polleman schreef:Bonnieaw hoe heeft je merrie het gedaan op de keuring?
Niet heel slecht, ook niet goed haha... 2e premie. Liep wel als 3e als ik me goed herinner van de 11 3-jarige merries dus ik was wel trots! De verbeter punten die ze aangaven is toevallig precies wat de hengst wel in huis heeft. (Heb de dekking gewonnen, niet zelf hengst gekozen).
Ik sta ook op een pensionstal en we hebben hier meerdere grote merrieboxen. Ze staat nu nog in een normale, maar ik denk dat ik haar de laatste maand verhuis. Voer moeten we zelf klaarzetten en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ze hebben haar op mijn verzoek een tijd extra ruwvoer gegeven maar hier ben ik weer mee gestopt omdat ze erge stalbenen kreeg (nu dus ook weer over).
Wat ik wel heel jammer vind is dat ik dit jaar de enige ben met een drachtige merrie, wat betekend dat het veulen dus ook de eerste tijd alleen met moeder en evt een ander volwassen dier staat en dat hij/zij daarna dus weg moet voor de opfok. Mijn paardje heeft nog een 2e huis (poelenburgh in schoorl) en ook daar geen drachtige merries helaas.