[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:00

Ja he, net of ze een kleuter eruit geperst heeft <<)
nu met 2 dagen al een flinke merrie.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:03

Zitake, mooi veulen! Je moet alleen je onderschrift wel even aanpassen ;)
Pretty, wat een vreselijk verhaal! Heel veel sterkte. Maar wat een geluk dat het alarm van de andere merrie net afging, inderdaad alsof het zo moest zijn. Hoe is het nu met de merrie, heeft ze er niets aan over gehouden?
KMD, jammer dat ze niet drachtig is.

Hier Aziza ook niet drachtig, vandaag maar weer scannen. Had het ergens ook niet verwacht, eerste hengstigheid na meer dan 14 maanden, dus verwachtte al niet dat het een goede hengstigheid was, maar haar gedrag was twijfelachtig, maar dus toch niet drachtig. Op voor de volgende ronde.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:06

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:50

Flink veulen zitake. Erg mooie merrie. :)

Aziza ook niet drachtig, succes.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:16

wat jammer dat Aziza en Binti nog niet drachtig zijn,maar zoals je zegt,die eerste hengstigheid is vaak maar een halve. :(:)

Jee zitake wat een groot veulen,ze is echt al zo mans!! Ze is prachtig,proficiat ermee!
Nee,dit was het eerste veulen van deze merrie. Ze krijgt nu een jaar om te herstellen,en dan zien we wel weer of we ze nog dekken.

Amubres die groeit ook als kool! Wat is er juist mis aan zn stand? Op de fotos is het niet goed te zien.

Vanessakusje,inderdaad,verleden jaar zat ik ook in dit topic en toen is er ook een veulen doodgeboren,vroegtijdige placenta-loslating op 320 dagen..
En nee,je kunt er niet altijd bij zijn,hier is ook nog onverwachts een veulen geboren hoor. Je kunt maar alles in de gaten houden en gaan waken als je denkt dat het nodig is.
Ook Nina had dus nog niks tekens van een naderende bevalling,ze had niet eens het alarm om,gelukkig de andere merrie wel. Alsof ze het express heeft laten afgaan om hulp te roepen,ik weet dat het raar klinkt...maar merries weten na een poos wel dat baasje komt als ze gaan liggen denk ik.

KMD op die eerste foto,is het net alsof haar tong zo lang is! ;) :D MAar wat een beautyqueen!

Nina zelf doet het heel goed,geen opgetrokken flanken of buik,en ze galoppeert de wei in,sterke dame. Ze heeft goed afscheid genomen van haar veulen en daarmee lijkt de kous ook af voor haar. Ze heeft nu wel melk,hopelijk droogt het gauw op.
Ik wil geen pleegveulen omdat voor mij nu prioritair is dat ze alle tijd en rust krijgt om te herstellen van deze toch wel ingrijpende bevalling.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:35

Alonna heeft ook 2 dagen niet gelegen maar je zag aan hoe ze stond dat dr been het echt niet meer aankon..
Ze heeft vannacht dan ook de hele nacht gelegen, voor haar fijn, even geen gewicht op dr been..
Voor mij iets minder want ze legt haar hoofd zo schuin dat de BA steeds afgaat..

maar vandaag 320 dagen *\o/* En pas dachten we niet dat ze dat zou halen..
Nu mag het komen en nu mag ze er ook wel gelijk vaart achter zetten!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:41

Iris vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en Jilleke

Afbeelding

Afbeelding

uier gisteren

Afbeelding

en vandaag

Afbeelding

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:44

Wat is momenteel de stand hengst -merrie eigenlijk? :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:56

Amandake ze zien er lekker drachtig uit! Mooie meisjes hoor!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:57

Marrlinde hier is ie 1-1 ;) Denk dat het 3-2 voor de mannen gaat worden. Tot nu toe had ik beiden goed, kijken of mijn voorgevoel echt goed is!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:58

Pretty, sterkte met het verlies. Ik kan me voorstellen dat je het fokken met de mini's veel meer problemen met zich meebrengt. Met alles wat dwerg is geeft de dracht en bevalling vaak problemen en dode jongen. Ook al 'hoort het erbij', het is dramatisch voor zowel de merrie als voor jullie. Hopelijk bevalt Clio probleemloos van haar veulen.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:16

Zitake, wat een prachtig meisje heeft Pascha gebracht! Ik vind het eigenlijk best jammer dat ze schimmel wordt (hoop hiermee niemand te beledigen, is niet de bedoeling, maar echt mijn eigen smaak). Wat een heerlijk koppie heeft ze! Al uit de naam?

