Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 22:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:34

@Nicole, leuke foto`s, wat zijn ze gegroeit zeg, en ook al flink haar aan het kweken, dat hengstje is toch die Jazz? Of heb ik het verkeerd, waneer gaan jullie afspenen? Houden jullie ze allemaal?

Deluxe gaat zondag naar de opfok, ga haar missen, maar de stal wordt nu onderhand te klein voor 2 paarden, al gaat het verder nog prima, ze eten samen uit een voerbak, Relana is een goede moeder, ik zie ze nu vaker tegen elkaar botsen als ze zich omdraaien Knipoog wordt helaas tijd nu, Deluxe is bijna 5,5 maand oud.

Van de mevrouw op afbetaling heb ik niks meer gehoord Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 22:36

Jazz hengstje heb ik nog geen nieuwe foto's van, die is zonder aftekening aan het hoofd en al een enorm stuk gegroeid weer Bloos! Komen binnenkort weer foto's van. Dit vosblesje is springgefokt.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:10

nicole: leuke foto's!! wat een verschil alweer....

Hier ook weer wat foto's van Aziza!
Zo was ze de eerste dag:

Afbeelding

tijdens de fotoshoot 2 maanden oud:
Afbeelding

en vandaag! sorry, niet geborsteld puur natuur:

Afbeelding

Afbeelding

en dit vond mama ravita ervan hihi!
Afbeelding\

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:50

cindy: zo joh die is ook al best groot! (bij ravita moeten nodig de tanden gepoetst worden Nagelbijten / Gniffelen)

monique: waar gaat ze naar de opfok? Beetje in de buurt?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:09

haha ja ze moet ze nodig eens flossen! ROFL
Aziza meet nu ongeveer 1,20 ik vind het dus best groot ja! aangezien Ravita 1,41 is...
ik hoop wel dat ze ff groter wordt dan moeders

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 16:26

cindy: zoo, ze is al groot zeg! Haha, wat een geweldige gaapfoto Lachen

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:12

Wat een leuke foto's komen er voorbij.

Ik ben vandaag al bij mijn vriendin geweest.
Brigit en Angel komen samen met haar shetveulen en welshveulen (beide ook merrie's) te lopen. De eerste week zet ze ze 's nachts op stal OK dan!
daarna gaan ze 24/7 het land op. Ik maakte me dus een beetje zorgen om niets.
Aankomende woensdag gaan ze al naar haar toe. Nagelbijten / Gniffelen
Brigit is dan 6,5 maand en Angel is dan 4 maanden.

De verzorgster van Maaike nam Maaike vandaag mee uit de stal om te longeren. Angel vond dit niet leuk en sprong vanuit stilstand zo over de staldeur heen 85 cm hoog Verward Ik stond ernaast en kon haar vacht vastpakken in haar vlucht en nog net op tijd weg trekken anders was ze bovenop een openstaande poetskist terecht gekomen Gestoord . De verzorgster van Bonnie stond in de stal bij Bonnie en schrok er heel erg van. Heb haar gelijk nagekeken maar er is niets aan de hand zo te zien.
Net nog even een keer een rondje gelopen met Angel maar gelukkig mankeert ze niets.
Volgens mij wordt dit een goede springshet!!! Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:45

mabon: wat een engeltje is het toch Nagelbijten / Gniffelen

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:45

Jenny het is dat de papieren voor de aanvraag van het paspoort al weg zijn anders had ik de naam Brown Angel verandert in Bengel

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:00

mabon ROFL

we gaan morgen even oefenen met de trailer.
ik ben vandaag al een beetje begonnen met over een houten plaat te lopen om te wennen aan het geluid.
Wat een boef is het toch! in het begin was het allemaal natuurlijk heel eng, maar had mezelf voorgenomen dat als ze 1x helemaal eroverheen geweest was ik meteen zou stoppen.
zo gezegd zo gedaan,heel snel was de angst overgegaan in nieuwschierigheid. ik uit de wei ff wat anders doen, maar de plaat lag er nog. nou madame stampte eroverheen op alle manieren die ze kon bedenken hahah heb echt helemaal in een deuk gelegen!!! ROFL ROFL
het zal mij benieuwen morgen...

