Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:43

zo zal me ook weer eens melden, lees elke keer wel bij maar had weinig te melden.
mijn dikkie dik eet op het moment heel slecht, gister ochtend wilde ze helemaal niet eten en gister avond ook haar bak langen na niet leeg. kuilgras vind ze wel lekker dus daar geef ik haar dan wat meer van, ja je moet toch wat.
zal zometeen eens wat foto's gaan maken keek net toen ik haar ging voeren onder haar buik en had al behoorlijke tietjes had ik nog niet eerder gezien bij haar [ is ook het eerste veulen]

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:52

@marlijntjuh: Ik hou emmer bij de hand voor mocht er wat misgaan Staat overal dat je voor zulke gevallen van te voren moet gaan wassen enzo, maar ik kijk het dus aan tot de geboorte. stel dat er dan wat misgaat bij de geboorte: spons met ontsmettingswater erover, handen en armen in de emmer ontsmetten en je staat meteen paraat om "proper" in te grijpen

Arme Flet... zo zielig...

Tinkerbell heeft nergens last van en laatst gaf ze ook nog zo'n bok als Cheyenne!

Barb

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:56

*o/*

jeeeeeuuuj 200 dagen drachtig!!!

En met die bolle gaat het nog steeds goed, vanavond maak ik nog een keer foto´s van haar buik en zal haar omvang ook even meten!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:03

@frenia, Oh! ik dacht al, waarom zou je nou de uiers moeten ontsmetten voor het veulen gaat drinken lijkt me niet echt lekker voor het veulentje

@keresa, Jouw merrie krijgt gewoon al bijna haar veulen *jaloers*
Ik ben heel benieuwd naar haar buik, en natuurlijk ook die van je andere merries Echt leuk! Jij krijgt gewoon 6 veulens dit jaar.

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:06

marlijntjuh
ik had er negen kunnen hebben
2 merrie's heb ik drachtig verkocht
en mijn welshcob merrie kreeg ik naar drachtig te zijn geweest
op dat moment niet meer drachtig
ga het dit jaar weer op nieuw proberen

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:14

Mijn merrie zit nu ong. op de 36 weken ..
De chagerijnigheid komt al aardig naar boven
en onze shet staat nog geen 2 meter van der af en ze begint al als een gillende keukenmeid te piepen
Ze vind zelfs dat ze niet meer hoeft te wandelen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:23

Zo wat een reacties weer allemaal!
Leuk om al die vorderingen te lezen

@Dana01: Jou merrie kan echt nog lekker bokken! Zo te zien zit haar veulen haar nog niet in de weg. Iwaya komt nu al bijna plaats te kort om de draai te maken vanuit haar stal naar buiten
Voor navajo schiet het ook al op! 26 feb. al. dat is 4 dagen voor Iwaya. Dan zijn de veulies bijna even oud. Voor iwaya vandaag nog 45 dagen!

@Keresa: Jou merrie hoeft echt nog maar kort Nu is Iwaya niet meer de eerste in dit topic Spannende dagen/weekjes voor jou zeker?

@Barb: Gefeliciteerd met de 200 dagen dracht!

@ de rest : Weet al niet meer wat ik wilde gaan zeggen

Leuke foto's zijn er weer geplaatst

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:39

pff wat gaat het hier hard. FF bijlezen.

Ik heb vanmorgen foto's van Hon haar buik gemaakt. Nu doet de computer weer raar. Zodra ik ze kan plaatsen doe ik dat.
Ik was ook al een beetje huiverig....zag haast geen buikje bij Hon.
Maar nu gelukkig wel. Ze is sinds oudjaarsdag lekker aangekomen, we voeren dan ook best veel, en met de dekens op gaat het beter.
Ze is zoooo aanhankelijk... Ze ziet me de wei inkomen en komt me in draf begroeten. Ardino is al net zo. Ik vind dat echt geweldig.

Ik maak haar uiers ook zo nu en dan schoon met een babydoekje.
Vind ze allemaal prima. Zelfs toen ze Ardino zoogde kon ik er gewoon aankomen. Ik dacht ook dat ze daar wel aardig schoon was maar toch zit er prut tussen de huidplooien. Ik probeer het weg te krijgen maar als het niet helemaal schoon wordt laat ik de rest zitten.
Hon heeft idd lege theezakjes. Daar ben ik nu wel ff blij mee, dat weet ik zeker dat ze goed droog is komen te staan na het afspenen.
Nu na 14 dagen loopt ze toch geen risico meet op een ontsteking of wel??

