Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:50

@ MarijeR: aaah 50 % kans? Veel succes dan, hopelijk morgenochtend nog een leukere update Haha!
Ik wilde vandaag met Siena gaan wandelen, maar ze waren putten aan het plaatsen in de weg. Waren dus ook allemaal grote karren bezig enzo. Daar had ik niet hoeven proberen langs te gaan. Maar ze heeft wel weer heerlijk staan bokken op de wei, dus de energie kon ze wel kwijt! Toen het begon te regenen rende ze alleen weer de stal in (mietje!) en heb ik haar maar niet meer de wei op gelaten omdat ze anders echt de wei kapot loopt als ze dan gaat bokken en rennen. En het moet voordat het veulen komt natuurlijk geen modderboel zijn!Uier was vandaag iets meer had ik het idee, aan eentje zit wat prut, maar is verder niets bijzonders. Verder is ze op dit moment heel erg aan het mesten. Heb in iets meer dan een week tijd 9 (kleine, maar volle) kruiwagens kunnen wegbrengen naar achter Rolleyes
(misschien is dit voor sommigen niet zo verbazend, omdat er natuurlijk paarden zullen zijn die nog extremer zijn Knipoog )

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:52

Marije: spannend joh ga steeds meer mee leven met jullie ben echt benieuwd of het voor morgen komt je zou het toch wel zeggen als je haar zo ziet maar ja dat is al een poosje .
Dit lijkt me wel het moelijkste van alles je merrie er helemaal klaar voor en maar afwachten en over 3 maanden zit ik waarschijnlijk ook zo pffftt Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:53

He oliebol.. nou ja, euhm.. dan laat ik die ene wel even apart liggen en kijken of ik die écht nodig ga hebben, dan ga ik geen moeite doen om die open te krijgen.
Ik weet iig wel zeker dat ze niet zomaar open zullen gaan idd Rolleyes Haha!.

Oke, er is al iemand met 50% kans op een veulen. Dat is toch best veel Tong uitsteken ...
Lola, Mac, jeddah, hoe schatten jullie de kansen in? Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:53

Ik denk dat macy toch echt als eerste gaat! Ze lijkt helemaal klaar! Haha! Veel melk, grote al goed ingedaalde buik, en een lubber kont! Lachen
Morgen is het er denk ik! Ja

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:55

laten we er een wedstrijd van maken Tong uitsteken Ik denk dat macy vannacht gaat, sim vrijdagnacht en pepsi ook vrijdagnacht! (gokje hoor)
Wat denken jullie?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 18:02

Ik denk dat Macy ons nog wel ff laat zweten. Dus ik denk dat het veulen vrijdag geboren wordt. Dan gaat pepsi van het weekend en Sim woensdag. (Sorry Jeddah Knipoog ) Nee joh, ik heb echt geen flauw idee. Zeg jullie blijven hier wel langs komen he ook al hebben jullie straks al veulentjes he, anders wordt het hier zo saai. Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:09

Ik gok dat Sim totaal onverwacht vanavond gaat veulenen en voordat Mac dat op bokt kan lezen, moet zij rennen naar Pepsi omdat zij dan ook gaat veulenen.
Macy vindt het dan wel weer druk genoeg met veulentjes en wacht nog een week Clown

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:12

haha marije dat is eens iets anders he! Knipoog

Die streaming cam is trouwens onwijs gaaf! Ik hou macy de hele tijd in de gaten! Haha! ze staat alleen super stil, beetje saai Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:15

Vandaag heel druk, dus kan helaas niet alles lezen en antwoorden... Huilen
Hopelijk vanavond!

Ik gok dat Sim vandaag niet onverwachts bevallen gaat, maar dan heb ik ook net haar uier mogen bekijken na het buitenspelen de hele dag, hij is nog maatje L, maar niet strak en zeker niet zoals vanmorgen, maatje XL...
Ik gok voor Sim op zondag op maandag, Macy vrijdag op zaterdag nacht en Pepsi moet dan natuurlijk gewoon zaterdag komen!

