[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:37

Mijlpalen? Doe ik ook niet aan :+

Ja vooruit met 320 dagen....

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:39

Oh nee dan haal ik het bij hem op scheelt hem ook weer moeilijk doen met opsturen enz. Des noods moet ik elke dag heen en weer rijden als mijn kleine Juweltje maar geen stress heeft dat is voor mij nu het belangrijkste

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:40

Ik denk ook dat het wel kan hoor en dat je dan idd wel verzendkosten kan krijgen. Bij mijn HH kan er ook op locatie geinsemineerd worden door hun zelf en dit is de eerste 3 cyclussen gratis en daarna betaal je per cyclus iets van €20,-.
Als hun dat niet doen maar wel verzenden moet je het zaad wel voor een bepaald tijdstip bestellen zodat het de volgende dag geinsemineerd kan worden

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:41

hahaha ging net langs elkaar heen. Zelf ophalen kan natuurlijk ook ;).

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:45

@ KG: Juwel is dus goed de nacht ingegaan! Hoe is het nu met dr?
In princiepe mag jij zelf bepalen wie je paard insemineerd, als jij wilt dat dat de DA is kan dat prima!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:52

Mabon, balen dat ze weer hengstig is. Ik zou haar nu dus nog wel laten dekken inderdaad, ze staat toch nog bij de hengst, en eind juni veulen is nog niet zo gek. Heb zelf een half juli veulen gehad (merrie werd op 24 augustus pas drachtig) maar dat veulen heeft een prima tijd gehad. Nazomers zijn tegenwoordig ook zeer goed.

KG, hoe is het deze ochtend?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:12

Gisteren in de haast helemaal vergeten te reageren op Mabon, maar ik zou
idd ook nog laten dekken, zou denk wel mijn laatste poging zijn geweeest maar
ze staat er nu toch en oké een vroeger veulen is fijner, maar zelf heb ik 2 jaar
geleden ook een juli veulen gehad en komt ook allemaal goed hoor :)

KG: ben ook heel benieuwd hoe het Juwel is nu.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:44

FF een vraagje he aan jullie

kitzbi wordt weer gereden en ook gaan we weer na wedstrijden maar nu aankomende zondag hebben we wedstrijde en dan heb ze 2 dresuur proefjes en 1x bestgaand en 1x springen het springen is rond half 3 maar nu hebben we er een veulen bij lopen wat zouden jullie doen veulen mee en dan op de trailer latenen dan als we elke keer klaar zijn veulen erbij laten drinken en dan als we moeten rijden veulen op trailer of thuis laten in zijn stal van 8 bij 5 ... ik zit heel erg in dubio en hij is 8 weken en is elke dag 2 uur van moeder af en eet en drink goed ....eerst 1x dresssuur is kwart over 10
HELPPPPPPPP

wat zouden jullie doen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:51

Pfoei, dat is een goeie Kitzbi, ik vind het op zich een lange dag om de merrie
van het veulen weg te houden, maar om het veulen mee te nemen en dan op de
trailer te laten zou ik zelf ook niet zo zien zitten.....hmmm ik vrees dat je aan mij ook
niet heel veel hebt eerlijk gezegd, maar ik neig toch eerder naar thuis laten en dan op
stal met bijvoorbeeld een paard er naast in een andere stal.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:56

het veulen mee nemen en bij je houden.
Dat zou ik dan doen.
Maar eigenlijk had ik ze in eerste instantie thuis gelaten.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:10

Ik zou er zelf voor gekozen hebben om in ieder geval nog niet zo heel lang
weg te gaan, maar is voor ieder eigen keuze natuurlijk. (niet aanvallend bedoeld hoor) ;)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:39

kitzbi schreef:
FF een vraagje he aan jullie

kitzbi wordt weer gereden en ook gaan we weer na wedstrijden maar nu aankomende zondag hebben we wedstrijde en dan heb ze 2 dresuur proefjes en 1x bestgaand en 1x springen het springen is rond half 3 maar nu hebben we er een veulen bij lopen wat zouden jullie doen veulen mee en dan op de trailer latenen dan als we elke keer klaar zijn veulen erbij laten drinken en dan als we moeten rijden veulen op trailer of thuis laten in zijn stal van 8 bij 5 ... ik zit heel erg in dubio en hij is 8 weken en is elke dag 2 uur van moeder af en eet en drink goed ....eerst 1x dresssuur is kwart over 10
HELPPPPPPPP

wat zouden jullie doen

Ik zou hem gewoon thuis laten :j
Stal genootje deed dit vorig jaar ook, maar moest alleen de merrie melken :+ :D

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:03

Allemaal bedankt voor het medeleven.

Ze zijn alweer bezig met de dekking en na de hengstigheid wordt ze dit keer ook gespoeld als dit dan allemaal achter de rug is halen we haar op en laat ik haar hier na 28 dagen scannen. Mocht ze niet drachtig zijn dan gaat ze volgend jaar op tijd weer naar de hengst toe.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:06

Mabon is ze wel drachtig geweest deze keer dan?
Dan zou het eventueel een optie kunnen zijn om haar Regumate
te geven.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:16

Is het haar 1e dracht?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:25

kitzbi: En gewoon niet aan alles meedoen? 2 uur eraf gaat goed, maar nu ben je als ze wat uitlopen en met reizen erbij al gauw zo'n 5 of 6 uur weg. Daar vind ik hem nog wel erg jong voor.
Roepend veulen op de trailer is weer niet bevorderlijk voor moeders prestaties in de ring.
Ik zou het dan bijvoorbeeld alleen bij de dressuur houden en dan weer naar huis gaan.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:37