@Cayusejuh: Ik had begrepen dat een veulen vanaf 320 dagen dracht levensvatbaar is. Dat is dus veel later dan bij mensen. (nog geen maand te vroeg).

Ik vind die poezen zo leuk in de stal....lekker slapen in het stro of hooi.
Kyra, ons kleine hondje, heeft Ardino zelfs staan likken toen ie nog met zijn achterbeentjes in het vlies zat.. Hon vond het prima, wij hadden het niet direkt in de gaten. Heb haar maar gauw de stal uitgebonjourd.

Arme Macy en Fayette. Sneu dat ze beiden last hebben van beebs.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:05

gossie..moest wel ff bijlezen hoor!!

Wat het rennen en dollen betrefd, die van mij doet dat alle dagen, rent als een gek door de bak/wei!
En als ze moet is, dan stopt ze en gaat ze rustig stappen!

Heb dr eergister nog gereden, en ze liep echt heel fijn. Was ook echt weer heeeeel braaf!Moest dit weekend werken, dus had geen tijd om haar te rijden, maar ze heeft lekker een paar uur op de wei gelopen, dus ze heeft n beetje vakantie!

Powiepower..Hoe gaat het met Jive, je bent zo stil?!

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:14

Gefeliciteerd Barb

Met bijde damens moet ik nog een goede 100 dagen.
Volgende week gaan we beginnen aan de stallen voor de meiden met camera's.
Ik heb nog steeds een beetje hoop dta het zo te maken is dat het live te volgen is, maar dat moet geen onbetaalbaar grapje worden, natuurlijk. Maar eerst even de stalletjes, dat is het belangrijkste

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:36

pfff, heb ook weer een beetje bijgelezen...

leuk, al die dikke buiken. Guinness buikje groeit ook gestaag door. ik rijd op het moment ongeveer 1-2 x per week met haar. Afgelopen maandag was het hier prachtig weer en wilde ik eens een lekkere lange rit maken. We zijn bijna 2 uur onderweg geweest, zowel Guinness als ik hebben genoten. Het gaat alleen allemaal in een erg lage versnelling. Galop probeer ik al niet eens meer, ik heb al moeite om haar in draf te houden !!! (en veel harder dan een sukkeldrafje krijg ik er dan niet eens uitgeperst...)

Waarschijnlijk wordt Quist (mijn andere merrie van 3 1/2 jaar) in maart ingereden, dus hopelijk kan ik dan tegen de tijd dat Guinness echt op rust staat, lekker met Quist gaan rijden.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:47

wat een verhalen allemaal, leuk om te lezen hoor.
@siggy, jij hebt t goed berekend kan je toch nog lekker doorrijden.
met hol is alles prima, ze wil nu een beetje drachtig staan te wezen. is soms ook weleens lekker hoor, heb je zelf wat meer tijd voor andere dingen, maar ik denk dat ik het rijden dan straks toch wel erg zal gaan missen.
heb vandaag weer nare verhalen gehoord, dat merrie t niet overleefd had enzo, ik word daar zo bang van. ik moet daar echt niet zoveel aan denken geloof ik.
mar meestal gaat t goed, en jullie komen nu helemaal niet ongerust over dus geeft mij ook wel moed.
ben blij dat ik bokt heb eigenlijk, die nu een beetje hetzelfde meemaken.
nouja, ik ga even eten, tot zo

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:53

Fotootje van Tinkerbells buik op 88 dagen van het einde
(niet erg goed gelukt...en het veulen ligt meer aan de andere kant, maar die krijg ik niet geupload..)

Afbeelding

Vind haar trouwens erg grappig: vandaag heeft ze voor het eerst een paardensnoepje aangenomen Gekke muts!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:56

haha, die drachtige merries worden vanzelf mutsen he heb ik ook last van ik kan normaal altijd zonder problemen aansingelen.
nu ze drachtig is, en vooral de laatste maand word ze happerig als ik aansingel
nu wilde ik gister ook aansingelen, dus eerst weer gelijk een waarschuwing van hol dat ik zachtjes moest doen. Toen zat ze zo naar een auto en een man te kijken een eindje verderop, dat ik gewoon kon aansingelen, in één keer, en ze keek niet eens naar me gekke muts

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:20

Whaha een echte merrie dus. Iwaya kan zich soms ook zo aanstellen. Als ze iets te kijken heeft is er niks aan de hand met aansingelen

@Frenia: Grappige foto zo van bovenaf, maar je ziet haar buikje zo niet echt. Van opzij en achter zie je meer waarschijnlijk.

