[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:58

Ik zal ook eens een PB sturen voor het lijstje op de eerste pagina, door de tegenslagen die we gehad hebben afgelopen jaren wilde ik dit keer eerst afwachten of alles goed bleef gaan :o Maar gezien haar buikje gestaag groeit en ze goed in haar vel zit heb ik er meer hoop in dat het dit jaar wel goed gaat. Ik hoop toch echt op een knap veulentje aankomend voorjaar *\o/*

Ik zie nog meer knappe buikjes voorbij komen :D Heerlijk om al die veranderingen te zien!

En knappe hengsten van Tinnie natuurlijk, om van te kwijlen :~ Het is dat je zover weg zit, anders was ik graag eens foto's komen maken!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:08

Knappe mannen tinnie!

Bijna 200 dagen al, dat is al ruim over de helft. Dat schiet al lekker op :D

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:41

Wat een knappe buikjes komen er voorbij.

Ik heb vandaag ook wat foto's genomen. Flappie is vandaag 124 dagen onderweg.

Afbeelding
Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:48

Leuk, al die buikfoto's! <3 Wild Thing al bijna op 200 dagen :wow: Zal dat het eerste DBT2019-veulen worden?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:58

Das al een mooi buikje angelpam! Tof om te zien :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:02

Mooi gezicht he'om te zien hoe de paarden in buik groeien, maar ook om te zien hoe verschilend de paarden ondering zijn.

Ja 200 dagen is al best ver. Gewoon al ruim over de helft. :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:49

Zal erom gaan spannen! Priska is inmiddels 190 dagen...maar die doet altijd wat langer over afbakken...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:06

Alweer bijna 200 dagen, het gaat snel!
Wat leuk al die buiken foto's, ik zal binnenkort ook weer eens een paar foto's maken.
Aziza zit alweer op 175 dagen, dus ook al over de helft! Gelukkig na de koliek vorige week niks raars meer gebeurt tot nu toe.
Aleeyah nu op 129 dagen, schiet ook best al op vind ik.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:04

Als we in maanden gaan tellen hoeft Pris er nog maar 4,5...Dat is best wel een eng idee %)

Fijn dat Aziza het nu goed doet. Mag niet meer eng doen ook!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:50

Dat is fijn dat aziza geen koliek meer heeft gehad. Bah wat naar ok. Hopelijk nu klaar en heerlijk genieten.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:19

Gelukkig maar AZ!

Dat klinkt al heel anders, Woogy :D

Wij hebben nog een aantal laten scannen vanochtend. Gelukkig allen nog drachtig. We moesten 2 met trailer uit de wei halen, ene wou niet echt mee :Y) Die beet mijn vriend keihard in zijn voet :wow: Laars kapot, sok kapot en een bloedende voet. Schattige merrie ~~}>

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:00

Hopelijk doet de teen niet meer pijn. Hihi. Ze had het dus duidelijk niet op mannen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:18

Die merrie is echt heel apart 8)7 Zo braaf als een koe en zo gek als een deur. Net hoe de wind staat :x

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:10

Hier ook de laatste scan gehad, baby paard maakt het nog goed :)

Heb een foto gemaakt, je ziet de doorsnede van de borstkas (onderin de ribben).

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:18

Sparky leuk hoor je ziet het idd goed!

Vulina fijn dat alles drachtig is jammer dat het zoveel pijn gekost heeft!

Hopelijk gaat de rest van de dracht wel zonder teveel enge dingen AZ!

Hier ook weer een vermoeiende week gehad... afgelopen weekend bij de hengst wezen kijken en wat is het toch een heerlijk dier! Hij heeft het ook zeer goed gedaan!

Afbeelding
Afbeelding

Dinsdag kreeg ik telefoon van de stalhoudster dat Sal lag in de wei en ze haar niet overeind kreeg. Aangezien ze hier nog wel een vaker een handje van heeft denk ik hup touw mee snoep mee en dan staat madam wel weer. Ik had ze de laatste weken gewoon lekker heen gelaten omdat ik vond dat ze wat aan mocht komen en ze staan heerlijk de hele dag op de wei. Maar na ruim een half uur van alles geprobeerd te hebben en een mislukte poging waar ze half op me viel kreeg ik ze niet omhoog. Ik belde de dierenarts en Mn vriendin en met zn 2en kregen we haar omhoog. Ze liep kat kreupel en na ontstekingsremmers gespoten te hebben moest ik haar even longeren om dr wat losser te krijgen. Toen merkte ik dat er iets niet klopte... ze liep heel raar met dr benen ik had de smid al geapt dat haar tenen wat langer werden (ze is pas 5 weken geleden beslagen en normaal kan ze er makkelijk 10-12 weken op staan aangezien haar hoeven niet snel groeien) maar aangezien de smid op vakantie was denk ik wacht wel tot ze terug is.
Toen ik haar voeten optilde snapte ik wel waarom ze niet “lekker” liep

