Ik hoop natuurlijkook net als iedereen op een gezond veulen en fitte moeder, maar een merrieveulen blijft sowieso, een hengst weet ik nog niet. Qua kleur is het geen verrassing, namelijk zwart bont, maar welk schilderij ze ervan maakt blijft natuurlijk wel spannend. Voorlopig is het ook ons laatste veulen, ik fok namelijk vooral voor mijzelf en wil niet voor de verkoop fokken.
nieky1993
Geplaatst: 16-03-25 19:30
RanjaRietje Fleur is sinds woensdag al met vlagen onrustig. Gisteren weer gapen, rondjes lopen, staart zwieren. Tot een uur of 2 en toen werd ze rustig. Hoe is het met charaya op het moment?
Hommage Daar zit idd wat vulling in.
Ponytante Hier hebben de tinkers bijna allemaal ontzettend dikke staarten. Ik vlecht alles in omdat het anders slecht te zien is door de dikke staart of de pootjes blaas komt of niet bovendien blijft de staart ook zuiverder door het vlechten.
Ik vind de maten van veulen halsters soms erg vervelend. Elk merk heeft zo wat zijn eigen maten en ze vallen allemaal anders hopelijk past je halster goed.
Crazy_funky Er zit iniedergeval goed schot in de zaak. Benieuwd hoe snel ze verder vult.
Imani_abby verbaasd mij dat je merrie nog niet bevallen is met zo een ph ze houd je goed bezig.
Anomien ik heb een lijst met namen klaar liggen..maar anders Google ik of vraag ik chatgpt om namen te genereren.
DDDara voor ons is gezond het belangrijkste en alles is voor de verkoop dus geen persoonlijke voorkeuren eigenlijk beetje meer variatie in aftekening/kleur is wel leuk daar niet van.
Goldenarrow spannend dus met je eerste merrie van het jaar.
Annash welkom en wat leuk dat je een veulen krijgt van de hengst van Quir.
De ph van Fleur blijft nog steeds 7 maar ze blijft met vlagen onrustig. Uier staat wel een heel stuk strakker als gisteren dus zit toch beetje vooruitgang in. Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen Nieky1993 - Fleur - 343 dagen Lideli - Bridget - 342 dagen Sabbuh - Cupra - 341 dagen Tinniie - Jade - 340 dagen Imani_abby - Ollie - 340 dagen Imani_abby - Mini - 338 dagen Memerel - Eef - 334 dagen Nieky1993 - Ashley - 332 dagen RanjaRietje - Goldsberg's Charaya - 332 dagen Myrthee_ - Illustrade VKH - 328 dagen Nieky1993 - Adora - 327 dagen Crazy_Funky - Noortje - 327 dagen Am_horse - Wild Thing - 326 dagen Boelles - Sisi - 325 dagen Meissieline - Incrediblue Spotted Fayline - 324 dagen Fleuribelle - Hanka - 324 dagen Crazy_Funky - Malibu - 321 dagen Knolselder - Belle - 310 dagen RanjaRietje - Goldsberg's Charinde - 309 dagen Knolselder - Merel - 300 dagen
Laatst bijgewerkt door nieky1993 op 16-03-25 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Mer1980
Geplaatst: 16-03-25 19:31
Gezond is wel een eerste vereiste, zeker nu met het hartverscheurende verhaal van Muronia sta ik er in ieder geval weer even bij stil dat fokken echt niet altijd leuk is.
Maar dan kleur en geslacht. Rapunzel is bont, veulen wordt dus 50% bont, ik wil bont geslacht maakt mij niets uit. effen veulen merrie of hengst gaat eruit, bonte hengst ook, bonte merrie blijft. Dat is immers mijn fokdoel.
Mijn andere merrie krijgt een valk of heel misschien een palomino, maar ik hoop echt op een valk dat vind ik zelf mooier. hengst of merrie maakt niet uit beiden zijn voor de verkoop. Echter als Mijn bonte een prachtig bont merrietje krijgt en mijn andere merrie ook een merrieveulen krijgt blijven ze samen om op te groeien.
AM_Horses
Geplaatst: 16-03-25 20:07
Idd gezond voor zowel merrie en veulen vindt ik het belangrijkste.
Even heel hard duimen voor Muronia. Fokken heeft zo zijn keerpunten. Weet ik helaas uit ervaring. Maar als je merrie ook niet goed gaat is het wel even heel heftig. Ik hoop dat elonia in de benen komt.
Wild Thing doet toch flink haar best. Onderaan nu wel wat zucht. En echt een puntbuik. Ze was net ook flink aan het schuren. Dinsdag wordt ze open gezet Volgend weekend lijkt me perfect, geven ze ook betere temperaturen
Charaya kan nog wel eens snel gaan, de ph zakt, ze is boos op alle pony's behalve haar veulen van 2 jaar terug ze staan niet meer samen maar ze gaan altijd langs Charaya haar stal naar binnen en nu krijgt iedereen een hap in de billen
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 16-03-25 20:19
Inderdaad verhaal van Muronia zet je weer even met twee voeten op de wereld. Zo intens verdrietig.
Veulen verliezen is al erg, maar dan ook nog de merrie.
Dus ook hier is het doel vooral een gezond veulentje en een gezonde merrie.
Annash
Blogger
Geplaatst: 16-03-25 20:23
Wat een vreselijke rotnieuws voor Muronia haar veulentje! Ik heb haar berichten even bekeken en zie dat de merrie het ook niet heeft gered.
Na mijn ervaring van vorig jaar staat een gezond veulen en gezonde merrie ook voorop. Daarnaast zijn er wel wat wensen natuurlijk zoals een leuke bles of witte voetjes.
En Muronia natuurlijk nogmaals sterkte gewenst, het leven is soms zo oneerlijk!
Laatst bijgewerkt door Sabbuh op 16-03-25 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt