[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:29

Chantalll schreef:
Wanneer verwacht je de eerste ongeveer Vulina ?
Volgens mij heb ik de 1ste ook knap vroeg hier.
De eerste staat voor 24 Februari

Hier staat de tweede voor 10 mrt, maar die is nu lekker volop in Training en moet 2 december nog een IBOP lopen voor het hopelijk Keurschap volgend jaar.

Idd lekker in Beweging ... is totaal niet verkeerd.

Kijk ontzettend naar alle veulentjes weer, hopelijk wat meer geluk in het topic dan vorig jaar ...
beetje vroeg maar hebben we ook alweer wat op het oog voor volgend jaar ?

Ik meende 28 februari, zo uit mijn hoofd :)

Ik heb al aardig lijstje voor aankomend jaar staan. Maar dat veranderd ook nog wel weer eens ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:35

Ja ik heb ook al nagedacht over volgend jaar. Het ligt er wel een beetje aan hoe alles gaat lopen, ook met mijn moeders ziekte, maar ik ben van plan om volgend jaar mijn eigen fokproduct Veronia, die dan drie is, te laten dekken:

Veronia v. Macho Polo v. Gerlinus x Oliver v. Voltaire (nu dus als twenter)
Afbeelding
Afbeelding

De uitgekozen hengst Landos af Hvarre v. Lord Gruson af Hvarre x Urprinz:
Afbeelding
Afbeelding

Voor de duidelijkheid, dit wordt dus een Groninger veulen, geen KWPNer :+

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:36

Wat een heerschap Jolandje <3

Ach Paradaant, zolang er maar een veulen uitkomt 8-) Das het belangrijkste toch ? :D

Vulina : Ahh dus je zit niet ver van mijn eerste af, dan zijn we ook volgens mij de 1sten van dit topic .. zo te zien... :j

Ahh mooi lijstje dus ... nog nieuwe hengsten die je gaat gebruiken, Ik gebrui de palohengst volgend jaar weer en de bruine is verkocht naar Amerika dus das 1x en helaas niet weer.

FF kijken wat ik erbij ga zoeken.

Wat een kast van een hengst Murosch ! _/-\o_

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:57

Wauw wat een hengst murosch! Heek gaaf ding!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:12

Gave hengst Murosch !

Pradadaan, het kan altijd erger en langer .. wij zitten pas op 30 dagen _O-

Jolandje, mooi hengstje is dat ! Maar ik heb dan ook een voorliefde voor bont !

Chantalll, poehhhh 24 feb al ! Dat zou ik dan weer te vroeg vinden, maar aan de andere kant ! Nu hoef je niet zo lang meer te wachten :j

Vulina, ja herkenbaar, wij gaan volgend jaar ook 'vroeg' beginnen, maar dat zal meer maart worden dan januari/februari. aangezien we er nu maar 1 drachtig hebben en ik er volgend jaar toch wel 3 wil... haha

Nellekeee, zooo dat is ook vroeg idd !

Hinte welkom ! Leuk dat je er weer bij bent ! Paar oude bekende vind ik wel fijn, hahaha hoef ik minder te onthouden :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:28

hihi ja het is geen slanke hengst, maar dat was mijn bedoeling ook niet. Ik ben trouwens erg benieuwd hoe mijn merrie nog gaat ontwikkelen. Haar vader is volle Groninger en haar moeder KWPNer maar ook 1 met veel oud bloed aan moeders kant, vandaar ook de keuze om terug te fokken naar een Groninger. Veronia zelf heeft Groninger papieren trouwens, dus een veulen uit deze combinatie zou een volledige Groninger opleveren.

