[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:11

Crazyfunky, is idd meer gevuld. Hoe is t deze morgen?

Ollie haar uier is nu toch nog meer gevuld en ph kan volgens mij niet nog lager. Ik zag wel een ieniminiharsje, Maar normaal bouwt ze echt torens. Haar benen hangen ook vol met melk, ben benieuwd wanneer t doorzet.

Afbeelding

crazy_funky

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:29

Ik moet nog gaan kijken.. maar zo op de cam is ze rustig en lekker aan het eten.

Ziet er goed uit bij jou, zou denk ik nog wel iets voller kunnen? Spenen meer gevuld en uit elkaar staan zou ik zeggen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:40

Voor diegene die nog een veulen verwachten.
Hebben jullie al een naam?

Ik vind het lastig. Ik wil een originele naam. Maar ja..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:47

Ik had al namen voordat mijn merrie überhaupt dragend was :')

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:50

Anomien schreef:
Voor diegene die nog een veulen verwachten.
Hebben jullie al een naam?

Ik vind het lastig. Ik wil een originele naam. Maar ja..

Ik zit nog enorm te dubben. Vooralsnog kom ik alleen maar met hele suffe dingen op de proppen… :=

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:58

Ik heb een lijstje met wat namen maar beslis pas als het geboren is welke erbij past.

Dit was zojuist. Niet veel terug gelopen vanmorgen

Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:03

Ik heb een merrienaam maar denk dat het een hengst wordt :+

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:03

Ik heb wel een lijstje met Schotse namen. Als het veulen geboren is maak ik de keuze pas.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:05

We hebben een hengstveulen gekregen, maar als het een merrie was geweest hadden we dr Voila genoemd :D

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:12

Spannend crazy_funky en imani_abby :):)

Waarom denk je dat het een hengst wordt rensju? *D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:39

Ik heb een hele lijst met namen als ik iets langs zien komen van mn lijstje gaat die naam er eigenlijk altijd af. Ik wil graag iets origineels :j

Zo zag ik laatst 1 2 x langs komen die ik zelf ook heel leuk vond maar alsnog er afgehaald :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:41

Ik heb tot nu toe 4 van de 4 veulens vernoemd naar karakters etc uit dezelfde tv serie. Helaas voor dit jaar geen leuke namen dus ben er nog steeds niet uit.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:58

Phileine83 schreef:
Spannend crazy_funky en imani_abby :):)

Waarom denk je dat het een hengst wordt rensju? *D

Ja geen idee, heb er al twee merrieveulens uit en ik vind haar dikker. Dus als het geen tweeling is dan denk ik een grote hengst :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:00

Ik ken mensen met namen lijsten :')
Ik heb originele namen, namen die vaker voorkomen. Het moet in m'n hoofd klikken bij het veulen, das t belangrijkst.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:58

Wat hopen jullie te fokken (kleur geslacht andere wensen)?
En fokken jullie voor jezelf of gaat het veulen uiteindelijk weg?

Ik hoop op stippels en merrie en mocht dat lukken mag het waarschijnlijk blijven, maar dan moet er 1 van mijn andere paarden weg.
Bij effen hengst gaat het zeker weg, effen merrie waarschijnlijk ook en een stippel hengst tja dan wordt het lastig moet ik kiezen wie leuker is.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:05

Namen had ik ook al voordat het veulen geboren was. Voor een merrie was het makkelijk omdat het moest passen in de 'vilina lijn'. Een hengst was Valentijn geworden.

DDDara schreef:
Wat hopen jullie te fokken (kleur geslacht andere wensen)?
En fokken jullie voor jezelf of gaat het veulen uiteindelijk weg?

Ik hoop op stippels en merrie en mocht dat lukken mag het waarschijnlijk blijven, maar dan moet er 1 van mijn andere paarden weg.
Bij effen hengst gaat het zeker weg, effen merrie waarschijnlijk ook en een stippel hengst tja dan wordt het lastig moet ik kiezen wie leuker is.

Ik hoopte vooral op gezond. Cliché maar wij hebben best pech gehad altijd met veulens, dus dat is gewoon belangrijk.

Stippels fokken is mijn grote grote droom. Mijn merrie Doutzen is drie jaar geleden niet drachtig geworden en door omstandigheden is zij niet weer gedekt. Dit jaar willen wij haar toch nog een keer laten dekken. Heb alleen geen idee welke hengst. Wil graag stippen, maar een passende stippenhengst heb ik nog niet gevonden. Ja, Spotilas... Ze moet naar het hengstenstation toe voor inseminatie, dus dat is geen optie.

