[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:14

hier foto van het nieuwe veulen, hij heeft nog geen naam.. dus heet voorlopig even "baby"
hij is zo lief en mak en nieuwsgierig, echt leuk!
hier zijn de hengstjes leuker dan de enige merrie die we tot nu toe hebben

Afbeelding

en hier de uier van een merrie die echt op springen staat!
ze was 14 mei uitgerekend, en heeft een mega buik, is erg onrustig snachtes en loopt met dr staart opzij in de wei.. maar nog geen kegels/hars/melk druppels..
Afbeelding

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:58

Hallo allemaal!

Meelezen gaat bij mij nog wel, maar altijd op iedereen reageren red ik niet... Sorry...

Meld wel even heel ego mijn groot nieuws:

Lisje en Vicaro zijn weer thuis!

Monchou

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:27

Ik weet dat het een beetje laat is, maandag al geboren, maar ik had jullie nog foto`s beloofd van de kleine man.
Hier het officiele geboortekaartje:

Afbeelding
Als ik er voor 1 van jullie ook een moet maken, PM me dan maar ff!

Hier de ECHTE foto`s *beetje veel maar ik kon niet kiezen*

Afbeelding
Het gras hier in Drente ligt erg lekker!
Afbeelding
Wattus vinden jullie mij schattig? Ik ben een stoere kerel hoor!
Afbeelding
Even bijtanken...
Afbeelding
Kusje
Afbeelding
Erg moe geworden van al dat foto`s maken, nu ga ik slapen!

Wat een schatje he! Ik had jullie gewaarschuwd voor zijn liefheid!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:31

wat een mooie zeg, mijn veulen (vrijdag geboren) vind mensen doodeng

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:34

ff een update van mn shetje en mn gelderse merrie
Afbeelding
uier van vandaag van mn shetje beetje wazig maar mn jaarling shetje duwde me steeds omver ( ze is een beetje heel erg verwent )
Afbeelding
uier is ook al heel warm
Afbeelding
uier van utopia veel minder maar haar veulen moet over 14 dagen al komen
Afbeelding
hopen dat het nog vol komt
banden worden wel al slapper
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en de dames nog ff VOL in beeld
de foto's zijn van vandaag
sorry voor de hoeveelheid foto's

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:36

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:38

ik ga even niet bijlezen ben helemaal hieper! Waldfee krijgt echt uier *jaaahaaa* en het veulen is zooooo bewegelijk! echt aan het poingen doet ie die buik beweegt! Heb vanavond een hele tijd over haar buik heen gehangen. terwijl ze in de wei stond waldfee vind het wel erg gezellig geloof ik

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:15

Barb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:24

Nimber schreef:
ik ga even niet bijlezen ben helemaal hieper! Waldfee krijgt echt uier *jaaahaaa* en het veulen is zooooo bewegelijk! echt aan het poingen doet ie die buik beweegt! Heb vanavond een hele tijd over haar buik heen gehangen. terwijl ze in de wei stond waldfee vind het wel erg gezellig geloof ik

Hier precies hetzelfde
Ik vind het met de dag spannender worden, kreeg gisteren dus de ingeving dat het 3 dagen eerder komt dus ben benieuwd of ik gelijk krijg!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:26

Nimber, hyper-ze! Ik weet nu wathet is om je hyper te voelen. Heb het nooit begrepen, was altijd de nuchterheid zelve. tot vorige week......

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:15

Haha ik ben altijd wel wat hyper die laatste weken hoor. maar nu wel wat meer omdat we zoveel ellende hebben gehad.Ik heb kwa datum geen idee wel overtuigd dat het een merrie

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 00:26

Zo ben ik er van overtuigd dat het een hengstje wordt..... Ik heb ook al een naam voor een hengstje, voor een merrie nog steeds nix geschikts gevonden......