Oh ja, ik vergeet bijna dat we een klein feestje te vieren hebben. Suzie is vandaag 150 dagen drachtig :). Op naar de 200!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:37

murosch wat een gave hengst zeg, echt een brok paard :) veronia is ook een knap ding <3
en je kleine meid alweer op de helft van de niet veilige zone :D , want miniveulens zijn vanaf 300 dagen levensvatbaar, daarom hier ook vanaf 300 dagen onder de camera met alarm om :j

daisyjazz dank je , ik hou ook erg van bont, ik heb eigenlijk maar één niet bonte, maar die is zo gaaf dat het niet uitmaakt :) hij is trouwens ook frame overo, dus kan ook blauwe ogen geven, ik vind dat zó mooi <3

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:22

Pradaatje: Hier zitten we ook nog maar op 89 dagen ;). Kunnen we samen gezellig aftellen:)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:33

Hier zit mijn New Forest merrie Beau op 125 dagen en mijn KWPN Armanda nog maar op 67 dagen

Ik zal morgen de dames eens op de foto zetten!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:42

Hier ook al weer bijna op de helft, 165 dagen vandaag om precies te zijn. Haar uiers beginnen al iets te veranderen qua vorm viel me van de week op. Verder vind ik haar nog niet echt heel dik, maar zal vanavond nog eens een foto plaatsen kijken wat jullie er met ervaring van zeggen voor een eerste veulen :)

Ik hoop overigens niet dat ze volgend jaar weer gedekt wordt, maar hoop dan het rijden weer op te kunnen pakken.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:46

Hebben jullie echt bewust zo vroeg je veulens al of is dat meer een 'sjips, niet gedacht dat het gelijk zou pakken?'

Mijn merrie zit nu op dag 98, bijna de 100 voorbij!! Ik hoop zo hard op een merrie (niet bruin) maar mijn gevoel zegt echt een bruine hengst... -O-

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:46

Ooh leuk zoveel op de helft!
Hier vandaag ook eindelijk Kiki kunnen scannen en ook zij is drachtig *\o/* 50 dagen vandaag :) Baby verwacht rond 27 juli 2018, 4 maanden na onze 2 andere veulens, een laatkomertje dus.. gaat ook wel eens leuk zijn :)

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:51

Molfre schreef:
Hebben jullie echt bewust zo vroeg je veulens al of is dat meer een 'sjips, niet gedacht dat het gelijk zou pakken?'

Uhmmm beide een beetje. Vorige keer was mijn merrie het bij de drie maanden scan 'verloren' en werd toen niet meer hengstig dat seizoen. Daarom dit keer zo vroeg mogelijk gedaan, maar wilde niet dat ze voor Maart uitgerekend zou zijn. Toen was ze in een keer drachtig en is het blijven zitten gelukkig :)

Wat een prachtige combi hierboven! Wat zijn de kleurkansen?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:59

Ik bewust, vind het fijn om vroege veulens te hebben als Ik vooruitkijk naar de keuringen en het is ook praktisch, omdat we in februari en maart in de lammeren zitten en dat is tegenover de pony boxen dus altijd zicht en oppas en 24/7 camerazicht.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:06

droversrun schreef:
Wat een prachtige combi hierboven! Wat zijn de kleurkansen?

Een heleboel :P

Afbeelding

En bij elke kleur nog eens 50% kans op frame overo :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:22

WoW er zijn er weer ene heleboel heel vroeg.

Ik heb ze niet graag heel vroeg maar ja wat doe je eraan als ze van de eerste keer dan drachtig zijn.
En ik denk voor de sport dat het wel goed is dat je een vroeg veulen hebt.

Knappe hengst Murosch, echt een plaatje, zo spannend wel veronia die een veulen zou krijgen :j

Gefeli tinniie, ben zo benieuwd naar jouw veulens.

Ik vind bont eigenlijk ook wel heel leuk en zeker in de pony's maar als het maar niet teveel wit is :')

Nog geen plannen voor volgend jaar, vermits ik een probleem heb met het verkopen van veulens := of paarden in het algemeen :roll:
Maar ben wel al aan het rondneuzen. :o

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:29

Schiet al lekker op zo zeg!! Wij zitten op 157 dagen. Ik vind Tooske nog echt keurig en ze is nog lekker vlot op buitenrit.
Ik wacht eerst deze 1e ervaring af en als het gaat zoals we hopen komt er in de toekomst nog wel een veulen. Dit veulen houden we zelf..we willen echt een veelzijdige fries. Mijn dochter straks evt voor de dressuur en ik hou van buitenrijden en volg momenteel een mencursus dus voor de kar zou helemaal te gek zijn. De pony van mijn dochter is nu 16 en gaat misschien met een jaar of 4 wel met pensioen en dan kan ze met ons gefokte paardje verder.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:19

