Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:07

Zo we gaan vanmiddag een begin maken met de stal.
Ze krijgt een kraamstal van 4 x 6 mooi groot dus.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:15

Over een maandje ga ik die van ons ook verhuizen naar de kraamstal. Haha! Wordt alleen zoeken met wat we die tralies tussen de kraambox en de andere box gaan gaan afzetten zodat de merrie mijn jaarling niet ziet staan.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:17

jeetje wat schrijven jullie veel zeg en wat een dikke buiken weer! hihi.
magnifique zit vandaag op de 268 dagen en begint nu wel steeds dikker te worden.
afgelopen weekend weer wat foto's gemaakt van haar.

normaal staan valt ook niet meer mee.
Afbeelding

ik snap niet dat jullie een foto van de onderkant van de buik kunnen maken, want de camera lag op de grond en de buik paste er nog niet op.
Afbeelding

en nog eentje tussen d'r achterbenen door. hihi.
Afbeelding

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:19

Nieuwe dikke buik meldt zich!

Dit is Senora Holly, net als Blue (van Mikkee) drachtig van onze hengst Kelo Whiz.

Afbeelding

Ze staat hier in de paddock met haar dochter uit 2005, Hollys Burning Star.

We zijn zeer benieuwd naar de verschillen/overeenkomsten tussen de aanstaande halfbroertjes/-zusjes, hè Mikkee? Haha! ...........eind maart weten we meer.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:01

Ik ben aan de grote inhaalslag begonnen, ben ziek van de stress thuis, dus ik gun mezelf dit vertier even tussen het werken door Knipoog

Te weten, vanaf p168:

Cubalibre: woei! Die trekt nog wel wat sprintjes door de bak seg! Wow! vind die oneraanzicht foto’s altijd zo grappig, helaas geraken de buiken er bij niet meer helemaal op zo, zelfs niet als ik de camera plat tegen de grond leg. *misschien met breed/goorthoek lens Tong uitsteken *

Miekelover: ook al een aardige buik Ja 28 februari: dat begint spannend te worden hoor nu!

Quirinake: arme quirina LJ maar ze is er bijna vanaf!

Keresa: allebei op dezelfde dag uitgerekend! Dat moet ook lukken!

Jeskim: volgens mij zit daar wel wat in hoor Tong uitsteken

Dreeke: tja, die buik zit natuurlijk in de weg om je zo te laten vallen he Tong uitsteken alhoewel, angel kan er nog wat van hoor Nagelbijten / Gniffelen alleen geraakt die niet meer met zoveel “schwung” terug omhoog Clown

Quirinake: dat heb ik vorig jaar ook gedaan, maar ik kwam vaak nogal onlogische resultaten uit, bv met een week tussenpoze mat ik 2m90 en vervolgens maar 2m70 meer Verward Dus ik heb dat opgegeven... Clown

Amandake: jaja, stilletjesaan komen de veulentjes weer in zicht bij iedereen Ja

Marlijn: wat vind ik blossom al zo ontzettend veranderd op zo korte tijd Bloos! Wow! en dan niet qua buik want daar zie je idd nog niet veel aan, maar ik bedoel in het geheel! Enne: zó vies zien jouw paardjes er niet uit hoor Knipoog gefeli met missy’s mijlpaal!

Mazzelmeid: bij jou ook dicht op elkaar uitgerekend he! Vind je dat eigenlijk zelf positief of eerder niet? Nu die buik bij shak goed groeit (vind ik ook!), ben je hopelijk gerustgesteld LJ verheug je nou maar om dat beetje werking in de uier, kan heus geen kwaad!

