[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:24

Het veulen van Lara moet een naam krijgen met de F. In principe heb ik al een mooie naam, die past bij een hengst, merrie en ook de kleur, want ik ga ervan uit dat het weer veel wit wordt :+

pradadaan

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:24

Ik heb mijn namen met een N al een tijdje klaar liggen :o :=
Ik heb 2 opties voor een hengst en de merrie naam staat al vast :j

Nu hebben mijn namen wel altijd eisen zoals: het moet een plaatsnaam/land zijn, ik hou van moeilijke namen die je simpel af kunt korten en ik wil een unieke naam.
Volgens horsetelex zijn mijn hengsten namen dan ook nog nooit gebruikt en mijn merrie naam 2 x (in 1926 en 1998)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:26

Waauw DL wat een knappe hengst die eerste <3

Ik heb ook 1 dekking vastgelegd voor volgend jaar:
Satinka mag op date met deze speciale knapperd:
Afbeelding
Afbeelding

Satinka:
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:31

Wow, die is apart getekend Tinniie!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:43

wow, die is gaaf tinne :j

haha al die namen , hoe bedenk je het ? gelukkig mogen wij zowel bij het NMPRS als het AMHA zelf namen verzinnen, geen eerste letters enzo, ik doe eigenlijk altijd eerst mijn stalnaam Josta, daarna de naam van de vader ( dit jaar Magic) en dan de naam van het veulen zelf :D ik heb al enkel hele leuke in mijn lijstje zowel voor hengstjes als merries :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:45

pradadaan schreef:

Nu hebben mijn namen wel altijd eisen zoals: het moet een plaatsnaam/land zijn, ik hou van moeilijke namen die je simpel af kunt korten en ik wil een unieke naam.
Volgens horsetelex zijn mijn hengsten namen dan ook nog nooit gebruikt en mijn merrie naam 2 x (in 1926 en 1998)

Ik heb stiekem dezelfde eisen en kom er maar niet uit... Merrie naam heb ik al, maar hengsten naam... Drama.
Merrie naam iets minder origineel dan ik zou willen, maar met toevoeging alsnog speciaal.

Mocht iemand hier nog speciale namen weten voor een hengst, graag! Liefst zoals pradadaan zegt, hoeft geen land te zijn maar wel met 3 lettergrepen. Ik kom er niet uit.. Stiekem moet het ook gewoon een merrie worden :') .

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:49

Merrienaam heb ik al: Fiebe, maar een hengstennaam blijft moeilijk. Wil graag iets in dezelfde genre. Fiebe is een mengelmoesje van Falke en Mieke (de moeder van Falke). Suggesties??? ;)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:57

Falkarios :P

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:10

Naaaah! :p

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:13

Cardy schreef:
pradadaan schreef:

Ik heb stiekem dezelfde eisen en kom er maar niet uit... Merrie naam heb ik al, maar hengsten naam... Drama.
Merrie naam iets minder origineel dan ik zou willen, maar met toevoeging alsnog speciaal.

Mocht iemand hier nog speciale namen weten voor een hengst, graag! Liefst zoals pradadaan zegt, hoeft geen land te zijn maar wel met 3 lettergrepen. Ik kom er niet uit.. Stiekem moet het ook gewoon een merrie worden :') .

Mijn merrie naam heeft 6 lettergrepen, hengsten naam 1 4 en hengstennaam 2 5 (de merrie naam en hengst 2 hebben dan ook wel een spatie in de naam)

Ik kan je wel een paar namen geven die ik uiteindelijk niet ga kiezen.
Ik had bijvoorbeeld nog Nairobi, Negombo, Newlynn, New Jersey, New Lenox, Nayarit. Die eerste 3 hebben bij mij nog best een tijdje hoog op het lijstje gestaan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:15

@ pradadaan: thnx! Wil overigens minimaal 3 lettergrepen, dus meer is ook goed. Ben heel lastig met namen, het moet lekker over de tong rollen en voor een hengst echt stoer zijn.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:24

Ik denk dat er toch ook veel Netflixjes geboren zullen worden volgend jaar.

Bij het fries stamboek heb je altijd 3 letter waar je uit mag kiezen, voor volgend jaar is dat g,h of i. Vind het ook mega lastig...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:26

droversrun schreef:

En daar heb ik dus een vreselijke hekel aan, namen die je zo veel hoort. Daar probeer ik ook zo ver mogelijk van uit de buurt te blijven :o
Mijn nu drachtige merrie heet Giverny D. Er zijn 2 andere Giverny's volgens horsetelex maar er is maar 1 Giverny D :j
En dat blijf ik het aller leukste vinden <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:00

Namen verzinnen is mijn hobby :') Gelukkig veel vrijheid bij het stamboek!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:00

droversrun schreef:

Bij het fries stamboek heb je altijd 3 letter waar je uit mag kiezen, voor volgend jaar is dat g,h of i. Vind het ook mega lastig...