Afbeelding

Beide ijzers lagen scheef meteen een ander smid gebeld en die heeft haar verlost. Door haar holle knieën heeft ze altijd een opzet nodig en deze zou ze erop gemaakt hebben alleen bleek dit dus ook niet het geval te zijn dus de smid vond het niet heel raar dat ze moeite zou hebben met opstaan...
Nu zijn de ijzers er helemaal af en voelt ze zich erg happy we kijken even aan hoe haar voeten nu gaan afslijten of ze voorlopig zonder kan.
Ik zie zelfs al een groeiende buikje!
Afbeelding
Afbeelding

Zelf heb ik woensdag mijn enkelbanden gescheurd dus meer als rond strompelen is het ook niet...
Afbeelding
Afbeelding

En als afsluiter van de week besloot de hond even het gevecht aan te gaan met een wesp

Afbeelding
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:22

Wat een ellende Candalisa, wel fijn dat de hengst het zo goed doet.
Hebben er geen nagels in het leven gezeten bij d'r? Aangezien het ijzer zo scheef ligt, dat dat ook best wel eens zou kunnen. Hopelijk kan ze gewoon zonder ijzers en kunnen d'r voeten dit hebben.
Je enkel is mooi dik :oo hopelijk knapt dat ook snel op en je hondje ook, dat ziet er ook niet uit alsof ie nog lekker kan kijken :(:)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:29

Wauw team stuntel! Beterschap zeg!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:40

Diertjec de smid die ze eraf heeft gehaald zei dat dat nog mee viel hij kon ze ook zo zonder tang eraf halen hij kon alleen echt niet geloven dat dit pas 5 weken geleden gedaan was... zo lang ze er goed op loopt laat ik dr liefst zonder alleen heeft ze ze eigenlijk altijd nodig gehad ivm de stand en de gevoeligheid van dr zolen... nu loopt ze als een blij ei rond dus ik hoop dat het goed gaat.

Ja ben meteen naar de dierenarts gereden en heeft ze een spuit gekregen voor de reactie ze begon ook wat hakkerig te ademen dus heb wat snelheidsovertredingen gemaakt onderweg.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:46

candalisa schreef:
Diertjec de smid die ze eraf heeft gehaald zei dat dat nog mee viel hij kon ze ook zo zonder tang eraf halen hij kon alleen echt niet geloven dat dit pas 5 weken geleden gedaan was... zo lang ze er goed op loopt laat ik dr liefst zonder alleen heeft ze ze eigenlijk altijd nodig gehad ivm de stand en de gevoeligheid van dr zolen... nu loopt ze als een blij ei rond dus ik hoop dat het goed gaat.

Ja ben meteen naar de dierenarts gereden en heeft ze een spuit gekregen voor de reactie ze begon ook wat hakkerig te ademen dus heb wat snelheidsovertredingen gemaakt onderweg.

Oh fijn, dat kunnen nare ontstekingen worden namelijk. Wel bizar dat het al zo zit met 5 weken :oo

Oeps, maar alles voor de dieren.
Sterkte en beterschap in ieder geval!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:09

Bah zeg Candalisa, sterkte met alles!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:20

Zo dat is niet niks candalisa. Drie keer beterschap.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:36

Sterkte Candalisa, is nooit leuk als alles zich zo opstapelt. Ik hoop dat jullie snel allemaal weer fit zijn.

Wij hebben vandaag een mijlpaal, 140 dagen gehad, en nog 199 dagen te gaan tot de uitgerekende datum *\o/* De tijd gaat best vlot, al kan ik ook echt niet wachten tot het er is :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:59

wat een pechweek candalisa.. veel sterkte met alles... prachtige hengst!!

Vulina, hoe krijg je het voor elkaar om in je voet gebeten te worden? heel bijzonder.. sterkte voor je man!

Mooie echo Sparky!

Fijn dat je paard geen koliek meer heeft gehad AZ!

Hier geen bijzonderheden, Smarti zit op/rond de 90 dagen. Vandaag even lekker gemend, stukje langs de weg voor het eerst, dat vond ze wel spannend, maar toch wel braaf. Ze begint wel weer dikker te worden. weet niet of dat al van het veulen is of te veel eten. ze krijgt hooi, gras en een handje muesli.. misschien toch nog te veel.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:05

Hier de 1 oktober gust verklaring scan gehad op 65 dagen. Beeb is alleen beetje verlegen. Dus ik heb niet meer dan vruchtwater gezien. Da heeft hem/haar wel zien zwemmen. Mama drukte hem er alleen steeds uit, dus geen geslachtsbepaling helaas. We vonden darmverslappers onzin, genoeg gezien om te weten dat onze kleine frummel gezond is. Mama is ook al flink dik. Zo anders dan de eerste keer met Rey.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:11

Jeetje candalisa, sterkte met alles!

Wauw Vulina, gezellige merrie :x

Alicelover, fijn dat alles nog steeds goed zit!

Hier een foto van mijn drachtige dames gister, van opzij valt het mee, van voren lijken ze veel dikker :D

Afbeelding