Merel: ook gefeli met de mijlpaal

Ik lees iets over keuringen, hier ook een keuringenfreak Pling werkt echt verslavend hoor, dus pas op Tong uitsteken
Misschien heb je hier iets aan: ik heb net een boek besteld ivm toiletteren via www.paardentips.com (althans, ik denk dat dat de site is), daar kan je dit boek (helemaal onderaan te vinden of bij speciale aanbiedingen) via e-book of via e-book én geprinte versie bestellen, voor 17 euro (enkel e-book) of 20 euro (zowel e-book als geprinte versie). Verzendingskosten zijn 1,95 euro zowel naar belgie als naar nederland (bij e-book komen er uiteraard geen verzendingskosten bij!) het ziet er erg leuk uit, vind ik Ja
Ik breng overigens altijd zelf voor, samen met mijn vriend, maar als ik de keuze en de mogelijkheid had, liet ik mijn paarden graag eens voorbrengen door een “prof” Knipoog

Jessje: ik vind jouw merrie echt nie oud lijken hoor J

Pretty LJ

Keeva: hip hoi! Wat denk je dat het wordt dit jaar: merrie of hengst? Enne...bont of eenkleurig? Is dit veulen ook al gereserveerd zoals vorig jaar of niet?

Amaze: mooie merrie en die NF is ook ene mooi beestej seg! Welkom!

Faniek: nou da’s een ààrdige maiden-uier! Wow! mooie ronde buiken!

Dreeke: klinkt als een goeie oplossing hoor! Leuk dat je er een recorder op kan aansluiten, dat kan ik bij de mijne niet en vind ik toch erg jammer, want stél dat je de geboorte toch mist, dan heb jij ze op video tenminste en ik niet Verdrietig

Lucas: hallo! Dat begint ook te korten!

* diepe zucht, is inmiddels aan pagina 171*

maseike: wat een gezicht! Nagelbijten / Gniffelen

amandake: weer eentje bij bij jou! Ongelooflijk! Gestoord maar ik gun het je zeker hoor! Wat lees ik: 2 erbij! Ga je het ruintje houden of doorverkopen?

Petraaken: welkom!

Pretty ook mini-spannend daar Haha!

ArabianRanch: Kwijl kwijl kwijl... wat een schitterend paard seg! En een ferme buik!

Mikkee: woei wat een flashy beenbeschermers! Mooi paardje en al een aardig buikje vind ik!

Thomas: wat een droppie is jouw merrietje toch... shetnamen... zal eens nadenken!

Amandake: ik verklap het dan wel als het zover is (nog zo’n luttele Nagelbijten / Gniffelen 68 daagjes wachten ofzo Knipoog)
Cleo niet drachtig? Hoe weet ej dat zo zeker?
Die uier van ydwine gaat al aardig de goeie richting uit!

Maseike: je maakt me benieuwd hoor naar je namen!

Nicole: ja moederlief vindt dat ze allebei met D moeten dit jaar J
Ze krijgen toch al allemaal dezelfde achternaam/stalnaam, nl “Snorremans van Germania” dan vind ik dat die letters best mogen verschillen Knipoog

Ingridge: is ook een mogelijkheid, je bent vast niet de enige die pas na de geboorte op zoek gaan naar een naam hoor!
Wordt wel al spannend ook voor jou!

BoefJMouse: grrr nog steeds geen veulen! Hup kiony hup! Haha!

KDHtjuh: welkom!

Jennyk: sjanty is toch echt mee een van mijn favomerries “om te volgen” dit jaar Ja heerlijk paardje! Die foto met de sneeuwbol is echt mega!

Leuke sneeuw- en doggiefoto’s allemaal Ja

Djesseka: nog gefeli met de mijlpaal!

Melanie20: wat een leuke foto’s zo van lisa in de sneeuwvlokjes!

Maseike: * lacht zich een deuk *

Amandake: ook leuke pics! Hoe gaat het met upke?

Fique: hier hetzelfde probleem!!! Maar wat een buik heeft jouw paardje al seg!

Redneck: welkom! Mooie paardjes heb je!

