[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:29

Pretty, dat is vrij normaal bij schimmels haha, maar ze is echt mooi geworden ja.

Pepper krijgt een merrieveulen, uier lijkt wel wat te worden maar let daar nu eigenlijk niet op.
bij pepper gaat alles altijd volgens het boekje.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:51

Mooie mijlpalen alweer, gaat echt snel nu, laat de lente maar komen *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:29

Knappe Bentepony <3

Joh Inowa worden schimmels echt wit?? :wow: :D Ik weet nog goed dat mijn vriend uit de lucht viel toen ik zei dat schimmels nooit wit geboren worden. Hij is niet bepaald een kleurenkenner. :=

Wat gaat het nu snel hé? Eens de natste en donkerste dagen van de winter voorbij,zal het pas écht snel gaan. Ook hier schiet het al aardig op.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:15

228 dagen hier vandaag. Buik groeit goed, en lijkt vooral heel rond in de omvang, niet echt diep. Uier begint ook al wat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:28

Cemlys schreef:
Hier weer eens foto s, de witte zit rond de 180dagen, de grijze rond de 200. Grijze is het eerste veulentje.

[ [url=m/WO56cD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EEReET.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uBlsPI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tHQaSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YrOETB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaarlingen worden pas aan het eind van het weideseizoen mooi vind ik.

Schiet toch allemaal op, de tijd lijkt te vliegen! Jaarlingen sommige zijn echt niet zo mooi, andere zijn erg mooi.

Fotsy schreef:
Ja das waar, :j
mijn merrie is uitgerekend rond 22 maart. Misschien wordt het wel een verjaardagscadeau 27maart _/-\o_

Dat schiet ook al op! Zou toch best leuk zijn zo op je verjaardag!

Nicole schreef:
Mierela vandaag 227 dagen drachtig <3

[ [url=m/8rVU0u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/E05Ka1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even bokt upload testen haha

Waarom zijn ze niet zichtbaar? Wat doen ik verkeerd :')

Mooi buikje al hoor!

---

Ik lees wat over voer, mijn merrie krijgt onbeperkt hooi en een paar handjes pavo, die muesli met kruiden zonder granen. Als dit op is wil ik beginnen met een merrie brok, moet snel kiezen wat te voeren.. Mijn merrie zal tegen die tijd 9 maanden drachtig zijn.

---

Een merrie met een kater, tjonge.. Niet geleerd dat drank en tabak not done zijn tijdens een zwangerschap?

---

ponyparadijs schreef:
[ [url=m/q67BPD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i7QUlu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sdGGrS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn 174 dagen drachtige muts.
Je ziet er werkelijk nog helemaal niets van!!

Jemig wat een mooi slanke merrie nog! Daar is die van mij een dikbilkoe bij!

---

Ik lees iets over verhuizen, tjah ik heb er geen verstand van. Wel gelezen en gehoord dat dat dat het best zo een 2 maanden voor de geboorte kan zijn vanwege de afweerstoffen.

---

miicchhellee schreef:
Ik zit vandaag op 240 dagen met mn merrie! Nog maar 100 dagen!!!!

Bijna echt beginnen met aftellen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn dikkie! Vandaag 264 dagen drachtig!

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:50

Ik heb mijn merrie 3 weken voor de uitgerekende datum verhuisd, veulen is 3,5 week later geboren, dus merrie had nog wat extra tijd voor de afweerstoffen op te bouwen! Uiteindelijk was alles super gezond en is alles goed gegaan.

Mijn merrie zit vandaag op de 153 dagen. Ik heb de hele tijd zo'n gevoel gehad dat ze niet meer drachtig was, stom is dat gevoel.... maar ze krijgt nu echt wel een dikke buik.
Mijn merrie krijgt nu 2 kg masters sportbrok gevoerd. Wil binnenkort over gaan op de merrie brok en dan ga ik het rustig aan ophogen. In de laatste periode krijgt ze 4 kg per dag, gewoon omdat ik zag dat ze het nodig had.

