Ik weet nog niet hoelang ik doorrijdt. Ligt beetje aan mijn merrie. Maar hoop toch wel nog tot een maand of 8 normaal te rijden. En daarna wat rustiger aan. Maar ze begint nu al zwaarder te worden en een wat mindere conditie.
Ja, knap he Jenny! Helaas geen foto's met deze mijlpaal, ik zie Neon vandaag niet.
Wat betreft rijden, ik kijk ook naar mijn merrie. Hopelijk kan ik haar nu wel wat langer doorrijden. Bij de eerste dracht was ze na 5 maanden al stikchagerijnig. Ben haar nu weer rustig aan het longeren na mijn vakantie, en hoop er volgende week weer een zadel op te kunnen gooien.
dus die van jullie worden echt chagrijnig? syl die doet altijd alles wat je vraagt ookal vind ze het nog zo moeilijk... hoop dat ik wel merk wanneer het te veel word. ben ook benieuwt hoelang haar zadel nog past als ze in dit tempo verder gaat. (ach dan maar zonder zadel) bos ritjes kan altijd wel. (als ze nog in de trailer past/komt )
Ja, zadelproblemen ben ik wel bang voor. Mijn dressuurzadel lijkt nu al iets meer naar voren te komen. Maar als het te erg wordt, gaan we boomloos verder, haha.
Draakje: Ze past al serieus nog maar moeilijk in de trailer? Wow! Hier komen de merries altijd met de trailer terug uit het bos op ongeveer een maand voor de bevalling en meestal staan ze er dan met zijn tweetjes in zonder tussenschot (klemvast, dat wel )
drachtige dames gaan hier nog gewoon op de trailer hoor, desnoods zelfs nog de dag van de bevalling rijden doe ik tot ze het niet meer leuk vinden, meestal merk je dat eerst als een beetje slomer zijn, vervolgens wil die galop niet meer zo vlotjes,... hangt van merrie tot merrie en van dracht tot dracht af hoe lang iets kan of niet
Onze merrie's komen bijna nooit op de trailer, dus heb geen idee of dat een beetje past. Ze gaan er alleen op als ze naar de keuring moeten. Maar dan zijn ze niet, of pas net drachtig. Onze zadels zijn erg breed. En als het echt niet meer past, heb ik ook nog een boomloos.
aaah lieve pups. ja syl staat dan wel met tussenschot maar het begint wat krap te worden, ze heeft aan alle twee de kanten nog maar weinig ruimte. ik zal wel weer eens een foto maken gelukkig is ze verder nog steeds goed op gewicht, voel vlees op haar botter zitten en dat ondanks dat het veulen een groeispurt gemaakt lijkt te hebben.
ze doen het momenteel heel goed,worden maar steeds dikker en dikker...echt abnormaal hoe dik pepper nu al is....maarja,ze is dan toch wel al op de helft van de dracht
Ik reageer hier niet zoveel, maar lees wel mee, en steek een hoop op van jullie verhalen. Wordt mijn eerste veulen, dus al die info is zeer welkom. Echt rijden doe ik helaas al anderhalf jaar niet meer met mijn merrie, nog wel staprondjes, en dat houdt ze nog wel een tijdje vol. Volgende week mag ze ook weer op de trailer, dik drie uur naar haar winter "thuis". Ben benieuwd of ze nog tussen de schotten past, maar denk het wel.
ook ik meld me weer eens! ik kom nog niet vaak hier, maar dat komt omdat ik nog niet 100 % zeker weet of regina drachtig is. ze is ziek geweest namelijk. volgende week wordt ze ingeent en dan wordt ze ook gelijk gescant. als ik zekerheid heb zal ik pas weer reageren anders heeft het voor mij toch geen nut...
ik wilde jullie dit even laten weten en hoop dat jullie er begrip voor hebben... zodra ik iets weet laat ikhet jullie weten!
Ik meld me hier ook maar eens.... Mijn tinker Jolynn was gisteren 5 maanden drachtig. En ik rij haar nog gewoon, vorige week nog wedstrijd, eind op de trailer, volgende week waarschijnlijk wedstrijd en iedere week 1 tot 3 keer op de trailer naar les en oefenen. Lekker buiten rijden etc. Dit blijf ik lekker doen totdat ze veranderd qua of ze het nog leuk vind... voorlopig is ze nog superfit!!
Ik zal ook weer eens iets van me laten horen, is al erg lang geleden.... Wat een hoop dikke buiken al op de foto's! Izza is nu 5 maanden drachtig. Dacht dat ze al een behoorlijke buik had, maar als ik deze foto's zie valt dat wel mee geloof ik!
Heej ik meld mij ook even in dit topic. Mijn Jazz merrie is momenteel 155 dagen drachtig van Sandreo. Hoeveel moeten ze trouwens?? Hoe lang zijn jullie van plan door te rijden??