[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:40

Och wat toch een knap kind die Cupido

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:24

Wat een knapperd is Cupido. En mooie kleur. Soms denk ik ook wel eens zou ik dan een keer wat anders doen maar het is zoveel poetsen.. bont vind ik ook mooi maar heb geen wasplaats met warm water dus is niet praktisch.

Phileine83 jaaa ben zo gek op haar. Ze kan zo relaxed zijn. Vandaag waren ze achter de bak rozenbottels aan het planten en zij ligt gewoon languit ernaast..

AZ die van jou hebben echt al fikse buiken. Mooi om te zien!

Tinniie hopelijk laat ze jou niet lang meer wachten!
En stiekem heb ik wel weer zin in veulenspam

Loulou het duurt voor jou misschien nog wat langer maar des te leuker is het dan als iedereen al een veulen heeft dat jij nog iets hebt om naar uit te kijken. Kan mij even niet meer herinneren maar met wie had je haar ook alweer gedekt?

Vandaag hebben ze de wei geïnjecteerd dus nu blij met de regen en hopelijk binnenkort mooi weer zodat het gras kan groeien en als het veulen er is dat ze misschien dan al effe een uurtje de wei op kan. Ga eerdaags in de tuin laten grazen zodat ze over een maand al lekker een uurtje kan staan.
Naast de bak rozenbottels geplant dus ze hebben straks lekker een snacksstrook.

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:09

Wat een knappe Cupido!

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:19

Bedankt voor jullie reacties over het hooi eten. Dan blijf ik het in de gaten houden en anders krijgt ze er ook gewoon lekker slobber bij.

Al_Zawraa mooie buikjes en fingers crossed voor merrie veulentjes dan maar!

Tinnie schiet mooi op, blijft een mooie combi ben heel benieuwd!!

Loulou wat een knapperd!! Mooie blik <3

Thioro nou ik verbaas me ook wel over die uiers, wel fijn om foto's te zien maar het is anderszijds ook weer zo paard afhankelijk (en blijkbaar ook nog per dracht :') )

Wat een knapperd die Cupido!! En is voor moeders natuurlijk ook wennen kost wat je zegt vast energie om op zo'n energiek veulen te letten

Haha Kiko ik heb ook geen warm water, maar straks wel een bont veulen als alles goed mag gaan :+

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:18

Leuk leuk. Zo mooi. Ben heel benieuwd naar jouw veulen straks

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:28

Klopt Tinniie, het prijsverschil tussen hengst en merries bij Arabieren is extreem. Eigenlijk had ik na 9 jaar alleen maar hengsten allang moeten stoppen :+
Jade gaat gewoon een eindsprintje inzetten :D

Loulou, wat een mooie merrie! Snap dat het dubbel is, aan de ene kant lijkt het wachten dan nog heel lang te duren. Aan de andere kant heeft iedereen straks z'n veulens en heb jij nog wat om naar uit te kijken.

Isa_Sofie, ze zullen nog wel iets dikker worden, maar niet heel veel meer. De foto van Mishrikah vertekend ook een beetje omdat ze liep, want eigenlijk draagt die het minst breed van allemaal.
Wat een gaaf ventje is het! <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 00:40

Thioro Het hangt echt per merrie af hoe snel ze uier maken. Alhoewel Daisy hier echt wel heel laat is nu voor haar doen met uier aan te maken :+

Kiko denk dat het bij Nina ook harder opvalt omdat ze kort gebouwd is. Haar buik kan haast niet anders dan opzij uit groeien :') . Jouw merrie is een stukje langer dus die kan het iets meer verstoppen. Maar alsnog vind ik dat ze een hele mooie dikke buik heeft.

Al_zawraa snap ik ook wel idd dat je na zoveel hengsten nu merries wilt haha. Wat bizar ook dat het zoveel scheelt in prijs, daar had ik geen idee van Jouw merries lijken ook erg breed als je ze vanvoor ziet *D

Tinniie Jade begint nu precies toch sneller te groeien ineens. Ik wou dat Fleur dat ook eens deed :')

Loulou Mooie foto zeg <3

Isa_sofie wat een knap kereltje is Cupido <3 . Hij staat er ook al erg stoer bij *D

Hier is Loes vanaf vandaag ook veilig *\o/*
Haar buik begint al meer te hangen en uier groeit traag maar gestaag door.
Afbeelding
Afbeelding

Fleur heeft het wel steeds zwaarder :(:) ze ligt veel en heeft overduidelijk soms last van het veulen.
Haar uier echter staat stil op het moment :+
Afbeelding

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Tinniie - Jade - 333 dagen
Cheytjuh - Fenyalenza - 329 dagen
Nieky1993 - Fleur - 326 dagen
Nieky1993 - Loes - 320 dagen
Luna2006 - Meesje - 312 dagen
Knolselder - Quinn - 304 dagen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 00:42

