Ben het niet helemaal eens met het papierloze standpunt. Maar ik heb dan ook een merrie zonder papieren, maar kan vrij zeker zeggen dat de hengst niet in haar bloedlijnen zit. Maar snap dat dat met kwpn anders zit. En andere veel gefokte rassen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selente schreef:Maar wat maakt een recreatiepaard nu een recreatiepaard en niet een 'afgeschreven sportpaard'?
Janinevv schreef:Bedoel je dat de karakters van tinkers heter worden of van Friezen?
Mijn Fries is zelf best wel “kalm” vind alles prima alleen heeft ze last van verlatingsangst ofzo. Dan word ze wel super heet ja.
cp112 schreef:Janinevv schreef:Bedoel je dat de karakters van tinkers heter worden of van Friezen?
Mijn Fries is zelf best wel “kalm” vind alles prima alleen heeft ze last van verlatingsangst ofzo. Dan word ze wel super heet ja.
De Friezen jahaha. Ze zijn niet alleen qua looks sportiever geworden. Helaas is het karakter er ook niet beter van geworden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Ayasha schreef:Vulina schreef:
WauwIk verkoop mijn veulens veelal om het papier en omdat ze goed kunnen bewegen; dus de verwachtingen liggen hoog.
Ik wil geen papierloze paarden, al is het om te weten wat hun bloedlijn is ivm inteelt en gezondheid. 'Wild' fokken vind ik puur vermeerderen. Je weet niet eens of je bij wijze van spreken de eigen vader er op zet..
Ik heb nergens gezegd dat ze GEEN papier heeft. Ik heb gezegd dat ze voor de meeste fokkers geen interessante bloedlijn heeft.Dat is nog wel een verschil.
Denk dat een hoop paarden met goede afstamming alleen maar kunnen leren van de gangen van mijn merrie trouwens. Dus over de beweging maak ik me geen zorgen.
En ik ben vrij zeker dat ze inteeltvrijer is dan de meeste ‘lijnenteelt’ KWPN’ers.
Edit: of is het resultaat beter als je weet dat je ze met de grootvader dekt?