Verder Pride eind volgende week en, wie hebben we nog meer, ik weet zeker dat ik er een paar vergeet.. sorry, koppie van mij draait een beetje door vandaag... Bloos

Odess, maak je niet druk, tegen de tijd dat Odessa moet zijn die van ons misschien nog niet eens bevallen! Clown

Maar natuurlijk HOOP ik dat Marije gelijk gaat krijgen Knipoog

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:33

hoi allemaal
we hebben een merrie die over bijna 4 weken moet bevallen en die is nog steeds niet zo erg dik!! je ziet het wel vanaf de zijkant maar vanaf de voorkant zie je het nog niet eens :S Verward echt vaag maarja!
me schimmel heeft geen eens meer zin om in de molen te lopen!
echt een maf beest is het ! Gestoord
groetjes denise

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:59

Lady gisteren weer voor het eerst gereden. Het viel me op dat ze de hele tijd met d'r kont en staart tegen de muur stond. Hebben/hadden jullie merries dat ook?
Verder met rijden vandaag ging het aardig, merk wel omdat ze een week niks gedaan heeft en gewoon een bolle buik heeft, dat ze er na een kleine 20 minuten wel weer gezien had!

Hoorde vandaag dat ze Lady direct na het bevallen weer wil insemineren. En ik maar denken dat dit het laatste veulen was.
Ik wil niet NOG EEN VEULEN...twee zijn er echt wel genoeg.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:11

Elady, ik dacht dat Lady van jou werd als dit veulen afgespeend zou worden Verward

Nog een vraagje die gaat over een merrie die pas over 4 maanden hoeft te bevallen Tong uitsteken. Hoe warm hoort een uier aan te voelen? Het viel me vandaag op dat Ivanka's uier echt warm aanvoelde en ze werd ook pisnijdig toen ik voelde, erger dan normaal. Ik ging natuurlijk gelijk weer denken aan een uierontsteking.. Bloos . Maar voordat ik naar de DA wilde rennen, ging ik nog even nadenken.
Ze loopt de hele dag op de wei, graast er vrolijk op los, haar voer eet ze met gemak en alle liefde op en ze ziet er verder ook niet echt ziek uit zegmaar... Maar toch voelt dat ding verrekte warm aan...
Hoort dat? Of ben ik gewoon overbezorgd? Bloos OOOOWH, ik wou dat het al juli was en er een gezond veulen naast huppelde Hyper!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:31

@Gitta ... aach wat snielugh ... heb je d'r een shettiezadel op gelegd Knipoog ??

@elady: dat "kontpletten" ken ik ook ja. Niet van Pepsi, maar van Lee vorige keer. Die begon daar ruim een maand voor de bevalling mee.

Ik weet het niet met Peps. Haar kont is toch ernstig aan het invallen nu, maar de spenen steken nog niet helemaal naar buiten (maar zitten ook niet meer echt in een kuiltje). Maar goed, ze is een maiden, dus ik kan alles verwachten met haar Gestoord . Ze heeft vanavond voor het eerst haar muesli niet in 1 keer naar binnen geschrokt. Da's voor haar wel uitzonderlijk te noemen. Maar verder ... ...

Ik ben héél benieuwd. Het wordt een nek-aan-nek race!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:32

Citaat:
Elady, ik dacht dat Lady van jou werd als dit veulen afgespeend zou worden
Klopt ook, maar ze had het alvast bedacht en wil er gewoon voor betalen, Lady dus als een soort van draagmoeder zeg maar. Ik ben er over na aan het denken. Aan de ene kant is het leuk nog een veulen, maar aan de andere kant zit ik dan weer dat ik moet stoppen met rijden (niet dat ik een uber-rijfanaat ben) en dat staat me een beetje tegen. Mijn ouders weten het nog niet, maar die horen mijn verhalen al weer aan Haha!

Laten we eerst maar eens afwachten hoe dit afloopt! Nog 2 maanden, 3 weken en 1 dag en dan is ze uitgerekend Party!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:38

Ik ga zo hooi geven en ik zal eens bij HM Famosa posten of ze al iets heeft doorgekregen Tong uitsteken .
Vanavond laat krijgen ze nog een keer hooi (volgens Henk is het hier Hilton hotel voor paarden en pony's Haha! ) dan zal ik nog een keer posten bij Famosa.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal snel geboren wordt. Dit duur mij te lang allemaal. Ik wil morgenochtend een nat veulen zien en morgen middag een mooi droog veulen, of 2 veulies, 3 mag ook Haha! .