Juwel had vanmorgen 39graden en na 1.5uur 38.5 ze heeft in de tussentijd gemest en gestapt een stukje dus was heel positief eigenlijk ze ligt wel heel veel s'nachts en overdag bijna niet alleen vanmorgen wel maar goed ze staat ook zo weer op. Heb ze nu lekker op de wei en dan krijgt ze vanmiddag alleen peniciline of ab en geen pijnstillers dan moet ze de koorts zelf gaan regelen en dan even kijken hoe dat gaat scheelt weer een prik in haar toch al zere ader in de hals. Ach ja ze zal het straks ook helemaal zonder moeten gaan doen ze kan niet de rest van haar leven op de pijnbestrijding door gaan. We gaan het weer zien voor nu ben ik wel een beetje tevrede weer met haar.
O'marisa daar in tegen durf ik nu ook niet zomaar te laten scannen eigenlijk ben echt een beetje bang ervoor geworden denk ik... maar het moet want ze moet toch nog een keer gedekt worden dit jaar dat word wel de laatste keer dit seizoen.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:00

nou ben eruit kitzbi daar gaan we niet mee springen dus om half 12 de laatste bestgaand dan zijn we weer thuis om 1 uur...

best moeilijk he hahahah

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:04

Dat lijkt me een prima middenweg toch Kitzbi :)
Zo hoeft het veulen ook niet te lang zonder mama en
natuurlijk ook andersom.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:37

kitzbi: lijkt mij idd ook beter om dan maar niet met alles mee te doen. De tijd zonder moeder word nu al wel lang genoeg.
Want je bent dan toch al weg van 10 tot 1.

mabon: balen dat floor weer hengstig is, nu dus al weer aan het dekken en duimen dat het pakt nu.
Ook loes is na 2 cyclussen gespoeld na de laatste dekking. En daar drachtig op geworden.

snowdon: dank je :D

KG: nog steeds koorts dus en o'marisa lijkt weer hengstig. Het zit je ook niet mee.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:19

jeetje mabon das ook wat..
nou hopen dat dit lukt anders volgend jaar weer nieuwe kansen!
zoals al vaker verteld
hiba vorig jaar niet drachtig te krijgen en dit jaar begin mei in 1x drachtig!
zonder gepruts en gedoe aan der lijf!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:23

:wave:

KG, gelukkig dat het toch stapje voor stapje ietsjes beter gaat.. Nog steeds heel veel sterkte!

Ik kreeg ook 2 buisjes thuis gebracht en dat heeft mijn DA ingebracht. Idd zat ik alleen met extra verzendkosten :)

Mabon, wat balen! T wordt nu ook wel heel laat.. Succes in iedergeval :)

Ik vier toch wel een feestje, mijn merrie is nog niet hengstig geweest (en altijd ongelovelijk duidelijk hengstig) dus ik heb goede hoop dat straks met dag 40 alles nog goed zit :D

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:38

kitzbi, goeie keuze denk. 8 wk is wel erg jong om de hele dag alleen thuis te laten (mijn mening), was het 12 weken was t geen enkel probleem, heb ik ook gedaan.

Veel succes zondag!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:34

ProudJustify schreef:
Mabon is ze wel drachtig geweest deze keer dan?
Dan zou het eventueel een optie kunnen zijn om haar Regumate
te geven.

7 juli is zij gedekt en met 17 dagen gescand ze hebben toen een vruchtje gezien alleen is zij gisteren dus weer hengstig geworden. Na deze dekking wordt zij gespoeld hopelijk is dat genoeg.

marjolein88 schreef:
Is het haar 1e dracht?

Nee 3 jaar geleden heeft zij een veulen gehad.

Ik heb haar pas vanaf 28 april 2009.
Voor mij heeft ze bij 3 handelaren gestaan waaronder bij mijn vriendin daar heeft ze 4 dagen gestaan voor ik haar mee nam.
Bij de handelaar daarvoor stond ze samen met haar dochter van 3 jaar. Ook daar heeft zij niet lang gestaan, en daarvoor heeft zij ook weer bij een handelaar gestaan.
Toen ik haar meenam was ze erg dik en zat tegen hoefbevangenheid aan. Samen met mijn verzorgsters is het gelukt om haar rondom 9 cm af te laten vallen in 1½ maand tijd. Ik had haar op rantsoen gezet en we hebben haar veel beweging gegeven. Zij past zich geluukig wel makkelijk aan en lijkt daar geen moeite mee te hebben.
Vanaf 19 juni staat ze bij de HH dit omdat mijn andere shet ook drachtig is en ik het voor de veulens leuk vind als ze een speelkameraatje hebben tijdens de opgroei periode. Maar toen ik daar ging kijken was ze al weer tonnetje rond dit was nog voor de eerste goede dekking.
Misschien dat haar gewicht haar nu ook in de weg zit?
Zo was ze toen ik haar voor het eerst zag.
http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... bf23d2.jpg

Zo was ze toen ze naar de HH toe ging.
Afbeelding

En zo was ze bijna 3 weken later bij de HH.
Afbeelding

Ik laat haar over 28 dagen scannen als zij dan niet drachtig is gaat ze weer op rantsoen en krijgt ze weer veel beweging zodat ze volgend jaar lekker slank weer naar de hengst toe kan.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:18

jee, die is uhm..nogal uitgedijd....wel prachtige shet.

mijn dame word dinsdag weer gescand, ben benieuwd of ze nog drachtig is, ze is vorig weekend samen met vriendin pony door het draad naar de hengst gegaan, die wilde natuurlijk wel dekken, als ze hem opzoeken laat ie zulke lekkere hapjes niet aan zn neus voorbij gaan, dus ze heeft zich toen best opgefokt omdat ze hem niet in haar buurt wilde....misschien maak ik me te druk, maar je weet maar nooit.

ze zit nu op 81 dagen.