[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:33

Mooie buik hoor, en nog 20 dagen zie ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:36

Ja gaat snel, voelde vanmiddag het veulen flink te keer gaan :))

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:37

je kan echt gaan aftellen, ik ga dat vanaf morgen doen!

Mag nog wel even blijven zitten hoor, tis zulk rotweer....

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:40

@ Neonlight, tnx voor het voorbeeld!

Zou een tijd terug foto's van mijn merrie vanaf 1 jaar oud krijgen van de mensen waar ze 2 jaar in de wei heeft gestaan maar heb die foto;s nooit gekregen helaas. Ben nml erg benieuwd welke kleur ze eerst was. Ze heeft wel de kleur manen van het veulentje wat jij liet zien. Dat is een vosje? Dacht vroeger dat het heel simpel was :P Zwart, bruin, vos, bont of schimmel maar het blijken dr toch een stuk meer te zijn dan ik dacht ;).

Vandaag 335 dagen...

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:43

Selina heeft al sinds 8.30 niet gepoept. Of ze heeft het wel heel erg goed verstopt of zij of haar veulen hebben het opgegeten.
Volgens mij poept ze normaal gezien toch redelijk vaak. Het valt me nu op omdat ze met haar veulen op stal staat en er ligt nog steeds geen drol. Verder doet ze heel normaal, ik heb haar vandaag urenlang geobserveerd. Ze is alleen wat extra alert omdat ze nu een veulen heeft.
Ik maak me er zorgen over dat ze al zolang niet gepoept heeft. Moet ik alarm slaan? Wat denken jullie hiervan?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:44

ik heb wel eens gehoord dat het vaker gebeurd dat een merrie een dagje niet mest als ze net bevallen is.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:52

misschien even DA bellen en om advies vragen ;)

Nog niks gehoord over sool.. dus ga er van uit dat het nog rustig is dan. aarg,. tergend dat wachten... :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:54

Nada schreef:
Wij zijn er op dit moment mee bezig. Als het goed is komt Joy binnen een paar dagen via marestare op internet. En daarna Jill.
Wij hebben zelf gewoon een laptop hoog in de stal gehangen en daar een een internet snoer over het erf en een webcam aan verbonden. Maar hoe je het met marestare regeld weet ik niet precies, daar is mn zus mee bezig geweest.

Als het goed is zorgen hun nu dat ze in een link op internet komt. Dus dan kunnen jullie hier ook allemaal gezellig mee kijken :D.

Leuk leuk leuk *\o/*

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:56

zou gewoon ff de DA bellen met je vraag over het poepen hoor, nemen ze je heus niet kwalijk, mss is het niks bijzonders, maar dan slaap je iig lekker!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:56

Joto schreef:
_O- Tja hoe noem je zulke mensen..
Achterbaks.. Jaloers? noem het maar

he bah... :\ .

Ben de namen vergeten die bij de mijlpalen van 320 dagen horen :o , maar wel een proficiat! Aftellen maar!
Laatst bijgewerkt door Gem op 28-02-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:59

@anarya : de merrie maakt de darmen volledig leeg net voor de bevalling normaal gezien ,daarom kan het wat duren eer ze terug mest maakt...maar inderdaad als je je zorgen maakt effe DA laten komen ;-)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:17

Sterkte Manueeltje.

Heb vandaag het veulentje voor het eerst in beweging gezien. Zo speciaal!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:25

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:28

Iedereen met veulen en mijlpaal, gefeliciteerd

AD dat is toevallig ik vandaag ook bij mabel. stond achter haar terwijl zij aan het eten was en zag de buik bewegen af een toe een flinke schop. Vorige dracht heb ik dit nooit gezien. Heb echt staan genieten.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:31

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:33

Poeh, tja dat mesten is een goeie, Paulien heeft als ik een gok moet doen toch binnen 3 uur wel gemest na het veulen. Zal het eens in de gaten houden, nooit heel erg op gelet eigenlijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:33

Heb je gepbt Manueel.

