[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:27

proficiat Dabbo!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:38

Dabbo gefeliciteerd.

Melanie via deze weg ook sterkte

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:39

gefeliciteerd dabbo!!!
spannend laura :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:44

Kan dat draaien van die staart op de rug eigenlijk geen kwaad? De banden en platen zijn gevoelig en ik zet er wel mijn vraagtekens bij of dit prettig is. Vaak kun je het met een lichte vinger ook wel voelen.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:47

Ik had het veulen al best wel lang niet meer zien of voelen bewegen dus ik heb net even een kwartier bij Natanalientje in de stal gezeten. Maar al gauw zag ik beweging, alleen was het niet aan de zijkant waar het veulen vaak schopte, maar echt aan de onderkant. Is dat wel normaal?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:52

Laura ik zie bij Dora ook bijna alleen beweging voor het uier een hele enkele keer in de flank.

gefeliciteerd dabbo

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:53

Oke gelukkig! Hier zag ik het eerder echt alleen maar aan de zijkant, maar nu was het dat duidelijk niet! Maar het veulen heeft nu natuurlijk ook niet meer zoveel bewegingsruimte dus een karatetrap omhoog kan best lastig zijn. :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:01

heel fijn dat je beweging ziet, hier zie ik bij Joanna soms een klopje , maar bij glowy zit er een voetballer in, haha die is heel druk :D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:02

Ja ik ben héél blij dat ik het heb zien bewegen! Was toch bang dat het misschien niet meer zou leven of zwakker zou zijn geworden ofzo....... Kreeg meteen weer een deja vu. :( :o

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:06

Gefeliciteerd Dabbo!

Spannend laura, zou het, op haar verjaardag?! ;)

Linkje is ook erg interessant Jolanda, bijzonder om te zien hoe zo'n veulen zich ontwikkeld. :j

Ik heb wel melktesten Linda maar er valt nog niets te testen. Kont is ook nog rond en uier stelt niets voor, daarbij heb ik het veulen nog nooit gevoeld. Zouden ze me voor de gek gehouden hebben en gewoon een dikke obesitas pony verkocht hebben. :')

Foto's van vanavond:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:09

Of ze is gewoon later uitgerekend dan gezegd ;)
Zo lang het nog zo is, zou ik nog lekker van mijn nachtrust gaan genieten ;) haha

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:12

Caesar schreef:
Kan dat draaien van die staart op de rug eigenlijk geen kwaad? De banden en platen zijn gevoelig en ik zet er wel mijn vraagtekens bij of dit prettig is. Vaak kun je het met een lichte vinger ook wel voelen.

Het is ook niet de bedoeling dat je hem met grof geweld op de rug legt. Als de banden heel slap zijn kan je de staart bij sommige paarden vrij ver richting de rug brengen. Maar de staart bestaat ook uit wervel net als de rug dus wees voorzichtig er kan vanalles stuk gaan als je t te snel of mmet kracht doet. Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat het echt kan. De staart is namelijk vrij sterk bespiert en een paard moet daarom zijn staart volledig ontspannen wil jij hem op zn rug leggen en doet doen er zeer weinig ;)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:17

Haha ja, ik ben zeker nog niet aan het waken. :))

Nog even een vraagje.. Ik heb Lucky nu drie weken en sinds die tijd heeft ze nog geen vaste mest gehad, het varieert tussen "bijna vast" en echt vla dikte.. Ik heb haar bij aankomst ontwormd en vanavond voor de zekerheid nog een keer, vandaag was het weer vla dikte. Ze krijgt als ze op stal staat onbeperkt hooi en overdag staat ze in een niet bemeste weide, verder savonds een handje metazoa. Ik vind haar wel iets aan de slome kant. Iemand een idee, kan dit met de dracht te maken hebben?

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:22

MDJ wat een ontzettend bolletje is jouw dametje! Ik hoop wel voor je dat het baby-bol is en niet vet-bol ;)

Uiltje en Dabbo gefeliciteerd met de veulens!

Cemlys sterkte met je merrie, altijd vervelend als de nageboorte niet helemaal afkomt. Daar kunnen ze inderdaad zo ziek van worden... Hopelijk is het nu allemaal onder controle en laat ze het spoelen een beetje gebeuren.

