[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:12

Wacht maar CL, vraag wel of een collega eventjes die steen naar je kan gooien. :))
Wordt wel morgen, ben nu niet aan het werk. :+ Maar aangezien ik toch avonddienst heb kan ik wel die collega aanspreken waar jij je bedstee mee deelt. O:) O:) O:)

Voor degenen die het niet weten, CL en ik kennen elkaar al jaren, hebben elkaar leren kennen als vrijwilligers op CH Eindhoven waar we jarenlang hielpen. Toevalligerwijs is haar man, die toen ook vrijwilliger was daar, een collega van mij. Zij zijn alleen voor het werk die plas overgestoken, internationaal bedrijf.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:30

oh wat leuk topic, er wordt al met stenen gegooid hier :D , neem je toch een foto voor ons CL :+

de don paarden zijn heel erg in trek in dit en andere topics, kan jullie geen ongelijk geven hoor, ze ogen niet alleen mooi en correct, ze geven ook prachtige veulens.

En 1m50 vind ik de perfecte maat als vrouw.

met mijn andere merrie (1m52) wil ik volgend jaar net zoals dit jaar haar veulen is, een cool buitenrijpaard met gezonde benen/hoeven (vandaar quarter hengst) met een mooi jasje, want ik kom hier veel te veel paarden tegen die afgedankt zijn in de sport en dan gaan ze er maar mee buitenrijden, alsof je daar geen goed getraind en cool paard voor nodig hebt 8)7 gekken zijn het soms :o

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:03

Neonlight schreef:
Wacht maar CL, vraag wel of een collega eventjes die steen naar je kan gooien. :))
Wordt wel morgen, ben nu niet aan het werk. :+ Maar aangezien ik toch avonddienst heb kan ik wel die collega aanspreken waar jij je bedstee mee deelt. O:) O:) O:)

Voor degenen die het niet weten, CL en ik kennen elkaar al jaren, hebben elkaar leren kennen als vrijwilligers op CH Eindhoven waar we jarenlang hielpen. Toevalligerwijs is haar man, die toen ook vrijwilliger was daar, een collega van mij. Zij zijn alleen voor het werk die plas overgestoken, internationaal bedrijf.

Bibber, beef :P

jups, we kennen elkaar alweer een tijdje dus ik weet dat ik even een heel klein beetje op zal moeten passen (al ga ik zeggen dat mijn mannetje toch echt wel braaf zn huis in wil komen denk ik dat ik die wel getemt krijg ;)) want als je het niet zo doet weet ik dat ik zodra ik weer in NL ben n steen kan verwachten :D

Mocht het zo zijn dat hij daadwerkelijk met een steen aankomt zal ik m pauzeren en even n snapshot maken :')

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:46

Heej ja ik was over de vorige scan minder tevreden. Heel vaag en wat ie had gezien bleek niet te kloppen. Maar ja kan gebeuren denk ik. Voor volgende x neem ik ook een pakket. Ik was wel 75,- kwijt. En ja t wacht e is zo erg. Je gaat allemaal doem verhalen in je hoofd verzinnen.

Vesceron schreef:
Chrisje20, wat een hel he dat lange wachten :(:) nog een weekje, ik duim voor je mee!
Ik heb Crimpenerwaerd ook dus, ik ben er meer dan zeer tevreden over. Ik heb een pakket voor scannen, maar voor een losse scan vorig jaar was ik geen 75 euro kwijt. Jij bent minder tevreden dan?

Fokfanaat, gefeliciteerd!

R.X., wat een mooi stel bij elkaar op de foto’s!

Cynthia, als Jazz geen beeb mag ontvangen en jij krijgt een SB hengst dan is ‘ie verkocht!! :D
Ik zweer dus bij Crimpenerwaerd, wat jij hebt bij Delta, heb ik daar. Zo meedenkend en betrokken :j
De voorrijkosten bij hen zullen misschien niet heel anders zijn, zou ik even moeten checken, maar dat pakket is wel voordelig zeg maar :)

Knolselder, hopelijk snel drachtig nu! Fijn dat je in ieder geval de reden gevonden hebt.

Jolandje, das geluk hebben!

Wat betreft het “fokdoel” als amateur/groentje hier, ik wil heel graag een opvolger voor mijn merrie. Zonder arrogant te willen zijn is ze wel bovengemiddeld (nu ik nog :+ ) en heeft een hele mooie foklijn, daarnaast heeft ze een fantastisch karakter ondanks haar Jazz-lijn ;) Ik denk hier een bovengemiddeld veulentje uit te kunnen krijgen met hopelijk hetzelfde karakter.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:52

Vesceron schreef:
Noisy, dat is zeker spannend! Nog even duimen dus :)
Is het bij jou ook niet vanzelf gegaan om drachtig te geraken?
We hebben overigens op dezelfde locaties onze tattoo's :j
.

