Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:48

Ah, gelukkig goed gegaan SR! OK dan!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:13

Mabon: ziet er goed uit allemaal!mooi welsh veulen heeft je vriendin zeg.

SR: goed bericht, morgen lekker naar huis! en dan hopelijk geen da bedzoeken meer

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:25

Gelukkig begint Maaike al iets rustiger te worden. Uier van beide staat erg gespannen. Bonnie heeft er weinig moeite mee dat haar veulen weg is lijkt het.

Nicole ja die hoofdfoto van Brigit met Wicky is erg mooi geworden.

Jenny ze staan aan de bisschopweg in Lunteren.

SR Mooi dat alles goed gegaan is op de kliniek.

Cindy Het is ook zeker een erg mooi welsh veulen ja.

Ik weet dat ze daar goed staan en ook goed verzorgd worden, toch vond ik het best wel moeilijk om ze achter te laten maar het scheeld dat ze nog met zijn tweeën zijn en niet alleen.
Ik kreeg net een smsje dat ze lekker binnen staan en goed eten van de veulenbrok.

Ik heb nog met de DA gesproken toen hij de vorige keer hier was. Volgend jaar wil ik Bonnie weer een keer laten dekken hij zei gelijk waarom Maaike niet? Ze is immers gek met haar veulen. Ik heb ook al kopers voor de veulens. Dus worden de beide dames volgend jaar beide weer gedekt.
Dit wordt dan de vader van de beide veulens.
Afbeelding

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:18

Wat een heerlijke foto's Mabon! Super dat het zo goed gegaan is!
En wat een knappe bonte papa Pling

@SR, fijn om te lezen dat het goed gegaan is Lachen

Balder lijkt gelukkig eindelijk wat op te knappen Lachen Temperatuur is gezakt en hij had alleen nog wat verhoging. Gisteren maakte hij voor het eerst een echt zieke indruk maar vandaag begon hij zelfs weer wat praatjes te krijgen. Maar hij staat natuurlijk nog wel vol op de medicijnen en heeft vandaag veel binnen moeten blijven omdat hij met koorts niet in de regen mag staan.

Ik bel morgenochtend even de VA om te bespreken wanneer en hoe we de medicatie af gaan bouwen Lachen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:30

Richtje; wat een stress allemaal geef balder maar een knuffel misschien knapt hij daar vanop. ik hoop dat alle medicatie een beetje helpt en dat je straks een beetje uit deze onzeker dip bent..
positief dat je eraan denkt om van medicatie af te stappen..

monique gefeliciteerd, nou speedy was eerst ook rustig maar dag later was ze toch behoorlijk in een dip der uiers zijn echt emga gevoelig en onder het rijden spuit het eruit. eraan komen doe ik maar niet maar hou het wel in de gaten..
SunnyRainbow schreef:
Áfram is gisterochtend vroeg geopereerd, het bultje hebben ze verwijderd en morgen mag hij naar huis, ik had stiekem gehoopt dat hij vandaag al mocht, maar helaas..

spannend...!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 22:33

leuk hengstje mabon!

richtje: gaat voorzichtig beter dus, mooi!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:35

mooie foto's allemaal inderdaad hele leuke hengst!! mabon

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:43

@Mabon, Brigit en Angel ook al weg, ik denk wel dat ze steun bij elkaar zoeken, leuk welshje en leuk hengstje voor volgend jaar.

@SR, fijn dat het goed gegaan is OK dan!

@Richtje, goed bericht van Balder, houden nu hè.

@TabeR, Relana is nog steeds rustig, haar uier is al flink geslonken, mocht ik ook gewoon naar kijken en even aan voelen, is ze altijd wel rustig mee, de eerste dag heb ik haar in het voer terug gezet, maar gisteren al weer hoger gezet, ik vond dat ze kwa gewicht teveel terug viel, ze zal toch wel wat verdrietig zijn, maar uit het eigenlijk bijna niet.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:32

Mabon:mooie papa voor de aanstaande veulens!

aziza wordt vanavnon eindelijk gechipped en geschetst. Ze is nu al 5 maanden en ik zou gisteren weer gaan bellen wanneer hij kwam, maar dat hoefde dus niet. het zal mij benieuwen!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:34

Baldertje stond met 38.1 vanochtend Pling En protesteerde zelfs al even met medicijnen geven Haha!
VA was al druk dus die belt me nog terug.... Hij moet alleen helaas wel even binnen blijven met dit weer, daar waren ze niet zo blij mee Ach gut

Fijn dat Relana 'r uier zo goed opknapt Lachen

En Speedy nog wel wat moeite Ach gut

Edit: Krijg nu een smsje van iemand op stal dat Balder zijn temperatuur weer stijgt....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:28

Ik lees elke keer even mee om te zien hoe het Balder vergaat, wat naar dat ie steeds koorts heeft.
Succes!
Fijn dat Afram zijn bultje kwijt is!
He, eindelijk een chipper voor Aziza, tis mij trouwens enorm meegevallen. (ik was erg zenuwachtig;) )

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:29

Thanks Kusje

Super dat het zo mee gevallen is!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:20

Wat leuk dat jullie het ook een leuke bonte hengst vinden Haha!

Bonnie en Maaike zijn vandaag allebei zeer onrustig lopen veel te hiniken en de melk druppelt de uiers uit.