Odess, knijp die kont dricht!!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:45

Haha, nou voor Odess ben ik echt even totaal niet bang nu hoor Lachen Uier is weinig, vulva gesloten en ze eet ook weer iets beter. (Al vindt ze al die poedertjes maar niets Knipoog ) Met zoveel middelen van buitenaf komt het vast goed Ja Maar die andere merrie's (Pepsi, Sim, Vanta, Macy) mogen zich in ieder geval aangesproken voelen!), ja das een ander verhaal, die mogen inderdaad wel eens komen!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:47

Volgens mij was het Tinne.
Mai is zelfs al verder als in dat topic staat. Ik gokte dat ze het veulen op 10 maart ter wereld zou zetten.
Maar ze is al begin april gedekt.
Dus al een dag of 20 langer drachtig dan Macy. Maar heb het gevoel dat ze nog geen haast heeft. Misschien ook wel omdat het nog niet warm is. Ze heeft twee veulens gehad, maar beiden in juni. Dat is nogal een verschil.
Maar goed, hier dus, ik denk nog niets vannacht. Mai is nog niet zo ver als ze kan zijn. Als ik nu moet gokken voor Mai, denk zaterdag/zondag ofzo.

Ben benieuwd wanneer een veulentje hebben. Het wordt morgen een mooie dag, vertel dat maar aan de merries. Tijd op veulentje op de wereld te zetten.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:55

Afbeelding
Dit is onze dikbuik.................. Clown Raya een fjordenmerrie van de Elite hengst Fjelljon en ze is drachtig van Timor (Inco)

Ze is rond 11 april uitgerekend

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:01

zooo!! Die is echt super dik!! Die mag echt wel op rolletjes tegen 11 april geloof ik! Haha! Weet je zeker dat het er maar 1 is? Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:02

Ik heb net ook al even met Tinne op en neer gemaild ivm het lint voor de omheining. Nog even een vraagje daarover: ik heb momenteel turbo cord van Gallagher. Dit was bedoeld als tijdelijke omheining. Voor de eerste weken hebben we stalen hekken voor de veulens. Maar daarna .... we moeten nog dikkere palen zetten zodat het geheel wat steviger wordt. Ook moeten het dan 3 rijen worden ipv 2. Maar wat is nou het beste voor merries met veulens? Cord of lint?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:04

IwanLuver schreef:
Dit is onze dikbuik.................. Clown Raya een fjordenmerrie van de Elite hengst Fjelljon en ze is drachtig van Timor (Inco)

Mamma mia!!! Wat moet daar wel niet inzitten??

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:08

Foto van een dikke merrie

Ze is rond 11 april uitgerekend[/quote]

Halleluja! weet je zeker dat daar geen andere merrie achter staat? Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:14

Haha! Die zou niet door Ivanka's staldeur passen *LOL*! Jeetje, díe is dik! Amaj...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:22

weten jullie trouwens vanaf wanneer het normaal is dat de merrie wat zachtere banden krijgt? (vast wel Knipoog ) In de laatste weken toch pas?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:58

De dames en heren hebben hooi/kuil gekregen Vingers aflikken . Ik ben nog even in HM Famosa haar paleisje Schijnheilig geweest en heb gesproken met haar. Ze krijgt iets door, maar ze weet even niet wie het was. Ze kreeg iets van Macy door of van Sim. Ik moet rond de klok van 00.00 uur terug komen. Misschien wist ze dan meer Clown .

@ Mac, ik heb lint en dat vind ik veiliger dan cord. Lint zien ze beter dan cord. Lint breekt ook sneller dan cord. Heb het een paar keer meer gemaakt dat ze gingen klauwen en namen een stuk lint mee. Lint brak meteen, cord niet. Dat is een enge schaaf/brandwond geworden.

Bij Agradi hebben ze nu een aanbieding van lint. 2 x 200 meter voor 95 euries. Dat is heel goed lint. Ons lint is het zelfde en is aan vervanging toe na een paar stormen en verkeerde isolatoren.