Sjintoo schreef:
Pradaatje: Hier zitten we ook nog maar op 89 dagen ;). Kunnen we samen gezellig aftellen:)

haha ja wij zitten echt bijna gelijk inderdaad met onze merries :j

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:19

hahahaha wat grappig. zo zitten we nog met smart te wachten op de veulens die nog geboren moeten worden en er komen ook al nieuwe combies voorbij... :P

Mooie combi van de groningers. Ben je niet bang dat papa hengst te breed is voor je merrie? Vind haar nog best smal en jeugdig. Uiteraard zoals je al zegt ben ik ook benieuwd hoe ze zich nog verder ontwikkeld. By the way geen aanval ofzo hoor, puur interesse.

Ooooh wat zullen sommigen nog lang moeten wachten voor de veulentjes eindelijk komen. Ik hoop dan ook van harte dat ze geen lange dracht maken.

Hier wil ik volgend jaar ook vroeg beginnen met dekken. oor de beide dames die niet drachtig wilden worden of verworpen hebben.
Gaya gaat hopelijk nog voor de herkansing met astro.
En chakira gaat denk ik met kid. Of misschien neem ik de gok ook nog wel om haar met Indi te laten daten. Maar dan heb ik wel een zilver x zilver. (ivm oogproblemen) Maar ik verwacht niet dat zij dat hebben. Dus daar denk ik nog over en ga me even weer richten dan op google en uitzoeken hoever de ontwikkelingen daarin zijn.
Ook afhankelijk hoe indi zich ontwikkeld en of hij naar de HK gaat mag hij daten met Enya mijn grullo bonte nmprs merrie.
Afbeelding
gaya
foto van astro kan ik zo niet vinden.

Afbeelding
chakira

Afbeelding
Indi
of ze gaat gewoon weer met kid.

Afbeelding

Afbeelding
enya gaat dan wel met indi
en flirt mischien ook weer met kid

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:23

Molfre schreef:

ik heb op de hengstenkeuring op 1 april mijn hengstje omgeruild( voor een poosje) met magic, dus hij kon er bijna gelijk bij in en glowy werd meteen gedekt en bleek ook direct drachtig, camille een cyclus later, wij hadden het geluk een hengstje te "lenen" die rustig bij de merries kan lopen, onze eigen hengst kan dat ook, dus vandaar hele vroege veulens, maar ik moet zeggen, vorig jaar is ook begin maart saphira geboren en ik vond dat ook wel prettig eigenlijk, behalve dat het koud was en ze dus een hele poos met een dekentje moest lopen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:40

Ik vind dat dekentjes gedoe met veulens echt vreselijk, heb een half maart veulen, hoop dat ik er niet aan hoef.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:45

ik hou er ook niet van, maar soms moet het gewoon, kleine uk had het heel koud, verder had ze geen last van het dekentje, was ook een heel fijn dekentje trouwens

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:11

Ik kies ook bewust voor vroeg.
Vooral omdat ik het leuk vind dat ze dan kunnen genieten van een heel voorjaar, zomer en najaar gras voordat ze gespeend worden.
Verder is het ook gewoon praktisch ivm keuringen en paardjes die dan naar de stal komen voor de shows.

Ik heb al veulens gehad eind februari en begin maart en nooit een dekentje moeten gebruiken. Meestal worden ze echt wel met een dik vachtje geboren. Ik merk dan ook dat die vroege veulens een veel dikkere vacht hebben dan de latere.
Wel krijgen ze dan 's nachts de eerste tijd een warmtelamp.

Combi's volgend jaar ben ik nog niet helemaal aan uit.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:15

Nu heb ik ook wel boerenverstand hoor, maar hoe bepalen jullie of het veulentje wel of niet een deken op moet?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:18

droversrun schreef:
Nu heb ik ook wel boerenverstand hoor, maar hoe bepalen jullie of het veulentje wel of niet een deken op moet?

als het veulen staat te rillen heeft hij het koud :+

mijn veulen vorig jaar was wel drie weken te vroeg geboren en daar zat maar heel weinig haar op, dan neem ik liever het zekere voor het onzekere :j