[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:35

wendy1987 schreef:
@ pretty, ja ze is idd mooi luxe :) Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig wat er uit gaat komen. (Ja een haflinger :') ) Maar hoe de aftekeningen op het hoofd zijn, gezond of niet, geslacht. Ik kan niet wachten maar moet van mij nog een week blijven zitten want dan ben ik pas vrij :Y)

Aan je onderschrift te zien moet je nog 142 dagen wachten ;)
Succes

Pretty wat een nare dag voor jou!! Gelukkig dat je merrie het heeft overleefd (klinkt zo vreemd om te zeggen)
Hier helaas vorig jaar ook een dood veulen

Die gekke alarmen ook: Mijn merrie die ging idd met alarm plat liggen, stond op en liep naar de hoek want ze wist onderhand dat nicole daar dan stond (te schelden :P)

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:36

Als eerste gefeliciteerd met de veulentjes..

Pretty: Wat erg zeg... ik weet hoe het is om je veulentje kwijt te raken, maar je gunt het niemand.. Ik heb toevallig ook altijd pech, en ben dan ook ozo blij dat ik dit jaar wel een gezond veulen heb. Sterkte ermee.

Amandake: Zien er erg drachtig uit vooral Jilleke is lekker tonnetje rond :P

KMD: Jammer dat ze nog niet drachtig is.. maja je hebt nog eventjes :P

@ Pauk gefeliciteerd met je mijlpaal.. ik dacht ook dat fab de 330 niet ging halen, maar we zijn bij de 360 beland dus roep maar niet te vroeg :P haha

Verder heb ik alles bijgelezen, maar het was weer zo'n grote hoop... Jullie praten echt te snel :P

Gerano doet het goed en fabbie gelukkig ook :) hij word alleen echt baldadig... :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:37

Kmd, jammer dat ze niet drachtig is. Je bent gelukkig redelijk op tijd begonnen, dus nieuwe ronde nieuwe kansen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:38

Joycce ja we zijn ook heel blij dat het allemaal zo gelopen is,in alle ongeluk.

Amandake grullo heeft best meer kleurvarianten,tzijn echte kleurenbommetjes! Uit onze grullo hebben we al een zilverappeltje gehad,een grullo-appaloosa,een red-dun,en een zwartbont. Ik heb al spijt dat het onze merrie niet is maar die van mijn schoonvader ;)
Maar welk kleur ook,doet inderdaad niks af aan hun karakter!

wendy heb je al een foto gepost van de vader?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:54

pretty schreef:
Amandake een valk heeft geen aalstreep. Ze is duidelijk grullo,net als die van ons :j Leuk kleurtje hoor!

Toch zijn er zat die een aalstreep lijken te hebben, de zgn countershading.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:55

Joyceee86 schreef:
Kmd, jammer dat ze niet drachtig is. Je bent gelukkig redelijk op tijd begonnen, dus nieuwe ronde nieuwe kansen

We hebben net besloten een ronde over te slaan, een mens kan nou eenmaal niet op 2 plaatsen tegelijk zijn, terwijl er 110 km enkele reis tussen de 2 paarden zit.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:06

Dat is idd een hele afstand. Dat is met een rietje toch net wat makkelijker :(:)
Jammer, maar het moet van 2 kanten uit kunnen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:11

KootMiraDrum schreef:
Joyceee86 schreef:

We hebben net besloten een ronde over te slaan, een mens kan nou eenmaal niet op 2 plaatsen tegelijk zijn, terwijl er 110 km enkele reis tussen de 2 paarden zit.

Wordt ze dan de volgende hengstigheid gedekt of volgend jaar?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:12

Dat is een heel eind KMD!
Wij hebben nog meer tussen de hh en ons zitten en wij brengen ze altijd weg omdat we geen hengstigheid zijn dus een DA kost meer als ze daarheen te brengen.. Maar al die tijd die erin gaat zitten..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:13

Ik kies liever voor een beetje puur natuur, anders komt er straks een plastic veulen uit ;)
Dekken jullie allemaal met diepvriessperma ofzo? Dat zit in rietjes, maar vers gewonnen sperma van mijn eigen hengst zat in het seizoen dat we dat hebben gedaan toch echt in reageerbuisjes hoor ;)

Binti zou draagmoeder worden van een nakomeling van haar en de hengst, en het veulen is voor de hengstenhouder, het niet hoeven slepen met Binti was mijn eerste eis.

Hmpfffff en ik maar denken dat ik in het 2012 topic zit te posten.... :o

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:16

Marlis schreef:
Wordt ze dan de volgende hengstigheid gedekt of volgend jaar?

Volgende hengstigheid, want de hengst wordt als het goed is dit jaar gecastreerd.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 09-05-11 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:17

Oke spannend dus :)

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:18

Hier is vooruitgang!!!!! :D Sheddy harst nu echt!! :D Dikke harsjes aan beide tuiten. Ook is haar gedrag anders. Dus spannend!! *\o/*