Mag ik dan een van jouw stippelmerries kopen? :D

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:08

Ik heb een lijst met namen en zoek er dan een uit als het veulen er is. Wij zitten bij de welsh niet vast aan een letter

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:10

Wat ik hoop te fokken: gezond, fijn bewegen en goed karakter. Maar beide worden zoals het nu lijkt voor de verkoop

Als ik iets zelfs aan ga houden moet het een merrie zijn en verder eigenlijk hetzelfde als hier boven maar dan moet ik er gelijk weg van zijn en ook blijven :j
Bij hengsten worden ze sowieso verkocht heb al 1 hengst in de opfok das wel genoeg :Y)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:11

Ik fok normaliter gewoon zwarte Friese veulens. Dus niet zo spannend qua kleur. Die zijn dan voor verkoop. Ik wil nog wel een Friese merrie nakomeling houden in de toekomst die straks het stokje kan overnemen.
Ik heb een Barock Pinto uit die Fries gefokt. Deze nakomeling gaat dit jaar bij een barock pinto hengst. Dan hoop ik uiteraard op bont (75% kans). Het liefste een hengst die ik wil aanhouden voor de hengstenkeuring. Merrie wordt verkocht. In de toekomst is alles gewoon voor de verkoop. Maar wil 1tje houden om ook eens een hengstenkeuring mee te maken :j

Qua namen heb ik altijd wel een lijst liggen. Ik hou van origineel en check altijd de database bij KFPS. Behalve 1 veulen, zijn er heel weinig met dezelfde naam. Laventhe , Silvester, Yke (ik had hem Zilvan noemen, maar nieuwe eigenaar wou deze naam) en Ashwin. De Pinto heet Minthe. Voordeel van zwarte veulens, je hoeft niet af te wachten of de naam bij de kleur oid past

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:12

Waar ik op hoop is een gezond veulentje en een gezonde mama, heb zelf een voorkeur voor veel wit, geslacht maakt mij in principe niet uit, gezien ik het zelf wil houden als er een klik is, en het naar m’n zin is,

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:12

Ik heb hier echt te lang niet meer gereageerd, wel steeds meegelezen. In ieder geval alvast gefeliciteerd aan iedereen die een veulentje heeft :) Ik ga mijn best doen om hier weer actiever mee te praten.

Wij hopen ieder jaar fokproducten te hebben die goed genoeg in ons fokprogramma passen om aan te houden. Maar realistisch gezien gaat er ook ieder jaar wel het eea weg :) Ik heb zelf het liefst iets met kleur, maar dit jaar hebben we 4x kans op schimmel, dus er zal wel weinig kleur zijn :=

De eerste merrie is vandaag uitgerekend, gisteravond zat er een ieniemiene harsje aan de tepel.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:29

Hier ook hoop op gezond en correct. Meeste blijven aan tot 3 a 4 jaar of onder het zadel. Maar alles is altijd te koop.

Ik vind veel witte aftekeningen onwijs mooi dus dat zou een flinke bonus zijn. En dan geen schimmel zoals vorig jaar _O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:43

In eerste plaats hoop ik ook op gezond. Helaas ook al veel pech gehad.

Verder droom ik wel van een goede dun hengst uit mijn overleden hengst om aan te houden. Mijn grootste droom is grullo of silver grullo. Maar ik zal zeker niet klagen als het een merrietje is.

Uit de andere mini combinaties hoop ik dan op dun merries. Om aan te houden of te verkopen naargelang wat er geboren wordt.

Bij de grote zou een silver grullo heel gaaf zijn. Alleen silver of grullo is ook prima. Ik zal niet ontkennen dat ik hoop op 1 of een combinatie van die genen. Hengst of merrie maakt me in principe niet zo uit. Insteek is om aan te houden. Maar mijn privé is helaas onstabiel geworden dus of dat kan is nog maar de vraag.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:46

Ik verwacht een haflinger donker van kleur aangezien moeder en vader dat ook zijn. Verder denk ik een hengst hoop ik een merrie en het veulen is voor de verkoop. Ik wilde een brave merrie en toevallig was ze dragend. Gezond is het belangrijkste en de merrie gezond het allerbelangrijkste.
Qua namen heb ik er een voor een merrie met de r lijn van mama aanhoudende en voor een hengst heb ik er geen moet het een a zijn lijn van vader volgend.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 16:02

Hoi! Ik heb me hier vorig jaar al wel gemeld maar door persoonlijke omstandigheden weinig op Bokt geweest. Ik weet nog niet helemaal of ik de energie heb veel te reageren, maar ik wil me in ieder geval weer melden.

Mijn sport-preferente merrie is begin juni uitgerekend van Libenti's Milagro (van Quir).