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:09

Cindy wat leuk dat ze later uit zichzelf over de plaat heen ging en dan op alle mogelijke manieren. Huilen van het lachen

Ik ga volgende week ook maar even oefenen met de trailer.
Wij hebben een 2 paardstrailer de ene kant erop, voor onder de stang door, andere kant er weer af.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:39

haha ja als je van die kleintjes hebt kun je goed onder de stangen door hihi! ik zie zoiets dan meteen voor me!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:04

@Cindy, idd wat een verschil zeg Aziza wordt al een echte dame, heerlijk dat ze zo cool over de plank liep Haha!

@Jenny, de opfok is idd vrij in de buurt, is ong. 20 minuten rijden, is ook waar Relana van Deluxe is bevallen.

@Mabon, haha die Angel, heeft de verkeerde naam Vork

Ik ben ook eens benieuwd hoe het trailer laden gaat, is toch alweer een tijdje geleden, en Deluxe heeft er een paar kilo`s meer bij Tong uitsteken die zet je niet meer zomaar in de trailer.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:45

monique; ja dat is nou het nadeel hè van die grote veuelns! Ze komt op bekent terrein voor opfok dus, wel handig!

cindy: toch fijn dat die kleintjes zo nieuwsgierig zijn dat dat de angst vaak overwint!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:20

nou wij zijn weer terug van een rondje met de trailer.
ik was tot op het laatste moment eigenlijk aan het twijfelen of ik het wel moest doen of niet, maar toch gedaan aangezien Ravita een stresskip is.
Ravita eerst in de 1,5paards trailer gezet, toen aziza gepakt (ondertussen maakte ravita verschrikkelijk lawaai omdat ze het er niet mee eens was. Aziza voor de klep van de trailer gezet, maar wilde er niet in. maar op het moment dat ik dat dacht liep ze de klep op en ging naast dr moeder staan!
ik ben toch blij dat Aziza zich niets van Ravita aantrekt als die zo staat te stressen.... pfff ze kwam helemaal nat uit de trailer. en Aziza? die stond erbij of ze het al jaaaaren doet. en liep ook keurig achteruit de klep af. volgende week maar weer ff oefenen!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:18

Wat een prachtige foto's komen er voorbij! Wat zien ze er allemaal goed uit OK dan!

@Mabon, super dat het zo gaat gebeuren Lachen En een echte springshet zo te horen ja Nagelbijten / Gniffelen Haha!

@Cindy, super dat het trailerladen zo goed ging Lachen
Balder staat ook heel relaxed op de trailer eigenlijk altijd. Zowel naar de keuring als naar de kliniek was hij heel braaf. Hij staat er ook vrij vlot op gelukkig.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:25

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:26

Balder gaat weer achteruit helaas..... hij staat weer met koorts. En het is echt een raadsel waar het vandaan komt Scheve mond
Maandag maar gelijk even een uitgebreid bloedonderzoek laten doen.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:45

Hallo Doei!

Sorry lang geleden maar beter laat dan nooit hier ben ik weer Knipoog!!
Tot nu toe loop ik nog redelijk bij voor mijn opleiding doe er veel aan en doe dus ook weinig aan bokt. keuzes maken hihi!!

lees allemaal hele positieve en ook negatieve verhalen hé alle zieke paardjes en baldar nu weer Ach gut sterkte!!

"Mijn" veulentje is helaas weg moest wel even slikken hoor, je merkt toch wel dat ondanks dat je weet dat niet van jou is dat je stiekem toch aan gehecht geraakt bent. het was ook zo'n schatje en ze hoorde er gewoon bij...

men merrie is erg verdrietig, en at eerst niet heel goed maar dat gaat nu gelukkig beter.. ook heeft ze der hele weiland omgeploegd constant hetzelfde rondje. en als ik er aan kom dan loopt ze te gillen naar me en als we op buitenrit zijn en terug komen leeft ze nog met de ilussie dat het er is. dus laatst toen ze los stond om te eten gingen beide dames op onderzoek uit en stonden ze in stal of het daar echt niet was..

