Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cynthia82 schreef:Dat is het. De Du Bois hengsten hebben én kleur en hebben zichzelf ook bewezen. Maar het klopt ook dat de Du Bois hengsten op merries gebruikt worden waarvan ik echt niet snap waarom. Beide ouderdieren liggen ver uit elkaar qua ras/bouw. Maar is het dan aan de hengstenhouder om deze merries te weren vinden jullie?
Alles van dekbewijs wordt ook op die merrie (chipnummer enz) opgestuurd maar als je natuurlijk geen papieren maar gewoon een paspoort aan vraagt dan kan je het prima achter de rug doen gok ik. In een paspoort hoeft niet perse een afstamming toch? 

mirjamalvaro schreef:ik heb nog nooit naar de kleur gekeken en toch 2x Casanova erop. Gewoon omdat het goed past.
Mijn merries trouwens ook wffs vrij getest en d-oc getest.
Ayasha schreef:Ik ga mee met Cynthia.
Er zullen er zijn die daar minder naar kijken en uiteindelijk doe je daar toch niets aan. Als die niet met du bois hengsten mogen dekken zetten ze er met wat pech eentje op die niet goedgekeurd is en die dus helemaal niks toe te voegen heeft. krom x krom is meestal krom uiteindelijk.
Ook hier is naar al die punten gekeken. Heb daarbij de hulp gekregen van bokkers die meer weten over al die dingen dan ik omdat ik zeker wilde zijn. En zo zullen er vast nog veel meer mensen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Cynthia en ik nu zulke uitzonderingen zijn.
Laat ik even vooropstellen dat ik dit alles in het algemeen bedoel; iedereen weet voor zichzelf wel of die doordacht of ondoordacht fokt. 
) gezond en wel ter wereld komt.