Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 23:32

Sammie schreef:
MarijeR schreef:

Macy heeft het vanavond trouwens niet zo naar haar zin, staat regelmatig te schrapen en flink met haar staart te zwiepen af en toe. Denk dat het veulen wat ongemakkelijk ligt...

Proefdraaien?

Denk dat junior mams aan het pesten was. Zelfs via de camera kon je die buik zien bewegen.
Arme Macy, dat zal de komende weken nog wel vaker gebeuren...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:34

@ carpediem: wil je dan gelijk aan je baas vragen wanneer je eigenlijk wat aan de uier mag zien. dus ik bedoel, kan het bijvoorbeeld kwaad wanneer je al vroeg uier ziet? het is maar een vraag
@ pascha7: ik ken jouw probleem want dat heb ik ook. mijn merrie was ook een beetje gek aan t rennen geweest door de bak met mij erop op dag 250, was ook gelijk helemaal bezorgd dat het veulen eraf zou komen ofzo. niks aan het handje, maar t was wel schrikken moet ik zeggen, Ik ook gelijk in het DB topic help roepen
hol heeft alles nog in orde tot nu toe dus.

*schaam* heb vanacht een nachtmerrie gehad dat hol naar een kliniek was met een baarmoederhalsontsteking?? *schaam *
wat was ik blij dat ik om half 7 wakker schrok en erachter kwam dat t dus een droom was

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:35

Arme Merrie....
volgens mij is je vader zijn veulen omgewipt Marije.....die is echt knock out hihi

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:41

wat wil je precies weten Hollybolly?
Of het erg is als je al eerder uier ziet? Daar kan ik wel op antwoorden. Paarden die al eerder een veulen hebben gehad blijven altijd iets meer uier houden dan een merrie die nog nooit een veulen hebben gehad.

Wel mag je als je het veulen net hebt afgespeend je niet aan de uier mag komen. (wel evt afspuiten met koud water) maar niet masseren ofzo.. Je wekt de melkproductie dan op en daardoor krijg je een vergrote kans op uierontsteking.

Maar pb me je vraag maar, dan zal ik m aan hem stellen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:45

oke, dank je wel, je hebt een pb

brenpasbeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:47

[
@ pascha7: ik ken jouw probleem want dat heb ik ook. mijn merrie was ook een beetje gek aan t rennen geweest door de bak met mij erop op dag 250, was ook gelijk helemaal bezorgd dat het veulen eraf zou komen ofzo. niks aan het handje, maar t was wel schrikken moet ik zeggen, Ik ook gelijk in het DB topic help roepen
hol heeft alles nog in orde tot nu toe dus.

*schaam* heb vanacht een nachtmerrie gehad dat hol naar een kliniek was met een baarmoederhalsontsteking?? *schaam *
wat was ik blij dat ik om half 7 wakker schrok en erachter kwam dat t dus een droom was[/quote]

nou gelukkig maar. heb blij dat ik niet als enig een debiele merrie heb

gelukkig was het maar een droom he

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:49

Jullie zijn wel fanatiek geweest vandaag zeg!

@Iwayalover, Iwaya heeft een dikke buik zeg Mooie foto's!

@Merel, Dat zou leuk zijn zeg, als je veulen aan huis kunnen staan! dat is zo'n geweldig gezicht als je uit huis komt en je paardjes staan naar je te kijken

@Carpediem, Ik doen niets aan de uiers. Ik haal af en toe die zooi ertussen uit, maar smeer er verder niets op.

frenia schreef:
Ik was en doe ook niet de uiers ofzo. Heb wel voor de geboorte een emmer lauw water klaar staan met ontsmettingsmiddel in (isobetadine ofzoiets) Verder haal ik de grootste smurrie er regelmatig tussenuit, dus bij Tinkerbell valt het wel mee

Wat doe jij dan met dan ontsmettingsmiddel als ik het vragen mag? Maak je daarmee de uiers schoon voordat het veulen gaat drinken ofzo?