@Holly: Ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt hoor. Dit is toch Holly's eerste veulen? Dan is t voor jou al helemaal spannend. Probeer toch positief te denken en naar de leuke dingen te kijken en je de nare verhalen niet te veel aan te trekken. De kans dat t fout gaat is echt niet zo groot.
En je moet gewoon denken: T gaat allemaal goed! Doe ik ook en dat helpt echt

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:29

Dit is mijn mini met fjordenbloed June.
Ze is drachtig van mijn zilverappel-bonte amerikaanse minihengstje Armani:
http://www.lindasminiatures.com/vhs0733.jpg
June moet zo rond 13 mei, als het nog allemaal goed zit natuurlijk.
Maar vind d´r al wel wat buikje in zitten zo bij de flanken....
Heb nog niks kunnen voelen, ze is ook een maiden.
Vind het altijd allemaal erg spannend!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Meavey op 15-01-06 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:32

Was ook heel toevallig dat ik deze foto nam. Ik kwam eigenlijk met mijn camera om het gekke gedoe van de andere twee paarden vast te leggen, maar die hielden er toen mee op

Tzijn idd mutsen
Tis echt gek: anders neemt ze dus niets aan, alleen wortels/penen (ze lust ook geen bieten of suikerklontjes, appels slechts minimaal,...). Sinds kort had ik haar zover dat ze twijfelde om snoepjes aan te nemen en nu begon ze er zowaar op te kauwen Gek beest

@Holly: maak je niet teveel zorgen joh! Begrijp wel dat je er vaak moet aan denken, maar je hoeft jezelf nu ook niet kierewiet van angst te maken he

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:33

Gaaf beesie en mooie hengst ook
Gaat het veulenen over het algemeen vlot bij mini's of niet? En bij shetten??? (laatste voor degene die dat weten...)

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:40

frenia schreef:
Gaaf beesie en mooie hengst ook
Gaat het veulenen over het algemeen vlot bij mini's of niet? En bij shetten??? (laatste voor degene die dat weten...)

Bij hele kleine en/of fijne mini´s kan het soms goed fout gaan, hebben toch soms hulp nodig, dus is erbij zijn wel gewenst.
Pootjes verkeerd bijvoorbeeld dat je die erbij moet zoeken, maar meestal gaat het wel goed.
Maar June is tegen een meter groot en het hengstje maar 82, dus moet wel lukken denk ik.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:48

bedankt dat jullie zeggen dat t heus allemaal wel goed komt. en iwayalover, het is holly's 5e veulen, maar de laatste veulen is 7 jaar geleden geboren dus toen was ik er nog niet echt bij en mee bezig. daarvoor was ze van een andere eigenaar. dus hol weet allemaal wel hoe het meot gelukkig

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:50

Leuke merrie heb je Meavy. En dat hengstje is ook erg leuk

@ Holly: Dan had ik het verkeerd begrepen. Dan was het voor jou het eerste veulen? Of zit ik nu met iemand anders in de war?
Iwaya heeft ook al lang geen veulens meer gehad. Ze is nu 14 en de laatste is al jaren geleden. Hoe lang weet ik niet zo.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:56

voor mij het eerste veulen inderdaad

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:57

Mooie merrie heb je Meavey, echt een apart kleurtje!

Leuke foto van tinkerbells buik frenia. Ik heb dat ook altijd, dan zijn de paarden gek aan het doen. En als ik dan het fototoestel heb gepakt houden ze er weer mee op

@Hollybolly, ik zou je niet al te druk maken hoor Het is niet holly's eerste keer, dus die weet vast wel wat ze moet doen. Ik vind bokt ook heel fijn. Als je vragen hebt krijg je er antwoord op, en mensen leven echt met je mee als er fijne of minder fijne dingen gebeuren. Ook is het leuk om je merrie een beetje met andere merries te vergelijken

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:02

Ik denk dat ik zo maar eens een nieuwe poging ga doen om Missy te rijden.. die staat stiekem ook al weer een week stil
Het is niet dat ik haar niet wil rijden, maar het komt er gewoon iedere keer niet van. Want ik moet natuurlijk ook nog andere paarden rijden.
Want ik moet echt nog proberen O'Bryan (hengst waarvan Missy drachtig is) Een beetje gespierder te krijgen voor de hengstenkeuring 18 februarie. Hij heeft nou echt nog een beetje een hangbuik

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:47

gisteren heb ik nog fotos gemaakt omdat vanity op 200 dagen zat gister.. zoals ik al zei heeft ze nog geen echte buik,
Afbeelding
ze speelt wel heel erg veel met der wei maatje (een hengsten veulen van een van de merries deze zomer )
terwijl ze eerst nooit echt speelde in de wei, ik weet niet of het ermee te maken heeft maar toch