Fleur lijkt nog niet veel haast te maken met zo’n uier. Ik denk wel dat ze ingehaald gaat worden door Loes. Misschien maakt dat wat in haar los :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 00:44

Fijn dat ze veilig is!
Vlechten jullie altijd staart tijdens einde dracht?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 02:43

Nieky. *\o/* al best een flink uier. Begint nu echt spannend te worden

Isa_sofie. Knappe cupido <3 . Het niet meer willen liggen is denk ik idd ongemak. Gelukkig heeft ze afgelopen nacht wel weer gelegen. Niet gezien op de camera, maar de verdachte poepvlekken :')

Loulou. Dat is nog wel even te gaan

Tinniie mooie vooruitgang. Zal vast niet lang meer duren

Az. Ik ben ook helemaal klaar met alle regen. Verheug me weer zo op de zon en straks de veulens op de wei <3 zo kan je het ook bekijken. Maar keuzes maken ben ik niet zo goed in. Wat zijn ze rond!

Mijn allereerste eigen gefokte veulen. Is drachtig van Powerbank. Ben ik ook erg benieuwd naar

Thioro. Elke merrie is anders,dus de uiers verschillen ook met wanneer ze vullen

Cioccolato. Zien er goed uit. Heerlijk zo overdekt

Wild Thing is ondertussen ook veilig *\o/* 321 dagen.
Vrijdag wordt ze open gezet. Er is een vochtophoping onder haar buik. Ik hoop dat deze niet meer uitbreid. Uier doet nog helemaal niks. Ik moet een beetje terug denken aan de allereerste dracht van Wild Thing bij mij. Had ze niks geen uier, ze begon pas de dag dat ze ging bevallen. Ook had ze een enorme zucht plaat onder haar buik. Dat heeft ze nog niet, maar wel een begin hiervan. Ik ben benieuwd...
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 08:11

Spannend die veilige merries *\%/*

Hier geen vlecht in de staart. Vind dar met staart zwiepen niet fijn, te hard en oncomfortabel voor het paard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 08:15

De volgende veilige merries *\o/*

Zo am wildthing is echt rond/hangen kwa buik die moet het wel zwaarder hebben

Nieky
Loes ziet er goed uit, uier ook
Fleur is ahum op weg :Y) :=

Isa sofie
Wat is hij knap, heel statig zoals hij daar staat

Phileine
Dank je, we denken wel aan wat verkopen maar eerst maar eens beter weer :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:08

Ik kan jullie echt niet bijbenen sorry!

Cupido is prachtig <3

Het lijstje veilige merries groeit! Ik ben benieuwd wie de volgende is.

Ook merries op de helft van hun dracht nu. Ik word ook hebberig als ik veulentjes zie, maar het is ook wel mooi om nog iets leuks in het vooruitzicht te hebben!

Hier ook 5 stallen en dat is ook mijn max. Die zijn nu gevuld met 2 Groninger merries en mijn bejaardensoos van 20, 21 en 30 jaar.

Gisteren 280 dagen hier, we komen ook langzaam dichterbij. Verschilt het bij jullie ook per dracht hoe beweeglijk het veulen in de buik is? Ik zie bij deze eigenlijk nog geen actie van binnen. Of ik kijk op de verkeerde momenten natuurlijk :+
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:35

Wow kiko al geïnjecteerd, jaloers, hier is het nog zwemmen in het land. Kan geen trekker op.

Dag 311 hier. Die namen is nog wel een dingetje. Vind de U erg lastig dit jaar. Ik zit in een prinsessen lijntje. Mama ivoor prinses, oma parel prinses en daarvoor kroon prinses.
Vorig jaar hadden we Tiara prinses. Maar als er nu weer een merrie komt. Echt nog geen idee.

Wij hebben 7 stallen. En die zijn vol.
2 fokmerries. 2-4 jarige. Eentje komt er dit jaar zeker vijfde hengst en de andere is nog de vraag.
Een jaarling en een 11 jarige ruin en mijn oude pony van 30.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:04

Baudyh ik vind de U ook lastig.. Heb al wel namen gelukkig. Voor hengsten houden we Viking namen aan. Vorig jaar hadden we Thorsten. Voor een merrie wil ik iets met de stamnaam doen, dat is Idee. Maar even kijken wat het wordt, de pendel zei een hengst.

Vandaag zit mevrouw op 295 dagen. Haar buik begint te zakken.. en de banden verslappen.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:01

Vandaag mijn skippybal op 300 dagen! Over 10 dagen mag ze wel op het veilig lijstje. Gezien A pony. Geen idee of die op de 300 veilig zijn.

Afbeelding

Mega rond.