Maar nu word ze toch al meer rustig, vindt spenen trouwens wel echt heel heel zielig. eerst was ze gewoon rustig ze zijn wel vaker 4 a 5 uur uit elkaar geweest maar 's nachts hoorde ik dat ze wel behoorlijk lawaai had geschopt.. Verdrietig!

Nou tot zover, ik zal ook even overzichtje plaatsen van hoe ze was en hoe ze weg is gegaan. zal der vast nog wel een keertje opzoeken.. en dan kijk ik wel even wat ik kan doen!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:52

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:42

@Cindy, fijn dat het goed ging op de trailer, is een goede oefening.

@Richtje, ah balen dat Balder weer koorts heeft Ach gut goed dat je een bloedonderzoek laat doen, ben benieuwd naar de uitslag.

Heej een topic voor de veulens van 2008, ga dadelijk eens kijken en me melden Haha!

@TabeR, opleiding gaat voor hè Knipoog arme Speedy Ach gut mist haar kindje, is ook moeilijk om te zien, hopelijk voelt ze zich snel beter.

Verslagje van mij vandaag, Deluxe naar de opfok gebracht, haar gisteren nog op de trailer gezet, Deluxe loopt er zo op en af alsof ze het dagelijks doet Lovers ik liep met Relana erop, ging voor de stang staan, dan liep mijn man met Deluxe de klep op en liet haar los, dan kwam ze zelf naar mij toe en kon ik haar zo vastmaken, braaf meisje Haha! zo ging het dus ook vanmorgen.
Bij aankomst opfok, even nog gekletst en paspoort af gegeven, Deluxe van de trailer gehaald, die er als een ervaren paard achteruit vanaf loopt en aan Sophie (van de opfok) gegevan, Relana op de trailer laten staan, toen gelijk de auto in gesprongen en weg gereden, Relana riep natuurlijk en ik zag in mijn spiegel dat Deluxe ook riep en onrustig was Verdrietig Ach gut
De terugweg was Relana al weer rustig, haar thuis van de trailer gehaald en bij de anderen in de wei gezet, madam liep gelijk de wei in en begon te grazen Clown niks roepen en onrustig (ontaarde moeder Vork )
De trailer opgeruimt en nog een keer gaan kijken, ze stond gewoon rustig te grazen, dadelijk gaan we terug, kijken of het nog rustig is en hoe haar uier is, zal ze wel last van krijgen.
Al met al dus goed verlopen, mijn dochtertje had het er wel moeilijk mee, dat we Deluxe achter lieten Ach gut

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:30

@TabeR, je opleiding is ook veel belangrijker Ja Sneu dat de merrie het er zo moeilijk mee heeft Ach gut

@Monique, super dat het allemaal zo goed verlopen is OK dan!

En Balder zijn koorts was vanochtend weer weg.... Aan de ene kant heel fijn natuurlijk. Maar ik snap er werkelijk niets van waarom het af en toe een dag zo op komt zetten Verward
Morgen maar eens aan de VA voorleggen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 16:15

Ach Deluxe ook afgespeend Ach gut Waar komt ze bij te lopen?
Fijn dat Relana het al snel weer goed vond (dat was hier met de merries ook altijd als ze meteen uit het gehoor gingen, 1 keer hebben ze er nog wat langer op gehoorsafstand gestaan en dat was een heel ander verhaal)

richtje: ik loop er ook steeds aan te denken, wat kan ie nou bij zich hebben dat dan wel en dan weer niet voor koorts zorgt, kom ook maar niet op een logisch antwoord
Het lijkt wel of zijn thermostaatje ontregeld is

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:10

richtje: idd heel vreemd! Hopen dat de da weet wat hij mankeerd!

monique: wel handig dat relana niet enorm gaat stressen! En super braaf zeg, deluxe op de trailer!