Hier begint er schot in de zaak te komen, bij Angel althans, nog 30 days counting Haha! en de uier schiet nu definitief in werking. Ik hoop morgen foto’s te kunnen maken Knipoog

Ik wil MareCare gaan bijgeven van Wendals Herbs vanaf dag 320. Normaal moet je het geven vanaf de laatste maand, maar door de foenegriek die erin zit, wacht ik liever tot dag 320.
Heeft iemand ervaring met dit product??? (behalve KMD Knipoog)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:12

Wow!
Frenia wat een reageeractie!!
Daar zal je even mee bezig geweest zijn Nagelbijten / Gniffelen
Je vind Blos toch wel positief veranderd hoop ik? Haha!
En heb je nog nieuwe foto's van Angel en Tinky?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:20

ja ik ben een tijdje zoet geweest! Nagelbijten / Gniffelen

jaja! zeker positief veranderd! gegroeid! en ook forser geworden! ze zit beter in haar vel nu!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:31

Omdat frenia zo bezig is geweest om op iedereen tereageren zal ik jou de namen melden Lachen

1.Chique-Cheval Noir.
2.Chique-Le noir.
3.Chique-Bonheur.
4.Crescentius.

Ik heb geen geheim dus iedereen mag het wel weten...
Wordt een van deze namen,allen welke dat is nu nog de vraag Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:17

overigens marlijn: geen tijd om foto's te nemen Bloos dus dat schiet er even bij in... ik probeer morgen op tijd wakker te zijn om voor de paardjes de wei op gaan (waar ik me niet op waag gezien verdrinkings en vermodderingsgevaar Nagelbijten / Gniffelen ) foto's te maken Lachen
nog 1 week en dan heb ik een week vakantie!!!!! dan worden de paarden van stal verwisseld, camera's aangesloten, ... en ga ik elke dag een halfuurtje uit wandelen met angel richting groene weide van onze boer-buur Schijnheilig
dus dan heb ik vast regelmatiger updates en foto's Knipoog

maseike: thanks Haha!
ik val compleet voor de laatste Ja
de eerste vind ik ook nog mooi.
maar mis ik nu iets? zijn dit allemaal hengstennamen? wat doe je dan als het een merrietje wordt?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:21

@frenia : Het ruintje hou ik niet ,kan er helaas echt niets mee doen ,maar waarschijnlijk gaat het meisje dat bij ons een paard heeft staan hem nemen als gezelschap voor haar vos ,want ze heeft gebouwd en neemt haar paard in April van stal naar huis.

Ik weet hèèl zeker dat Cleo niet drachtig is ,want Ditch heeft haar nl. onmiddelijk gedekt (vind het wel wat vroeg) , maar Mevrouw vond dat helemaal niet erg.

Met Upke alles ok ,al krijgt ze serieuze apekuren Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:23

@ frenia het zijn allemaal namen voor zowel hengst als merrie:)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:29

okido! vond crescentius echt iets hengst-specifiek, dus ik dacht dan aan crescentia ofzo Knipoog
van de tweede zou ik dan Chique-La Noire van maken bijvoorbeeld.
maar ach, wat mem ik Tong uitsteken D...... is bij mij ook voor beide geslachten en van Chenoa dachten er veel dat het een merrietje was alleen aan de naam te horen Clown

amandake: blijft nog steeds een ieniemienie beetje kans dat ze toch drachtig is Tong uitsteken maar nee, denk dat je wel gelijk hebt hoor. Is wel heel vroeg idd Ach gut

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:39

Oef,aan zo een inhaalbeweging a la Frenia waag ik me eventjes niet hoor,zo vlak voor het weekend ben ik wat lui Clown

Frenia: 30 dagen!! Waaw,begint al héél erg in te korten zo!! Leuk als die uiers eenmaal in werking schieten!

Amandake: wel een leuk ruintje ook hoor,helemaal niet te dik enzo Knipoog ,Cleo dus niet drachtig,maar volgend jaar dus een nieuwjaars-veulentje? Haha!

Redneck: Wat een leuke merries,en jij bent waarschijnlijk heel benieuwd naar de veulentjes van jouw hengst!

Fique: waw,flinke buik heeft ze al hoor!

Avelienvd: Daar zal ze wel een superpaleisje aan hebben!

