Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:59

IwanLuver schreef:
Afbeelding
Dit is onze dikbuik.................. Clown Raya een fjordenmerrie van de Elite hengst Fjelljon en ze is drachtig van Timor (Inco)

Ze is rond 11 april uitgerekend

Drachtig van een 6-ling Verward

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:55

M'n ogen rolden echt even uit m'n ogen toen ik die Fjord zag! Ben wel heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen!
Ik ga trouwens tijdelijk de boel dichttimmeren voor het veulen Knipoog
Bij de uitloop voor de stal zit al gaas, maar we willen aan een aantal kanten gewoon een paar schotten/deurtjes.
@ Phiabink: die aanbieding waar je het over had van lint... waar zit die winkel want ik heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd Bloos ? Dit is nl. de goedkoopste aanbieding geloof ik die ik gehoord heb! Andere mensen nog die aanbiedingen weten van lint??? Haha!
Moet nl. ongeveer 6000 vierkante meter rondom doen...is 2x 200 daar genoeg voor (is te wiskundig voor mij Knipoog )

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:01

@ phiabink: even gezocht op internet...het is een online shop toch?
Bedoelde je die Lint top line bruin 40 mm ofzo?
Die is dus goed zei je he? Ik heb nl. nooit een aankoop via internet gedaan, dus wil dan wel graag ervaringen al weten van anderen Knipoog

Nogmaals: zijn er nog meer mensen die aanbiedingen weten van lint?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 23:04

IwanLuver schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6GZ6CTIC
Dit is onze dikbuik.................. Clown Raya een fjordenmerrie van de Elite hengst Fjelljon en ze is drachtig van Timor (Inco)

Ze is rond 11 april uitgerekend

Zo Nicole, wat heb jij met raya gedaan Wow! Ze is enorm! Dan heeft Odessa nog een bescheiden buikje Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:04

Agradi vind je op www.agradi.nl.
Absoluut een betrouwbaar adres.
Wel van te voren even checken of het artikel in voorraad is, anders heb je d'r kans van dat je drie maanden op je lint zit te wachten ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:16

Nou, ik ga naar bed... ben benieuwd van welk veulentje ik morgen foto's ga zien.. Tong uitsteken.

Weltrusten allemaal en ik wens jullie allemaal veel sterkte vannacht Tong uitsteken!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:24

Ik ben net nog even bij Macy geweest om te voeren.
Het is maar goed dat ik met laarzen de stal in ging, had ik klompen aan gehad, dan zaten ze vol met melk...
Af en toe spuit het echt in een flinke straal eruit, anders blijft het constant druppelen net als een kraan die niet goed dicht is.
Stiekem hoop ik op een veulentje vanavond/nacht....

Voor wie haar live wil zien, de streaming cam is aan.
www.foalcam.net

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:31

Oei oei, had Famosa toch Macy gehoort???? Clown

Ik hoop voor je Marije dat het snel gebeurt. Je kan dan even lekker slaap inhalen en energie erbij tanken voor de volgende.
Suk7! vanavond/vannacht. Ach gut

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:31

Ik zit al de hele avond te turen Marije!!

ben net wel even snel naar stal geweest, even gewandeld en gevoerd, er zijn verder geen veranderingen.
Macy; Kom op poep dat veulen eruit, anders zit ik hier weer de hele nacht Bloos

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:41

Moest weer even kijken zelfs mijn wederhelft vraagt nu is het spannend daar hij kan niet binnenkomen of ik zit even te loeren Knipoog

Mac: yep shettiezadel geleend bij de buren ben blij dat het uberhaupt verder nog past Clown

Iwanluver: jeetje keneetje om maar orgineel te blijven wat een buik zeg ben ook benieuwd wat er uitkomt en ze moet nog even!!!

marije: veeel melk dus maar nog geen aanstalten verder zo te zien jee ga nu zo toch echt naar bed succes ermee en hopelijk komt het vanacht zie het morgenochtend wel spannend!!!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:52

Pepsi staat nu steeds met haar staart van zich af ... ik krijg trouwens de webcam niet aan de praat hoor ... FTP en firewall ellende ...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:02

De buik van Macy gaat flinkt te keer!!! Zou het toch nog gebeuren.... voor zaterdag!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:06

Doet de Macy-cam het dan?? Ik krijg een "loop" ...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:15

Mac schreef:
Doet de Macy-cam het dan?? Ik krijg een "loop" ...

Tuurlijk, ik zit al 45 min. in spanning te kijken. Nu naar een af en toe bewegend standbeeld, met tussen door een bezoek van een kat.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:17

@Elady, ja, dat is echt iets typisch drachtige merries waneer ze met de kont gaan schuren of drukken tegen de wanden!

@Dyonne, bij jou dus ook nog niks... Huilen ! Ik hoop ook dat het goede weer de merries zal aanzetten!!

@Iwanluver Jeetje, wat een buik!!!!!!! Niet normaal! Prachtige foto!!

@Vrijlover, Sim is al 6 weken bezig met de banden los te maken... Knipoog

@Phiabink, het is bijna 00.00 uur! Ik ben benieuwd!! Fijn dat HM er even tijd voor vrijmaakt in haar drukke bestaan in de Hilton Knipoog !

