Wachten duurt soms zoooo lang hè!! Tja ik ken het gevoel van wachten maar al te goed. Zoë begon ruim twee weken voor de uitgerekende datum al met kegelen en vanaf twee weken voor de uitgerekende datum begon de melk te schieten. Uiteindelijk heeft ze een week overgedragen. Maar tsjonge je verwachten zo'n veulen elk moment maar er kamo maar steeds niks. Maar gelukkig nu is het einmdelijk.
Iedereen gefeliciteerd met de geboorte van alle veulens hierzo.
@ Spaikey het wordt iedergeval mooi weer nu Misschien zet het nu door, begin nu wel aardig moe teworden. Ze staat nu heerlijk op de wei in de zon, misschien dat het voor het veulen nu teheet gaat worden en dat het water gaat borrelen waardoor die denk oeps ik moet eruit
Zeg even een vraagje... Met een niet zo volle uier.. maar wel zo'n verschil in de kling.. Is een birthalarm om doen dan te vroeg.. of zou je zeggen als het er zo uit ziet.. zou ik het maar doen??? Ik moet zelf werken vanacht.. en mijn pa en ma zitten niet de heletijd naar de cam te kijken.. dus dan zou ik de birhtalarm kunnen neerzetten!
Whiz schreef:
Mensen de uier is nog niet zo vol .. maar check het verschil in de kling.. 1 foto van 1.5 geleden en 1 van vandaag.
Amandeke: SUCCES!!!! En maseike: misschien???? @ whiz; als het goed is voor je eigen gemoedsrust, gewoon doen, je hebt zo'n ding, gebruik hem dan gewoon!!
Vandaag weer even op bezoek geweest bij die wandelende buik op benen en haar buik leek meer naar onderen gezakt in plaats van naar de zijkant. Uier leek weer minder maar er zaten wel witte spikkels op de spenen. DA nog even gesproken en die had haar toevallig nog even opgevoeld om te kijken of alles goed was met beebje, maar dat bewoog nog helemaal prima en toen wij er waren zagen we ook heel de buik heen en weer gaan. Banden leken ook wel weer wat slapper, maar denk toch dat het nog wel 1 a 2 weken gaat duren voor beebje zich laat zien.
Heb helaas geen foto´s kunnen maken omdat het licht precies verkeerd in de stal valt. Durfde haar ook niet mee uit wandelen te nemen want DA was met soort tractor aan het slepen en alle paarden waren aan het racen door de weides en paddocks dus leek me geen goed plan, ze zou dan toch niet stil staan. Nou ja woensdagavond weer kijken en dan weer even nieuwe foto´s maken
Ja Maseike komt net van de merrie af en die voelt zich niet lekker. En wederom uijer druppels en muts nu ook. Ik ga nu eten en snel terug naar monchique!
Sorry voor kleine update Als ik iets leuks kan melden doe ik dat via jenny dan horen jullie het vanzelf..
Fijne avondt iedereen!
@ Amandeke: succes. @ edit ProudJustify sorry ik heb niet gelezen alles ik zal morgen even alles gaan lezen
jaaa zet hem op monnie, ik hoop echt dat het komt vannacht. Dan is mon van haar dikke buik af en kan Heidie weer lekker slapen en samen genieten van de beeb!
Zou volgens mij maar zo kunnen hoor. Denk dat ik het ga verliezen Maar geen probleem het is de anderen van harte gegund (ook al is mijn merrie eerder uitgerekend)
Isis ook nog niet, al is ze errug boos en had ze aan een kant van haar mini-uier weer een kegeltje.....(geen foto, want dan riskeer ik een trap tegen m'n hoofd)
Heb een beetje rond gevraagd en gelezen en hoor gelukkig toch wel meer verhalen van merries die zo belachelijk ver over tijd lopen (zelfs 385 dgn, dan kunnen we nog even vooruit). Verder heb ik gehoord dat als een veulen in de baarmoeder overlijd die er meestal ook relatief snel uit komt. Dat stelt me toch allemaal weer een beetje gerust.
Baal zo ontzettend van mezelf, dat ik me eerst al twee weken voor de uitgerekende datum gek laat maken (doordat ze toen ze belachelijk onrustig was) en denk dat het veulen komt en baal dat ik nu niet het geduld heb om gewoon rustig af te wachten .......