[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:22

jeetje Vulina, het zit je niet mee... mijn duimen draaien voor je dat ze nu allemaal drachtig zijn.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:26

Jeetje vulina het zit je niet mee. Hopelijk dat er iig een paar wel pakken deze poging, maar het liefst allemaal natuurlijk!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:22

Cynthia82 schreef:
Welkom, Alexandra! Heb je foto's van de aanstaande ouders? :)

Bedankt!
]Mama:
Afbeelding
Afbeelding
Papa:
Afbeelding
Afbeelding
De kleur is dus niet zo spannend haha

KellyDV schreef:
Voor de mensen die nieuwschierig zijn.. Zo ziet de wond van de keizersnede er nu uit.
[ [url=m/k3xf2u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit!

Diane_Basje schreef:
linda2008 schreef:
Diane, wat leuk dat je je jurk hebt uitgezocht :D

Jaa blij mee

Fotsy schreef:
Diane basje oh ja dan kan het niet als je vriend ook op bokt zit, krijgen we dan erna toch eentje te zien :o wanneer is the day?

24 april, op Cyprus! Hopen dat Dolly niet te lang overdraagt...

Kelly, Ziet er netjes uit dat litteken van de keizersnee

Op Cyprus wauw!
Knolselder schreef:
Dustinlover schreef:
Wat balen knolselder! Maar dit is al het 2e jaar op rij toch? Mankeerd ze dan niks ofzo?

Ze is licht positief op Cushing :)
Begin dit jaar is ze wel degelijk drachtig geweest. Alleen wisten we toen niet dat ze toch positief was.
Een merrie.met cushing maakt vaak een hormoon aan dat zorgt voor abortus. En datt heeft ze toen dus gedaan. Het is nu pas de 2ex dat we proberen met medicatie. De 1e keer was de kans op mislukken groot ondat we.nog maar net bezig waren. En.de 2e keer heb ik volgens mij te laat gedekt...

Hoe oud is je merrie?
Vulina schreef:
Fotsy, ik ben bijna even oud. Volgens mij zitten hier, op een enkeling na, meest 30ers?

Haha enkeling hier! 19 nog maar :o
Knolselder schreef:
Jouw ervaring is zo naar Kelly :( ik duim voor een beter 2017!

Vandaag hadden Fleem én Guy toch zin. Gewoon bij elkaar gezwierd en 2 x gedekt. Ging als vanzelf nu een ze perste er niets uit. Kans is klein dat het eitje nog goeed was, maar niet geschoten is altijd mis!

Dat klinkt goed!
mooney schreef:
Hier ook een guppy met een 2 op het begin. Maar ik ben niet heel actief aanwezig, het bijlezen doe ik wel maar reageren schiet er vaak bij in.

Mijn merrie had even te veel nieuwe indrukken gehad door het hele proces, de 18 dagen scan en praam van de dierenarts was even de druppel waardoor ze erg gestrest raakte. Daarom ervoor gekozen om de scan voor het kloppende hartje niet te doen, om haar weer wat rust en regelmaat te bieden. Mocht ik wat verderop in de dracht toch twijfelen of zekerheid willen hebben gaan we misschien op 100 dagen nog kijken, maar dat wacht ik even af.
Ondertussen is ze wel weer zichzelf, niet meer wantrouwig maar wel een aparte haha. Van het weekend zijn we nog even gaan zwemmen, voordat ze zelf als subtropisch zwembad gaat dienen.

[ [url=m/mWcYnR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt me een goede keuze dan als ze het zo spannend vind! Wat leuk wezen zwemmen! Dat heb ik nog nooit gedaan :o

Milan_lover schreef:
Ik ben ook maar een guppie hoor, voel me helemaal penny, met mijn 20 :')
Ik doe trouwens mijn best om jullie bij te houden, lees altijd wel mee, maar uitgebreid reageren komt er af en toe niet van :=

Murosch Wat ontzettend jammer dat Helga toch niet drachtig is, sterkte :(:) Maar misschien over een paar jaar wel een mooi veulentje!

mijnlieverd Ontzettend gefeliciteerd met jullie kleintje!! En de teller op 4, worden spannende tijden voor jou volgend jaar :j Ben ontzettend benieuwd!

