[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:22

hier zijn we nog bezig om O'marisa drachtig te krijgen. Op zich is ze drachtig maar verloor nog slijm en er zaten teveel vlokken in het vruchtwater ofzo Maandag moet ze weer gescant worden en dan gaan we zien of ze ongemerkt hengstig is geweest of dat ze nog teveel vlokken heeft en hengstig gespoten moet worden of dat ze gewoon mooi zwarte vlakken heeft op de scan en een levend en mooi vruchtje zit. Als ze hengstig gespoten word dan word ze nog 1x geinsemineerd en anders volgend voor jaar weer. En anders gaan we voor een mooi hopelijk bont veulentje. Dus nog even afwachten met O'marisa.

Juwel had net 37.2 heel netjes dus hoop dat ze dan met 37.8of minder de nacht in gaat en als ze dan toch nog koorts heeft dan gewoon 38.5 of minder s'morgens ofzo dan zie ik aanzienlijk verschil maar ik durf nog niet te veel te hopen maar zie wel vooruitgang.
Ze stond net te bonken om nog meer te eten bij haar staldeur en ze had praatjes toen ze naar binnen moest ze wilde niet, maar er zitten nu zoveel dazen dat ze wel moest van mij. ach we kijken het weer per dag aan even de dierenarts is in iedergeval erg tespreken over de vorderingen gelukkig.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:29

ProudJustify schreef:
Hi hi, ben mijn eerste mijlpaal al voorbij zie ik net :o

Ik ga in september scannen, ik denk zo ergens rond de 10e.
Merrie staat aan de Regumate en is rond de 10 er vanaf en dan
lijkt het me een goed moment voor de laatste scan :)

En jij?

Ik denk ook in september scannen zit ze op zo'n 80 dagen dan :j

Waarom zit ze aan de Regumate als ik vragen mag :?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:00

jennyk schreef:
marjolein: ja ik houd wel van aparte kleurtjes en volgend jaar hopelijk nòg meer :))
Bij jou de gedekte dames allemaal nog niet weer hengstig geworden?

Nee als het goed is, is alles drachtig :D 1 merrie (de latere merrie) is nu ook veilig de 3 weken door :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:09

Marjolein: +:)+

KG: de temp is duidelijk gedaald nu! Keurig hoor!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:23

Leuke merrie en leuke foto's jennyk!
Mooie kleur ook :D

Hier ook eerste mijlpaal gemist, maar eigenlijk vind ik 100 dagen een leukere mijlpaal :))

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:36

KG: Ben blij te horen dat het weer wat beter gaat.
ProudJustify: Mijne heeft ook op de regumate gestaan. Ging goed gelukkig.

Wat zijn de mijlpalen??

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:38

leon hoeveel veulens verwacht jij in 2010?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:46

__Tetske__ schreef:
Wat zijn de mijlpalen??

Daar zijn de meningen over verdeeld, er zijn mensen die om de 10 dagen een mijlpaal vieren :)

Ik vind 100, 200, 300 en 320 dagen mijlpalen (vaker dan wordt het zo standaard ;) )

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:08

eefje: 1! Alleen van Chayenne

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:30

__Tetske__ schreef:
Wat zijn de mijlpalen??

De geboorte van het veulen. :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:41

Ik geloof dat iedereen voor zichzelf een beetje bedenkt waneer haar/zijn merrie een mijlpaal heeft bereikt.

Mijn mijlpaalen zijn 100 dagen 200 dagen en 320 dagen.

Maar de allergrootste mijlpaal en ook wel de belangrijkste is voor mij de geboorte van een gezond veulen :D

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:46

manueeltje84: Ben ik wel met je eens hoor. Je hoort toch wel vaak dat mensen meeredere mijlpalen hebben. Bijv: 50, 100, 150, 200, 250, 300, 320, veulen. Vind ik een beetje overdreven al zou ik dan natuurlijk wel hartstikke blij zijn als het zover is. haha. Was nieuwsgierig wat jullie mijlpalen zijn.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:53

ik vergeet ook af en toe de dagen bij de houden hoor, het is eigenlijk sinds vorige week dat ik dacht van WOW! Wet Look is de 90 dagen al gepasseerd ;)
Nou moet ik zeggen dat de tijd ook vliegt hoor, als je er zo,n lief schattig veulen bij hebt staan. :o

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:03

Ik zou ook graag mee willen kletsen!
Heb vandaag het vruchtje van de 2e merrie gezien.

Fijn na een jaar geen veulen te hebben gekregen volgend jaar weer van de partij.

We hebben dit jaar besloten dat we van de kwpn'ers overstappen naar Frederiksborgers.
Hebben dit voorjaar een jaarling gekocht om in de toekomst op te gaan rijden en mee te fokken.
Haar afstamming is echt bijzonder. Ze heeft een hele zuivere bloedlijn. En dat is goed voor de fok dus.
Daarna kregen we het aanbod om een veulen te fokken uit een Frederiksborger merrie. Dat aanbod hebben we dus met beide handen aangenomen. De merrie is nu drachtig van Hoibaks Paztinak.

Tevens is onze merrie Dési drachtig van L'espoir. Een hengst van Stal Schockemöhle.
Veulen wordt ingeschreven bij het Rheinländische Stammbuch aangezien zowel de merrie als hengst bij dit stamboek zijn ingeschreven.
(L'espoir is goedgekeurd voor meerdere Duitse Stamboeken).