Rivendell wat verdrietig. Ik weet niet of het een geplande dracht was aangezien de hengst was losgebroken en tussen je merries liep (als ik het goed heb begrepen) maar hoe dan ook is dit geen leuke verrassing :(

Daarnaast wil ik toch ook wel even schrijven dat ik echt heel blij ben met Kiss 'n Ride. Hij doet het goed! Wapper ook, die ziet er alweer uit alsof ze morgen op concours kan :D En dat terwijl ik haar al heel ruig voer, ben heel benieuwd hoe dat de komende weken verder gaat als Kiss meer&meer gaat drinken... Kiss is bestwel avontuurlijk, tot Wapper's grote ongenoegen. Hij vindt het totaal niet bezwaarlijk om z'n eigen plan te volgen. Ik moet er wel om lachen, dat wordt nog wat als 'ie later groot is ;)

Afbeelding

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:28

Mooi veulen heb je smooi!

Daarbij kijken wij niet hoever je de staart al op de rug kan leggen, daar zou ik idg niks op baseren. Wij kijken meer maar de banden die naast/boven de staartaanzet zitten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:33

Laura dat begint er op te lijken!

Ik zag ook nog een tinkje met mooie uier

Dabbo gefeliciteerd

Sterkte Melanie. Altijd zonde.

S mooi het spoelen laat ze wel goed toe. Al is ze wel zat van alle geprul. Als ze mij al ziet wordt ze boos maar ze doet nooit lelijk. Ik heb der vandaag nog even in de paddock gezet en Daarna nog een uurtje op het gras. Veulen heeft ook even lekker in de zin gelegen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:35

Rivendell, wat jammer zeg. Er zat een mooi koppie op. Enig idee waardoor de verwerping zou komen?
Wat is het veulen nog klein zeg! Had op de eerste foto's gedacht dat het veel groter was.

Bonnieaw, vervelend dat de ideale plek in jouw ogen niet in de ogen van je merrie de ideale plek was. Sommige paarden geven toch niet zoveel om veel buiten staan. Gelukkig dat ze nu wel naar haar zin staat.

Emmy, wat een fier kereltje zeg! Prachtig!

Dabbo, gefeliciteerd!!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:40

Smooi die foto's zag ik ook op fb voorbij komen! Knapperd hoor! Flinke stelten eronder!

Dabbo Gefeliciteerd!

Hier vanmiddag een onrustige merrie! Ze moet nog goed 2 weken misschien veulen gedraaid want ik verwacht het nog niet gezien der uier banden enzo zijn er wel al klaar voor

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:56

Joyce, ik ben VOOR jouw voorstel van verplicht foto's plaatsen bij veulenmelding :j
Cemlys, mooi balen van je merrie. Wel fijn dat de troep er nu uit lijkt te zijn. Gaat het nu weer de goede kant op? Zo kun je niet 100% van je aanwinst genieten he? :-(
Rivendell, wat naar. Sterkte. En hoewel je natuurlijk andere foto's had moeten plaatsen zijn ze wel interessant. Wat compleet al, die van 4 maanden he?
Dabbo ook gefeliciteerd!
Smooi, wijs veulen al hoor!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:58

Arianne, morgen zowiezo nog een keer spoelen. Maar er kwam al heel wat uit. Hopelijk is dat ook voldoende.
Ik ga zo nog even bij der kijken. Denk dat ze me nu niet teveel wil zien haha.

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:03

Wat een giga uiers hierboven :') mijn merrie zit vandaag op de uitegrekende datum, maar nogsteeds thee zakjes van een uier en nog geen losse banden -O- ...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:14

bij een vriendin van mij is bij haar A welsh de staart gebroken, zijn staart hangt nu altijd naar beneden met gevolg dat hij heel snel vies is, de pony is al bijna 30 jaar oud en heeft nogal eens dunne poep, dus bijna elke dag staart wassen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:14

Rivendell heel veel sterkte, laat je nog testen op rhino?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:24

Dabbo gefeliciteerd met je mooie veulentje!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:32

rivendell gecondoleerd en veel sterkte in deze tijd!