MDJ Fijn dat je merrie weer thuis is, nog eventjes spannend dus. Succes met aftellen en scannen :j

Neonlight *\o/* Gefeliciteerd! En ik duim voor je dat het gewoon blijft zitten :j

Vulina Balen dat er nog eentje niet drachtig is :( Het zit je niet echt mee dit jaar geloof ik he? Hopelijk is het deze laatste poging raak, ik duim voor je :j

Alexandra Welkom! Spannend dus nog even voor de 18-dagen scan :j

sultan15 Spannend nog even voor Fair dus! Ik duim met jullie mee :j En Wish is al goed op weg! Mooi buikje al :))

KellyDV Hopelijk dit jaar wat meer geluk voor jullie... Maar Cassanova is een mooie keuze, ben dan ook ontzettend benieuwd naar jou veulentje volgend jaar :j En wat is het litteken van de keizersnede mooi opgeknapt, valt me alles mee!

Dustinlover Spannend, hopelijk gewoon drachtig!

Polleman Wat ontzettend balen dat het vruchtje was afgestoten, hopelijk de volgende ronde voor jullie wat meer geluk :(:) Succes!

Myrthe Nog steeds onzekerheid dus... Ik hoop ontzettend voor je dat het gewoon een gezond en groeiend vruchtje is, ik duim met je mee :j

Lovelyn Gefeliciteerd!! Hopelijk nu meer geluk, ik duim met je mee voor de volgende scan :j

Knolselder Wat ontzettend balen dat ze leeg is en dat je haar eisprong gemist hebt, soms kun je geen pijl op die merries trekken... Succes voor als je het nog eens wil proberen.

Hinte Ik herken het zenuwslopende gevoel := Succes zaterdag!

Mooney Wat vervelend dat je merrie zoveel stress omtrent het scannen heeft gehad, maar fijn dat het nu weer beter gaat. Heerlijk dat je met haar hebt kunnen zwemmen <3

Mijn meisje doet het goed! Maar ze wordt wel ontzettend baldadig := Is ook dagelijks de aanstichter van sprintjes en boksessies door de hele wei heen := Ze wordt haast de baas van de grote....

Vandaag ook wezen kijken naar een extra weiland, goed gevoel bij, dus hopelijk kunnen we daar binnenkort terecht. Vind het wel fijn om wat meer gras en ruimte te hebben :j

Volgens mij ken ik jou nog van een Penny topic van vroeger haha. Maar mijn merrie is tot nu toe alle scans goed doorgekomen. Ze is al Bijna 2 maanden drachtig :)

Setteli schreef:
Dit wordt mijn 3e veulen (allemaal uit Jazzy). Misschien als ik nog fanatiek met haar had kunnen rijden dat ik haar niet had laten dekken (of in ieder geval niet zo vaak). Maar ze staat nu niets te doen en de kosten gaan gewoon door. Dan kan ze beter een paar leuke veulens krijgen, toch?

Ook bij mij is het 2 jaar geleden mis gegaan (doodgeboren tweeling), maar wilde toen zo graag een veulen van Don Cremello, dat ik haar gelijk weer heb laten dekken. Spanning of het er uiteindelijk echt maar 1 blijft, hou ik wel. Zeker rond de dag (290) dat het toen mis is gegaan.

Dit jaar wordt een vroeg veulen (eind febr), maar wil ze wel zo veel mogelijk naar buiten hebben. Gelukkig sta ik op een stal waar ik het gehele jaar door op de wei kan. Dat is wel fijn. En als het heel koud is, gaan we mooi op zoek naar een cute veulendekentje :D

Bij de 2e scan kun je toch vaak al zien of er een tweeling in zit? Of is dat niet altijd zo?

Memere schreef:
Ik heb jaren meegelopen en gewerkt op een fokkerij en KI station, maar dit jaar toch echt mijn eerst veulen gekregen..
was zo bijzonder om het zelf mee te maken met een eigen paard, is toch iets anders dan met paarden waarmee je werkt.

Ik voer merriebrok van Cavalor, maar op dit moment krijgt mijn merrie met veulen aan de voet helemaal niets bij en staat nog steeds rond, te rond zelfs.

Dani haar wonde is goed toe aan het gaan, de zalf doet z'n werk en wat voor werk! :oo :oo
Nog steeds stalrust, maar mogen wel opbouwen met stappen.
Stap gaat goed, maar eenmaal als ze in draf gaat is ze nog steeds flink onregelmatig.
Uiteraard hou ik haar gelijk tegen zodat ze terug in stap is.

10 dagen geleden:
[ Afbeelding ]

6 dagen geleden:
[ Afbeelding ]

4 dagen geleden:
[ Afbeelding ]

Hiernet:
[ Afbeelding ]

Gelukkig gaat het genezingsproces snel en voorspoedig ! Hoe is ze eraan gekomen?? Dat heb ik gemist!

