[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JiskaVV

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:44

Ik hoop dat onze pony ook een veulentje krijgt in 2017 :) Vorige maand heeft is ze gedekt door de hengst Bliksem, dus ja, duimen maar :) Hopelijk krijgt dat schattig schatje mooie tekeningen ('t is een Tinker, raszuiver)... Ik ben zo ongeduldig!!!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:58

JiskaVV schreef:
Ik hoop dat onze pony ook een veulentje krijgt in 2017 :) Vorige maand heeft is ze gedekt door de hengst Bliksem, dus ja, duimen maar :) Hopelijk krijgt dat schattig schatje mooie tekeningen ('t is een Tinker, raszuiver)... Ik ben zo ongeduldig!!!

Is ze gescand geweest?
Zo niet, hopelijk is ze gewoon drachtig!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:57

Caesar schreef:
Jeetje Vulina dat is balen. Allemaal van dezelfde hengst ook?

Nee, en ook niet van zelfde stations. Ferdeaux, High Five 2x, Apache en Arezzo..

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:02

Liaan schreef:
Vulina, wat balen! Hopelijk deze ronde alles raak.
Myrthe, pfff niet leuk. Hopen dat de da het fout heeft en het veulentje toch goed groeit.
Alexandra, ik heb hetzelfde doel als jij. Ben ook Z1+5 nu. Hoe oud is je merrie?

Wat leuk! Dan gaan we gelijk op! Ik moet helaas begin september zo ver zijn omdat ik dan verhuis tijdelijk :'( Ze is 8! En die van jou?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:13

Oh balen Vulina, hoop dat deze ronde je meer geluk brengt.

Myrthe, dat is jammer zeg. Jazzy heeft ook veel cystes (echt de hele baarmoeder vol) en daar was het vruchtje pas met 32 dagen te zien. Twee jaar geleden was bij Jazzy het vruchtje ook niet gegroeid en geen kloppend hartje. Toen is ze weer hengstig gespoten en kon met een dikke week weer geinsemineerd worden. Toen werd ze wel drachtig (van Dotan <3 ).
Nu zou ik als ik jou was ook wachten en kijken of het toch misschien nog gaat groeien.

Jazzy gaat nog steeds prima. Wel heel boos naar andere paarden }:) , behalve naar Phoebe.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:19

Jiska welkom en spannend nog dan

Vulina natuurlijk een merrie met veulen aan de voet, hier is dat zelfs hopeloos proberen bij Flo, die is zo into haar veulen niet normaal.
Zou het daar kunnen aan liggen of hebben ze alle jaren veulens?
Anders is het gewoon pech

Alexande 13 jaar is toch nog goed voor een merrie en casanova is grote D toch? Dus komt een grote D, E maatje uit. Ik denk dt casanova zelfs vrij groot fokt.

Jazzy ziet er goed uit, hoe gaat dotan? Wordt ook al grote jongen he

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:31

Dotan gaat goed, die wordt echt een paard. Zo benieuwd hoe hij er uit ziet als 3-jarige!

Jazzy was 12 toen haar eerste veulen werd geboren.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:26

Fotsy, het zou kunnen, maar eigenlijk hebben ze allemaal elk jaar een veulen aan de voet en weer drachtig. Twee hebben nu geen veulen aan de voet, waarvan 1 drachtig.. Lastig hoor.
Maar goed, we blijven positief :D

Diane_BasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:29

Vulina he gedver, hoeveel pech kun je hebben..

Myrthe wat jammer

Jiska welkom

Succes aan de dames die nog een paar Z1 puntjes moeten rijden

Mooi dier Setteli

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 06:52

Vulina en myrthe, wat ene pech zeg :(:) niet leuk!!

Rowan, 7 stuks in 3 weken, dat word intensief waken... Of zeg maar gerust; geen slaap voor jou in 3-4 weken :')

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 07:27

Ik kom ook weer even om de hoek kijken :'), naja wel alles meegelezen maar te druk gehad om te reageren
Mythe en vulina, war hebben jullie een pech zeg!!!