Zijn er nog methodes om het uier te helpen slinken?
Ik weet dat ik er niet aan moet komen nu en dat ze geen brok mogen maar zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 14:46

Mabon: beweging, maar dat hebben ze denk ik al? Verder gewoon er af blijven, dan is het het eerste weer over

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:54

ik spuit het altijd af met koud water, niet ieder paard waardeert het maar ik heb ze hier ook die het heerlijk vinden

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:53

mabon: bisschopweg....daar rijd ik elke dag nu maar heb ze nog niet gezien, ik zal proberen beter om me heen te kijken!
Uier zakt hier altijd vanzelf vrij snel weg. In ieder geval moet je tijdelijk vrijwel geen brokjes bijvoeren (maar ik weet niet of je dat al wist)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:05

Bedankt voor de tips.
Beweging kregen ze al ja, longeren doen we momenteel.
Ik zal straks eens kijken wat ze vinden van afspuiten met koud water.

Ben net bij de veulens geweest en kreeg te horen dat Angel het voorelkaar had gekregen om tussen de houten onheining door te gaan. Mijn vriendin hoorde Brigit hinniken is toen gaan kijken en kon Angel gelijk weer pakken en in de wei zetten. Angel stond heel bedust te kijken van wat doe ik hier nou. Verward

Jenny ze woont aan zo'n pad dat helemaal door naar achteren loopt en dan het laatste huis dus ze woont ongeveer 1 kilometer van de bisschopweg zelf af.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:44

Angel studeert voor houdini Haha! Ach gut
Hopelijk slinken de uiers van de merries snel.....

Balder had vanavond heel mooi een temperatuur van 38.0 Lachen In overleg met de VA gaat hij nu helemaal van de medicatie af om te kijken of hij het zelf redt.

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:14

Mabon mooie hengst!!

Even een ego-berichtje:
Áfram is weer thuis!

Vanmiddag heb ik hem uit de kliniek gehaald!
De chirurg liep met ons mee en liet de hechtingen zien, er zit nog wel iets een bultje maar dat moet nog slinken.
Hij heeft nog een gaasje erover zitten, dat mag er al wel af maar we hebben het nog even laten hangen, waarschijnlijk is het er nu al wel afgevallen.

De kleine man was blij mij te zien!
Hij was in een andere stal gezet, dit keer eentje met stro, waarom weet ik niet.

En toen mocht hij mee naar huis!
De trailer in ging iets minder makkelijk dan de 1e keer, maarja, ik geef hem geen ongelijk, en hij kon ook niet weten dat we naar huis gingen.
Ik heb hem nu aan de voorstang vastgeknupt ipv het touw een paar keer om de stang en dan aan de ring, dat gaf nog te veel speling en direct aan de stang kon ik hem mooi strak vastknopen.

Hij heeft de hele terugweg keurig netjes rustig stilgestaan in de trailer!!!
Supergoed!!!

Nu staat hij weer in zijn eigen stal, zijn vriendje heb ik maar even in de stal ernaast gezet zodat hij rustig bij kan komen en toch wat contact kan hebben!

Ik ben erg blij dat hij weer thuis is!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 20:19

Mabon: Dat dacht ik toen ik de foto's zag Nagelbijten / Gniffelen De omheining is niet echt shetproof, een draadje ertussen zou fijn zijn. Maar mss heeft ze het nu meteen afgeleerd.

richtje: Dat is super nieuws! OK dan! Hopen dat hij het nu bijna achter de rug heeft!

SR: Je mannetje weer lekker thuis! Heeft de chirurg nu ook nog verteld wat het nu was wat hij weggehaald heeft?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:57

Mabon: oeps... Angel door de omheining hihi wat een boef!

SR: Afram weer thuis, heerlijk. alles goed gegaan gelukkig, ik ben benieuwd hoe hij nu hersteld

Richtje: goed nieuws! ben benieuwd hoe hij reageert op het stoppen met medicijnen.

Nou Chipper is gebeurd... Wat een beul zeg.
Hij pakte aziza bij dr oor en duwde zo die naald (zo dik als een rietje) in dr nek!hij had het eerst natuurlijk ontsmet en geschoren. daarna trok hij nog een pluk uit dr manen en weg ging hij.. niet ff een aai over dr koppie ofzo.
Ik vind het maar vreemd ho ehet ging, maar goed het is gebeurd!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:17

@Mabon, ik heb de eerste dagen de uier van Relana ook gekoeld met water, vanaf gisteren niet meer, was al goed verminderd.
Angel weer houdini geweest Haha! goed dat Brigit alarm heeft geslagen.

@Richtje, fijn bericht, hopelijk reageert hij goed als de medicatie gestopt is.

@SR, fij dat Áfram thuis is en dat de trailerrit beter verliep, ben ook wel benieuwd wat het bultje uiteindelijk was.

@Cindy, he bah, dat is dan geen leuke ervaring, waarom niet even de praam op haar neusje, vriendelijkheid ver zoeken dus Clown

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:18

Super SR! Heerlijk dat hij weer thuis staat Lachen

Thanks allemaal voor het meeleven met Balder! Kusje

@Cindy, kan me voorstellen dat jij dat een rot idee vindt. Maar het is voor hem natuurlijk gewoon werk en in feite massaproductie nu....

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:35

Ik heb gevraagd aan de chirurg wat hij verwijderd heeft, het was een balvormig iets, een verstopte talgklier, meer heeft hij niet aangetroffen...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:30

cindy: ja ze doen het zo vaak en een trauma zal ze er vast niet aan overhouden toch?!

mabon: ah daarom had ik ze niet gezien! Die angel moet echt een andere naam hebben Nagelbijten / Gniffelen