hier sneeuwt het ook aardig moet straks ook nog even naar Bonita! stal mesten voeren en voer klaar zetten! als buiten bak het toe laat haar even buiten zetten! kan ze benen strekken hij is als goed is gister nog gesleept,
Hier weinig, tot nu toe. balen wou eigelijk nog een paar cm bij voor een mooie foto shoot, maar als het zo doorgaat wordt het em niet, ligt wel nog van gister, maarja dat is op veel plekken al omgewoeld
Mexunna ik zou het niet weten.. heb zelf een 2 paard polyester zwart en ben er nog steeds erg blij mee haha.. Had hem bij van Hooff in Drunen gekocht. Daar halen wij altijd alles en kun je ook inruilen en goede service.. Hun hadden onze nieuwe trailer ook 2dehands binnen gekregen en na een paar weken had ik een rotte bodem.. Naja dit moest niet kunnen en hebben ze ook zo de helft van de bodem vervangen en alle bedrading gratis gemaakt
Ik heb ook sneeuwfoto's gemaakt alleen niet van de drachtige dames daar had ik mijn camera niet bij helaas(staan nu niet thuis).
Cynthia82
Geplaatst: 07-12-12 17:40
Daisy staat ook op een pensionstal, maar ik moet zelf het voer klaarzetten. Dais krijgt drie keer per dag een dikke plak hooi, 1 grote peen per voerbeurt en een halve schep biks verdeeld over drie voerbeurten. Vanaf maandag start ik met merriebrok (ruim 7 maanden). Ideaal zo'n stal waar je zelf je voer klaar moet zetten. Ik bepaal tot op de korrel wat ze te eten krijgt. Daisy heeft de grootste box daar op stal en als het tijd is om te waken, mag ik in het keukentje slapen dat vroeger gebruikt werd door het personeel. Twee jaar geleden kreeg ik zelfs ontbijt op bed!
Marije, wat een mooie foto!!
Baby Mexx!! Maar volwassen Mexx is ook supergaaf! Ik hou niet zo van paarden zonder aftekeningen, maar wat heeft zij een mooie bouw!
Ik mag zo in het donker in de sneeuw TiSento & Vriendjes gaan voeren in de wei. Brrrrrrrrrr
CrazyCat
Geplaatst: 07-12-12 18:54
Hier ligt al een aardig pakje sneeuw. Beetje minder dat mijn stalgenoot zijn lompe paarden in de natte dagen vlak voor de vorst in mijn paddock heeft gezet. Die hebben dus alles omgeploegd waardoor mijn paarden nu heel voorzichtig moeten lopen en zijn paddock ligt er mooi strak opgevroren bij. Vrij aso vind ik het. Oftewel pension ellende is echt overal ook in Oostenrijk. Ik hoop volgend jaar mijn eigen stek te hebben. Ik doe hier nu alles zelf omdat ik hier ook woon, maar heb wel alle nadelen van stalhouders en stalgenoten.
ik heb vandaag geen foto's gemaakt...vond het een beetje koud buiten en ben geblesseerd vanmorgen beetje gekliert met vriendlief, toen is het in mijn rug geschoten, aan de linkerkant achter mijn ribben...doet behoorlijk zeer, kan niks
hier ook geen sneeuwfoto's, ben de hele dag aan het werk (moet nog een uurtje) tja en da gaat echt nie gaan in het donker maar morgen ga ik het wel proberen om er een paar te maken
Ik kan je niet helpen, wel heb ik een tipje, kijk even bij HBL trailers. Daar heb ik vorig jaar mijn vol aluminium trailer gekocht en nog een erg mooi inruilbedrag gehad voor mijn oldtimer trailer
Tjinta
Geplaatst: 07-12-12 22:08
Hier is vandaag geen vlokje sneeuw gevallen. Prachtige zon en vorst, dus alle dames mochten op de grote weide. ze gingen helemaal uit hun dak. Helaas zonder camera...
Mexx is een mooie dame.
Crazycat das inderdaad ook een mooi pak sneeuw.. Hebben jouw paarden alle sneeuw vertrapt of heb je dat eruit gehaald?
Jeeeetje wat heeft Mexx nog een mooie strakke buik!!!!
Mijn meisje lijkt er zelfs last van te gaan krijgen met rijden. let niet op mijn houding... was me heel erg aan het concentreren op het doorzitten :p
Al vraag me soms wel eens af hoe ik kan zien of het de baby of gewoon vet is.. Heeft iemand hier tips over? Ze krijgt niet debiel veel eten en werkt opzich nog best wel hard dus het lijkt me niet dat ze gewoon dik is, maar ze heeft wel een kleine vetrol achter haar schouders voor het zadel en die was er eerst niet! Ik dacht gewoon aan de drachtigheid, maar laatst zei iemand dat je nu nog helemaal niet echt iets zou moeten zien.
Bonniew hoe lang is jou merrie nu drachtig? Is per merrie verschillend Die van mij hield vocht vast dus was tonnetje rond misschien bij jou ook geval? Ik kreeg steeds te horen je over voert de merrie terwijl dat niet zo was. En met 7 maanden werd ze steeds dunnen extra echo Bleek gewoon allemaal vocht te zijn geweest
Briesje is nu ook veel slanker als van de zomer, maar even goed nog wel aardig spekkie hpor, ze heeft een mooie, maar niet harde kap en ribben voel je wel, maar zie je niet en ze heeft een mooi gootje over haar rug. Maar waar ze eerder 40 cm uitstak, heeft ze nu een mooi strakke belly, met een klein zuchtplekje achter de singel..
Ik vind de jouwe al wel aardig dik ja. De mijne is nu 6,5 maand en is minder dik hoor. Die krijgt zelfs veel eten om op gewicht te blijven en volgens de dierenarts helemaal niet te dik.
De mijne is bijna negen maand en ook niet dik. Mijn DA zei dat ze beter niet te dik konden zijn. En vond haar zo goed. Ze krijgt twee keer een kilo brok en veel voordroog. Gaan jullie voor het veulen al meer voeren of pas als het geboren is?
De mijne waarschijnlijk ook.. De laatste keer konden we op de echo bijna alleen maar vruchtwater zien en bijna geen veulen haha.
Ik ben nu al met merrie muesli begonnen ze heeft echt nodig. Dit is ook de eerste keer zonder deken en heeft veel eten nodig om warm en op gewicht te blijven.
Oke.. ik bedoelde ook dik als in vet en niet van de beeb even voor de duidelijkheid. Ze ziet er goed uit glanst mooi en fit. Dus doe nu nog niets extra's met voeren. Kijk het wel even aan en anders vraag ik de DA wel om advies als ik ga twijfelen.