[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:44

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:55

Weet niet meer wie er zo nieuwsgierig was hoe duur het hier werd om te insemineren. 2e station heeft de eerste rekening al gestuurd. Voor Chablis komt het op €800,- voor 1 week stalling + inseminatie.
Eliana staat er nu.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:55

geen mogelijkheid om een vaste kabel te trekken?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:22

Kabayo schreef:
Beter vroeg dan laat :+
Echt elk jaar ruzie met de camera en heb nu 2 weken vrij :P Dus wil alles wel graag installeren

Ik zoek een camera die:
- goed nachtzicht
- zonder WiFi, internet is echt super slecht in de stal..
- met simkaart? Is dat niet heel duur? En gaat het internet dan niet snel op?
- waar haal je die simkaart?
- op telefoon te bekijken waar je ook bent
- het liefste 2 camera's

Wie kan mij iets aanraden?

Als het geen haast heeft, zou ik gaan voor Aszhonga. Tussen de 50 en 150 euro te krijgen op AliExpress (er zijn verschillende), in NL zijn dezelfde camera's ook te krijgen (alleen dan vaak rebrand, dus onder andere namen) vanaf 350/400 euro en zelfs tegen gekomen voor 800 euro. :+
Duurde ongeveer 4 weken voordat de camera in Zweden was (overigens in NL bij de douane aangekomen binnen 3 dagen, dus in NL zal je m waarschijnlijk wel sneller hebben :j )

Ik heb dus een 4G camera met een sim kaart (elke sim kaart kan er in), maar je hebt ook met wifi. Gebruikt heel weinig internet, sowieso alleen als je kijkt. Heel erg makkelijk te installeren, fijne en makkelijke app. Als je er een sd kaart in de camera stopt, kan je ook opnemen en terug kijken.

En ik vind zelf dat hij ook echt goed beeld heeft! Vooral ook in de nacht. Eventueel kan je op afstand in de nacht ook nog lampen op de camera aan zetten.

Even oude screenshots, maar overdag en nacht beeld:
Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:42

Ik heb een Foscam camera, op internet in een stal waar nu geen internet is. Power extender ertussen als de camera hangt en voor stabiel signaal ook bekabeld aan de power extender.

DA is geweest, ei is er af en mooi geel lichaam. Nu wachten tot 9 augustus.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:57

Kabel trekken 1 x gedaan. Wat een hell :+ Heel wat geld er aan uit gegeven, ingegraven onder de klinkers door en toen waarschijnlijk kapot gegaan. Dat wil ik niet nog een keer :=

WiFi extenders heb ik, doen niet zo veel. Onze WiFi in huis is ook zo slecht dat de computer en telefoon er al nauwelijks op werkt

Goldenarrow ik ga vanavond of morgen je topic door lezen!

Quir wauw wat een mooi beeld zeg! Goede tip!! Hoe zit dat met simkaarten? Moet je dat niet vaak opwaarderen? Kost dat niet veel geld als het 3 maand aan staat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:59

ik heb een buis gelegd onder de klinkers en daar de kabel door, vind het echt ideaal.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:04

Oke :D Ik begin er niet meer aan :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:09

4G kan nogal oplopen als je veel kijkt. Ik heb de camera op het eind het liefste gewoon de hele nacht op beeld, is makkelijker checken.
Wij hebben een soort camping WiFi zender, die versterkt het signaal en stuurt het dan 100 m verder door en kan gewoon buiten hangen. Maar WiFi vanuit het huis is ook voldoende vlot. Als je WiFi überhaupt al slecht is, is dat moeilijker.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:18

Kabayo schreef:
Kabel trekken 1 x gedaan. Wat een hell :+ Heel wat geld er aan uit gegeven, ingegraven onder de klinkers door en toen waarschijnlijk kapot gegaan. Dat wil ik niet nog een keer :=

WiFi extenders heb ik, doen niet zo veel. Onze WiFi in huis is ook zo slecht dat de computer en telefoon er al nauwelijks op werkt

Goldenarrow ik ga vanavond of morgen je topic door lezen!

Quir wauw wat een mooi beeld zeg! Goede tip!! Hoe zit dat met simkaarten? Moet je dat niet vaak opwaarderen? Kost dat niet veel geld als het 3 maand aan staat?

We hebben zelf een abonnement afgesloten met alleen data, kan straks eens kijken hoeveel we precies verbruikt hebben.
Maar was echt niet veel! :D

Zelfs met 24/7 de camera aan staan op het scherm in huis, vanaf dat ze 320 dagen was (en ze is met 354 dagen bevallen, dus ruim een maand en eerste weken nadat hij geboren was, was het ook nog veel te leuk om de hele tijd te kijken _O- ), zeker niet boven de 1 GB per maand geweest.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:25

mirjamalvaro schreef:
Weet niet meer wie er zo nieuwsgierig was hoe duur het hier werd om te insemineren. 2e station heeft de eerste rekening al gestuurd. Voor Chablis komt het op €800,- voor 1 week stalling + inseminatie.
Eliana staat er nu.

