Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:14

jennyk: haha ja best lastig als je geen trailer hebt.
ik heb al wel een beetje geoefend met aziza met de trailer. eromheen gelopen met de klep open maar toen ik ff ging kijken of ze met me mee wou erin, toch niet hoor ze durfde niet eens een stap op de klep te zetten, maakte een eng geluid....

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:27

Hoi allemaal, ik ben even niet zoveel online geweest, drukte..

Ik lees over zieke paardjes, beterschap ermee, hopelijk knappen ze snel op!

Hier de laatste fotos die ik van Áfram geplaatst heb, maar die niet meer zichtbaar waren:
1 dag oud:
Afbeelding
5 maanden oud:
Afbeelding
Áfram moet volgende week naar de kliniek om zijn bultje te laten verwijderen, zeer waarschijnlijk moet hij onder volledige narcose..
Best spannend dus..
Afbeelding
Hij staat nu overdag met zijn fjordenvriendje op de wei, na de operatie gaan ze 24/7 de wei op.
Ik had mijn fries er ook even bij gedaan voor opvoedkundige werkzaamheden, en dat leek eerst goed te gaan, maar daarna werd het een drijfjacht.
Heb hem er weer uitgehaald toen alles stond te grazen, hij was niet heel agressief maar dreef de veulens wel behoorlijk op, rangorde bepalen..
Gelukkig heeft hij door medische omstandigheden niet zoveel conditie waardoor er regelmatig een pauze was tussen het drijven...
Ik denk dat als ik hem er bij zou laten staan dat het wel goed komt, maar de wei is veel te vet voor friesjelief dus dat gaat niet...

Hieronder wat fototjes:

Afbeelding
Afbeelding
Op deze foto kan je het bultje goed zien
Afbeelding
Als iemand nog een (noorse)naam weet voor deze knappe fjordenman?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met mijn knappe(op het moment iets te dikke) Friesche man!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen sloeg de stemming om:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:25

wat een leuke foto's allemaal!

ik heb ook foto's van bolle bentley alleen staan die op andere computer maar zal ze snel plaatsen!

ze is morgen 3 weken bij moeders vandaan en merk dat ze het zat begint te worden daar waar ze nu staat..
dus denk dat bent morgen of einde van de week weer terug naar huis komt!
dan heb ik weer heerlijk mijn beesten bende bij elkaar!

iedereen met zieke paardjes heel veel sterkte en ik duim voor jullie!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:59

Heerlijke foto's SR!

@Hiboune, lekker de hele club weer thuis Lachen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:14

SunnyRainbow schreef:
Als iemand nog een (noorse)naam weet voor deze knappe fjordenman?

Flokkr of Kjelt? Vraag me niet wat het betekent, maar ik weet wel dat ze echt Noors zijn Bloos

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:19

Ik heb even een vraag.

Mijn veulens Brigit en Angel gaan volgende maand naar een vriendin van mij om afgespeend te worden.

Bij mij staan de veulens met moeders van 8 uur tot 18 uur buiten. (van de zomer was dit tot 22 uur) Daarna gaan ze samen met moeders de stal in dus 's nachts staan ze op stal.
Dit omdat we te weinig land hebben om ze dag en nacht buiten te hebben.

Bij mijn vriendin staan de pony's nog 24/7 op het land Brigit en Angel zullen dus ook 24/7 buiten komen te staan
Nu vraag ik me af zouden die van mij dat aankunnen ze hebben immers nog nooit een nacht buiten doorgebracht.
Ik begin dus erg te twijfelen nu. Hopelijk hebben jullie raad voor mij.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:23

mabon: ik denk dat dat wel moet lukken hoor, hebben ze de mogelijkheid om te schuilen in een stalletje?
de wintervacht ontwikkeld nog tot dec ongeveer (als ik het goed heb) dus ze zullen zich wel aanpassen.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:25

Volgens mij staan er alleen bomen aan 1 kant van de wei. Geen echte schuilstal dus.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:29

als ze in ieder geval een beetje uit de wind en de regen kunnen staan komt het wel goed hoor.
Ravita en Aziza staan ook nog steeds 24h per dag buiten, afgelopen zondag dus ook, en ik moet je zeggen het stortregende hier. ze hebben (nog) geen schuilstal, alles is goed gegaan ik heb ze wel de mogelijkgheid gegeven om op stal te gaan, maar ze gingen aan de andere kant van het weiland staan...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 21:41

mabon: vannacht blijft het redelijk zacht en droog, ik zou ze toch vannacht meteen buiten laten, kunnen ze zich nog warm drinken bij moeders als het nodig is en zijn ze het straks als het kouder wordt al gewend. Als het volgende maand veel kouder is en ze zijn ook nog net afgespeend is het wel veel ineens

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:54

Ik kan ze hier thuis niet buiten laten 's nachts.
Angel heeft vrijdag koliek gehad. Ze duiken hier gelijk onder de draad door en staan dan in het hoge gras.
Mijn vriendin heeft een kale wei voor ze waar ze op komen te staan. Ik heb vannacht ook weer nachtdienst anders had ik het misschien wel geprobeert.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 21:57

Hm nee dan kan het niet. En overdag gaan ze niet onder draad door? Wat een slimme uitbrekers, die doen het als ze weten dat ze een paar uur niet gespot worden

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:14

mabon: kun je moeders en kinderen, dus beiden, niet (iets eerder) bij je vriendin zetten en als je ze wil afspenen haal je moeders naar huis. dan zijn de veulens in ieder geval gewend.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:23

Moeilijk Mabon!