Ik ben er uit met mijn namen... jij? Lastige letters vind ik

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:04

Wat grappig al die verschillende regels wbt namen, in het IJslander stamboek mag je zelf kiezen met welke letter de naam begint alleen moet het verplicht een IJslandse naam zijn. En is het eigenlijk wel traditie om te beginnen met de eerste letter van de naam van de moeder en anders een soort alternatief op de naam van de hengst. Onze merrie heet Halla dus de naam van het veulen zal net als die van dit jaar weer met een H beginnen. Ik heb dus nog een lijstje van vorig jaar hahaha

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:58

Vulina, het wordt inderdaad NRPS ingeschreven. Gezien moeders daar meer wordt gewaardeerd en ik haar stiekem nog keur wil hebben. Mocht ze nog niet goed zijn in maart wordt het misschien toch nog KWPN.

Ik wil zelf een dubbele naam. Als in titel en dan de naam. Want heb al Lady Liberty en Don Winchester. Alleen een andere titel die begint met een D is toch best lastig..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 00:10

Myrthee_ schreef:
Vulina, het wordt inderdaad NRPS ingeschreven. Gezien moeders daar meer wordt gewaardeerd en ik haar stiekem nog keur wil hebben. Mocht ze nog niet goed zijn in maart wordt het misschien toch nog KWPN.

Ik wil zelf een dubbele naam. Als in titel en dan de naam. Want heb al Lady Liberty en Don Winchester. Alleen een andere titel die begint met een D is toch best lastig..

Duke :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 01:19

Laten jullie later in de dracht nog een keer scannen of scannen de meeste na ongeveer 40 dagen niet meer?

Over 2 weken wordt Giv nog 1 keer gescand op 105 dagen omdat de DA wil kijken of het lukt om het geslacht te bepalen.

Dan laat ik Prada voor de zekerheid gelijk nog een keer checken of ze echt gust is.
Want je kan na 6 maanden pas een dracht vaststellen via een bloed of urine test toch?
Prada vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:06

Veulennamen heb ik ook al. Nu nog de roepnamen. Die komen pas als ze geboren zijn hier.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:08

Wat een leuke dingen komen er voorbij! Ik krijg een kruising dus ik zit in ieder geval niet aan regeltjes vast en ik heb ook al een paar namen op papier gezet, voornamelijk merries en mijn gevoel zegt een hengst dus ik moet nog even verder.

Nu heb ik voor een merrie: Andante, Kindred, dat zijn mijn favorieten van het lijstje en voor een hengst Wedshem. Maar nog even afwachten dus.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:12

Ldenboer72; nee ik heb nog geen namen. Vind het echt geen fijne letters :')

Ik vind jullie hier allemaal redelijk creatief!

Ik heb mijn merrie voor het laatst met 3/4 maanden gescand. Was toen al te groot om nog iets te zien maar ze was toen net een maand weggeweest dus ik wilde wel zeker weten of het er nog zat.

Deze foto was gister op 166 dagen gemaaktAfbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:23

Dat vind ik een vrij bescheiden buikje als je sommige merries hier nu bekijkt :D

Ik ga binnenkort ook weer naar de merrie toe en eens zien hoe ze ervoor staat. Ze is dan lang en breed over de 100 dagen heen, we zitten nu op 99, het duurt nog zo lang -O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:28

Suus haar 150 dagen buik"je" :')

Afbeelding

Ik zal wel gek zijn maar ik zou zweren dat ik deze week al wat beweging daar binnen heb gevoeld.

Ze komt trouwens alweer aardig in haar wintervacht ook.

Iemand vroeg nog of ik niet bang was dat de hengst voor volgend jaar te fors zou zijn voor mijn merrie. Ik kijk eerst nog even aan hoe ze er tegen die tijd bij staat. Ze heeft nog een flinke groeispurt de hoogte in gehad en ik vermoed dat ze nu de breedte in zal gaan. Even afwachten dus, maar ik denk dat het wel moet gaan lukken.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:48

Droversrun... jou merrie staat er ook nog mooi strak bij...Tooske is ook nog goed in shape ;-)
Rotletters hebben we he? Ik wil dan wel weer voor friese namen gaan en we zijn er nu eindelijk uit... misschien in de loop van de tijd nog een aanpassing maar verder ben ik er blij mee.