@Mac, is beoband in combinatie met een schrik lint niks voor je?! Ik heb ik de afgelopen 4 jaar God meerdere malen op blote knieen bedankt dat ik Beoband heb! Het is zo veiling!! Helemaal met die kleine beentjes!!

@Marije, hoe bedoel je, Stiekem?? Natuurlijk hoop je erop!! Ik hoop mee!!

@Iedereen, updateje Simply:Sim is even een beetje spannend vanavond! Ze heeft van 19.30-20.30 rondjes en rondjes en rondjes gelopen, staart opzij, zachte poep, gapen, kopschudden, buik bijten, ze stond geen seconde stil!!

Toen ben ik hooi gaan geven en sindsdien is de rust er weer, al is poep nog zacht, en loopt ze nu en dan met haar staart scheef.

Ik had ook echt verwcht dat als ik naar stal ging dat ik een verschil in uier zou hebben, maar nee, niks bijzonders op dat front!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:44

Volgens mij is Sim bang dat Macy haar in haalt en gaat Sim nu heel snel veulenen Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:51

Nek aan nek race tussen Sim en Macy. Beiden druppen melk, beide slappe banden, beide.... a.s. moeders. Maar wie is eerder....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 01:26

HM Famosa voelde spanningen. Ze wist niet of het van de baasjes waren of van de paardjes Tong uitsteken . Er staat vannacht wat te gebeuren. Ze kreeg van zowel Macy als Sim wat door. Dus maar weer afwachten Haha!

Up-date Famosa:

Hooi: het is dat het in mijn hoek wordt gegooit
Musli: meer, meer, meer en nog veel meer graag
Looplust: Ik word gewoon meegesleurt, dus heb ik weinig zin
Uier: Leeg

Henk: een beetje sedalin gegeven. Slapen
Ikke: Gestoord

Macy en Sim, zet 'm op Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 01:39

Ho!ho! Phiabink! Ik heb nog geen melk druppende Sim hoor!!
Dus Macy staat nog met duidelijke paardelengte voor inde race!!

Hihi, makkelijk he? Sedalin Knipoog Slapen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 04:47

Moest even kijken voor updates, maar niks. Macy is ook rustig. Ga even een paar uurtjes naar bed (bank wordt een stuk minder comfi na een paar uur *kraak*). Pepsi ligt ook te pitten Dromen .

Heeft Beoband nog nut dan als je het combineert met schriklint (misschien rare vraag hoor)? Bedoel je Beoband onder en lint boven?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 07:47

oeh nog steeds geen baby's...
Ben benieuwd als ik thuiskom vanavond....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:14

Mac schreef:
Ik heb net ook al even met Tinne op en neer gemaild ivm het lint voor de omheining. Nog even een vraagje daarover: ik heb momenteel turbo cord van Gallagher. Dit was bedoeld als tijdelijke omheining. Voor de eerste weken hebben we stalen hekken voor de veulens. Maar daarna .... we moeten nog dikkere palen zetten zodat het geheel wat steviger wordt. Ook moeten het dan 3 rijen worden ipv 2. Maar wat is nou het beste voor merries met veulens? Cord of lint?

Ik heb cord en 3 rijen. Wel doe ik tussen de middelste en de onderste draad een breed plastic wit lint, band (zo'n plastic reclame lint dat je soms op concoursen ziet als afbakening). Het veulen ziet deze beter dan de cord en de eerste 2 dagen gaat het veulen met de merrie aan de hand naar buiten en verken ik met het veulen voorzichtig de wei. eenmaal ze een shock hebben gekregen van het schriklint weten ze wel dat ze er niet te dicht bij moeten komen. Vreemd genoeg laat Roxette de veulens ook niet te dicht bij de draad komen. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:29

Niks?? Bij niemand?? Hier ook niet. Heb wel gedroomd dat Pepsi haar veulen kreeg (vos tobiano) maar dat het niet sterk genoeg was en in de couveuse moest en de kliniek was in België Verward . Ik werd niet echt helemaal fris en fruitig wakker kan ik jullie vertellen ....

Ik heb geinformeerd naar Electrobraid omheining. Is een Canadees produkt en schijnt HET veiligst te zijn voor paarden. Ik heb een sample thuisgestuurd gekregen en het is eigenlijk meer een soort koord (maar wel heel erg zacht) met stroomdraad er door heen. Was niet zo schokkend innovatief als ik had verwacht. Volgens hun kunnen veulens er vanaf hun geboorte meteen achter, maar dan zou dat voor gewoon cord ook moeten gelden ... mijn ervaring met Shane was dus dat hij het cord niét zag. Was wel een dunnere versie hoor en wat vuil geworden door het gebruik, maar toch ... wat is wijsheid ...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:45

Ik heb in mijn bak beoband gecombineerd met schriklint, ideaal voor "ertussendoorkruipende" mini´s.
En goed zichtbaar.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:47

Sjoert schreef:

Halleluja! weet je zeker dat daar geen andere merrie achter staat? Haha!

Nee het is echt maar één merrie Bloos
Maar ik weet idd of er geen 2 in zitten, maar de drachtigheid gaat tot nu toe super helemaal geen problemen. Raya is vrolijk eet goed, zit goed in de vacht ed. Wat wil je dan nog meer Haha!