Ik was dat!
Is dat exclusief dekgeld, dus alleen stalling+scannen+insemineren een week? Wat een prijzen. :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:39

wat een geld zeg, stalling is hier 8 euro per dag, inseminatie gratis, scannen 135,- voor het hele seizoen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:47

absque_dubio schreef:
mirjamalvaro schreef:
Eliana staat er nu.

Ik was dat!
Is dat exclusief dekgeld, dus alleen stalling+scannen+insemineren een week? Wat een prijzen. :=

Jep zonder dekgeld dat was ool €800. Dus totaal al €1600 :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:49

Dat is echt geen leuke grap meer als het niet gelijk lukt. Was je voorbereid op dit bedrag voor een week? := Wat doen de veulenprijzen daar nu?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:01

Ja was wel wat voorbereid.

Eliana wordt nog erger. Want daar komt nog 2x proberen op 1e station bij. Dus die zal wel dik €2000 totaal worden.

Veulenprijzen vindt ik lastig. Heb de KWPN-er nu voor €8500 erop staan. Maar nog geen mensen op gekomen. Je ziet ze er ook voor €10.000 erop staan. Dus lastig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:05

Kabayo, WiFi extenders zijn bagger, dat is een zwak signaal wat opnieuw uitgezonden wordt, waardoor je veel verlies hebt. Ik heb het over power extenders, dat gaat over elektriciteit netwerk en je hebt volle sterkte. Op stal houdt de WiFi al voor de achterdeur op, stal staat daar nog 70 meter van af. Maar ik heb vol up en download signaal, kont direct van de kast af waar internet het huis in komt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:05

Jeetje wat een prijzen!!
Quir was jij niet op zoek naar een hengst ponyveulen er bij?
Is dat inmiddels gelukt?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:16

Neonlight schreef:
Kabayo, WiFi extenders zijn bagger, dat is een zwak signaal wat opnieuw uitgezonden wordt, waardoor je veel verlies hebt. Ik heb het over power extenders, dat gaat over elektriciteit netwerk en je hebt volle sterkte. Op stal houdt de WiFi al voor de achterdeur op, stal staat daar nog 70 meter van af. Maar ik heb vol up en download signaal, kont direct van de kast af waar internet het huis in komt.

Met power extenders moet het wel op hetzelfde stroomnet zitten, bij ons werkte het niet omdat het huis en de stallen via een aparte constructie loopt. Dan doen ze dus niets.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:25

kyrkelover schreef:
Jeetje wat een prijzen!!
Quir was jij niet op zoek naar een hengst ponyveulen er bij?
Is dat inmiddels gelukt?

Ja, ik heb een heel gaaf gefokte D pony NWR hengstje in NL gekocht. :j

Hier in Zweden gaan de veulens dit jaar voor erg veel geld en ook erg makkelijk/snel weg.
Vorig jaar (en de jaren daarvoor trouwens ook) was 2.500/3.500 voor een rijpaard veulen wel vrij normaal en 1.500/2.000 voor pony veulens. Dit jaar gaan ze echt als warme broodjes voor 10/15k voor de paarden veulens en vanaf 8.000 voor de pony's veulens. :=

Ook een van de redenen waarom ik dus een veulen in NL gekocht heb, daar waren ze dit jaar heel wat betaalbaarder ondanks transport, etc wat er bij komt haha. :))
Maar ook omdat ik nieuw bloed voor hier in Zweden wil, dus hopelijk ontwikkelen ze allebei goed en kunnen ze over een paar jaar mee naar de keuring! *\o/*

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:27

Gaaaf dier!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:29

Jeetje, wat een geld Mirjam. Maar alles in verhouding dan denk ik.

Quir, wat een goed beeld zo.

Wij willen ook een camera, maar sowieso, dus niet alleen voor de dracht. Volgens mij moet ik de Wifi kunnen versterken, want de schuur staat heel dicht op het huis, maar nu heb ik daar nog geen bereik.

En heb er ook echt geen verstand van. Buren hebben een systeem hangen en kunnen op beeldscherm en telefoon kijken. Ook alles terug kijken. Maar volgens mij laten plaatsen en hoorde iets van 800 euro.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:32

Wij waren met 1 versterker en 2 camera's volgens mij 180 euro kwijt. Dus prima te doen. Wij hebben de camera's toch hangen voor algemeen toezicht. Voor de dracht verplaatsen we er dan 1 naar de stal

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:34

Bij ons kastje van de tv. Via iets anders, maar is gewoon die witte van kpn, zat wel een Wifi versterker voor in een stopcontact. Zou dat al voldoende kunnen zijn om de Wifi naar de schuur te krijgen op enkele stappen van huis? Wifi zit wel voor in het huis en moet naar achter in de schuur, dus een kleine 30 meter denk ik in totaal. Zal minder zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:04

Bleghh. Sperma is besteld voor morgen voor Eliana. Maar is niet de beste hengstigheid en dit keer wil ei ook niet echt doorgroeien. Dus zal wel weer niets worden. :\

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:26

Oh, dat is wel balen zeg :( Hopen dat het toch nog wat wil groeien nu.