Melanie20 :Mooie fotos van Lisa,zo in al die sneeuw!

Pretty Woman is vandaag 270 dagen drachtig en Vera 280 dagen!
Begint al te vlotten hé??

Hoever Vicky is,dat weten we niet,maar in elk geval verwacht ik deze maand nog een veulentje van haar! (hoop ik Clown )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:06

ook gefeli met de mijlpalen!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:45

even off-topic : mijn ooi moet lammeren en weet niet wanneer ,ze staat hier aan huis en heeft een enorme uier ,als het mag zet ik straks een paar foto's ,misschien dat hier iemand ervaring heeft met lammeren. (bloost)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:49

ervaren iemand meldt zich Haha!
maar ik zeg je al even van te voren dat ik ooien en geiten inschatten véél moeilijk vind dan paarden!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:37

hahaaaaaaaa! Haha!

Hier ook iemand die zit te wachten op een heel aantal lammeren,het eerste is al geboren! Haha!

Tzijn echt trutten,die ooien,wij waken hier al een week,er zijn zelfs valse weeen gespot! Clown
Ik denk dat ze het express doen!

Mja,mijn schoonpa zegt: steek uw hand uit richting hun aars,en als ze bijten,komt het lammetje gauw Clown

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:44

ik vind het toch altijd erg gokken hoor, mijn moeder is er wel erg goed in
ik heb gewoon te brave ooien (gehad), die bijten niet Tong uitsteken Clown

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:00

kan ik nog een dikke buik melden? mijn merrie wicked quick step is over 17 dagen uitgerekend, loopt dus op dr laatste loodjes. deze foto`s dr buik zijn van 1,5 week geleden...

Afbeelding

Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:03

Welkom.......
Woah ; wat een buik zeg Tong uitsteken , zo te zien heeft ze al meerdere veulens gehad . Wat is het voor paard ?
Zo te zien is de hoefsmid net geweest ........... Haha!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:08

Hoi allemaal . Bedankt voor jullie leuke reacties ,ik kan helaas niet op iedereen individueel reageren Bloos zoals velen van jullie wel doen ,maar ik lees wel regelmatig even bij .
Aangezien het voor Opium(en mij ) nog even duurt blijft dat nog wel even zo Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:12

@naomi :wauw ,dat is pas een puntbuik !! Tong uitsteken

Zo...voor de kenners onder ons , "mama" is niet onrustig,gaat niet liggen of dergelijke ,ze bleirt alleen vaak en er komt een slijmachtige slierten uit haar vulva .

Dit is dus mama

Afbeelding

Afbeelding

en twee artistieke foto's van haar uier

Afbeelding

Afbeelding

Volgens de veearts zijn het ontsluitingsweeen ,wat denken jullie ??

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:54

Ben eventjes een snelle bijleesronde aant doen Haha! ..

Hier heb ik er nogal 't balen van.. Darlah was vandaag hartstikke hengstig Huilen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:38

Naomi: zooo wat een mega buik zeg!
Frenia: wat leuk om te horen dat sjanty één van je favomerrie's is! Bloos

Hier geen nieuws over de paardjes. Wel over mijzelf, maar of ik dat ook moet melden?

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:07

Wat ooien betreft heb ik ook wel ervaring, als er slijmachtige slierten uit komen zou ik ze toch goed in de gaten houden want dan gaat ze bevallen volgens mij Knipoog
Verder kan je het ook merken als haar uier helemaal 'hard' wordt, dus gespannen staat en ook meer tussen de achterpoten komt te hangen. Dit is bij onze schapen wel iets minder zichtbaar bij een eerste bevalling, bij oudere ooien zie je het echt goed. Maar dan kunnen ze ons toch ook nog flink voor schut zetten! vorig jaar ging mijn moeder kijken om 15 uur, helemaal niets te zien, schaap staat vrolijk te eten.. Om 16 uur kom ik thuis van school en staan er 2 lammetjes te drinken! (mijn moeder controleert wel geen uiers Knipoog )