@ xWhitneyx, GEFELICITEERD!! Super mooi getekend! Prachtig!
@ Carmen85, GEFELICITEEERD!!!! Wat vervelend dat het drinken zo’n probleem is. Hopelijk gaat dat gauw beter! Ik las dat het beter gaat! Super!
@ MariekeB, GEFELICITEEERD!!! Mooi veulen!
@ Zitake, GEFELICITEERD!!! Ook al zo’n mooi veulen! Mooie aftekening op het hoofd!
@ Maseike, wat zielig dat de cavia overleden is… sterkte ook voor je kinderen!
@ pretty, wat ontzettend erg! Je wacht zo lang en dan is het er niet meer… Heel veel sterkte! Het was een heel mooi getekend hengstje! Prachtig!
@ Sjolvir, mooie Hepsie! :D
@ Cubalibre, wat een springkikker! :D
@ InekeH87, mooi veulen! :D Heeft ook een hele mooie bles!
@ KMD, mooi veulen!! Ik ben echt fan van bont en deze is ook heel mooi getekend!
@ Iorr, haha, inderdaad een boze mama! :P
@ horsii, mooi die groei te zien! Mooi veulen!
@ manubres, mooi veulen! Wat fijn dat het corrigeren vruchten afwerpt! Komt het vast helemaal goed!
@ marjolein, heb het topic gezien! Moooooooooi veulen! :D

Ik heb geprobeerd iedereen te beantwoorden! Sorry als ik iemand vergeten ben!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:05

Joyceee86 schreef:
Aan je onderschrift te zien moet je nog 142 dagen wachten ;)
Succes

Haha, dat krijg je als je het snel verandert op je werk, dan wis je de 4 niet en zet je er gewoon een 2 bij :') Het is weer verholpen! :))

Een foto van papa. Nog niet geplaatst, komen ze <3

Afbeelding
Eigen foto, dus niet kopieren!

Afbeelding

Winser-g. Geweldig lief beest! Ook aan de hand echt super lief en mak. En dat wou ik ook graag. Maat heeft die ook en goede gangen ook. Maar waar het vooral om ging was de lijn. Met deze lijn kom ik zo min mogelijk in de inteelt/lijnenteelt die er al veel is in NL en overal omdat haflingers uit kleine groep stamvaders komen. Heb hele tijd zitten pluizen en deze was wel het mooiste qua lijn bij mijn merrie. Leuke bijkomstigheid is dan weer dat ik helemaal weg ben van deze hengst. Mijn keuze was of deze, of Welt hit. Maar live met zijn 2e naast elkaar sprak Winser mij veel meer aan :))

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:13

iemand in het andere topic vroeg erom dus zal het hier ook gelijk plaatsen...

Sirana haar geboortekaartje hihi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:18

Wat leuk farah!!
Spannende tijden weer voor t drachtig krijgen van de merries!!

Ik ben nog steeds aan t wachten tot er eindelijk is een veulen komt!! :n

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:19

nou idd aniek, mel die denkt mijn baasje heeft zoveel geduld... laatt ik het maar rustig aan doen!
zijn er al duidelijke veranderingen?? of zit er nog niets aan te komen??

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:21

Haha, heb je die echt verstuurd Farah? :))

Is er eigenlijk al een 2012 topic?

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:26

@marrlinde: ja zelfs wel 50!!!! en dan nog alleen aan de mensen die echt met me meeleefde!! maargoed dat waren er dus nog best veel....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:27

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:30

Iorr, leuke foto's weer van je ukkies met mama's :)

Wat een verhaal, pretty, gatver, het zal je maar gebeuren (drie keer in vijf jaar!!) Het was echt een mooi beestje, dat had moeten huppelen in de wei :(:)

Jeetje, wat was Kyra klein zes weken geleden!! Knap kind..

Wendy, ik ben benieuwd naar wat foto's van Shanty onder elkaar om haar te kunnen zien groeien.. (O, dat heb je al gedaan, zie ik... Ja.. je ziet haar wel wat zwaarder worden, maar ze draagt erg bescheiden, zeker vergeleken met mijn Haf. Is dit haar eerste veulen?) Van wie is ze drachtig?
Ah, heb je ook al antwoord op gegeven. Handig :) Mooie hengst hoor. Van welke lijn is jouw merrie?

Jammer dat Binti nog niet drachtig is, KMD. Hopelijk lukt het morgen wel! O, toch niet.. volgende hengstigheid dan :)
En wat is Noukah een schatje!!

Chicago is stoer met zijn witte neusje :D

Pretty, goede keus van je om Nina te laten bijkomen van deze ervaring zonder pleegkind.

Aaaahhhh.... bolle Iris.. En Jilleke is echt schattig :)

He gatver, een veulen in hondszit?? Ik wist niet dat dat kon.. Ik zie het gelijk voor me, hoe zo'n veulentje in stukken gezaagd moet worden, bah!!

Joyceee86 schreef:
Die gekke alarmen ook: Mijn merrie die ging idd met alarm plat liggen, stond op en liep naar de hoek want ze wist onderhand dat nicole daar dan stond (te schelden :P)

_O- _O-

Wat een mooi kaartje, Fer! Die van Dais ligt ook al klaar en wacht maar en wacht maar ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:35

Haha grappig! Dat zou ik dan weer niet doen, een kaartje sturen voor veulen :)) Maar dan kan ik bezig blijven hahaha!

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:52

Sheddy nog grotere hars gekregen! *\o/* Ook staat ze steeds op haar poepplekje zonder te poepen. Vind het zo spannend! :D

@ wendy1987, wat een knappe papa zeg! Heel mooi!
@ _Fer_, wat een mooi geboortekaartje zeg! Echt prachtig! Wat een goed idee trouwens! :D
@ Anike, wachten is niet leuk he? duurt altijd veel te lang haha! :P

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:56

vernon: dat klinkt hoop gevend! Succes!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:07

Jaa! En we hebben natuulrijk Rhino op stal gehad, dus ben nu erg benieuwd naar t veulen, we hebben t namelijk gewoon overwonnen/gepasseerd