@ Dana, Jouw merrie heeft nog energie genoeg zo te zien Navajo is ook al dik zeg! Wat een mooie aalstreep heeft ze.

En Macy Wat een buik zeg! Wel minder dat ze het niet meer zo naar haar zin heeft met die kleine in haar buik

@Pascha, zoals heel veel andere al zeiden, dat kan geen kwaad hoor. Met Missy galoppeer ik ook nog wel eens flink in de bak of door het bos. Vind ze hartstikke leuk! De merrie geeft het zelf wel aan of ze het nog kan of niet. Als ze wil galopperen, kan dat gewoon. Als ze het niet wil zou ik haar niet dwingen.

Jij had wel een hele aparte droom Holly

Vandaag weer geen tijd gehad om iets met Missy te doen. Ging naar de plek waar Faye (mijn veulen) staat. Daar was een ander veulen met haar been in de draad blijven hangen op een een of andere manier. En aan de voorkant van haar achterbeen was helemaal kapot, zelfs haar pezen waren tot op het bot doorgesneden. Je kon zo het bot zien! Was heel naar maar volgens de dierenarts komt het gewoon weer goed na een hele tijd stalrust.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:56

brr wat een naar verhaal, ik hoop idd dat het mee valt, draadwonden zijn rare dingen.....

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:58

Bij mijn baas in de wei loopt ook zon veulen. Die had idd ook zijn eigen been erafgezaagd zo ongeveer. Het is nu een hele grote 3 jarige ruin. Weliswaar met een lelijk litteken, maar hij loopt normaal!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:01

moet er niet aan denken als je zo je paard/veulen zal vinden, of in de sloot. ik denk dat ik toch ervoor ga zorgen dat straks de wei goed is afgerast en de sloot dus niet zo makkelijk bereikbaar zal zijn... je weet maar nooit, vind dat zo erg..

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:36

Over stalkatten gesproken: wat vinden jullie van Fayette d'r slapies?

Afbeelding Vladje (links) en (gezien haar reactie toen Vladje tegen haar aan wilde kruipen ) Shakyra
Afbeelding Shakyra zegt
Afbeelding Erg lastig een zwarte kat en een wit paard tegelijkertijd zien te fotograveren

Fayette had trouwens daarnet ernstig last van Beeb. Normaal als je het licht aan doet in stal staat ze gelijk op. Daarnet bleef ze een minuut of 10 liggen zelfs toen ik haar stal in kwam. En maar kreunen en steunen en puffen en zuchten En nadat ze eerst echt een flinke en lange scheet had gelaten kwam ze toch maar overeind om uitgebreid geknuffeld en gekrabd te worden. Voor de oefening ook even aan haar uiers gezeten. Ze moet er toch aan wennen.... Het leek er trouwens op dat nu zelfs haar theezakjes wat voller waren. Niet meer zo geschrompeld en uitgedroogd.

p.s. Die witte vlekken op de 1e foto dat 'hoort'. Geen geestesverschijning ofzo maar vriendjelief die de oude kast van oma eens een nieuw kleurtje heeft gegeven met de hoge-drukspuit in Flet d'r stal

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:38

ik zit maar te wachten en te wachten, maar niemand die zich nog even meld in het DB topic, toen zag ik dat t ook al bijna weer zondag is ( 23:41 ) dus ja, dan liggen de meeste bokkers denk ik op bed en ik moet nu ook, ik had van mezelf al eerder moeten liggen maar goed. ik spreek jullie morgen wel weer, met jullie drachtige merrie stories doei doei tot morgen

(ow, flettie, jij bent er nog lief poesje )

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:38

Hoi ik is er ok nog!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:41

Maar niet lang meer want ik ga nu ook naar bedje toe. Vermoeiende en koude dag gehad bij de dekhengstenkeuring vandaag. Veel moois gezien, ook veel niet moois. Anyways, nu moet ik helemaal naar bed want vriendjelief staat ongeduldig achter me te wachten dat ie ook nog op bokt wil....