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:32

Hmm als de merrie de darmen helemaal leeg maakt voor de bevalling snap ik dat het wel even duurt. Ik heb ergens een keer gelezen dat een paardenmaar ongeveer 6 liter kan bevatten maar het darmstelsel wel 100 liter. Ik denk niet dat ze al zoveel gegeten heeft... :)
Bedankt voor jullie reacties! Nu hoef ik me wat minder zorgen te maken. Ik zal zo eens een fototopic maken zodat jullie haar kunnen zien. Moet eerst nog wel even een wasje in de wasmachine gooien :P

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:51

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:51

Anarya schreef:
Selina heeft al sinds 8.30 niet gepoept. Of ze heeft het wel heel erg goed verstopt of zij of haar veulen hebben het opgegeten.
Volgens mij poept ze normaal gezien toch redelijk vaak. Het valt me nu op omdat ze met haar veulen op stal staat en er ligt nog steeds geen drol. Verder doet ze heel normaal, ik heb haar vandaag urenlang geobserveerd. Ze is alleen wat extra alert omdat ze nu een veulen heeft.
Ik maak me er zorgen over dat ze al zolang niet gepoept heeft. Moet ik alarm slaan? Wat denken jullie hiervan?

Aziza poept ook pas meer dan 12 uur na de bevalling weer, dat was vorig jaar zo en dit jaar weer. Ik denk dat het idd komt omdat de darmen helemaal leeg gemaakt worden voor/tijdens de bevalling.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:04

Hmm Manueeltje dat is rot.
Manueeltje en Maseike. Wilde kost wat het koste naar een andere stal en hij vond het wel best zo en uiteindelijk toch voor elkaar gekregen al is het niet de stal die ik voor ogen had. Nu zijn we beide toch blij met deze beslissing. Hij wilde met Apache dekken terwijl voor mij een hengst met minder kwaliteit ook goed was geweest. Maar de HH wil het veulen als deze een hengst is en ik alleen een merrie wil ik er wel achter sta. Denk alleen wel dat als het veulen te goed is voor mij ik haar wel verkoop,aangezien ik haar dan niet kan bieden wat ze wel verdiend.
Ik denk dat zowat bij iedereen die alleen komt te staan het erg moeilijk wordt om alle paarden of zelfs 1 paard te houden,alles is ook zo duur geworden. Alles valt dan even op je eigen inkomen en dan is een dak boven je hoofd wel het belangrijkste.

Weer een aantal mijlpalen. Gefeliciteerd.

Kyrkelover waar heb je gereden.

Was er toevallig iemand vandaag in Den Dungen?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:09

Hier nog een filmpje van onze leasemerrie Asfoura, vandaag op 265 dagen.
Ik zie dat ze gelukkig eindelijk wat bij gekomen is, de keren dat wij haar gingen bekijken was ze nog erg mager, nu ziet ze er lekker rond en gezond uit :D

http://www.youtube.com/watch?v=ZyC0fCc8jlU

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:31

Yvank, mooie foto's! Ze heeft een lekker buikje. Leuk om te zien, een haflinger merrie die net zo ver is als die van ons :D. Ben benieuwd wie er eerder gaat!

Wat naar zeg van dat dood geboren veulentje .

AD en conejo, wat leuk dat jullie ze hebben zien bewegen, dat is zo speciaal om te zien :D . En dan wordt het ook veel tastbaarder vind ik!

AZ, leuk filmpje! Ze kan nog lekker lopen met zo'n dikke buik :D.
En fijn dat ze aangekomen is!
Een van onze merries is nog steeds redelijk mager. Ze heeft niks met haar tanden, staat nu 's nachts binnen en had een deken op wat ze normaal niet heeft. Ze krijgt 24/7 hooi en nog heel veel pulp bijgevoerd, maar ze blijft iel helaas..

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:34

Joto schreef:
Haha nee dat is zo, maar zulke rare mensen hoeven niet de paarden te bespieden :D

Dat lijkt me ook wel vervelend. Maar ik heb al wel vaker gezeur gehad van mensen op internet. En niet alles zal bij ons perfect gaan, maar volgens mij gaat dat bij niemand. Dus ik trek me er lekker niks van aan!

We vinden het wel heel fijn dat als er wat aan de hand is als wij er niet zijn dat dat dan hoogstwaarschijnlijk wel door iemand opgemerkt wordt en die alarm slaat :) .

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:35

moet je eens proberen meusli met levende gisten bij te voeren.
hoeft ze maar een klein beetje van te hebben

de levende gisten veranderen het darmflora waardoor de meusli en ander voer beter word opgenomen en ze dus sneller dik worden