[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:52

Ik heb de enquete ingevuld voor alle 3. Het harte van de derde vrucht klopte vanmorgen ook dus ik ga met goede moed voor het nieuwe jaar :)

Heel heel erg veel duimen draai ik voor diegenen die nog bezig zijn en wat jammer is het als het toch niet gelukt is ondanks alle moeite.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:25

Jammer Jenny -O-

Pffff Shirley, ook balen voor jou -O-

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:38

Hier nog niets gehoord. Wel dekgeld rekening al binnen van Chablis :')

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:31

Claudia, Shirley en Jenny, jeetje wat balen!!
Shirley en Jenny hopenlijk in de volgende ronde meer geluk!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:49

Neonlight schreef:
Sarona is vanmiddag weer opnieuw geinsemineerd, baarmoedermond voelde mooi zacht aan. Donderdag scannen of het ei gesprongen is. Is wel een week van de DA sponsoren, zondag zijn ze geweest (scannen), maandag 2 keer (in de ochtend scannen en laat op de middag ei afspuiten), vandaag (insemineren), morgen heb ik een afspraak staan met de hond (darmen rammelen, af en toe niet willen eten en is al dagen ontzettende stinkscheten aan het laten :r ), donderdag weer scannen......ik ben een goede klant. :=

Hopelijk is het ei goed gesprongen :D

jennyk schreef:
Pica is net gescand en niet drachtig. Had ik al verwacht. Zo overleggen wanneer we haar weer naar Marjolein brengen

;(
Veel succes met de nieuwe ronde

kyrkelover schreef:
Treasure vandaag gescand en nog mooi drachtig en een kloppend hartje.
Op naar nog een allround sportpony in 2022

Yes :):)

Shirley__ schreef:
Ah wat jammer Jenny! -O-

Zirana vanmorgen gescand, opnieuw hengstig helaas maar wel al weer een ei van 4cm :+ , overleg gehad met Hengstenhouderij en die gaf aan ei afspuiten morgen eind vd middag.. omdat haar ovulatie vorige keer bijna 5dagen heeft geduurd -O- . En dan vrijdagmorgen opnieuw insemineren en dan wordt ze zondag gescand of t ei gesprongen is… 8)7 en dan weer lang wachten…

Balen, maar gelijk nieuwe ronde in.

MDWStables schreef:
Ik heb de enquete ingevuld voor alle 3. Het harte van de derde vrucht klopte vanmorgen ook dus ik ga met goede moed voor het nieuwe jaar :)

Heel heel erg veel duimen draai ik voor diegenen die nog bezig zijn en wat jammer is het als het toch niet gelukt is ondanks alle moeite.

Top :):)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:44

Jeetje wat balen van diegenen die niet dragend zijn! Hopelijk in de volgende Ronde wel raak!

Bibi mocht vandaag kinderpony spelen :D al 137 dagen dragend, kunnen al bijna aftellen hihi.
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:39

Het spoelen heeft gewerkt! Een hele mooie schone baarmoeder mét hengstigheid (uit haar zelf!) op komst. Een ei van 2.9 en een ei van 3.3 *\o/*
Vrijdag controle en hopelijk dit weekend insemineren voor de laatste poging.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:54

Fijn dat ze weer uit haarzelf hengstig geworden is! Nu ook hopen dat die eisprong ook komt, dat is bij mijn merrie ook maar de vraag, vanwege de embryonale cups die achterblijven na de mislukte dracht kan dat ook nog verstoord zijn.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:07

Spannend Prada!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:09

Korte ego post, hier de merrie met andere hengst en vers gelijk drachtig. *\o/*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:12

Gefeliciteerd!

Judith1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:43

Hallo! *\o/* Wat enorm leuk en interessant om al jullie verhalen te lezen. Gefeliciteerd voor diegene die de merrie(s) drachtig hebben! +:)+ Voor diegene die nog op het wachtbankje zitten "fingers crossed". Ik weet uit ervaring hoe spannend het kan zijn. Onze merrie is vorig jaar helaas gust gebleven. Dit jaar was ze direct bij de eerste ronde drachting. Ze is uitgerekend rond 19 april 2022. Op 6 weken gescand en toen was ook het kloppende hartje zichtbaar. Het is voor ons en de merrie het eerste veulen. Nu ben ik benieuwd wat jullie merken aan jullie merries qua uiterlijke kenmerken en gedrag nu ze drachtig zijn? :o

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:35

Mijn merrie is rustiger in de groep en eet nu al veel meer (34 dagen) :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:38

Gefeliciteerd :D

Ik kreeg van 1e station bericht dat Sterre vrijdag op 43dgn zit of ik haar wou scannen. Gelukkig hou ik het zelf ook bij want vrijdag zit ze op 35 dagen :+

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:10

neon: ja hopelijk onze merrie's beide drachtig straks, Pica is beginnend hengstig

kabayo: nee dit word de laatste ronde.

absque: gefeliciteerd!

