[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:50

Raya schreef:
Ja Lygna haar uier is ook ongeveer zo (nu 321 dagen)...

Goh, als je dan sommige 'ballonnen' voorbij ziet komen...

Tis ook oneerlijk verdeeld in de wereld. Net zoals mensen, lopen er hier ook paarden rond met een dubbel D-cup en een groot aantal met A, net aan kleine B cupjes Haha!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:51

Wat voor antibijt gebruiken jullie voor de staarten van jullie merries?

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:53

Hahaha maar mag toch hopen dat haat cupje iets groter gaat worden, in iedergeval iets dikker Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:53

SunnyRainbow schreef:

Vertel nu nog eens hoe jouw veulen heet?!? Zie ineens je onderschrift voorbij komen Tong uitsteken

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:54

Raya schreef:
Hahaha maar mag toch hopen dat haat cupje iets groter gaat worden, in iedergeval iets dikker Knipoog

Daar heb je toch van die homeopatische smeersels voor?!? Of misschien even langs de Schumacher kliniek? Als ze nu zegt dat ze er psychisch heel veel last van heeft, krijgt ze het misschien nog wel vergoed ook Tong uitsteken (valt onder je gezinsverzekering toch?!).

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:55

SunnyRainbow schreef:

Gebruik het al heel lang niet meer maar toen ik het wel nodig had gebruikte ik een spuitbus met hertshoorn erin
en geloof dat ik ook een soort antibijt van de paardendrogist had...

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:56

Ja nou of ze er echt last van heeft?? Clown Knipoog Ze vind het wel heel erg fijn als je eraan zit Haha! Ze schaamt zich dus niet Vork

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:57

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:59

Raya schreef:
Ja nou of ze er echt last van heeft?? Clown Knipoog Ze vind het wel heel erg fijn als je eraan zit Haha! Ze schaamt zich dus niet Vork

Whahaha, die van mij heeft ook geen schaamtegevoelens. Mannen houden graag van een handjevol, zegt ze. En dat is precies wat ze heeft... Nou, bijna 2 handjes, haha!

Ik moet trouwens wel even goed kijken voor antibijt... Merrie heeft al niet veel staart, dus ik moet in een keer de goede anti-bijt hebben, zodat ze niet straks, behalve siliconen, ook nog aan de extensions moet...

Daar vrees ik een beetje voor..

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:59

Vanmorgen wat foto's van onze onverwacht drachtige merrie vergeleken met foto's van 5 weken geleden en de buik is al wel wat gegroeid en hangt meer. Aan de uier nog niet veel te zien, maar de 'melkleidingen' onder de buik lopen er al wel. Geen idee wanneer ze is uitgerekend, de DA kon het ook niet schatten dus afwachten maar. Hierbij de foto's van de buik en de uier, wat denken jullie?

Afbeelding
Afbeelding

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:01

Tjaa.. wat zal ik daar nou van zeggen.
Heeft ze al meerdere veulens gehad?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:03

hallo allemaal!
Ben weer terug na n dikke twee weken afwezig te zijn geweest!@
Mn zoontje heeft meer dan twee weken in het ziekenhuis gelegen, en is nu weer thuis!

Iedereen gefeli met de veulens! Haha!

Bij Rubi nog alles stabiel, veel uier maar zonder kegels!
Banden zijn heel slap!
Ze is heel erg zwaar hoor!Camera wordt opgehangen dit weekend, alarm gaat ook maar al om denk ik!
Dan kan mn pa proeflopen en persoonlijke records breken om zo snel mogelijk naar de stal te rennen! Clown

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:04

Ja, ze heeft al 2 veulens gehad. We weten pas sinds gisteren dat ze drachtig is. Volgens de vorige eigenaar was ze niet gedekt. Dus was ze alleen maar dik en zijn we ze rustig op dieet gaan zetten en wat in training gaan pakken. Alleen de conditie wilde niet zo snel verbeteren, en hoewel ze wel wat afviel, bleef de buik zo dik

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:09

Suelza schreef:
Raya schreef:
Ja Lygna haar uier is ook ongeveer zo (nu 321 dagen)...

Goh, als je dan sommige 'ballonnen' voorbij ziet komen...

Tis ook oneerlijk verdeeld in de wereld. Net zoals mensen, lopen er hier ook paarden rond met een dubbel D-cup en een groot aantal met A, net aan kleine B cupjes Haha!

Normaal krijgt die van mij een grote D cup hoor vandaar dat ik haast zeker weet dat ze over zal gaan. Of ze moet in gang schieten als het weer warmer en beter wordt maar ik moet er waarschijnlijk niet op hopen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:17

Hiboune: wordt nu echt spannend bij jou!

Ik zal ook even uier foto's plaatsen ter vergelijking, 5 dagen geleden:Afbeelding
van vanmorgen:Afbeelding
en dan ook nog even vorig jaar,
2 dagen voor de bevalling: Afbeelding

volgens mij is er tussen die laatste 2 foto's niet veel verschil

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:18

Mijn monsters vinden het ook heerlijk als je aan hun tietjes zit.
M'n vriend riep al, ik heb een extra blonde vriendin(palomino Lachen ), en die heeft wel dikke tieten (aangezien ik het met een klein A cupje moet stellen ; ) ).

Van al mijn merries is er maar 1 die het niet fijn vind, maar die is nu 14 en zo groen als gras. Die kan je zelfs amper normaal poetsen (heb ik rechtstreeks van de fokker en half jaar geleden, is nooit wat anders mee gedaan dan echt enkel veulentjes krijgen en is nu voor het eerst leeg).

