :D

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:20

Ja heel erg lang kabayo al wel weken dat we aan het waken zijn ik ben eigenlijk wel kapot. maar we gaan stug door. hoe is het nu met jou? Ik zou blij zijn als het veulen er gezond en wel naast staat wat een vreselijke dingen afgelopen tijd.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:22

Dat zou nog iets bijzonders zijn Cynthia. :)

Fotsy ik prijs me zeker gelukkig! De andere merries zijn ook wat anders hoor. Daar moet de slaapstand op en bellen ze me alsnog +5 keer wakker.
:(:) Voor jou en je bent al ziek,dat bevordert de genezing ook niet natuurlijk.
Hup Elsa!
Heb jij de slaapstand erop?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:25

Sterkte Diane! :( Prachtig was ze... :(:)

Gelukkig lees ik dat het met de merrie van Kelly beter gaat. Daar hield ik echt mijn hart bij vast. Maar ze ziet er schitterend uit op de foto's. Hopelijk doet de medicatie zijn werk en heb je over enige tijd een gezond veulentje. Het is je echt gegund na al die ellende van vorig jaar.

Mijn Esquina zit vandaag op 306 dagen en ze eet gelukkig weer een klein beetje muesli. (Merriebrok wil ze nog steeds niet), maar ik vul nu de muesli aan met extra vitamines (speciaal door de voerleverancier gemaakt als aanvulling voor drachtige merries, is een soort wit poeder). Gras en hooi eet ze wel goed.
Ik probeer het haar zo comfortabel mogelijk te maken, maar ze lijkt het echt lastig te krijgen. Ik hoop dat ze maar snel op de veilige grens zit en dat ze dan hopelijk niet te lang meer moet afzien vooraleer ze kan genieten van die kleine lastpak :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:30

Evenlien veilig gefeliciteerd!

Nou hier dag 350 voor spook. Test lijkt iets te zakken. Straks nog eens kijken. Empty doet wel goed voort.

Gisteren
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:43

Kabayo, :(:)

Diane_Basje, Lijkt mij vreselijk om je merrie zo verdrietig te zien :(:)
Wil je toch even succes wensen met je examen vandaag!

Anoukk_, Mooie foto's van mr. Joke !

Evelien__, Laat de baby maar komen....

Cynthia82, Onrustig nachtje, ze zal toch ook niet zo'n fop merrie worden

En dan voor alle fop merrie's....
Kom op nu, baasjes lopen op hun tandvlees!

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:18

Eindelijk heb ik alles kunnen lezen.. Maar wat een vreselijke nare berichten Y;(

Kabayo, ik heb hier met tranen in mijn ogen met heel vele ongeloof naar je berichtje gestaard.. Ik vindt het afschuwelijk! Ik was echt weg van Lady! Ik vind het zo ongelovelijk oneerlijk voor je.. En die arme dirkje.. Ik weet gewoon niet wat ik tegen je moet zeggen. Ik weet hoe het is om je paardje te verliezen maar allebei?! Wat vreselijk, heel heel heel veel sterkte. Lady zal nooit vergeten worden :(:)

Kelly wat fijn dat het de betere kant op gaat met je paardje. Ik zat even flink in de stres en dacht bij elke pagina die ik las "please Let it still be there"

Diane, ook al zo'n vreselijk drama.. Ik kan er echt niet bij, wat zal jij verdrietig zijn.. En al helemaal als je lieve merrie er dan ook zo van slag van is. Ik leef erg met je mee! Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.. ;(

Gelukkig ook een paar gezonde veulentjes geboren. Van harte gefeliciteerd met alle nieuwe zoeties! <3

Alle merries bij ons op stal zijn bevallen, alleen Ushi nog. Eerste was een hengst veulen die is al bijna 2 maanden oud, flink beestje. Tweede veulentje is een week geleden geboren een prachtig chique merrie veulentje. En gisteren het derde veulentje ook een merrie veulen. Allemaal mooi op/rond de datum.

Met ushi gaat het goed gelukkig. Ze is de laatste week echt pislink. Ze is al boos als je naar haar kijkt, echt nog nooit mee gemaakt met haar. := ze is vandaag 275 dagen drachtig dus we moeten nog even geduld hebben. We gaan wss met Ushi naar dat andere stalblok om toch onder de camera te kunnen staan mer ushi. Dat geeft gewoon net wat meer rust. Maar ik blijf er bij die tijd wel bij slapen en ze krijgt ook gewoon een geboorte singel om.
Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:23

Poeh, wat is Ushi al dik/rond zeg :oo En ze moet nog even, ik kan mij goed voorstellen dat ze er een beetje mee klaar is := Verstandig om haar te verhuizen, al het zekere voor het onzekere nemen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:27

Ushi is weer lekker zwaar. :D
Fijn dat ze onder de camera zou kunnen!

Rowan ziet er goed uit met Empty,het wordt nog wat met haar uier!

Vera vanmorgen:

Afbeelding

Kan voller nog. :P

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:33

And we have a three hundred and forty eight!!!!'

Had het zó graag niet 'gescoord'. Maar ja, ik ben ('gelukkig' want gedeelde smart is immers halve smart, toch?) de enige die zolang op beeb moet wachten.
Chick is wel zo goed als ontspleet, ontsploten of hoe je het ook wilt noemen.
Sinds vandaag eigenlijk. We gaan dus nog steeds de goede richting op.
Belanden inmiddels wel ik de fase: is het van de eerste of van de tweede dekking?
Al ga ik nog steeds van 1e uit hoor.
Zojuist:
Afbeelding

Afbeelding

Cynthia, mama worden op d'r verjaardag! Ik zou dat een strakke planning noemen, hahahaha.

Spook kruipt ook richting de finish en dat is er onderhand ook wel tijd voor.

Diane_Basje: succes vandaag!!

En verder weet ik het niet meer.....

Met al die ellende van de laatste tijd vraag ik mezelf toch af of ik alles voor het grijpen heb.
Wat hebben jullie allemaal klaar liggen in geval van nood?
Bij eerdere veulens hoefde ik daar nooit over na te denken. Paarden stonden gewoon tussen de koeien dus alles wat eventueel nodig was dat lag bijna voor het grijpen.
Nu moet ik er zelf voor zorgen dat het binnen hand bereik ligt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:40

in de openingspost staat een hele checklist, misschien heb je daar iets aan