[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:55

Sjoert schreef:
AnoukSem schreef:
Ik kom mij stiekem ook even melden. Mijn merrie is vandaag drachtig gescand. Ik ben er helemaal gelukkig mee. Het is mijn eerste veulen, dus alles is nog nieuw en spannend. De papa van het veulen is Maestro (Contango x Joost) van stal Belvedere. De uitgerekende datum is 14 juni 2010.

En mams is heel mooi 8-)

Gefeliciteerd !

Thanx! ;) Vergat je te mailen dat de foto's goed aangekomen zijn en ze echt erg mooi geworden zijn!

vanessakusje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:08

Jeetje sjoerd, idd weer mooie foto's.. en idd prachtig paard AnoukSem, qua uiterlijk niet te verglijken met mij krack.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:39

Voor alle nieuwkomers, van harte welkom!!
Iedereen met een drachtige merrie, gefeliciteerd!
Iedereen waarbij het niet wil lukken sterkte!

Ik heb weer goed nieuws vandaag olga en diesje laten scannen op 72 dagen en nog steeds drachtig!!
Heb ook fotos gemaakt van de babys in maak:) Die zal ik later deze week nog even plaatsen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:57

Sjoert schreef:
manueeltje84 schreef:
Nou dan hoop ik maar dat wet look zoiets nooit in haar hoofd haald, ik ben al zo ongeduldig de laatste maand vd dracht, dan vindt ik altijd dat ik wel lang genoeg heb gewacht :o

Ik geloof dat iedereen die in 2009 van de partij was dat wel weet :D :D :D :D :D :D

:D :D :D

KG; jeminee wat een pech zeg. Hopelijk komt de merrie er bovenop. Maar volgens mij ben je er wel heel reeël in..

Ja plaag me er maar mee meneer Pegge, _-:( ook voor jou zijn er grenzen

Maar 1 troost voor mij, er waren ergere gevallen, die nog harder in de stres zaten....
:P

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:59

AnoukSem schreef:
Ik kom mij stiekem ook even melden. Mijn merrie is vandaag drachtig gescand. Ik ben er helemaal gelukkig mee. Het is mijn eerste veulen, dus alles is nog nieuw en spannend. De papa van het veulen is Maestro (Contango x Joost) van stal Belvedere. De uitgerekende datum is 14 juni 2010.

Heey anouk kom je ook lekker met ons mee kletsen :D

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:16

Ik zit erover te denken om mischien een bloedtest voor dracht uit te laten voeren op mijn merrie omdat ze zo lastig is.
Maar ja dan zie je natuurlijk niet eventuele tweelingdracht en of alles goed zit.
Ze zou nu op 38 dagen zitten, als ze drachtig zou zijn, al ga ik er nog steeds niet van uit.
Iemand hier ervaring met een bloedtest?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:03

*komt alleen even kijken hoe het met Juwel is*

Jeetje.... buikvliesontsteking..... Wat een kl*tediagnose en prognose :(:) :(:)
Maar ik zie ook wat voorzichtig positief nieuws. Dat is wel heel fijn :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:31

@ KG hoe gaat het bij jou???

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:53

kg, veel sterkte met juwel, ik duim dat alles goedkomt.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:43

LA geen ervaring met bloedtest, maar mijn merrie is nu ook enorm lastig sinds ze drachtig is... dus wellicht is ze wel drachtig en is het verstandig haar toch te laten testen/scannen?

@KG; heel veel sterkte! Duim hier voor je mee dat de koorts blijft zakken en je meisje snel weer beter is.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:58

Goedemorgen allemaal,
Juwel is gister avond nog met spoed behandeld met antibiotica ik dacht dat ze daar al die tijd al mee behandeld werd maar dat was Peniciline deze antibiotica heeft een positive uitwerking op de peniciline en daarom is ze nu hier mee behandeld. Ze heeft geen pijnstillers erbij gekregen dierenarts vind dat ze wel zelf ook iets moet doen dus geprobeerd.
Gisteravond laat leek het beter tegaan temp was 38.5. Ben mijn bed in gegaan en heb de wekker om 2uur gezet gekeken en ze lag te slapen dus even gekeken hoe haar ademhaling was en die was goed dus lekker laten liggen. Om half 5 lag ze ergens anders in de stal dus ze had gestaan en ze had 2x een beetje gemest. Maar ze lag eigenlijk zo eng en wilde niet overeind toen ik binnen kwam dus heb ik een half uurtje bij haar gezeten en afschijt genomen, ik dacht echt dat ze stiekum er tussenuit zou knijpen als ik weer in mijn bed lag heeft even geduurt voor ik sliep en om half 8 was het ook even heel moeilijk om de stal in te gaan maar tot mijn grote verbazing stond O'marisa te hinneken en toen ik de deur open deed van de schuur hoorde ik een heel zacht knorretje en vloog de stal in, ze leeft nog! Ik ben helemaal blij temp was 39.5 om half 8 en heb even met haar gelopen in de wei zodat de darmen weer even wakker zijn geschud en heb haar wat laten grazen. Dierenarts komt straks nog even ab geven en dan gaan we even horen weer wat ze er zelf van zegt.
ik druf niet meer te zeggen dat het iets beter gaat want dan gaat het weer achteruit maar goed ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Veulie zit ook nog op zijn plaatsje en als die het samen met Juwel overleeft denk ik dat ie net zo hard en sterk zal worden als zijn mama.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:19

