[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:25

[KS-ITP] Jupiter van de Leemhorst

Fototopic over Jupiter :D

Iedereen die ook 22 maart en later een veulentje heeft gekregen: gefeliciteerd!! Het was dus echt een veulendag zondag, wat zal de ooievaar moe zijn :+

@Neonlight: ik denk dat de HH zeker wel belang bij dit veulen heeft, want James Bont Junior staat nog steeds ter dekking in Westerdorp. Jij bedoelt TomTom denk ik, van JandeRegelaar, die is idd naar het buitenland verkocht. Hofs reageerde dan ook erg verbaasd toen ik hem zondagavond belde, hij had het veulen graag willen "lenen" voor de show van zaterdagavond, maar nu niet meer.......

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:29

quintus: precies :) Kan me niet heugen dat ze al eerder zo opschoot, over 10 dagen weer vergelijkend warenonderzoek.
Morgen gaan we de eerste twee dames wrs verhuizen naar het stuk hiernaast waar ze gaan bevallen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:31

suffie schreef:
@Neonlight: ik denk dat de HH zeker wel belang bij dit veulen heeft, want James Bont Junior staat nog steeds ter dekking in Westerdorp. Jij bedoelt TomTom denk ik, van JandeRegelaar, die is idd naar het buitenland verkocht. Hofs reageerde dan ook erg verbaasd toen ik hem zondagavond belde, hij had het veulen graag willen "lenen" voor de show van zaterdagavond, maar nu niet meer.......

*Ziet een minstens half gratis DNA testje aankomen* :j

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:34

nee hoor nicole: een volledig gratis :j *beetje zeuren helpt vast ;) *

nicole: mhhmm moeilijk in te schatten, over 10 dagen weer foto's maken!

saffier: SC vind ik wel mooi achter de naam, maar dan moet je natuurlijk nog een volledige naam die met die SC (of CS?) overeenstemt...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:34

Nicole288 schreef:
quintus: precies :) Kan me niet heugen dat ze al eerder zo opschoot, over 10 dagen weer vergelijkend warenonderzoek.
Morgen gaan we de eerste twee dames wrs verhuizen naar het stuk hiernaast waar ze gaan bevallen

Spannend: stop je ook met barncam als ze van de buurman moeten, of alleen bij je eigen veulens??? Zou wel heel stil worden dan ;-).

Begint de uier trouwens vaak vanuit het voorste- of achterste kwartier? f is dat verschillend? Ik heb het idee nl dat er bij Por een heeeeeel klein beetje vooruitgang is in het voorste kwartier. De "gleuf" tussen beide tepels wordt breder op een of andere manier......

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:37

frenia schreef:

nicole: mhhmm moeilijk in te schatten, over 10 dagen weer foto's maken!

saffier: SC vind ik wel mooi achter de naam, maar dan moet je natuurlijk nog een volledige naam die met die SC (of CS?) overeenstemt...

CS vind ik echt Centraal Station. :+ Ik vind SC wel chique klinken. :j
Anders krijg je iets als Casa (di mama _O- ) ed, maar dat is het ook niet. ;)

Nicole: Wat had Pona toch een bescheiden uiertje voor ze beviel vorig jaar. :wow:

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:41

frenia schreef:

Als hij genetisch bont is heeft HH gewoon gelijk en dan is half toch ook netjes? Er is 100% toegezegd dat hij bont zou zijn, niet hoeveel wit hij zou hebben ;)

_Marlijn schreef:
Nicole: Wat had Pona toch een bescheiden uiertje voor ze beviel vorig jaar. :wow:

Ja, het is de 2 dagen erna ook niet meer duidelijk gegroeid, anders had ik die foto ook wel bewaard. Er kwam ook niks aan te hangen, pas echt een paar minuten voor ze ging liggen hing er een mini doorzichtig drupje aan 1 speen (kan ook nog zweet zijn geweest ;) :D ze liep zich op te draaien omdat ze de cirkel uit en naar de achterste wei toe wilde)

quintus: Dit jaar geen merrie van mij drachtig, alleen 3 van de buurman om bij te waken. En dan zal ik de alert monitor iig uit laten snachts, anders wordt er helemaal niet meer geslapen
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-03-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:45

Ik zou een beetje knutselen met letters en evt. de Franse taal.
"eSCee" (Essai dus) bijvoorbeeld, "eCStra" (extra), of "French ConneCSion" (nav de film) of iets van dien aard.
Maar, het moet wel bij de voornaam passen, mijns inziens, dus vandaar de vraag: geef je de veulens Franse, Engelse of nog andere namen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:55

gem schreef:
Saffier schreef:
Ik ben een soort stal naam aan het verzinnen, voor de veulens van mijn eigen merrie.
Het probleem is dat ik wil dat het voor de fransen ook uit te spreken is. Ik wil iets simpels.

Krijgen de veulens Franse roepnamen?