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 01:14

Ik ben benieuwd of jullie gelijk hebben. Ikzelf heb ook wel een idee wat het wordt en gek genoeg zit ik constant de naam van het andere geslacht te wisselen omdat ik er niet uitkomt.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 06:40

Hier vannacht niets, melk druppelt eruit zit ook op haar achterbenen. Ben benieuwd wanneer het wél komt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:22

Niezzz, vast als je net op je werk zit. Bij Kim ook geen veulen?

Zo, het is baggerweer, en ik ga naar Aken, landenwedstrijd dressuur. Zal wel meer in de tent zitten worden.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:35

Ik heb een hengst besteld dus neem aan dat het dan ook een hengst word...toch?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:43

Vast wel.
Ik wilde graag een merrie,en die kreeg ik ook!
Dus er is hoop hoor...nog heel even gedult ermee!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:47

Ach, ik riep van het begin af aan dat het een hengst werd want ze deed alles anders dan de vorige keer. Ik kreeg gelijk...

Haha als ik hier die berichten zo lees vind ik het bijna jammer dat ik op zijn vroegst pas 2008 weer een veulentje krijg... Zo lekker die spanning en kriebels... En dan daat geweldige mooie van dat hele kleine veulentje... Vic is morgen alweer 2 weken oud!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:43

dat heb ik ook wenk ik ga me nu storte op me wedstrijden. maar vind het zo leuk om te fokken
Maar ik kan me in houden

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:14

Neonlight schreef:
Niezzz, vast als je net op je werk zit. Bij Kim ook geen veulen?

Zo, het is baggerweer, en ik ga naar Aken, landenwedstrijd dressuur. Zal wel meer in de tent zitten worden.

pfff nog niets niezzz,, ik ben blij dat noortje dat niet deed ik dacht dat duurt nog wel ff toen ik de kegels zag, maar nee hoor het kwam direct......nou vannacht dan misschien.....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:30

Zo zeg... wat houden jullie je in wat het klessebessen betreft!
Ach ja, natuurlijk net als mij veels te druk met het bewonderen van de mooiste veulentjes van de wereld

@ kannie: krijgt jouw merrie echt uier of zet de huid voor de uier op? Mijn merrie had namelijk ook zo'n 1.5-2 maand voor de geboorte dat het gedeelte voor de uier ging opzetten:
Afbeelding 47 dagen voor de bevalling
'Pas' zo'n 30 dagen voor de bevalling begon haar uier te groeien:
Afbeelding

@ MarijeR: ik zeg niks....

@ Quinzy: prachtige foto's weer van jouw manneke.

@ amandakè: ik denk dat Bijoux je nog wel een maandje laat wachten gezien die uier.

@ pretty: balen maar laten we hopen dat het vruchtje het gaat overleven.

@ tonie: Dunla heeft nu ook nog haar halster om als ze op de wei staat gewoon omdat ik zeker wil zijn dat ik haar gemakkelijker te pakken kan krijgen als ze naar stal moet. Fayette en Hercules lopen zonder en tegen de tijd dat ze met zijn 3en straks 24/7 de zomerwei opgaan dan hoeft Dunla ook geen halstertje meer om.

@ saffier: dikke knuffel voor Zezani dan maar. Hercje was van zijn castratie ook goed zielig.

@ Loolapelooza: nog gefeliciteerd met de 320 dagen mijlpaal

@ FreiaLover: lieve foto's van Thomas

@ Nimber: adem in, adem uit

Onbewust wist ik vanaf het begin dat Fayette een effen bruin merrietje zou krijgen maar ik hoopte verschrikkelijk op een bruinbont hengstje.... tja, mijn onderbewuste had uiteindelijk toch gelijk

Verder fokken... voorlopig niet maar gisteren al in een gesprekje met Roy er over gehad dat hij het ook wel erg leuk zou vinden om in de (nabije) toekomst nog eens een veulentje bij Fayette te fokken. Maar dan wel voor de verkoop want nog een paardje erbij kunnen we echt niet aan houden. Nog leuker vond hij het dan om tegelijkertijd bij Fayette en Dunla een veulentje te fokken
Gnagnagna, hij wil het niet toegeven maar hij is gewoon verslaafd aan die beesten en aan veulentjes

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:36

amandakè schreef:

Ik heb vandaag het veulentje voelen bewegen !!!!