Morgenavond brengen we Pica naar Marjolein, daar word ze gescand en geinsemineerd en als het ei gesprongen is gespoeld. Kijken of dat helpt. Over 3 weken zijn we op vakantie dus die scan kan niet op 18 dagen, als ze dus niet drachtig is zijn we te laat voor de volgende cyclus en is deze cyclus dus onze laatste mogelijkheid dit jaar.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:22

Gefeliciteerd Absque-dubio *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:57

Dit is ook mijn laatste inseminatie, zit te twijfelen om wel te scannen op 18 of 35 dagen (zit maar 1 ei dus voor tweelingdracht hoef ik het niet te doen), of pas net voor 1 oktober voor gustverklaring. Maar ken mezelf, ben veels te nieuwsgierig. :')
Bovendien denk ik niet dat het me in dank wordt afgenomen door de 4 dierenartsen die met Sarona bezig zijn geweest, die leven ontzettend met ons mee en ze hadden eigenlijk geen hoop dat er nog een cyclus zou komen. Die zijn verbaasd dat we tot insemineren zijn gekomen, dus die willen dat ook graag weten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:22

Nee je moet wel scannen hoor! We moeten wel weten hoe het afloopt. En snel :))

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:27

Mirjam; zijn snel met rekening sturen dan :')

Neonlight; SCANNEEENN **\O/**

Absque; yeey gefeliciteerd!

Pradaan; fijn! Hopelijk pakt ze ook mooi en is ze drachtig!

De laatste merrie is gisteren geïnsemineerd, morgen scannen, dus fingers crossed.

Twijfel nog tot wanneer we doorgaan.

Hebben jullie positievere ervaringen met halster of singelalarm?
Halster lijkt me fijner voor t paard maar werkt het ook goed?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:28

Scannennnnn O:)

Balko, jaaa met Eli ook al zo snel rekening op de mat. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:31

Morgenvroeg snel genoeg? Dat is alleen of het ei wel gesprongen is. :')

Maar het is zo leuk om te horen hoe de DA-en met ons bezig zijn, bespreken en met ons meeleven. <3 Wat dat betreft heb ik echt een fijne praktijk, zo'n lieve club meiden! Heb ze dit jaar ook allemaal gehad (5 verschillende in totaal := ) omdat ik natuurlijk vooral in de weekenden bezig was, dus in plaats van een vaste had ik iedere keer ook andere vanwege weekenddienst. Degene die ik met eerdere drachten vaak had is weinig meer met paarden bezig (hoewel ze er zondag wel bij was en er maandag direct met haar overlegd werd), en doet veel kleine huisdieren nu. Die had ik vandaag ook met de hond. Natuurlijk ook meteen over Sarona gesproken, dat ze zo blij was dat we zo ver gekomen waren en dat met de inseminatie het ook goed aanvoelde. Dus ook het insemineren van gisteren was al weer onder de meiden besproken. :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:35

Dat is zeker fijn als ze zo betrokken zijn! Dat geeft toch wel een betrouwbaar gevoel bij de praktijk.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 01:26

Neonlight. Fijn is dat als de dierenartsen zo betrokken zijn. Vindt ik ook altijd een fijn gevoel geven. Ik ben benieuwd of het eitje is geovuleerd

Balko. Duimen draaien

Jennyk. Hopelijk deze ronde meer geluk.

Mirjamalvaro. Uhm dat is wel even een verschil in aantal dagen. Ze houden daar niks goed bij ofzo >;)
Rekening ook weer binnen. Daar zijn ze altijd goed in

Judith. Fijn dat het dit jaar in één keer is gelukt. Karakter verschilt zo per merrie en soms ook nog per dracht. Sommige merk je geen verschil.

Absque_dubio. Gefeliciteerd *\o/*

Pradadaan. Wat fijn *\o/* zo zie je maar wat zo'n bacterie allemaal met je merrie doet. Nu moet het toch lukken

Luna. Bibi is al een heel eindje onderweg. Beetje jaloers, moet nog zolang geduld hebben :Y)

Shirley. Wat jammer dat ze niet drachtig is. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Nigrante zit nu op 67 dagen
Sammie op 40.

Wild Thing is nu een week na insimineren. Ik durf niks te speculeren of ze drachtig is. Ze is wel weer lekker bitchie, maar dat is ze normaal ook :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 01:52

Ik heb alles gelezen.

Wordt nu wel spannend hier en daar als dit de laatste ronde is voor sommigen.

Heel fijn waar het nu wel gelukt is.

Neon, ik zou het ook willen weten, maar misschien merk je het ook al aan je merrie en kan je eerste scan overslaan. 35 dagen zijn ook zo voorbij :)

Klinkt wel als een hele fijne kliniek.

Hier alles hetzelfde. Mevrouw staat te staan. Ze is heel lief naar de rest, maar wel erg kijkerig. Dat is ze van nature al, maar nu denk je wel; doe voorzichtig; baby on board!!
Ik wilde rijden weer oppakken en besloot na het longeren er even zo op te klimmen, maar kwam er niet op, grrrrr. Ze is echt klein, maar ik ben er nooit goed in geweest. Mn opstap/boomstam is net te laag.

Maar goed, beetje opbouwen weer en gewoon voor de lol en het vertrouwen wat rijden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:38

Beter vroeg dan laat :+
Echt elk jaar ruzie met de camera en heb nu 2 weken vrij :P Dus wil alles wel graag installeren

Ik zoek een camera die:
- goed nachtzicht
- zonder WiFi, internet is echt super slecht in de stal..
- met simkaart? Is dat niet heel duur? En gaat het internet dan niet snel op?
- waar haal je die simkaart?
- op telefoon te bekijken waar je ook bent
- het liefste 2 camera's

Wie kan mij iets aanraden?