Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:51

Ik was en doe ook niet de uiers ofzo. Heb wel voor de geboorte een emmer lauw water klaar staan met ontsmettingsmiddel in (isobetadine ofzoiets) Verder haal ik de grootste smurrie er regelmatig tussenuit, dus bij Tinkerbell valt het wel mee

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:53

Nou iwaya op die zijfoto kun je het ook héél goed zien hoor. Van achteren zelfs nóg meer.

jessje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:54

Ik kom ook nooit aan de uiers, als er geen probleem is blijf je daar beter af aldus mijn da...

Over die veulenhalsters, mijn veulen is wel heel erg zielig, die krijgt gewoon een oud halster dat ik jaren geleden eens gewonnen had op een ponywedstrijd Maar ach, Finesse had daar geen probleem mee, dus G... moet niet moeilijk doen

En Iwaya voor jou schiet het echt op nu he!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:58

Jaja Iwaya wordt ronder en ronder En idd Sammie van achter heeft ze echt zo'n dikke schuddebuik. Als ze loopt gaat het ook echt van links naar rechts

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:53

macy die hinnikt in dr slaap? haha!!

maare leuke foto's iwayalover! goeie buik heeft ze zeg!!
maarja mag ook wel he..

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:59

Ja als ze geen buik zou hebben zou t niet goed zijn he

Ik ga er weer eens vandoor. Ben alweer een aantal uurtjes aan het lezen op bokt. Krijg er vierkante ogen van!

Vanavond kom ik niet mee online, dus morgen heb ik vast weer heel wat bij te lezen.
Fijne avond!

Tot morgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:00

Hollybolly schreef:
rijd je haar veel of niet alacairion? want die van terorita is in maart en heeft ook nog helemaal geen buik hoor
ik ben al over de helluft helluft sammie haha

Ja ik rijd haar bijna elke dag, en vaak een uurtje zoiets..!
Ik heb er vandaag eens op gelet en ze krijgt toch al wel beetje een buik...!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:27

ben bij hollyday geweest vandaag, ze was wel fit, en draafde soms stevig weg in de bak, maar na 2 rondjes ging ze snel weer in stap. het wordt dus duidelijk zwaarder voor mijn meisie.
ik wil niet opscheppen maar holly's tiete zijn eigenlijk brandschoon... heb daar nog nooit vuil gezien. ik kom er ook nooit aan dus gelukkig dat ze niet vies zijn.
ze eet wel heel veel moet ik zeggen en ze staat nu te genieten van haar schone stal.
heb ook foto's gemaakt, ben de hele tijd al bezig om ze naar mn hotmail te sturen maar t lukt telkens niet, dus misschien dat je ze vanavond te zien krijgt, anders maandag....

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:33

zo iwaya ze krijgt echt een lekker buikje
terra haar borsten zijn echte miere tietjes
en ook erg schoon

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:46

Frietje is momenteel model tientonner.....
Ze waggelt zo grappig met me mee naar stal en ze komt dan nog maar net het hoekje om (haar stal is gelijk naast de ingang). Ik moet haar buik dan altijd even de andere kant op duwen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:48

haha, arme pony wanneer is ze uitgerekend?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:20

Iwaya ziet er al lekker rond uit...
Mijn drachtige muts had vandaag geen zin in buikfoto's:
Afbeelding

en vanwege de koude, toch het dek er maar op gelaten, zal morgen wel eens een buikfoto maken......
Laatst bijgewerkt door Dana01 op 14-01-06 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:23

trouwens, de andere drachtige merrie hier op stal, wou wel even poseren:
Navajo, ze moet nog tot 26 februari, een dag of 45 ofzo??
Afbeelding

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 22:28

Zo die kan nog lekker bokken Dana

Zie Macy dat niet meer doen, denk dat haar buik toch ietwat in de weg zit voor zoveel aktie
Afbeelding

Macy heeft het vanavond trouwens niet zo naar haar zin, staat regelmatig te schrapen en flink met haar staart te zwiepen af en toe. Denk dat het veulen wat ongemakkelijk ligt...