Ik ben 3 jaar bezig geweest. Eerste jaar maar 1 poging gedaan. Tweede jaar kwamen we er na een aantal hengstigheden achter dat ze niet synchroon was. Eerst ei en nadat die weg was werd de baarmoeder pas hengstig. Dus dat moest eerst recht gezet worden. Dat lukte en daarop is ze eenmaal geïnsemineerd. Helaas niet drachtig toen. Afgelopen jaar veel moeite gedaan om haar goed hengstig te krijgen maar gedoe met een hengstenhouder die nul komma nul ervaring had en geeneens vervoer voor haar hengst naar het dekstation. In dat seizoen dus hals over kop over gestapt naar een andere hengst, mijn tweede keuze. 2x naar België gesjeesd om zaad op te halen maar helaas weer niet drachtig. Weer een seizoen voorbij. Daarop ben ik gaan zoeken op i-net waarom het kon zijn dat ze niet drachtig werd, haar "binnenkant" was immers goed en ze zou dus gewoon drachtig moeten kunnen worden. Daar kwam ik steeds vaker tegen dat merries niet tegen het transport medium kunnen...Met die wijsheid dit jaar voor vers, onbehandeld zaad gekozen en BAM, meteen raak. Ze moest wel nog een beetje geholpen worden want de cervix bleef gesloten maar toch drachtig. :)

Vandaag weer gescand omdat er een tweede blaasje zat maar dit is een cyste gebleken *\o/* We hoeven dus niet in te grijpen. Het vruchtje groeit goed en het hartje klopt mooi.
Nu wachten tot de beeb er klaar voor is om zichzelf te laten zien *\%/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:38

Ik heb hier volgens mij mijn reeds bevestigde combinaties nog niet geplaatst!

Ik zal er eens even werk van maken.

Sebastopol's Chalalie
Afbeelding
Afbeelding
en
Masseuskamp Mystics Frederique
Afbeelding
Afbeelding

Zijn drachtig van SSF Velvetbuck Asa Wish upon a Star
Afbeelding
Afbeelding

Kelly_J

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:53

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:57

knolselder :9 :9 mooie merrie's en die buck :~ :~ heb een zwak voor creme verdunningen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 06:18

Ik blijf die foto super gaaf vinden (met halfzusje Jupi op de achtergrond :P ;) haha) charlie x wish is ook wel de combi waar ik het meest naar uit kijk stiekem hoor :j :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 06:24

Hier zonet een hengstje geboren :) Een appaloosa uit een Fries. Hij is zwart met een paar witte vlekken op de kont :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 06:25

Gefeliciteerd Vulina! Foto? :o

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 06:58

Wauw Vulina, dat is apart! Vind die soort appaloosa's het mooist. Gefeliciteerd!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:18

Gefeliciteerd Vulina!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:08

Gave combi's knolselder! Ben ook benieuwd naar Charlie x Wish :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:31

Gefeliciteerd Vulina, wel benieuwd naar een foto.

Gefeliciteerd Noisy

Welkom Nessie en gefeliciteerd

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:52

Mooie combi's annelies! Ben benieuwd wat eruit komt.

Gefeliciteerd vulina! Heb je foto?

Marley wordt donderdag al gescand, hoop dan ook dilys haar uitslagen te hebben.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:44

Die minipaardjes zijn ook echt geweldig <3 Als ik ze aan huis had staan had ik er ook wel wat gewild.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:50

gefeliciteerd vulina

spannend luna, succes

nog meer mensen die binnenkort gaan scannen?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:53

Gefeliciteerd vulina. Ben benieuwd naar de foto's

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:56

Een hele lange tijd niet meer aanwezig geweest.
Druk geweest met van alles omtrent pony's en prive zodat bokt verder op een laag pitje stond.

Ik las iets over fokdoelen.

Mijn fokdoel is om een rastypische welsh mountain te fokken met sterk beenwerk en veel beweging en buiten dat een zeer goed karakter.

Zo'n pony met de Wauw factor.

Hier zijn beide dames nu 3 maanden drachtig,veel zie je nog niet.

Mijn oogappeltje pepper
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ylona,de merrie van mijn vriend
Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:05

Ik vind die Mountains zo stoer hè <3 Gave ponies!

Gefeliciteerd Vulina! Wat een toffe combi :)

Gave foto's Knolselder!

Fijn dat het een cyste bleek Noisy!

Pfff, ipv morgen gaan we door praktische omstandigheden vanmiddag al scannen (30 dagen), ik ben compleet in de bonen van de zenuwen %) Hoop zo dat alles goed is met de bewoner en hij/zij netjes ingenesteld zit!
Moeders is nog steeds niet hengstig geweest dus alles lijkt nog ok, maar heeft af en toe wel drupjes aan de punani ( :+ ). En die zijn niet goed voor mijn bloeddruk }:0

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:37

vulina gefeliciteerd, dat vraagt om foto's ;)

sara ik ben heel benieuwd of marley nou drachtig is :j

inowa wat zijn dat toch gave pony's , ze lijken ook best veel op elkaar

spannend vientje

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:44

Ja ze zijn allebei wit haha,maar als je goed kijkt zie je toch veel verschillen hoor.

Spannend vientje!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:44

Foto Vulina!!!! Gefeliciteerd!

Inowa wat een leuke foto's en pony's!

Vientje stress vanwege druppende punani's :')

Voor mij zijn dit beide heel spannende combi's! Uit beide verwacht ik bewegingskanonnen. En Frederique is de mama van Roosje, dus ik hoop op nog meer van dat leuks. Bovendien draagt Fre mijn 1e Amha/r veulentje :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:43

Knolselder, mooie combinaties hoor. Vind jouw zwartje wel heel stoer zeg!
Vind die mini's wel leuk, maar dan moeten ze wel een mooie koppie hebben! ^_^

Kelly_J, mooie foto's hoor! Die van die fotograaf zijn ook prachtig! Hij is wel een stuk kleiner/jonger als het veulentje die er naast opgesteld werd, zeg! Maar wel mooi chique!

Vulina, gefeliciteerd!

En hallo Marouschka! Meer Welshjes hier!
Wanneer zijn jouw merrie's uitgerekend? Die van mij zijn nu 2,5 maand ondertussen...