Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janinevv schreef:Bedoel je dat de karakters van tinkers heter worden of van Friezen?
Mijn Fries is zelf best wel “kalm” vind alles prima alleen heeft ze last van verlatingsangst ofzo. Dan word ze wel super heet ja.
Vulina schreef:Ik vind je reactie behoorlijk vijandig. Jij vind iets, mag ik ook wat vinden?
Dat jij dan meteen roept; laat ik nog liever inslapen of dat je het hypocriet vindt of dat ik (?) zou dekken met de grootvader etc, vind ik niet zo aardig.
Piarens schreef:Mijn merrie heeft ook geen papieren , de hengst waarvan ze nu drachtig is wel . Maar het veulen is voor mezelf om te houden , en ik lig er zelf niet wakker van of ze papieren hebben als ik er maar leuk mee kan rijden.
Ayasha schreef:Het waarde oordeel kwa "vermeerderen" triggerde me in deze inderdaad ook.
Vulina schreef:Ayasha, mijn eerste post was in het algemeen bedoeld, jij interpreteert het op jezelf en reageert daardoor specifiek op mij. Ik zie genoeg mensen fokken die niet weten wat de ouders zijn. Ze gebruiken de hengst van de buurman omdat die zo mooi is. Ik had het dus ook over papierloze en niet bv vb merries.
Ik maak een compleet plan, inteelt, gezondheid, exterieur, beweging, bloed percentage etc etc. En dan begrijp ik niet dat men maar gewoon die ene neemt omdat hij zo mooi groot is, of zo'n mooie kleur heeft..
Voor mij is een papier erg belangrijk. Over het algemeen zegt het wel wat over de verwachtingen. Een merrie uit een hele simpele lijn heeft minder kans om GP te gaan lopen, dan 1 uit een lijn vol sport. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.. Bij mensen is het ook zo; sportieve ouders krijgen eerder (talentvolle) sportieve kinderen, met zoals bv zangers/muziek..
Piarens schreef:Mijn merrie heeft ook geen papieren , de hengst waarvan ze nu drachtig is wel . Maar het veulen is voor mezelf om te houden , en ik lig er zelf niet wakker van of ze papieren hebben als ik er maar leuk mee kan rijden.
cp112 schreef:Dankjewel, Haha iets ander modelletjezal ik hier dan niet zo gauw in de wei hebben staan haha.
Maar een mooi paard kan ik ook altijd waarderen ongeacht ras