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:30

arme Macy, Cheyenne vergeet wel eens dat ze drachtig is.....vandaag was zo'n dag, dat veulen komt geshaked ter wereld strakkies hahahah

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:48

MarijeR schreef:

Macy heeft het vanavond trouwens niet zo naar haar zin, staat regelmatig te schrapen en flink met haar staart te zwiepen af en toe. Denk dat het veulen wat ongemakkelijk ligt...

Proefdraaien?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:58

ik heb een vraag : kan het kwaad als je merrie op de helft van de dracht is en dan nog met een buitenrit aan de kletter gaat dus in volle rengallop?
kan het kwaad voor het veulen of merrie
ik ben zo bang dat het dus kwaad kan ik ben nog nooit zo in paniek geweest en ben dus bang dat het nu fout gaat met me merrie of veulen. ik hoop dat het niet kwaad kan HELP!!!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:59

nou, zoals je kunt zien doet die van mij ook nog regelmatig debiel, en die hoeft nog maar 2 maandjes.....ik denk dat het wel wat meevalt Pascha7

brenpasbeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:03

Dana01 schreef:
nou, zoals je kunt zien doet die van mij ook nog regelmatig debiel, en die hoeft nog maar 2 maandjes.....ik denk dat het wel wat meevalt Pascha7

pfff bedankt ik ben nog nooit zo bang geweest

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:04

pascha7 schreef:
ik heb een vraag : kan het kwaad als je merrie op de helft van de dracht is en dan nog met een buitenrit aan de kletter gaat dus in volle rengallop?
kan het kwaad voor het veulen of merrie

Nee hoor, merrie weet zelf heel goed wat ze wel en niet kan doen. Die van mij heeft woensdag (op de helft v/d dracht) heel de wei doorgecrost. Zo erg dat ze dr mee aan de hand hebben op adem moesten stappen.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:09

maar dan is het vrijwillig en dit was onder het zadel ze wou niet bij haar vriendinnetje weg en die ging als eerste er vandoor en die vanmij heb ik een tij in kunnen houden en ja toen begon ze teschudden met haar hoofd en trok de teugels uit me handen en weg was ze en echt lang die rengallop en ben nog nooit zo loei hard gegaan. en ben al wat keren met haar aan de kletter gegaan en toen kon ik haar terug nemen, maar vandaag had ze het bit tussen dr kiezen en oppa weg was ze. en zo snel

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:13

ze weten zelf wel wat goed voor hun is , als het niet had gekund, was ze ook niet aan de kletter gegaan.....
het valt dus reuze mee, kun jij weer rustig slapen

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:14

Nee hoor. Gek doen is (tot op zekere hoogte) niet schadelijk voor merrie en veulen. Kijk je moet geen stress op de hals gaan halen door eerst een uur met een trailer op pad te gaan, en daarna een crossbaan een uur af te crossen en dan weer terug. Gewoon een keer flink galopperen is geen probleem! Ze geven zelf echt wel aan of het wel of niet kan!
Zal maandag eens met mijn baas (dierenarts) overleggen over die uiers. Denk idd dat wat vaseline genoeg is.
Had dr vandaag eens lekker gemasseerd enzo. Ook nog ff dringend tot het veulen gesproken, dat hij / zij zich wel ff een keertje mag melden. Ik heb m nog helemaal niet gezien of gevoeld.
Ik weet eik niet of we een veulenhalster hebben, herman zal die van utah en winston nog wel hebben. Maar voor de keuring wil ik nog wel een mooie!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:17

bedankt dana01 ik ben al weer heel stuk rustiger bedankt.
dit heb ik gedaan voor me eigen gemoedsrust.
en de rest ook bedankt

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:32

Oh Bren (pascha7) Ik vind het ook vreselijk naar wat er vanmiddag gebeurde. (Ik was dus de gene die het eerst aan de kletter ging) Bella ging zo snoeihard, en ik kreeg haar echt niet meer terug...
Ik hoop echt niet dat je veulie er wat aan overhoud, ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven...
Sorry!!