Eat gaaf dat palomino 8 tal! Zo'n gave kleur vind ik dat!

En Vulina, wat een pech zeg... :(:) heb je dan helemaal niks drachtig voor 2017? Echt balen.

Mijn merrie en ik staan inmiddels op Z1+5 al heb ik gisteren niet fijn kunnen rijden. Ze had er echt geen zin in. Ze wil op het moment ook haar krachtvoer niet eten. Waarschijnlijk vindt ze het te veel? Met muesli erover eet ze het wel :? Maar goed nog een paar wedstrijden proberen om op Z2+1 te komen! :)
Laatst bijgewerkt door Alexandra__ op 03-08-16 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:22

Ah Vulina, het zit je niet mee hé :(:)
Hopelijk nu ineens allemaal prijs.

Knappe combi Alexandra!

Ik heb niet terug bijgelezen, want ik ben een hele tijd afwezig geweest op bokt aangezien ik een hele maand tegen de klok heb gewerkt om mijn weides en stallen klaar te krijgen voor de verhuis van mijn hengst en de komst van mijn nieuwe merrie, Esquina en haar 2 maand oude veulen, Guapa.

Esquina bij de vorige eigenaar nog een keer drachtig gescand.
Afbeelding
Ze is gedekt op 7 juni door deze hengst
Afbeelding
En nu wacht ik vol spanning op Imperiosa, of ze eindelijk eens hengstigheid wil tonen nu mijn hengst in de weide ernaast staat.
Ik begin enorm ongeduldig te worden en hoop zo hard dat het toch nog mag lukken.
Gisteren zag ik plots dat er wat wit slijm aan haar vulva hing. Op wat zou dat kunnen wijzen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:39

Vulina; het zit je dit jaar echt niet mee. Nu duimen dat deze ronde gewoon een vruchtbare ronde is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:13

he Jeetje Vulina, die had ik even niet verwacht, dat is echt wel balen.
Maar hopen dat de rest wel pakt.
Poehh 5 dan gelijk uitgerekend, dat zal flink aanpoten zijn.

Mooie merrie Alexandra.

Mooi koppel zo Crines, is dat veulen valk of bruin?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:21

het veulen is bruin Silly. Ze gaat nog een pak donkerder worden denk ik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:23

oke, ik vond het even moeilijk te bepalen omdat ze zo licht is nu ;)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:33

Helaas meld ik me ook af. Het vruchtje is niet voldoende gegroeid en loopt zo'n 6 op de 30 dagen achter. De kans dat er een voldragen veulen uit komt is minder dan 10%. Dus ik ga er maar van uit dat ze gust is en als ze dik wordt zien we 't dan wel weer.

Ik wens de rest hier allemaal heel veel succes en hoop dat jullie allemaal mooie baby's mogen krijgen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:37

ahhhh dat is jammer zeg.
Halen ze dat niet weg? Of stoot het zelf af uiteindelijk?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:49

Ze stoot het vanzelf af. Is klein genoeg om door het lichaam geresorbeerd te worden. Plus de DA zegt dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Dus die wil het sowieso laten zitten in de hoop op die laatste paar procent kans. Ik denk niet dat het nog gaat groeien, maar goed, het spruitje gaat dus toch vanzelf weg.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:20

He sh** dat is balen Myrthee.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:35

Oh balen vulina en het weer wil nu ook niet meewerken.

Hier ook gefeliciteerd crines met je nieuwe aanwinsten

Myrthee eigenaardige dierenarts heb je als ik het mag zeggen, vorig jaar heeft tinniie hier op bokt haar merrie ik denk 365 dagen dracht gehad(tinniie corrigeer me even :o ) ook oudere merrie dus lijkt me al helemaal normaal dat de kleine bij jouw merrie paar dagen achterloopt. Ik zou ze alvast binnen twee maand nog eens scannen, als vruchtje dan nog gegroeid is maar achterloopt weer je tenminste dat ze lang heel lang zal dragen en je alsnog een cadeautje te wachten staat.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:09

Jeetje zeg vulina wat een pech!

Myrthe. Das balen zeg...

Gave hengst crines!

Mooie paarden zeg alexandra

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:25

Thanks allemaal. In het verleden wel eens eentje niet drachtig gekregen, maar nu 4 van de 5? Hopelijk de twee gast merries wel drachtig, en natuurlijk die 4 van mezelf ook nog.

