[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:08

Joyce gefeliciteerd! Knapperd hoor.

Spannend Inge!

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:09

Ik weet het niet Vanessa, ik ken vader niet. Maar het geeft niet hoe hij er uit ziet, hij is echt heel lief.

Ben ik even blij dat ik maar 1 nachtje heb hoeven waken :P Was gelijk raak! Voor iedereen die een slapeloze nacht tegemoet gaat met waken, heel veel succes.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:17

vanessakusje schreef:
JoyceA Gefeliciteerd! Blijft t een zwarte of wordt ie schimmel?

Kappiegirl wat fijn dat ie bij jullie mag komen! Wordt wel weer spannend dus.. hoe is het eigenlijk met juwel?

lindalieneke, bij jou mogen ze ook komen, misschien steekt de een de ander aan. Zou fijn zijn!

Coloured en Conejo ook spannend.

Ja ben echt blij met hem kunnen mijn leskindertjes ook weer lekker rijden en hij heeft een makkie oud is hij nog niet maar hij loopt al bijna 10jaar zo braaf mee in de lessen dat hij gewoon lekker rustigaan mag gaan doen.
Juwel tsja....wat kunnen we daar van zeggen.... Die is echt dik heeft echt een veulenbuik maar zit denk ik echt niets in heb haar nu wel onder de camera staan en met alarm om dus hoop dat ze me niet te vaak voor niets belt afgelopen paar dagen wel een paar keer vals alarm maar heb liever het zekere voor het onzekere. Juwel is echt een foppony als ze half mei geen veulen heeft dan gaat ze op streng dieet en gaat ze ook weer rustig opbouwen en 3keer in de week een lesje mee lopen en 3x in de week lekker met mijn zoontje hobbelen. Maar goed tot die tijd krijgt ze een handje brokken en handje meusli 1x per dag en 1x per dag een klein beetje slobber en 5x per dag een plukje hooi zodat ze niet uit haar velletje gaat barsten. Ondanks haar matige eten blijft ze groeien, maar dat uier doet echt helemaal niets meer als dat nou eens gewoon of groot word of helemaal weg gaat dan kun je er wat meer maar het is nogsteeds opgezwollen met de spenen naar elkaar toe volgens mij is als er een veulen zit het aan de winterslaap begonnen :z en is het niet van plan naar buiten te komen... ach ja ik hou haar onder de cam en met alarm ze ziet maar even dan moet ze maar duidelijk zijn toch?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:20

Kan het kwaad als het veulen wat slobberresten van moeders oplebbert? Dat ze verstopping ofzo krijgen?

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:21

kappiegirl schreef:
justgushi mijn merrie had een heel minimaal harsje op 1speen s'middags en toen ik haar terug binnen haalde was ie weg. Toen ze op stal stond kwam ie ook niet terug ze at haar brokken gewoon op en hooi heeft ze gegeten alsof ze nog nooit gegeten had die avond en toch is het tussen neus en lippen door even geboren was net te laat maar toen hij geboren was ook geen druppels of hars aan het uier stond wel strak maar geen echte hars en druppels zoals ik hier bij zo ongeveer 80% van de merries tegen kom op foto's zeg maar.
Dus misschien dat jou merrie ook niet gaat lekken maar gewoon even stiekum het eruit gooit.
Succes ik hoop zo voor je dat het snel komt je bent echt al lang aan het waken toch?

bedankt voor je reactie!!
ben idd al heel lang aan het waken al meer dan 3 weken bijna waarvan laatste 2 weken ieder uur kijken!!
sommige zullen mij misschien voor gek verklaren maar we weten niet wanneer ze gedekt is!!
en zou mijzelf niet vergeven als ik nu lax ben en dat er wat gebeurd!!!
maar net wat je zegt zou idd zo kunnen lopen!
we w8ten af!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:25

JoyceA gefeliciteerd!

vanessa: Charona heeft bijna de hele dracht hier gestaan, was niet zeker of ze hier zou bevallen, buurman heeft haar samen met iemand anders en daar staat ze nu sinds een paar weken en daar zal ze ook bevallen.

Barcardi gisteren op 322 dgn, ik ben gewend aan maidens waarbij je ergens in het midden moet zoeken naar speentjes, maar deze heeft ze al tijden zo groot en uit elkaar:
Afbeelding

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:27

Talida schreef:
Kan het kwaad als het veulen wat slobberresten van moeders oplebbert? Dat ze verstopping ofzo krijgen?

nee hoor deed ons veulen van vorig jaar ook en heeft er niets van gekregen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:34

Ok Thnx. Kind van dr moeder he, eten is prio 1

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:34

Dacht ik niet Talida, Bikkel en Dessa stonden hier verplicht aan de slobber met 1,5 week al (antib) appelmoes lukte maar 2 dagen. Enigste wat er nu is, is dat Bikkel precies weet wanneer er slobber komt en springt over draadje naar mij en de emmer.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:36

Haha lekker uitgekookt van Bikkel!