Pretty, nogmaals heel veel sterkte gewenst, wat een mooi ventje was het veulen. Bedankt dat je hem aan ons wilt laten zien!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:24

Op de keuring ( hier was ze ook al drachtig, keuring was aug, en ze is eind juni gedekt)
Afbeelding

6 maanden:
Afbeelding

Van de week, 325 dagen:
Afbeelding

Even tijd gevonden om foto's te plaatsen. Zie hier het verschil. Laatste foto is erg onduidelijk, in de avondschemering gemaakt met mijn telefoon. Deze week even goede standfoto's maken met mijn goede camera :)

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:26

* Zitake proficiat, ik heb de frummel al in je topic gezien: <3

* Pretty, wat een dikke pech al heb je toch nog geluk dat je merrie het heeft overleeft. Je hoor het best veel bij mini's. Vorig jaar bij een kennis van ons een veulen in hondszit, dat moest er in stukken af, en gelukkig de arme merrie had het wel overleefd. Je moet er toch niet aan denken om niet te waken en de natuur zijn gang te laten gaan!

Roquera houdt het spannend; ik hoopte zo op een extra moederdagkado! :n
Het lukte me vanmorgen om en beetje uit haar speen te krijgen en het was echt melkkleur, maar dat kon al niet anders als ik de witte vegen aan de innenkant van haar achterbenen zag. Hoe lang nog??? Ik heb ook vannacht weer gewaakt, maar om 06.00 uur besloot ze om maar weer gewoon te gaan doen 8)7 ! Merries!!! %)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:28

Ik vind het ook wel jammer dat ze niet bruin blijft, maarja dat is het risico van fokken met een schimmel he ;), maar ach als ze goed zijn is de kleur niet van belang. heerlijk eigenwijs kopje heeft ze idd. naam ben ik nog niet over uit, straks even pauze dus dan es kijken. Mijn zusje wil haar perse Pippa noemen :s

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:30

thanks Iorrr ;-)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:32

Amandake mooie kids heb je zeg.
Ben benieuwd.

Pretty nogmaals sterkte en idd bedankt dat je de foto,s heb willen delen met ons.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:33

Gitje als het al aan haar benen hangt,dan zit ze echt wel op de allerlaatste loodjes,niet opgeven met waken hoor succes!
De DA dacht ook al eventjes dat hij het hoofdje ging moeten afzagen,dit wil je echt nooit meemaken denk ik :(:)
Het is inderdaad moeilijker,shetjes fokken,zeker in de minimaat. Daarom gaan we zeker nooit onder de 75 cm gaan en proberen we mooie,kleine en ranke hengsten uit te zoeken. Maar toch heb je soms pech.

Zitake Pippa vind ik wel een leuke naam voor haar hoor!!

Wendy wat een mooi luxe haflinger!

Pauk ik hoop dat ze gauw het veulen krijgt,dat dat extra gewicht van haar been is :(:) Hier gaat het alarm ook wel 5x per nacht af..zucht.. Weet jij of je instellingen kan veranderen terwijl het alarm gewoon aan is? (dus per sms-zonder dat je het alarm terug uit de hoes moet halen en het in programmeerstand zetten??)

Amandake Iris ziet er super uit hé! En jij hebt ook een grullo merrietje dus,die van ons kan ook elk moment.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:37

zitake schreef:
Ik vind het ook wel jammer dat ze niet bruin blijft, maarja dat is het risico van fokken met een schimmel he ;), maar ach als ze goed zijn is de kleur niet van belang. heerlijk eigenwijs kopje heeft ze idd. naam ben ik nog niet over uit, straks even pauze dus dan es kijken. Mijn zusje wil haar perse Pippa noemen :s

Die naam pas haar wel, vind ik.

't Was een mooi ventje, pretty...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:43

Pretty weet ik niet.. Ik heb altijd ruzie met die dingen om in te stellen

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:48

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:51

@pretty : ik dacht dat Jilleke valk was ??
@maseike : inderdaad ,normaal staat ze op ustream ,maar om de een of andere reden is het heel slecht beeld ,terwijl op de webcam perfect beeld is.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:01

Amandake een valk heeft geen aalstreep. Ze is duidelijk grullo,net als die van ons :j Leuk kleurtje hoor!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:08

@ pretty, ja ze is idd mooi luxe :) Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig wat er uit gaat komen. (Ja een haflinger :') ) Maar hoe de aftekeningen op het hoofd zijn, gezond of niet, geslacht. Ik kan niet wachten maar moet van mij nog een week blijven zitten want dan ben ik pas vrij :Y)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:14

@pretty : oooh ok haha ,maakt niet uit hoor.....grullo of valk ,ze blijft even lief ;-)