Myrthe, oudere merries staan er om bekend om kleine vruchtjes te hebben. Ik zou een dracht niet uit sluiten hoor!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:42

Jeetje vulina.. ik ga hard duimen voor je! En het kan hoor allemaal in 1 ronde dragend. Ik was expres vroeg begonnen omdat ik dit jaar maar 1 veulen had. En nu heb ik dus al men veulens in 3 weken tijd ongeveer. 7 stuks dragend.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:54

Jeetje, wat hebben veel mensen toch echt dikke pech dit jaar :( Er wordt hier nog steeds mee geduimd!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:57

DL jammer dat ze niet drachtig is! gelukkig heb jij er genoeg wel drachtig :D

Vulina wat balen dat ze allemaal niet drachtig worden! Hopeloos gevoel he als alles er goed uit ziet, maar ze maar niet drachtig willen worden :(

Myrthe wat balen zeg! wat maf ook dat het 2x achter elkaar gebeurd. Heeft dat met de leeftijd van Liby te maken of is het puur toeval? Ik duim voor je dat het vruchtje het toch red en je volgend jaar een veulentje er naast hebt staan!

Fairy is 10 dagen geleden geinsemineerd. Ik twijfel een beetje op welke dag ik haar moet laten scannen. vorige keer op 18 dagen was ze wss net hengstig geweest en wil niet weer een hengstigheid missen...

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:14

Silly1972, Leuk, de 1ste buik foto's!

Vulina, Wat enorm balen!
Nu maar heel hard duimen dat het deze keer wel wil lukken.

Alexandra__, Knappe combinatie!
Succes met de laatste punten in het Z1

Crines,. Leuke merrie met haar veulen. Wat heeft de hengst nou voor een brandmerk?
Hopelijk is Imperiosa nu gauw hengstig!

Myrthee_, Wat ontzettend jammer!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:12

myrthee balen zeg.
Vulina, ook in drenthe wordt er voor je geduimd!

even een paar vraagjes,
een vriendin van me wil volgend jaar haar E-pony merrie (1.53) (13 jaar) laten dekken door Cassanova Du Bois. Dit wordt haar eerste veulen. Ik vroeg me af hoe oud een merrie mag zijn voor ze haar eerste veulen krijgt en hoe groot zal het veulen dan uiteindelijk worden?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:14

Liby's baarmoeder is oud. Zitten een hele hoop cystes aan de rechter kant. Hierdoor was de kans op dracht volgens een van mijn DA's al nihil en de kans dat het dan na 18 dagen zou groeien al helemaal dus. Nu ligt spruit met de linker kant tegen een cyste aan en heeft aan de rechterkant vrije uitloop. Een 50/50 dus om te groeien. Ik kan de cystes weg laten halen maar vind het op 22 jarige leeftijd wel mooi zo.
De kans dat het gewoon vertraging heeft bestaat maar grotere kans dat spruit gewoon door de cyste niet genoeg voeding krijgt. Dit wist ik allemaal van tevoren maar wie niet waagt..

Ik heb gelukkig al mijn knappe kriebelvriend en ben met Liby weer bezig in de sport. We gaan dus afwachten of ze groeit of hengstig wordt oid. En gewoon genieten van de hopelijk jaren die we nog samen hebben.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:18

Vulina, wat balen! Hopelijk deze ronde alles raak.
Myrthe, pfff niet leuk. Hopen dat de da het fout heeft en het veulentje toch goed groeit.
Alexandra, ik heb hetzelfde doel als jij. Ben ook Z1+5 nu. Hoe oud is je merrie?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:25

Wat balen Vulina, hopelijk lukt het alsnog!

Ik hoop echt voor je dat je merrie drachtig blijft, misschien een optie om over een tijd nog eens te scannen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:35

Jeetje Vulina dat is balen. Allemaal van dezelfde hengst ook?

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:38

Icecrystal schreef:
Daar is ie dan DBT 2017!

Ik probeer Ice al 2 jaar achter elkaar drachtig te krijgen.
Daardoor besloten dit jaar vroeg te beginnen. Ice is één keer gedekt door eigen hengst Moun en gelijk drachtig gescand.. drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen :=

Ze is nu 35 dagen drachtig en uitgerekend op 23 januari 2017.

De "making of"
[ [url=m/5aNCXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de kleine spruit in beeld :+:
[ [url=m/40Tukc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd naar de andere combinaties :D

Wat schattig om die echo te zien (vind ik)! <3