Ik persoonlijk vind de vaststelling van de dracht en de geboorte de mooiste "mijlpalen".
Daar geniet ik het meest van en dat is echt bijzonder.
Daarna dag 320. De rest sta ik niet zo bij stil.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:07

Ik baal ontzettend.
Wordt net gebeld dat Floor weer hengstig is. |( |( Waarschijnlijk heeft ze het verworpen.
Ze zijn alweer bezig met de dekking maar ik heb gezegd dat dit de laatste keer is van dit jaar.
Na de hengstigheid krijgt zij deze keer ook de nazorg dus ze wordt ook gespoeld.
Vrijdag komt zij dus nog niet thuis ;( ;(
Ze bellen als alles achter de rug is ik ga haar dan ophalen en ik laat haar dan na 28 dagen hier scannen.

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:13

Mabon: Balen zeg!! Ik hoop voor je dat ze snel weer terug komt en hopenlijk bij deze hengstigheid wel drachtig word en het vast blijft houden. Succes

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:26

Jeetje wat balen mabon!
Hopen dat het nu wel lukt en blijft zitten, dan heb je toch nog een veulen in 2010 ;)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:31

@Parouscha: ze staat aan de Regumate omdat ze vorige keer zelf te weinig
zwangerschapshormoon aanmaakte en ze pas bij de derde dekking was ze drachtig, dus
nu maar meteen aan de Regumate gezet voor de zekerheid :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:56

Mabon das wel heel jammer! Hier zijn beide merries direkt na de laatste dekking ook gespoeld en dat maakte dat bij beiden het gepakt heeft na drie rondes tevergeefs geprobeerd te hebben.

Proudjustify zorgt Regumate voor ontwikkeling van zwangerschapshormonen?
Mijn beide dames zijn nu pas na drie pogingen drachtig maar er is niks gezegt over te weinig hormonen.
Kunnen ze dat in het bloed aantonen of zo?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:59

Regumate schijnt nog wel meer te doen want wordt volgens mij ook
voor andere dingen gebruikt. Het zorgt ook voor spanning op de baarmoeder
wat ik begreep maar ook voor het stimuleren van aanmaken van zwangerschapshormoon.
Mijn merrie was wel elke keer drachtig maar het vruchtje was al weer afgestoten vandaar
dat mijn DA vermoedde dat ze zelf niet voldoende zwangerschapshormoon aanmaakte of zo.
En als er te weinig spanning op de baarmoeder staat kan de merrie ook verstoten zeg maar :)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:14

Juwel gaat op dit moment met 37.2 de nacht in dus ben wel positief voor nu maar moet de nacht nog afwachten natuurlijk wat er dan weer gaat gebeuren met de koorts.

O'marisa is weer hengstig volgens mij, ik heb haar zien knipperen tijdens dat ze stapte en een vreemde pony zag op ons terein. Morgen vroeg komt de dierenarts weer voor Juwel dus dan gaan we maar even vragen of ie wil scannen en dan hopen dat ik het mis had.
Ik zie het namelijk niet zitten om O'marisa naar het dekstation te brengen Juwel mag absoluut geen stress hebben en als ik die grote erbij weg haal dan word ze helemaal gek ookal is ze zo ziek en dan heeft ze kans dat het zooitje daarbinnen helemaal beschadigt.
Zou ik kunnen vragen aan de hengsthouder of ik eventueel een rietje zou kunnen ophalen bij hem en dan de dierenarts laten insemineren? Of zouden ze dat niet doen. Om hun telaten insemineren hier kost me ook weer een hoop geld meer en dat ben ik nu ook allemaal een beetje in Juwel aan het steken want met elke dag de dierenarts op bezoek komt het bedrag aan het eind van de maand wel aanzienlijk hoog uit natuurlijk en heb wel een potje onvoorziene kosten maar goed ook daar zit geen bodemloze put in helaas.
Ik ga als de dierenarts gescant heeft maar eens vragen wat ik moet doen en dan de hengsthouder bellen en kijken wat hij ervan vind eventueel vraag ik de dierenarts even of hij kan bevestigen wat er met Juwel aan de hand is en dat het daarom niet verstandig is om O'marisa daar heen te brengen ofzo.

Pff het komt ook altijd wel tegelijk natuurlijk maar goed we gaan vol goede moet verder.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:18

balen zeg 2 hengstige merrie's! maar ach zo is de natuur!
en jha mijl paal voor mij wordt echt het veueln zien lopen!
heb de merrie drachtig gekocht het is dus nog niet helemaal echt :D
moet nog wennen aan het idee eigen paard :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:22

hier is onze eerste mijlpaal als Juwel beter is en het veulen er ook nog in zit... Daarna gaan we uit van 320dagen mijlpaal en tot veulen er is.
Bij O'marisa onze eerste mijlpaal als we een leven vruchtje zien en als we een gezond veulen hebben dan ben ik gelukkig denk ik.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:23

Goed nieuws KG, dat is een stuk lager dan vorige dagen, lijkt toch dat
de verbetering doorzet :)

Tja ik denk dat je wel een rietje kunt vragen bij de HH en dan door DA laten
insemineren, doe ik zelf ook. Alleen zul je dan verzendkosten krijgen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:37

Oh wat goed om te lezen KG!! Hopelijk zet dit door :j

Maar wat moeilijk met O'marissa.... lastige dilemma's zijn dat!

@Mabon, oh balen toch niet drachtig :(:)