Ik zit hier ook elke keer met dat dilemma.... Door medische problemen moet ik ze steeds periodes 's nachts binnen houden terwijl ze eigenlijk 24/7 buiten lopen. Tot nu toe gaat dat wel aardig goed gelukkig Lachen
Balder gaat straks in de opfok ook 24/7 naar buiten dus hij moet ook wel wennen.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:27

Denk dat het wel meevalt hoor Mabon, Aura is op haar nieuwe plekje nu ook 24 uur buiten en hij zei dat het erg goed ging, Ga vandeweek weer is kijken bij dr. Ze zal vast gegroeid zijn.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:47

Ik heb Vief trouwens weer aan het werk gezet sinds een paar dagen. Dat is zo lief dier Lovers Het kost haar allemaal wel veel moeite, maar ze doet zo ontzettend 'r best en loopt zo fijn Lachen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:41

@SR, leuke foto`s.

@hiboune, lekker ze allemaal weer thuis.

@Mabon, ik ga met Nicole mee, de komende tijd wordt het nog niet zo koud, tijd genoeg om een vacht te maken, gaat bij shetten toch wel snel

@Richtje, hoe is het met Balder, lekker dat Vief zo fijn loopt Haha!

Ik kreeg gisteren een aanvraag over Deluxe, een vrouw was zeer geintereseerd in haar te kopen, of ze haar in termijnen mocht betalen Huilen van het lachen heb terug gemailt, dat ze hier niet weg gaat voordat ze helemaal betaald is Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:20

monique: in termijnen betalen, jaja het moet niet gekker worden!
Ik kreeg zelf veel vragen (in totaal 6!) of ik de veulens (toen ik ze te koop had staan) niet wilde ruilen tegen een ander veulen, een 2 jarige merrie, een mini of..... nou ja ik snap dat niet hoor, als ik dat zou willen had ik er wel bijgezet ook inruil mogelijk Gestoord . En dan ook 2 keer de vraag of het niet goedkoper kon omdat ze het budget er niet voor hadden.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:36

Iedereen bedankt voor het mee denken, aan de vacht van de beestjes ligt het absoluut niet het zijn net een paar kleine teddyberen.
Denk dat het voornamelijk mijn gevoel is Bloos .
Ik ga volgende week even naar mijn vriendin Koffie (of thee)! om alles door te nemen en misschien dat ik ze dan wel samen met de merrie's erheen breng en dan na een weekje de moeders ophaal en de kleintjes daar achter laat. Nagelbijten / Gniffelen

De DA komt zo om een pony zijn kiezen te vijlen dan moet ik hem ook even aanspreken want Angel hoest weer sinds 2 dagen en is al een kleine week aan de diarree. (weet niet of dit kan komen van de buscopanspuit van vorige week vrijdag???)

Richtje Fijn dat Vief zo haar best doet voor je. Hoe gaat het met de hoest van Balder?

Monique4 Groots gelijk tot je haar dan bij je houdt tot ze volledig afbetaald is.

Jennyk Ik denk dat iedereen toch wel probeert af te pingelen maar als het budget er niet is, hoe willen ze haar dan onderhouden??

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:10

Even goed overleggen inderdaad Mabon Lachen Komt vast goed!

Een paard op afbetaling.... tja het is te proberen natuurlijk Clown Haha!

Balder lijkt wat op te knappen Lachen Het hoesten is nog niet weg maar wordt wel minder gelukkig. Ik hoop dat hij de komende dagen nog verder opknapt, want dinsdag zou het echt over moeten zijn....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:39

Mij werd zelfs aangeboden dat ik mijn paardje in termijnen kon betalen of pas over een tijdje. Nu wist hij hem natuurlijk wel te staan Haha! Ik ben hem trouwens meteen die zelfde middag gaan betalen, wilde gewoon dat ie meteen van mij was Lachen

monique: Is het een optie dat ze blijft staan tot die termijnen voldaan zijn? Dan kun je er ook nog wat langer van meegenieten Knipoog

Hier is het veulen van Ziedorine vanmiddag gechipt en nu weten we dus ook zijn naam: Diamond Boy! Vind hem wel mooi!
Hij deed het super de brave vent en langs de weg van en naar de wei lopen ging ook erg goed OK dan!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:11

nicole: nou dat is toch super braaf! mooie naam ook!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 21:36

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 22:15

En dit was het het eerste veulen van dit jaar, moeder staat bij de mede-eigenaar en veulen is na het afspenen hierheen gekomen: Dilona

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu is ze zo Lachen
Afbeelding

Afbeelding

pas hier, dicht bij vriendinnetje Debby
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 22:21

Debby laat jij eens even zien..
Afbeelding

Hoe wit je al bent! Bloos!
Afbeelding

Afbeelding

En met het nieuwe hengstveulen (naam is ons nog onbekend) dat nog erg voorzichtig is bij de dames
Afbeelding

maar al steeds dichterbij komt
Afbeelding