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:42

en ik ook nog

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:03

Pauk heeft gister ook gerend door de wei en zelfs een bok geproduceerd.. Helaas heb ik dit niet gezien maar mijn verzorgster wel..

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:55

Leuke fotos weer allemaal zeg.
De merries worden echt dik vooral de merries van Marije en Iwayalover.
@Flettie wat een schattige foto`s van de katten in de stal.
Ik ben eindelijk uit de namen.zowel voor een hengst als voor een merrie staat het nu vast.Wat een opluchting geeft dat.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:05

Knuf voor flettie... stoute beeb
Leuke foto's!

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:22

hallo allemaal

mijn welsh a merrie is nu 327 dagen drachtig,
is niet zo heel erg dik, de 2 andere merrie's die allebei half maart
zijn uit geteld zijn tonnetje rond allebei ben erg benieuw
wat er uit gaat komen hoop zelf op een mooi merrietje

groetjes keresa

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:32

Oh Fayette heeft ook steun van een dierenvriendje

Iwayalover: Wat een buik heeft ze zeg!! Maar dat mag ook wel he, nog maar heel eventjes voor jou!

Dana: Eeennnnn.....actie met die dikke buik! Ze kan het nog wel! Vreya vond het gister ook nodig om een flink gas te geven (met mij erop! ) Blijkbaar moest die energie er even uit!

Keresa: Jou merrie is al ver! Was het gepland dat ze zo vroeg haar veulen kreeg? Ik ben wel benieuwd naar foto's trouwens

Ik ga binnenkort ook even naar namen kijken, de letter C voor mij dit jaar!! Trouwens.... Bijou heeft Vreya's voorlok afgebeten, nu komt ie nog maar tot de ogen (eerst kwam de langste pluk tot aan de neusgaten!!) het ziet er niet uit! Die kleine duivel! Maar er zit nu wel spul op zodat ze er niet weer bij kan zitten...
Laatst bijgewerkt door vrijalover op 15-01-06 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:35

hihihi ik heb een stal kip bij Pitana in stal die kip springt elke keer door het raam... wel gezegllig

Haar uiers doe ik af en toe met babydoekjes schoon vegen. Meer niet. maar ze vind het heerli9jk als ik er aan zit. ze gaat er helemaal voor staan de muts.

FF rare vraag.
Hoe vroeg kan een veulen overleven als die geboren wordt??
Bedoel mensen kunnen erg te vroeg komen. en overleven..
Hoe zit dat bij veulens?

stom he.. mijn merrie is wel wat dik.. en heb vorig maand het veulen zien bewegen.. maar nu maak ik me zelf panisch met jullie verhalen dat ze niet meer drachtig is erg he

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:39

vrijalover het was gepland op aanrade van de dierenarts
ze is namelijk 2 jaar geleden geopereerd aan eierstok kanker en
heeft nu nog maar 1 eierstok. dus als ze hengst was moest gedekt
worden en is in 1 keer drachtig geworden
hoe ik foto's erop moet zetten weet ik niet
ben niet zo handig met de computer
maar zal het vanavond aan mijn zwager vragen
zal vanmiddag foto's van haar maken

groetjes keresa

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:56

Ok, ik begrijp het Ben benieuwd naar de foto's hoor! Hoe zit het met de uier? Loopt die al een beetje vol?

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:59

nee wat ze maakt altijd op het laatste moment uier en dan zijn het nog mierentietjes ook

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:05

ik,zal kijken of ik van mijn 5 andere drachtige merrie's ook foto's kan maken
2 zijn er half maart uit geteld en 1 op 1 april en 1 op 7 april en de laatst is op 7 mei uit geteld dus heb nog een paar slappeloze nachten voor de boog