[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:18

mooney schreef:
Nu jij het zo op een rijtje zet CP..... Ik heb net het eerste formulier af. Dus wie bij wil dragen aan de statistieken, dit is je kans. Zou leuk zijn als er veel reacties komen, deze is voor iedereen die gedekt/geinsemineerd heeft dit jaar. Ook voor degenen waarbij het niet is gelukt.
Als de eerste veulens geboren worden zal ik de statistieken forms over de dracht en het veulenen plaatsen.

Statistiekjes Forms Dekken en Insemineren
https://forms.gle/vBKdC28puBdkLw2cA
Als je meerdere merries hebt kan je hem trouwens gewoon voor elke merrie apart invullen, dus dan klik je hem gewoon meerdere keren aan.

ingevuld voor Goldy. Voor Pica nog niet

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:21

Gefeliciteerd CP!

Ik ga het formulier nu invullen :)

Heel veel sterkte Melissa :(:) Lijkt op mijn verhaal van vorig jaar. Toen Daisy op 3 juni in laten slapen en nu een kleinzoon van haar (vorig jaar overigens ook, maar naar deze keek ik nog meer uit).

goldenarrow

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:24

Ik heb het voor 5 merries ingevuld, voor Anna moet ik nog even afwachten of ze zo drachtig is :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:28

Heb enquette nu voor 1 vd 3 merries ingevuld.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:08

Cynthia82 schreef:
Gefeliciteerd CP!

Ik ga het formulier nu invullen :)

Heel veel sterkte Melissa :(:) Lijkt op mijn verhaal van vorig jaar. Toen Daisy op 3 juni in laten slapen en nu een kleinzoon van haar (vorig jaar overigens ook, maar naar deze keek ik nog meer uit).

Dankjewel,
Liz was mentaal nog zo helder en levendig maar haar lichaam wilde echt niet meer, toen ze er 3 weken geleden ook nog straalkanker bij kreeg was het echt genoeg.

We hebben foto's laten maken waar we dan volgend jaar een grote foto van kunnen laten maken, met liz, zaira en kind. Hopelijk gaat het allemaal lukken.

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:15

AM_Horses schreef:
Saradominn. Wat balen. Nu vindt ik 17 dagen nog te vroeg om te zeggen dat er geen ei door gaat zetten. Beter met 2 of 3 dagen nog eens scannen. En na insimineren standaard naspoelen

Bedankt voor de tip, vandaag komt de Dierenarts weer scannen of er een ei heeft doorgezet, anders gaan we starten met de regumate.
Naspoelen heeft mijn dierenarts nog nooit gedaan? Is dat wel nodig? Ik zie haar nooit vuilen.

De aankomende cyclus ga ik met de jonge hengst proberen, hopelijk hebben we nu meer geluk.

Wat een leuke enquette, kan hem alleen nog niet invullen voor mijn merrie :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:17

Ook twee forumulieren ingevuld.
Wanneer worden de resultaten zichtbaar?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:26

mooney schreef:
Nu jij het zo op een rijtje zet CP..... Ik heb net het eerste formulier af. Dus wie bij wil dragen aan de statistieken, dit is je kans. Zou leuk zijn als er veel reacties komen, deze is voor iedereen die gedekt/geinsemineerd heeft dit jaar. Ook voor degenen waarbij het niet is gelukt.
Als de eerste veulens geboren worden zal ik de statistieken forms over de dracht en het veulenen plaatsen.

Als je meerdere merries hebt kan je hem trouwens gewoon voor elke merrie apart invullen, dus dan klik je hem gewoon meerdere keren aan.

Kan je hem nog aanpassen? Of gaat dat niet meer?

Een van mijn merries is geimporteerd, gezien de situatie in haar vaderland :+ en lichamelijke kenmerken van uier en vulva, kan ik er geld op inzetten dat ze al wel eerder veulen(s) heeft gehad. Maar of ze makkelijk drachtig werd? Geen idee. Denk dat niemand het weet. Al is de logica natuurlijk dat zonder menselijk ingrijpen drachtig raken nooit heel moeilijk geweest kan zijn?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:33

Caily schreef:
mooney schreef:

Kan je hem nog aanpassen? Of gaat dat niet meer?

Een van mijn merries is geimporteerd, gezien de situatie in haar vaderland :+ en lichamelijke kenmerken van uier en vulva, kan ik er geld op inzetten dat ze al wel eerder veulen(s) heeft gehad. Maar of ze makkelijk drachtig werd? Geen idee. Denk dat niemand het weet. Al is de logica natuurlijk dat zonder menselijk ingrijpen drachtig raken nooit heel moeilijk geweest kan zijn?