Ben zooooo benieuwd naar mijn veulentje. Heb stiekem ook al de Namen klaar liggen, dus nu maar duimen dat er een gezond veulentje wordt geboren. Hopelijk krijg ik een mooie Palomino, dan is het geluk helemaal compleet!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:34

Hier vandaag 225 dagen. Ik heb datzelfde gevoel gehad Tara_13, want ik zag de buik niet meer groeien. Gelukkig zei mijn vriend onlangs dat haar buik ontploft is, maar ik zie ze te vaak denk ik.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:44

Jibbel, inderdaad je ziet die buik dagelijks. Vorig jaar was ze voor het eerst drachtig en toen zag je de buik zo mooi groeien, maar nu was ze al wat dikker en heb je het echt een stuk minder in de gaten. Heb echt getwijfeld om nog een scan te laten maken, maar dat brengt alleen maar risico's met zich mee en zul je net zien dat het daardoor mis gaat......

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:46

Intensief rijden doen we niet meer, miertje vind dat ook best zwaar worden dus zo 2x per week doen we aan zwangerschapsgym *\o/* Ene keer met wat moeite maar vandaag had ze er echt zin in.
Heerlijk dier <3 nog precies 3.5 maand te gaan <3 Hier vind ik haar buik weer meevallen :')

Ze heeft beste tijd stil gestaan, maar ze ziet er nog super uit. Ze is ongeschoren en nu kan je haar klaar goed zien, voor is ze erg donker en bovenop en bij de kont is ze echt stuk lichter. Mijn kleurenbommetje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou_k voor jou schiet het helemaal al op!!

Murosch lekker glimmend en rond!!!

inowa Pepper groeit ook hard!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:48

inderdaad meiden soms lijkt het of de buik afgenomen is in plaats van toegenomen _-:( kan misschien door de ligging van het veulen zijn op dat ogenblik.

tara had je merrie vorig jaar geen draaiing? hoe doet ze het nu? had eens gelezen dat het lopen op bergen dit kon veroorzaken, lijkt me nogal raar.

balou ke die ziet er ook mooi drachtig uit, en jouw merrie is bij de eersten, ik tel mee af.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:50

Tara_13 schreef:
Jibbel, inderdaad je ziet die buik dagelijks. Vorig jaar was ze voor het eerst drachtig en toen zag je de buik zo mooi groeien, maar nu was ze al wat dikker en heb je het echt een stuk minder in de gaten. Heb echt getwijfeld om nog een scan te laten maken, maar dat brengt alleen maar risico's met zich mee en zul je net zien dat het daardoor mis gaat......

Tara door welke hengst heb jij je merrie dit jaar drachtig? :)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:54

Ja vorig jaar had mijn merrie een baarmoeder draaiing, dat gaat nu super goed, je ziet nog wel een littekendeuk, maar ze heeft er verder geen last meer van. Het lopen op bergen? Zou op zich best kunnen. De dierenarts legde mij uit dat de baarmoeder van een paard aan 2 banden hangt en dat door een beweging van het veulen en misschien in combinatie met de beweging van de merrie dat de baarmoeder dan 180 graden omdraait.
Wel spannend hoor om aankomend jaar weer een veulentje te krijgen, maar hoe toevallig zou het zijn om dit 2x achter elkaar te hebben.....

Mooie foto's Nicole, lekker die zwangerschapsgym!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:58

Een baarmoederdraaing dat klinkt eng? Hoe is dat afgelopen?
Wat ziet jouw merrie er trouwens mooi uit!

Om eerlijk te zijn vind ik mijn lieverd maar een ontplofte dikbilkoe met veel plof haar haha!

Ze is 22 februari uitgerekend dus dat gaat al erg snel, kan niet wachten tot ze in de veilige zone zit vind het allemaal spannend.. Ik heb haar drachtig gekocht en heb hier totaal geen ervaring mee, ze is ook nog zo jong!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:01

ook geen ervaring hoor, is mijn eerste veulen en ik denk bij velen zo te horen, dus lezen, kijken en leren hier van de ervaren fokkers

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:04

Ja het was ook heel eng. Ze had ernstige koliekverschijnselen en moest onmiddelijk naar de kliniek om geopereerd te worden. De operatie was goed gegaan en dan is het afwachten of het veulentje het overleefd. Gelukkig is alles goed gegaan en is mijn veulentje wel 3,5 week te laat geboren (waarschijnlijk had ze wat in te halen), maar alles is super gezond!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:05

Mooie foto's Nicole, ze sjouwt nog lekker :~

Ja, soms heb jezelf het idee dat de buik weer iets minder is. Maar als er dan eens iemand mee is die ze minder vaak ziet, vinden die ze vaak flink gegroeid.