Van Bijoux? Dus eindelijk bevestiging dat er iets in zit?

@niezzz: spannend! Gauw verder lezen ...

@iwayalover: de meeste veulies krijgen denk ik wel een eigen topic, maar ja, dan mis je de voorpret natuurlijk

@Loola: mijpaal dus! Proficiat!

@c_f: niet eerlijk! Jij heb het allebei! Een heerlijke "Baby" EN nog het vooruitkijken naar een volgende!

@Freialover: die kusjesfoto is liefff!!

@areke: uier van je shet ziet er zeer veelbelovend uit! Als je zegt dat het ook nog warm is, dan gaat het waarschijnlijk niet lang meer duren!

@Nimber: oooohhhh, spannend! Dat Waldfee maar een wold van een baby op de wereld mag zetten. Je hebt het verdiend!

@flettie: fokken is zwaar verslavend, maar ook hier is het Full House als het veulen er is, dus voorlopig ff niet. Onze supermerrie (Lee dus) krijgt dit jaar haar laatste veulen, dus daarmee ben ik uitgepuzzled. Maar laat ik nou nog een merrie op stal hebben ...

Ik ben gisterenavond heel vroeg mijn nest ingedoken. Ik was helemaal af van het slaaptekort. Manlief heeft dus de eerste waakdienst op zich genomen. Volgens hem was ze heel onrustig. Veel graven, rondjes lopen, kontschuren, staartzwiepen en naar haar buik trappen. Toen ik de dienst overnam hield ze daar spontaan mee op . Nou ja, af en toe nog een trapje naar haar buik, maar dat was het wel. Verder weinig lichamelijke veranderingen ...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:47

@mac : ja...of ik moest het me weer verbeeld hebben,op de duur gaat een mens zooo twijfelen
@loola :gefelicteerd met je mijlpaal !
@areke : ziet er goed uit
@freialover : mooie foto's

Sorry voor de anderen maar heb niet veel tijd,veearts komt zo Iris (tinker) scannen op dracht , Fleurtje en Romi worden gescant op ovulatie .
En dan laat ik hem gelijk even naar Bijoux kijken.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:01

Aaaaah Nora is vandaag uitgerekend ...Gisteren liep ze al de hele dag met haar staart opzij in de wei, maar vannacht was er nog nix

Ik hoop echt dat het binnenkort komt, want ik kan niet meer wachten :D

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:20

hallo ik voeg me er even bij

ik ben momenteel aan het babysitten op Mammie, onze 22jarige merrie die reeds 5 dagen overtijd is.

deze morgen vertrok ik naar school en was er niks aan de hand, om 10u spoot de melk eruit en stond ze kletsnat op stal
nu is ze droog en staat ze te soezen in de zon
ik hoop dat ze ieder moment kan bevallen want ik ben speciaal van school gekomen ( 1 uur rijden) om erbij te blijven..

ze heeft immidels al 16 veulens ter wereld gebracht en kent de kneepjes van het vak maar eergisteren was er grote paniek toen het veulen in het geboortekanaal gezakt was...dachten al stuitligging of veulen dat vast zat maar gewoon doordat ze al oud is en alles niet meer werkt als elastiekjes is het veulen naar achteren geschoven toen ze ging gaan liggen..maar rechtstaan en even opvoelen door DA, alles ok, nog geen opening dus geen paniek.

en nu is het gewoon spannend, kan voor elk moment zijn

in maart hebben we ook een veulen gehad van de dochter van Mammie, en daar kwam een knappe hengst uit!

we hopen ditkeer ook op een hengst en hopelijk geen vos