De veulens krijgen niet speciaal franse namen.
We kijken meer naar de merrielijn (bij merrie's).

Ik vind het dus heel moeilijk :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:56

Ik was er inmiddels al achter dat het een andere hengst was. Zou toch inderdaad DNA onderzoeken. Kan me ook voorstellen dat de hengstenhouder raar opkeek.

Zo, nu even het topic bekijken van je veulen. :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:00

Dom van me Nicole: ik heb altijd het idee dat Upona van jou is.......weet ook niet waarom ik dat dacht ......(nee, niet blond ;-))

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:01

wat een stormweer hier pfff ,nu poepen ze dat veulen er zeker niet uit ;-)

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:08

Amandake schreef:
wat een stormweer hier pfff ,nu poepen ze dat veulen er zeker niet uit ;-)

Nee, heb ook al gezegd dat ze hem beter even binnen kan houden, het wordt de hele week zulk weer.. :(

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:25

nicole: de uier lijkt mij nu zelfs wat minder slap dan vorig jaar vlak voor de bevalling. Dus in mijn ogen is het nu wel meer.
Een foto over een dag of 10 kan natuurlijk nooit kwaad ;)

Hier heeft het ook enorm geregent vanmiddag, mijn arme wei. Was zo mooi droog maar nu..... |(
Paardjes zijn (uiteraard) wel buiten blijven staan. Kunnen ze best tegen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:58

Het lijkt wat op te schieten met de nieuwe reeks merrie's die moeten bevallen!!
Gwen heeft het goed gedaan, ik heb die helaas gemist gisteren!!
Succes verder deze week, ik vrees dat ik wat afwezig zal zijn deze week, mijn (niet drachtige) merrie is opgenomen in Merelbeke en gaat woensdag al onder het mes... ik kijk er echt niet naar uit!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:00

wat een veulens!!!
gefeliciteerd allemaal!!!
ik heb erg druk weekend gehad en dan worden ze geboren!! stuk voor stuk supermooie 4-voetertjes

wat een uiergroei - foto's :D
amandake, zie ik dat goed of heeft bibi nu meer dan vorig jaar voor de bevalling? en mayke, ook niet mis!!
nicole: ook een hele vooruitgang vind ik

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:05

hier heeft het de hele dag heel hard gewaaid en is het nu mega-hard beginnen regenen... geen veulenweer dus :n al zie ik angel nog in staat :+ (en ach, boos ben je daar dan toch niet om :P nieuwsgierigheid overwint :P )

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:21

Wil ik net naar de uier kijken, slaan de stoppen door.. Wie weet hoe interessant het wel niet kon zijn..
Straks nieuwe poging..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:31

succes met waken vannacht weer, hopen dat de ooievaars een drukke nacht hebben gepland :Y)

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:33

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:42

frenia schreef:
hier heeft het de hele dag heel hard gewaaid en is het nu mega-hard beginnen regenen... geen veulenweer dus :n al zie ik angel nog in staat :+ (en ach, boos ben je daar dan toch niet om :P nieuwsgierigheid overwint :P )

Hier is het de hele dag belachelijk slecht weer, tot en met sneeuw aan toe. En irritant veel wind.
Begrijp nu ook waarom er gisteren zoveel bokt-veulens geboren zijn, die ooievaars wilden vandaag niet de lucht in natuurlijk :D

Dynamic en kleine doen het goed. Het is een bijdehand mannetje met de naam DT Midnight Lil Joker.
Dynamic heeft wel erg lang last gehad van naweeën maar niet erg heftig dus het was wel te doen. Vanmiddag zijn ze tussen de buien door nog even de wei op geweest en dat heeft haar ook goed gedaan. Wel is ze nog aardig moe maar ze heeft het de laatste weken ook niet makkelijk gehad.

Nu alleen Macy nog en dan ben ik al weer klaar voor dit jaar. Ze heeft steeds natte plekken op haar benen maar vanmiddag had ze geen druppels aan het uier hangen.
Ach die neemt haar tijd daarvoor... Zal nog best een dag of 10 duren. Of langer :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:51

@ Marije: Leuke naam :D

Ben nu foto's van de twee dikke dames aan het uploaden.
Hier waait het sinds 1,5 uur ook flink.

Nicola komt zo, maar die ging eerst even thuis douchen en omkleden. Hij zat namelijk helemaal onder het bloed zei hij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:51

Joker, vanwege mams die je zo voor de gek hield? :+

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:01

iedereen van harte gefeliciteerd met de veulens!!!!Dynamic ook eindelijk...leuk hoor:)

Izza dr been is nog veel dikker dan gisteren, ze wil er nu ook niet meer op lopen en is best wel kreupel....
En die kleine maar trappen, tijdens afspuiten stond ze helemaal heen en weer te schommelen, arm beest.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:12

aah sneu zeg.. hoop dat dr been snel weel wat dunner wordt :(:)