Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

aquatraining
) het is maar een tip maar misschien kan je ze voor een eerste veulen ook laten dekken door een hengst met heel goeie kwaliteit van zaad en dan volgende keer zal ze ook makkelijker drachtig worden.
draagt ze naar beneden of opzij?
Wie heb jij weer gekozen dit jaar?
in de gang geboren. Kan je er geen wand uithalen dat je twee stallen samen smelt? Zo doen wij dit altijd.
Ik heb het gekoeld sperma zelf opgehaald bij het dekstation, dus zelf er naar toe gereden met mijn koelbox om het op te halen. Ik weet niet hoe het bij andere stamboeken gaat maar bij de AQHA moet de hengsteneigenaar een formulier invullen met de gegevens van de merrie en hengst en deze ondertekenen. Dit formulier heb je nodig om de papieren aan te kunnen vragen, daar valt dus niet mee te sjoemelen.
Ik heb bij het dekstation wel 3x gevraagd of het echt de sperma van Triple Jet Cee Jay was, was toch een beetje bang dat ze anders per vergissing van een of andere KWPN hengst zaad mee zouden geven.

Met Roxy was het het eerste jaar ook niet gelukt, beetje hetzelfde als bij jou. Na 3 pogingen drachtig maar verworpen na 2 maanden. Ik heb toen het jaar erop haar niet gedekt maar ben wedstrijden gaan rijden met haar. Het jaar daarna weer geprobeerd maar toen met andere hengst en ze was in 1 keer drachtig. Ze had dat jaar dat het niet gelukt was trouwens erg minimale eitjes, ze werden maar 3,5 elke keer. De 2e poging en dit jaar werden ze 5. Weet niet of het daar aan gelegen heeft. Dus je gaat volgend jaar nog een keer proberen?
zijn in elk geval ruim genoeg, zodat de merrie nog rondjes kan lopen tijdens de weeen en ik er ook nog bij in pas