Uier deze morgen
Afbeelding

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:52

Nieky1993 Wat fijn dat Loes veilig is. Gaat goed met haar uier.
Ach arme Fleur :(:)

AM_Horses Wild Thing veilig, dat vind ik toch een felicitatie waard *\o/* *\o/*

SophievdV jouw merrie is ook al mooi op weg. Mooie buik hoor *D

Janinevv Jouw skippybal maakt het al spannend :j

Silhouette had het gister ook even moeilijk. Weer heel kort “last”. Ik heb toch maar even overlegd met Wolvega maar de arts denkt dat zij echt last van het veulen heeft gezien haar symptomen. Mocht ze weer oncomfortabel worden dan gaan we even van buiten af een echo maken.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:21

Nieky1993 ik zie Loes Fleur nog wel inhalen als je naar de uier kijkt! Ben benieuwd wie er eerder gaat..

Am_horses spannend hoor. Ik ben er niet bekend mee maar heeft het risico’s als je te vroeg openzet? Wild thing heeft een mooie buik.

Baudyh ik vind de naam ook lastig. Ik heb besloten dat ik pas kies als geboren is. Heb nu nog niet echt een naam. Voor een hengst wel een beetje maar ook nog niet zeker.
Utopia Princess
Unique Princess
U’re a Princess

Sopghievdv je ziet inderdaad de buik al mooi zakken maar ze is nog mooi bescheiden als ik vergelijk met mijn merrie. En die vind ik nog bescheiden.

Janine wat een mooie ronde buik. Trekt ze het nog wel een beetje?

Phileine wat vervelend dat silhouette er last van heeft. Hopelijk valt het mee en hoef je geen echo te laten maken.

Wij zitten vandaag op 300 dagen!! Weer een nieuwe mijlpaal. Op naar de veilige datum!
Kom maar op met het mooie weer. De wei is geïnjecteerd dus nu effe regen en daarna wil ik mooi weer zodat het gras kan groeien. En hopelijk over een maandje een mooi gezond veulen naast mijn merrie.

Zijn er toevallig nog mensen hier die naar de informatie avond gaan van de Lingehoeve? Het was zo druk dus ik moet nu op 7 maart ipv 6 maart.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:14

De u is een lastige letter zeker als je een beetje origineel wil zijn heb ik het idee :D
Ik heb een flinke lijst maar die kan zeker zo weer de prullenbak in als het veulen er niet bij past :j

Dus mocht iemand naar ons iets origineels zoeken ;)

Wei al geïnjecteerd wij hebben nog een zwembad :=

Uier gaat hier weer meer vullen achterin en gisteravond laat stond ze continue met de staart omhoog dus dat was even spannend :D Ze heeft duidelijk last van de kleine
Afbeelding

Sophie
Ja je ziet echt al de spieren zakken in de achterhand spannend

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:53

Wou net zeggen; de prullenbak in? Gooi maar op bokt. Wanneer kwam je veulen? _O-

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:44

Als het veulen geboren is wil ik mijn lijstje wel hier neerzetten. Is heel lang dus wie weet zit er wat voor je tussen!

Gelukkig is onze wei te doen maar vanaf december staan ze er al niet meer op. Meestal gaan ze hier opbouwend in april tot eind november/begin december de wei op. Maar in de ochtend staan ze in de bak anders worden ze tonnetje rond.

Dat denk ik ook Seven. Mijn merrie doet in de avond regelmatig met de achterbenen slaan. Denk dat het veulen dan bezig is. Ik hang iedere dag onder de deken om te kijken wat de uier doet.
En als ik denk dat groter is foto maken en vergelijken! :-)

Ik heb mijn veulenbox denk aardig compleet. Moet alleen nog effe 2 schone emmers kopen en een botte schaar.
Thermometer, handschoenen, clysma, navelklem, spul om mee te ontsmetten, fles met grote speen indien je biest moet geven, schone handdoeken .
Dan heb ik denk toch wel alles?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:45

Kiko: klopt! Het is nog een relatief bescheiden buik zo. Het is haar eerste veulen en ze heeft veel ruimte in haar lijf, ze is groot :D

Seven: Oeh dat is idd spannend!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:17

Voor mijn merrie ook maar die is maar 1,61 dus dan zal je het wel eerder zien denk ik maar voor mijn gevoel is ze nog helemaal niet dik maar sommige zeggen toch wel dat ze al een aardige buik heeft. Maar is voor mij ook de eerste keer dus heb nog geen vergelijkingsmateriaal

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:32

Kiko, of ze het nog trekt. Jawel ik merk wel dat ze wat minder zin soms heeft om buiten te staan. Maar ze is soms ook te brutaal en word dan op haar plek gezet door de rest. Dat vind ik soms wel sneu omdat ze zo’n dikke buik heeft.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:50

Ze is aanstaande maandag veilig, uitgerekend rond de 12de Cioccolato :D
Ik heb altijd aparte namen/talen/ betekenissen ik heb daar heel veel lol in uitzoeken vertalen etc.

Kiko
Oeja moet even een extra emmer hebben goed dat je het zegt.
Het slaan herken ik ook wel bij d'r. Ze duwt wat, kijkt om, staart omhoog. Maar uier is lang niet zo ver en ze mag nog even dus ik ga er vanuit dat het nog even zit.