Pfff jeetje, het gaat echt op en neer met Juwel he, maar ze is er nog en
volgens mij is het een hele sterke merrie. Ik moet de hele tijd aan jullie denken
en duim dan ook nog steeds voor jullie :(:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:21

gelukkig is ze er nog!
Hopelijk gaat het snel beter met haar.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:38

Jeetje hoop dat Juwel beetje op gaat knappen, het is niet leuk om je paardje zo te zien.
Ik blijf in elk geval heel hard voor jullie duimen.

@dwyne, ze word sowiezo getest of gescant, maar:

Citaat:
Het probleem is dat het hele gebeuren nogal een drama met haar is.
Ze gaat de trailer niet meer in na alle kliniekbezoeken, ze wil de kliniek niet of nauwlijks in zonder bezem achter dr kont en in de opvoelbox moet dr hoofd naar links getrokken worden en dr kont naar rechts geduwd worden en dan is ze tegelijkertijd nog aan het persen..

En dit is dus al vanaf dag 1 om te kijken hoe ver ze in dr cyclus is.
Deze week zou ze weer hengstig moeten worden, dus weer even schouwen met dr, en dan eens goed bedenken wat we gaan doen.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:01

Jeetje KG!
Ik zou ze toch echt al lang naar de kliniek hebben gebracht hoor!
Wat een gedoe!!!
Hoop echt dat ze er bovenop komt!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:06

Balen maar toch ook gelukkig maar KG! Je merrie is in iedergeval een doorzetter! Ik blijf duimen!

LadyAngel geen idee om een andere dierenarts het te laten doen die gewoon in de box komt scannen? Was voor mijn merrie echt de oplossing..

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:40

manueeltje84 schreef:
AnoukSem schreef:

Heey anouk kom je ook lekker met ons mee kletsen :D

Ja gezellie hè! Zo steek ik misschien nog wat handige dingen op!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:47

Jah je hoort van alles hier ;)
Heb heel wat uren door gebracht in dit toppic toen ik aan het waken was...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:48

Je moet wel ff je onderschrift wijzigen anouk :P

Dat moet worden Unique Krack C x Berstein drachtig van Meastro uitgerekend op 14 juni 2010 :P :P :P

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:54

snowdon: ik zag een pb in mijn inbox van je maar die had je zelf al weer verwijdert.

Ik heb nu idd 3 merrie's. En alle 3 zijn ze drachtig.
Sjanty en Larouscha moeten eind van deze week nog een keer gescand worden (loes zit dan op 49 dagen en sjanty op 41).
Creamer heeft de 2de scan al gehad en zit nu op bijna 70 dagen geloof ik.

Jij hebt nu je tinker drachtig toch?
Dat is idd net iets groter dan santa ;)

kg: duimen dat het nu met de ab wel goed gaat komen!

ladyangel: ik weet wel van een urinetest, maar dat kan pas bij 100 dagen dracht meen ik. Dat kun je zelf doen.

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:57

manueeltje84 schreef:
Je moet wel ff je onderschrift wijzigen anouk :P

Dat moet worden Unique Krack C x Berstein drachtig van Meastro uitgerekend op 14 juni 2010 :P :P :P

Gedaan! :P

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:07

@ AnoukSem gefellie met je zwangere merrie.

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:11

Dank je wel! Wat heb jij trouwens een mooie merrie, en hengst! Had Voice ook op mijn lijstje staan, is bij jou mooi uitgepakt!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:14

Eindelijk, na veel gedoe is mijn merrie ook drachtig.

Ik verwacht begin juni 2010 een veulen van Houston (Houston x Havidoff x appolonios)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:18

AnoukSem schreef:
Dank je wel! Wat heb jij trouwens een mooie merrie, en hengst! Had Voice ook op mijn lijstje staan, is bij jou mooi uitgepakt!

Dankje.
Jah ik ben ook erg happy met hem, alleen nog braaf wachten tot hij uit de opfok komt :P