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:36

[/quote]
bedankt voor je reactie!!
ben idd al heel lang aan het waken al meer dan 3 weken bijna waarvan laatste 2 weken ieder uur kijken!!
sommige zullen mij misschien voor gek verklaren maar we weten niet wanneer ze gedekt is!!
en zou mijzelf niet vergeven als ik nu lax ben en dat er wat gebeurd!!!
maar net wat je zegt zou idd zo kunnen lopen!
we w8ten af!!![/quote]

Je heb gelijk hoor, zou ook het zekere voor het onzekere nemen. Succes

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:39

Ah ja, tis Bikkel he.. Die mag dat :j :o Opvoeding is nog steeds ver weg te zoeken haha

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:43

Mauvestraat en Joyce gefeliciteerd met jullie veulentjes!!

Talida, op de staart van Tal kan je ook Calendula emulsie smeren (vsm) werkt verzachtend en helend.

Hoop spannende merries vannacht!! Succes allemaal, ik duim voor mooie veulies ;-)

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:44

Over verstopping gesproken, Je merkt het toch wel snel genoeg als een veulen last heeft van zn darm pek? Ik heb het nl niet gezien dat het er af kwam, of het in de stal gevonden(zijn toch zwarte kleine harde keutels). Hij dronk gewoon goed en leek in orde, maar ik vind het zo moeilijk te zeggen. Hij was wel een beetje aan het persen, maar toen kwam er een plasjes en ging veel liggen, maar ja als je 1 dag oud bent is dat normaal toch.
Misschien ben ik wat overbezorgd(1e kind he) Of moet ik me wel zorgen maken.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:50

JoyceA darmpek moet er echt wel vanaf komen hoor. Kunnen ze veel last van krijgen. Die van mij liet een hoop vallen din ochtend maar toen de da 4 uur later kwam om te cheken, kreeg ze toch een klysma en na 10 min kwam er nog een hele bende.
Vorig jaar half 3 snachts was euforia geboren en savond om 8 uur nog geen darmpek. Toen ook klysma gehad en na 10 min geregeld. Die stond echt steeds als een gek te persen, maar t lukte haar niet.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:52

Ok misschien moet ik toch maar even gaan kijken dan.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:54

JoyceA schreef:
Over verstopping gesproken, Je merkt het toch wel snel genoeg als een veulen last heeft van zn darm pek? Ik heb het nl niet gezien dat het er af kwam, of het in de stal gevonden(zijn toch zwarte kleine harde keutels). Hij dronk gewoon goed en leek in orde, maar ik vind het zo moeilijk te zeggen. Hij was wel een beetje aan het persen, maar toen kwam er een plasjes en ging veel liggen, maar ja als je 1 dag oud bent is dat normaal toch.
Misschien ben ik wat overbezorgd(1e kind he) Of moet ik me wel zorgen maken.

wij geven de veulens een microlax (clysma) als we vermoeden hebben dat het niet wil. Deze kun je gewoon bij de apotheek hale en kosten iets van 1.50 per stuk

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:54

Beetje sla oli of iets dergelijks wil ook wel helpen.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:03

Nou misschien ben ik toch wat overbezorgd hoor, eigenaar van ander paard was na mij op stal en heeft niks raars aan hem gezien. Er zaten wat keuteltjes vast in zn staartje, zei ze.
Wat een hoop zorgen brengen die merries en hun veulens ook met zich mee he, is toch wat!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:06

Wij hebben hier ook inderdaad microlax liggen, nog van een van onze katten die moeite had met de ontlasting.
Altijd handig voor de veulentjes als het niet wil.

Ik ga zo meteen de schuur in om in de box naast Amber te slapen, heb tot nu toe binnen geslapen, maar nu ze 'lek' is zal het veulentje hopelijk vannacht komen.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:06

Haha nou. Zo zag ik vanavond weer een bol buikje bij die kleine en dacht gelijk ze zal toch wel kunnen plassen he..

Ulf is trouwens heel vies van achter opeens. Morgen maar ff wassen en anders de da maar weer bellen. Pff

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:07

Succes Charaz, hoop dat t bij 1 nacht blijft voor je.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:08

Joyce gefeliciteerd!
Veel wakers vanacht, veel succes!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:08

Anders plak ik er nog een nachtje achteraan hoor, heb daar gewoon een logeerbed staan met prima matras en lekker dekbed + extra wollen deken dus echt afzien is het niet.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:14

Had idd nu wat calendula erop gesmeerd, hoop alleen niet dat dat juist dr doos weer gaat irriteren pff