[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:50

Luckystory, haha, paars-roze veulenhalstertje ja? Vorig jaar (dbt2011) was er ook zo iemand, die kreeg uiteindelijk een hengstje, dus misschien snel begraven oid? :')

Morgen weer stage, mijn lieve papa haalt de doorverwijzingsbrief op, dus kan ik misschien meteen een afspraak maken als ik terug ben met de podoloog :)

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:50

hier mag het nu best een hengst worden bij pepper in elk geval

had net contact met een fokker in australie en die was nogal gecharmeerd van zowel pepper als haar nafok en de hengst waar pepper nu drachtig van is.
ze wil het graag weten als ik er een hengstveulen uit heb want ze heeft interesse.

in australie schijnen ze geen echte typische welsh hengsten meer te hebben zegt ze.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:06

Als het hier een hengst wordt, dan moet hij gecastreerd, kan hem hier op pensionstal echt niet houden met de andere paarden (eigenaar wil dit niet). Ik zou hem thuis kunnen zetten maar op zijn eentje dan, mijn 2 oude ruinen zouden een kleine brutale nieuwkomer niet apprecieren, en dat vind ik maar niks. Ik wil hem in een kudde en waarom zou ik hem hengst laten als ik er niet verder mee wil voor goedkeuring en/of dekdienst. Dan zijn enkel maar nadelen aan en meer werk, ook al moest hij supergoed springen dan hou ik hem voor mezelf, daar heb ik voor gefokt. Nee als het een hengst wordt dan gaan op zijn 1.5 zijn ballen er mooi af en dan kan hij samen met de rest lekker in kuddeverband blijven staan. Niks zo leuk voor een paard als dat :)
Maar idd liefst een merrie... hier nog geen aankopen voor de kleine gedaan, laat het al eerst maar eens gezond geboren worden :o

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:24

Paars kan ook voor een hengstje hoor. :D
En ik heb mijn zusje een blauw-groen veulenhalstertje cadeau gedaan. Uiteraard ook zonder bijbedoelingen. O:) (Haar merrie verwacht in mei een veulen. Volle broer/zus van degene die gestorven is.)
Want die zeurt dat ze graag een mannelijk vriendje wilt voor die ruin. En dat het wel leuk zou zijn als minstens 1 van de veulens een hengstje is. Maar ze wil zelf ook wel een merrieveulen. Dus dat kunnen we niet hebben, hé... :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:28

Ja essie witbol ken ik zeker nog.. Daar benk verliefd op haha.

Hier vorig jaar echt een actief veulen en dat werd een hengst.. Ik wil alleen merrie voor me eigen en word het dus dit keer een merrie haha. Ik heb alleen een leren bruin halster gekocht.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:30

Gaat echt snel hier.
@ Tjinta: haha ja ik wilde even een indicatie hebben van haar ruglengte, stokmaat heb ik van haar al officieel (en kan dat zelf slecht meten, zit er altijd bijna 5 cm naast :+ ) Kara doet het idd leuk, ze zijn alleen altijd erg vies, valt niet tegenop te poetsen maar ook niet gek als je bedenkt dat ze altijd buiten staan en dan dus gaan rollen in mijn drijfnatte bak/paddock {:)-:(

Ik zou wel een merrie willen, maar voel momenteel nog niks. Bovendien krijgt ze meer hengstjes als merries, 3 om 1. Ben wel erg benieuwd, moet alleen nog 6 maanden geduld hebben.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:33

effe een egopost...
Krijg net telefoon van één van mijn beste vriendinnen... haar vriend is dit weekend op spoed opgenomen met verlammingsverschijnselen en dubbel zicht... resultaten waren net binnen... hij heeft MS, en dat op zijn 23ste... ben er echt niet tegoei van... nu is het wachten op de resultaten of het een milde of agressieve vorm gaat zijn...

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:04

Luckystory Bij Donna was het vorige veulen echt superdruk en dat was een hengstje. Deze is tot nu toe veel rustiger (al weet ik natuurlijk nog niet wat er in zit ;-) ) Ik denk dat het gewoon per veulen verschilt :-)

Hera Sterkte, das echt balen zo jong...

Kitzbi, sterkte met de punctie...

Wij hebben voor beide een blauw en een roze halstertje liggen, dus wat dat aan gaat maakt het nietuit ;-)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:38

Hera sterkte!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:42

Kitzbi, succes!
Hera, sterkte, dat is geen best nieuws, zo jong al MS hebben.

Hier maakt het me niet uit, hengst of merrie, mijn voorkeur zijn stippeltjes. :P Hoewel ik denk dat er geen vlekken op zitten, op de een of andere manier zijn telkens de eerste veulens van een combinatie spikkels en de volgende effen. Dit is het 2de veulen uit deze combinatie.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:45

Bah klinkt niet lekker Hera hopen op de milde vorm dan maar!
Garcia, fijn dat je gelijk een verwijsbrief krijgt! Nu hopen dat je snel naar de podoloog kan.