Settili, van welke hengst is jazzy nu ook al weer drachtig?

Wina was trouwens bij 6 weken gelukkig nog steeds goed drachtig!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 07:56

Setteli wat is jazzy knap :)

Linda inderdaad vrij weinig slaap ben ik bang, maar leg men matrasje daar neer,alarm om en camera aanschaffen en hopen op niet al te koud :P Oja en hond mee want in die bossen ben ik niet graag snacht's alleen :P

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:22

Dustinlover, hoe ver heb je de pony's van huis staan? wel leuk die drukte maar je zult daarna wel even nodig hebben om bij te slapen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:27

Rowan; Hihi gewoon kamperen op stal, toch heeft het wel wat leuks!! Maar ik zou ook de hond meenemen :=
Ik ben blij dat ik ze nu dichterbij huis heb :o en camera is aangeschaft, ergens komende weken maar vast gaan installeren en uitproberen :D (voorpret haha).
Birtalarm moet ik eens zien of ik die kan huren/lenen, anders ook aanschaffen maar ik hoop dat nog een jaartje uit te kunnen stellen...

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:01

Alexandra, mijn merrie is 7. Springt die van jou de wissels al?

Dustinlover, dat worden slapeloze nachteh.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:45

Setteli schreef:
Dotan gaat goed, die wordt echt een paard. Zo benieuwd hoe hij er uit ziet als 3-jarige!

Jazzy was 12 toen haar eerste veulen werd geboren.

Dotan staat in de winter naast mijn nieuwe stal in de opfok :) Ik ben ook echt benieuwd hoe hij gaat worden.

Goed om te horen Celine

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:58

Fijn Celine, dan zit je nu aardig safe :j

DL, heb je 7 alarmen dan :oo ?

Ik hoop op 5 drachtige merries uitgerekend op één dag. Maar even kijken hoe we dat oplossen met de camera's. Er kunnen 4 op één beeld. Maar eerst maar eens drachtig....

Edit; moeilijk, typen :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:18

hinte schreef:
Crines,. Leuke merrie met haar veulen. Wat heeft de hengst nou voor een brandmerk?
Hopelijk is Imperiosa nu gauw hengstig!

Dat is het brandmerk van zijn fokker hinte: de befaamde Yeguada de Jose Luis de la Escalera.
Escalera is spaans voor 'ladder' dus het brandmerk is een ladder ;)
Het is één van de oudste en meest gerenomeerde fokkerijen bij de PRE's.

Amai DL dat wordt een hele drukke tijd dan; straks heb je verschillende merries die op identiek hetzelfde moment gaan bevallen :+

Ah wat jammer Myrthe, maar ik duim toch nog voor die 10% kans hoor.

Weet iemand trouwens wat het kan beteken al je merrie wat slijm aan haar vulva heeft? (nu 3 maand na bevalling).

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:12

Ik kom me ook maar weer eens melden ben inmiddels weer een week terug van vakantie.
Ik heb inmiddels alles bijgelezen maar het is een beetje veel om op iedereen te reageren, dus jammer voor iedereen waarbij het niet is gelukt en gefeliciteerd met diegene waarbij het wel is gelukt!

Welkom JiskaVV, is ze gescand?

Hopelijk zijn ze allemaal drachtig nu Vulina

Mooie foto Setteli

Wat fijn Celine14

Dat wordt lekker druk Dustinlover!

Ik heb geen idee wat dat kan betekenen Crines

Hopelijk groeit het toch wel goed Myrthe

Wat leuk al die pups en grote honden!