Hier net voor de zekerheid nog maar even een extra dekentje besteld voor het veulen van Aziza, ik heb er nog wel 1 liggen maar die is de eerste dagen/week altijd aan de grote kant. En ik heb het idee dat het op onze nieuwe locatie toch iets kouder is binnen dan op de oude locatie (nieuwe is grotere schuur), dus wilde een goed passend dekentje wat ze eventueel op stal ook om kan houden.

Ik zal dit weekend weer eens foto's proberen te maken als het er van komt. Vandaag op 275 dagen, dus schiet lekker op :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:07

Zou ik een dekentje moeten kopen voor het veulen? Zo ja waar kan je deze bestellen/kopen?

Het veulen wordt wel in een rot maand geboren.. Pff

Jemig dat klinkt heftig, gelukkig is alles goed gegaan!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:10

Balou_k, ik weet niet op wat voor stal je staat en of het veulen direct veel naar buiten zal gaan?

Mijn februari veulens had ik meestal wel de eerste week/weken een dekentje om, totdat het weer wat beter werd/ze zelf hun temperatuur beter konden regelen. Maar ik heb ze dan ook liever buiten met een deken om dan dat ze de hele dag op stal staan. Mocht je op een stal staan waar ze maar heel even buiten komen per dag, of misschien wel in de binnenbak, is het natuurlijk minder noodzakelijk.

edit: En op mijn vorige stal hadden ze weinig beschutting, dus dan stonden ze vaak vol in de wind buiten, en dan is zo'n klein veulentje toch nog wel kwetsbaar.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:20

Nicole schreef:
Tara_13 schreef:

Tara door welke hengst heb jij je merrie dit jaar drachtig? :)

Ik had je vraag even gemist.
Ik heb dit jaar met Flying Dream gedekt, een Zapatero x Indoctro

Een vos, dus heb weer 50/50 kans :D

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:23

Mijn merrie staat in een inloopstal met verharde paddock. Het is vrij goed beschermd tegen de wind, maar afgelopen weekend is de treurwilg weg gehaald en is er toch wat meer wind richting de stal.

Mogelijk dat er een deur in wordt gezet of dat ik toch naar een binnen stal verhuis met de pony. Deze is alleen slechts 3x3.5 ongeveer.

Ik hoop dat het weer dan toch minder nat is ik heb mijn paarden graag veel buiten, zeker jong grut.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:37

Hier een foto van 2 dagen geleden. Ziet er wel echt drachtig uit toch?
Ook zie je aan deze kant haar litteken bij haar flank. Ziet er echt super netjes uit, niet verwacht dat het zo mooi zou worden

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:44

Tara, die ziet er mooi drachtig uit hoor!

Balou_k, als je merrie later bevalt zou natuurlijk ook schelen, dan zit je al bijna in maart en dan is het vaak al mooier weer, maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren.
Ik zou als ik jou was gewoon kijken of je van iemand een tweedehands dekentje over kan nemen ofzo, dan heb je altijd wat achter de hand mocht het nodig zijn en mocht het niet nodig zijn, heeft het je iig niet al te veel gekost.

Hier Aziza van bovenaf :+ Nu dus 275 dagen.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:44

voor mij is die zeker drachtig, draagt ook naar beneden waardoor dit minder opvalt, vind ik.
wonde is mooi genezen, als je het niet weet, zie je er niks meer van

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:51

Ah gelukkig, ben ik weer helemaal gerust gesteld!

Aziza ziet er van boven helemaal niet zo dik uit. Leuk hoor al zover, nog maar eventjes en dan melden zich de eerste veulentjes al!