Zet hem bij onbekend maar bij die vraag (dus niet beiden) op merrie is maiden, die haal ik er namelijk allemaal uit bij de vraag over moeilijk of makkelijk drachtig. Dus dan wordt ze in die vraag niet meegenomen

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:42

Voor twee merries ingevuld. Nu de laatste nog :Y)

Saradominn. Spoelen doe we hier standaard als het niet gelijk lukt. Ze hoeven niet te vuilen of vocht te hebben om toch een bacterie te hebben

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:48

Hier ook ingevuld :)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:57

Ik heb het ook ingevuld voor 1 merrie, hopelijk die ander later ook nog :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:34

Sarona is vanmiddag weer opnieuw geinsemineerd, baarmoedermond voelde mooi zacht aan. Donderdag scannen of het ei gesprongen is. Is wel een week van de DA sponsoren, zondag zijn ze geweest (scannen), maandag 2 keer (in de ochtend scannen en laat op de middag ei afspuiten), vandaag (insemineren), morgen heb ik een afspraak staan met de hond (darmen rammelen, af en toe niet willen eten en is al dagen ontzettende stinkscheten aan het laten :r ), donderdag weer scannen......ik ben een goede klant. :=

Ik kreeg overigens van de koerier mooi 2 pakketjes, heb er maar eentje terug gegeven omdat die niet voor mij was. Vergeten te kijken van welke hengst. _O-

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:50

Hier ook ingevuld voor mijn merrie.

Spannend Neonlight

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:55

Neonlight heb je dan wel gekeken of j de goede hengst hebt gehouden?
Of wordt een enorme verrassing straks .....misschien wel een mini pony!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:45

Ik heb gekeken, verpakking van FS is ook wel wat anders als de doosjes van Hippo-Express. Bovendien zit er ook veel meer papierwerk aan vast, is namelijk ook een stuk papier wat terug gestuurd moet worden naar de hengstenhouder met handtekening van de inseminator.
Overigens denk ik dat het ook een (D-)pony-hengst was, degene aan wie het geadresseerd was die ken ik namelijk. :+ Heeft vroeger bij mij op de ponyclub gezeten, en zit nu in het bestuur van de ponyclub en rijvereniging van het dorp, zelf rijdt ze niet meer (of niet actief) maar haar kinderen wel (D-pony's). Ze is DA en heeft een DA-praktijk in het dorp, maar doet geen paarden. Kans is best wel aanwezig dat het voor 1 van hun pony's is. Daarom jammer dat ik vergeten te kijken ben welke hengst. _O-

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:47

Treasure vandaag gescand en nog mooi drachtig en een kloppend hartje.
Op naar nog een allround sportpony in 2022

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:52

Fijn!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 01:15

Neonlight. Klinkt goed. Duimen dat het pakt.
Dierenarts sponsoren, heel herkenbaar :roll: gelukkig kan ik nog zelf insemineren of spoelen. Maar als je een merrie hebt die niet meewerkt ben je als snel honderden euro's verder.

Kyrkelover. Wat super *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:28

Melissa, ik hoop dat je er een mooie foto van kunt laten maken! :knuffel:

Gefeliciteerd Kyrkelover!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:45

neon: maar duimen dat het sponsoren van de da snel over is!

kyrkelover: gefeliciteerd

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:31

Pica is net gescand en niet drachtig. Had ik al verwacht. Zo overleggen wanneer we haar weer naar Marjolein brengen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:40

Jammer Jenny. Was ze al wel weer hengstig aan het worden? Hopelijk pakt het de volgende ronde, en Sarona ook, zitten we gezellig samen lang te wachten in het topic.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:19

Ah wat jammer Jenny! -O-

Zirana vanmorgen gescand, opnieuw hengstig helaas maar wel al weer een ei van 4cm :+ , overleg gehad met Hengstenhouderij en die gaf aan ei afspuiten morgen eind vd middag.. omdat haar ovulatie vorige keer bijna 5dagen heeft geduurd -O- . En dan vrijdagmorgen opnieuw insemineren en dan wordt ze zondag gescand of t ei gesprongen is… 8)7 en dan weer lang wachten…

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:36

Ik heb de enquête ook ingevuld voor 2 merries

Claudia wat super balen zeg... meende dat dit het laatste jaar proberen was met Wainona? Gaat Veronia volgend jaar naar de hengst?

Shirley spannend!! Laatste poging? Hoop dat het gaat lukken!

Jenny wat balen zeg.. Toch weer een poging :) Ga je nog vaak proberen? Duim voor je!

Kyrkelover gefeliciteerd!!

Neonlight oeps. Extra sperma :P Klinkt allemaal goed! Ik duim voor je! En ja... dat sponsoren, ik ken het. Ben benieuwd wanneer ik gesponsord word :P

Dennenboom hoe gaat het nu met de merrie die het vruchtje kwijt is geraakt? Al weer druk bezig?

Saradominn ik zou ook nog eventjes wachten. Balen zeg niet drachtig...

Heel veel sterkte melissa..

Gefeliciteerd CP112!

Pradadaan gefeliciteerd met de dracht van Nacho!

Hier geen nieuws. Zijn nog niet dik en lopen mooi in de wei. Bijna 2 en 3 maand drachtig beide