Wat gaaf dat palomino 8tal

Ik ben 15 dus dan ben ik denk ik de jongste hier :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:52

Ik kom ook weer eens langs hier :wave:
Had steeds weinig te melden aangezien er hier wel merries gedekt waren maar nog niets gescand. Dus toch steeds wel wat twijfel al heb ik de laatste maand ook niets meer geschouwd aangezien het me toch veel te laat in het seizoen werd.
Vanmorgen de eerste paar merries uitwendig laten scannen en tot nu toe ziet het er goed uit.
3 van de 3 die ver genoeg waren om uitwendig te scannen, zijn idd drachtig *\o/*
Daisy zat al op 155 dagen en dat was duidelijk. Party Girl op 149 dagen was ook erg goed te zien en ook Misty op 141 dagen zag er mooi uit.
Bij alle 3 ribben en hoofdje te zien en ook bij allemaal een kloppend hartje.
Maar bij alle 3 zie je er nog niets aan qua buik. Zal nog wel een maand of 2 duren.

Daarna bij Amy nog even geprobeerd op 123 dagen maar dat was nog te vroeg.
Het is ook wel de periode dat de baarmoeder pas net vanuit het bekken naar beneden gaat zakken en de echo komt maar 7-10cm vanaf de buikwand. Volgende keer doen we haar nog een keertje.
Verder staan er nog 3 merries die nog niet ver genoeg zijn om uitwendig te scannen, Cookie op 75 dagen, Snazzy op 41 dagen en Lizzy op 36 dagen.
Snazzy en Lizzy waren allebei laat weer opnieuw hengstig geworden dus dat worden nakomertjes bij mij als ze idd drachtig zijn :D

Vulina jij hebt wel heel veel pech zeg! Hopelijk pakt deze ronde wel.

DL heeft volgend jaar een druk maandje voor de boeg :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:34

Gefeliciteerd Marije, dat wordt volgend jaar weer "video" kijken bij jou in de stal.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:04

Gefeliciteerd Marije.

zo jammer dat er geen Wifi op stal is, er is wel een camera, maar daar kan alelen de stal eigenaar op kijken :(.

Ach misschien ook maar beter denk dat ik anders echt niet slaap haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:54

Oh MarijeR welkom terug :P spannend dan nog voor een aantal
Ik ben benieuwd naar cookie bij haar ook extra spannend he na haar keizersnede.

Silly mag te hopen dat er dan wel iemand anders bij je paard waakt en slapeloze nachten heeft, _/-\o_ niet slecht bedoeld he meid maar ieder jaar opnieuw moeten we in deze dbt topics er op hameren dat je alles moet doen wat in je mogelijkheden ligt om erbij te zijn. Ieder jaar opnieuw gaat het mis omdat mensen vinden dat de natuur zijn gang wel zal gaan. Maar zelfs met camera en melktesten en alarmen gaan de fokkers hier in dit topic nog waken en zullen ze nog wallen hebben onder hun ogen.
En zeker DL die zal echt een zombie zijn, :P in een verlaten bos gaan slapen in een periode dat het nog geen 30 graden is voor zeven merrie's. Maar gelukkig je hond erbij. Hoedje af meid, ik ben al bijna zombie voor 1 merrie.

Ik kan alleen maar spreken voor mezelf maar ik heb telkens het vlies moeten opentrekken, ik weet niet of het zonder wel zelf zou open gegaan zijn.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:03

Gefeliciteerd Marije, ik kijk dit jaar weer mee! :D

Silly: zou inderdaad toch wel waken, voor de zekerheid.

Fotsy: ik wou dit jaar waken, alleen is mijn merrie rond 10u30 in de ochtend bevallen, terwijl ik mijn examens zat in te vullen :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:43

Marije, gefeliciteerd met die dan alvast :)

Silly, ik heb ook geen wifi op stal, ik heb nu een 4g camera gekocht :j

Fotsy, oeii niet al beginnen over vlies opentrekken enzo := dan word ik al nerveus! Haha.
Dit word het eerste jaar dat ik het helemaal alleen moet doen. Eerste jaar op een stal met ervaring, dus wel zelf gaan waken maar met toeziend oog van ervaren fokkers, tweede jaar merrie weggebracht omdat ik niet de juiste faciliteiten had om ze in de gaten te houden en nu is het dan echt zo ver dat ik het zelf moet/mag gaan doen... :=