Marije der merries zijn gewoon te schattig met al dat haar, ben benieuwd wat er voor poppetjes dit jaar uitkomen! :)

Hier wordt geen veulenhalster gekocht voor het geboren is. Anders blijf ik ze kopen... Vorige keer had ik een set voor merrie en veulen van PK met groen, roze en paars. Mag tot die tijd van mezelf ook even geen hasters meer kopen voor mijn merrie...wordt beetje verslaving anders ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:49

Thx allemaal, dan besef je ineens des te meer dat je je zo gelukkig mag prijzen als je gezond bent en dat je moet genieten van elke dag!

Nee, ik koop ook niks tot het beestje er is, wil het niet vervloeken :o

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:52

Ja dat idee heb ik er ook altijd een beetje bij, kan wel vanalles kopen maar straks gaat er vanalles mis... Is niet te hopen na vorige keer wil ik nu wel graag een gezond veulie wat oud mag worden. Maar zodra het er is wordt het ook mega verwend! ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:03

Hier gaat dat beestje ook wel verwend worden, al blijft het toch een investering, als het niet uitpakt zoals het zou moeten (qua springkwaliteit) zal het toch verkocht worden... maar toch, het zal héél graag worden gezien!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:15

Ik heb een mooi zwart lederen halstertje, geen getob met kleur en het zal wel een flinke tijd mee gaan! Kan altijd nog een nylon halster bij kopen, heb die van Heaven hier ook nog hangen en die gaat niet meer weg of gebruikt, dat is een collectersitem voor mij. :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:47

Haha hier gaan de veulenhalsters gewoon in de wasmachine en worden weer gebruikt.
;)
ik heb een leuke voorraad in alle maten en soorten inmiddels. Telkens als er niets past koop ik een nieuwe.

Dit jaar zou ik het voor het eerst blij mee zijn als er hengsten geboren gaan worden.
onze fokkerij groeit veel harder dan gedacht. Dus een gave hengst is nu meer dan welkom.

Korn van Berentzen wordt er hier ook het liefst gedronken (niet door mij maar beiden zoons.)
Ik wil je best wat opsturen hoor, als je het bij jullie niet kunt vinden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:57

Hier grote voorkeur voor een aantal hengstjes :D
Van 2 merries wil ik graag hengsten om te showen en aan te houden als eventuele opvolging van mijn huidige dekhengst.
Van 1 merrie wil ik graag een hengstveulen om al vroeg te ruinen en dat wordt dan mijn showruintje.
En van 1 merrie hoop ik op een merrie. Zal je zien dat dat de enige hengst wordt :+

En halsters gaan hier ook in de wasmachine hoor, net zolang tot ze echt uit elkaar vallen.
Heb ook vaak zat gehad dat veulens hetzelfde veulenhalstertje om hadden als hun moeder om had toen ze zelf klein was :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:02

Ze schieten al aardig op bij jou marije!
Vind Aimy zo'n mooi buikje strak hebben. :D
Ben erg benieuwd naar je veulens.

Ik wil heul graag een merrie uit deze combi!
Als dat zo is en ze is wat ik er van verwacht mag ze blijven.
Ik wil geen hengsten meer aanhouden, dus bij een hengst, gaat deze de verkoop in. ;)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:56

Nog een gelukkig nieuwjaar iedereen, met mooie gezonde veulens voor ons allemaal. :D

Hier hopen we ook op een merrie, om de fokkerij mee voort te zetten. Hengst zal worden verkocht, vorige hengsten hebben we zelf opgecokt entoen verkocht, maar nu gaat een hengst meteen na spenen weg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:05

Hier wordt ook niets nieuws gekocht, na opruiming van mijn kast kwam ik zoveel veulenshalsters tegen, volgens mij heb ik er nog 6 liggen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:18

marijeR ik vind jou avatar zoo grappig hahaha :D

verder hier ook veeeuhl halsters dus nu ook nog een nieuwe :)
en ik ben alweer uit m n nieuwe hengstkeuze, jeehhhjj haha

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:43

Haha die avatar was me nog niet eens opgevallen maar die is zeker geniaal Marije!

En wat wordt de hengstkeuze voor dit jaar Essiesilly? Ben er zelf eigenlijk ook wel uit wat het gaat worden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:43

Veulenhalsters heb ik hier ook zat.. Maar dat komt ook door de mini's die hier staan.. Dus keus zat haha.. Wel natuurlijk een mooi bruin leren halster..

Essie ik ben benieuwd.. :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:50

ff via pb ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:17

Gezellig dat je er weer bent Es!

Het wordt al bijna tijd voor verse avater van Marije :D Maar hij blijft leuk. (2 jaar terug toch?)

Hier lijkt alles met een sisser afgelopen gelukkig! Greet nog wat hoofdpijn maar dat trekt ook nog weg hoop ik.
Nog 32 tot het veilig mag komen, en op die hoeveelheid dagen beviel ze vorig jaar.. Maar ze is ook al eens over de 340 dagen gegaan..Baby is goed druk in elk geval..

Zal van het weekend eens proberen Alles op de foto te krijgen.

Nog even edit voor mensen met link.. We zijn officieel online :)