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:22

jennyk idd nie veel verschil

alleen die ene speen is nog niet zo vol als de andere!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:23

Nicole288 schreef:
Marlijn: Hes is opgevoeld en is niet drachtig, dus nu gaat ze op dieet Lachen (en toch is de uier gevulder dan anders, zou dat aanstekelijk werken met al die drachtige merries die er bij lopen? Knipoog )

He wat jammer nou!! Dat was toch leuk geweest om weer een tinkerveulentje te hebben! Misschien is ze een beetje schijnzwanger? Nagelbijten / Gniffelen
Wordt ze wel weer opnieuw gedekt dit jaar?

SR: Ik heb nog nooit antibijt nodig gehad, dus ik zou het niet weten..

Hiboune: Druppels. Haha! Dat kan nooit lang meer duren!

Jenny: Dat ziet er al hoopvol uit. Ja Al heb ik het idee dat er op de laatste foto wat meer spanning op staat. Maar het komt al goed in de richting!

Romaj62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:36

Iedereen met een veulen gefeliciteerd. Haha! Iedereen wachtend op een veulen, Volhouden!!!!! Ach gut Ik heb momenteel weinig tijd. Het gaat wel hard met de topic zeg. Pff, bijna niet bij te houden! Lavendel heeft nog niets. Wel 'toont' ze steeds meer. Eergisteravond was ze zweterig en veel krabben. Volgens mij is toen het veulen gaan 'leggen'. Ze kegelt nog niet, maar dat zegt ook niets bij haar. Iedereen succes met waken en het wordt warmer dit weekeind, dus hopen op veel veulens!!!! Doei. Doei!

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:51

xpinoxx & pauk: proficiat met jullie veulens!

En nu maar hopen dat dit de start is van de grote geboortegolf want er zijn genoeg dames die het lang volhouden (of beter gezegd ophouden...). Dus Frenia, Casanova, Hiboune, Keresa, Thirsa en alle andere die ik vergeet, succes vannacht! Go jij! Go jij!

Kalischa heeft vandaag de mijlpaal van 320 dagen bereikt, ik begin het nu wel allemaal erg spannend te vinden. Er staat nog niets op knappen dus we wachten geduldig af. Eerst zou ze deze week al naar de veearts gaan om daar de kleine te krijgen maar in overleg met de veearts wachten we tot na het weekend voordat we haar brengen. Overigens vertelde de veearts dat de 5 gastmerries die hij op dit moment heeft staan allen aan het overdragen waren..... Misschien dat het mooie weer dit weekend helpt!

jurriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:55

kyran zit nu op 325 dagen! duurt volgens mij echt nog wel 3 weken, het is haar 3e veulen,van de vorige 2 liep ze ook tijd over.
ik wacht nu af tot de uiers echt goed gevuld zijn,e ndan ga ik waken.. anders krijg ik zelf nog weeen van gebroken nachten! haha. mijn kindje moet ook nog even zitten tot eind Juni!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:59

Gefeliciteerd met je mijlpaal mauvestraat! Haha!

Snorkel8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:23

Pauk: gefeliciteerd met je mooie veulen!!!

hier dan het verhaal Knipoog
Sarah is een spaanse pony die bij ons zwaar verwaarloosd op stal kwam. ze was erg schuw en verlegen. na een tijd bleek dat ze drachtig was! nu wisten wij dus niet van wie, hoe lang, hoe groot de hengst wast, niks. we wiste niet eens hoe oud Sarah was/is. dit was dus erg spannend en we maakten ons eigenlijk wel erg zorgen. De dierenarts kon namenlijk niet bij der komen want die sloeg ze de boks uit. nu waren we erg bang dat Sarah al oud was en het nooit zou redden als het veulen zou komen. en ook waren we bang dat het veulen nog wel eens erg groot kon zijn, waardoor ze problemen kon krijgen met bevallen!

Het goede nieuws is nu dat ze dus gisternacht is bevallen. de volgende ochtend stond er een merrie veulen in de stal!!! Haha! moeder en dochter maken het alle2 erg goed! het is een bijdehandte dame die al lekker drinkt en rond huppelt. Het is een bruine merrie met geen aftekeningen:) ze zijn nog niet naar buiten geweest omdat Sarah erg beschermend is en zich nog niet aan laat raken. Wij geven haar lekker een paar dagen de tijd om bij te komen en te wennen aan het veulen (ook ivm haar slechte verleden) daarna zullen we proberen een halstertje om te doen e.d.

als ze buiten zijn geweest volgen er foto's! er zijn nu alleen slechte foto's die met een mobiel zijn gemaakt.
Oja waarschijnlijk word de naam: Milagro. dit betekent wonder in het spaans! (bijnaam zal wel mila worden) het is ook echt een wonder!

Alle wakers heel veel succes! en ik meld me binnenkort aan met een merrie waarvan we wel alles weten Knipoog die moet in juli bevallen!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:49

Ik houd bij het minipaardenforum de geboortes van de veulens bij, het begint me nogal op te vallen dat er daar veel merrieveulens geboren worden. Is dat hier ook het geval ?
6 hengstveulens
17 merrieveulens

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:02

pauk,pino gefeliciteerd!!

ik ben vannacht 0.400 nog naar MEXX gevveest.
ze stond relaxed te eten,ik heb haar net in de vvei gezet en ze heeft gele hars aan de tepels.ze is ook chacherijnig.

vanavond gaat mijn dochtertje uit logeren zodat ik vveg kan vvanneer ik vvil.