Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:17

*kippenvel*.....

Amandake heel veel sterkte Ach gut Ach gut
Niet alleen voor het veulen, maar ook voor alle ellende in de familie. Wat moet dit een zware maand voor je zijn Ach gut

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:23

Draakje ken je toevallig schaijk?

Amandake nogmaals sterkte! Het is altijd zo kl*te!!

Ik zit weer vrolijk op werk niet dus!het is hier vies weer en wordt vanmiddag pas een x druk dus lang leve mijn mobiel en bokt!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:33

Ik zat om 08.15 al lekker in de regen op het paard Clown Hoop dat de regen op stal wel wat doorzet, daar is het zo'n droge stofbende!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:41

ik reageer niet zoveel meer,maar lees wel nog steeds mee.
Amanda ik wil je sterkte wensen met het verlies van zulk mooi getekend pracht veulen(ben zelf bont fokker)

het heeft je echt niet mee gezeten.

Ik duim met heel mijn hart dat de pech voor jou nu eindelijk weg mag blijven!!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:50

Amandake! Zit je gister nog een berichtje te tikken dat het zo'n rotmaand voor je is. Komt dit er ook nog bij! Gadverdamme zeg! Heel veel sterkte! En beterschap voor Lowlands (vind het zo'n mooi paard!)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:52

Amandake.. HEEL veel sterkte.. Wat een ontzettende berg pech krijgen jullie over je heen op het moment. Verdrietig Ach gut
Veel meer kan ik niet zeggen, maar ik denk aan jullie!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:53

ja het is onbegrijpelijk ,zit echt in een dipje.

Heb wel steun aan jullie lieve berichtjes hier .

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:11

Daar zijn we voor!
Ik weet inmiddels niet meer wat ik nou zonder bokt zou moeten!

Om 8 uur al op het paard pfff das vroeg als ik dat doe kijkt fin mij denk heel raar aan!haha
Ik voer altijd rond 8 uur en daarna gaat de hele bende slapen tot 11 uur haha stoor ze dan maar niet want dan beleef je er toch geen plezier aan haha
Ze hebben zulke vaste gewoontes bij mij!
Als me moeder 5 min te laat is na 12 uur voor een boterhammetje te geven is het kabaal aan het hek vooral fin met haar ijzers tegen het hek aan meppen nou dan ga je wel snel naar buiten haha
Als hiba wat later haar musli krijgt tussen de middag komt ze bijna door het hekje heen..
Heb ik alleen van die idioten staan of zijn er meerdere die zo tijd gericht zijn?
Vanaf 5 uur staan ze allemaal aan het hek wachten op avond eten;)
Ziet er wel grappig uit!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:15

Volgens mij is dat een heel stuk gewenning Lachen

Als ze regelmatig op 'vaste' tijden gevoerd worden, gaan ze zich daar naar gedragen. Hier hebben ze geen vaste tijden, dus dan heb je daar ook geen last van Haha!

Ik zit er regelmatig tussen 7.00 en 8.00u al op Lachen Rijd liever voor ze het land op gaan, of als ze al weer even binnen staan. Met zo'n volle grasbuik lopen is niet ideaal en dan is hij vaak ook te tam om fijn te rijden.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:31

Amandake: Wat erg, hoeveel meer kan een mens hebben Huilen
Heel veel sterkte met Lowlands.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:40

Amandake, jeetje wat een ellende, nu kan het alleen nog maar beter gaan, heel veel sterkte met alles Ach gut

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:46

Bij ons moet alles wel op vaste tijden want anders red ik het niet met werk natuurlijk! En tja als je er 1 of 2 heb is het wat makkelijker ik heb er 7 en dan zwijg ik over de rest van de dieren die ik nog heb!
Paarden gaan vanaf uur of 11 tot 3 a 4 de wei op en dan er weer af dan uur niks dan eten haha en meestal rij ik s avonds.. Als ik vrij ben wel voor ze de wei op gaan heerlijk!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:50

Ik heb ook geen vaste voertijden, dus die van mij verwachten mij ook nooit. Als ik dan kom, staan ze altijd in het land te grazen. 's Winters voer ik wel op vaste tijden, want ik heb geen licht bij de stal, dus dan voer ik aan het eind van de middag, maar dan staan ze meestal al voor in het land te wachten, midden in de drek Nagelbijten / Gniffelen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:59

Ik heb juist wisselende werktijden Hiboune, dus ook wisselende voertijden Haha!
Merk wel dat als ik 's ochtends eerst ga rijden, dat ze dan wat onrustiger zijn. Ze weten echt wel dat als er dan iemand komt dat er ook eten komt Haha!

Op een vorige stal waren er mensen die heel strikt waren in de voertijden, maar daar voerde ieder voor zich. Die moesten dus ook echt wat regelen als ze een keer zelf niet op de normale tijd konden omdat het paard anders onrustig werd, ben altijd al blij geweest dat ik daar geen last van heb Bloos Haha!
Als het voor jezelf zo het beste uit komt, is dat natuurlijk al weer een heel ander verhaal!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:48

Ik moet meestal 11 uur beginnen dus kwart over 10 weg van huis dan ben ik 8 uur buiten voeren en mesten hiba en bent op de wei en voer klaarzetten voor s avonds mocht k later thuis zijn.
Als ik een uur eerder moet beginnen staan de paarden altijd nog achter op de wei! Om 8 uur staan ze allemaal aan het hek haha
Ik voer s morgens altijd zelf omdat me paarden dan beetje op vliegerig zijn haha en omdat er natuurlijk gemest moet worden s avonds voeren vind me moeder niet erg haha nee zou ik ook niet vinden Knipoog bij mij is het zo dat er 1 buiten het hek eet omdat die zo langzaam eet haha en 1 shet staat dan vast met eten want anders gaat iè de andere bakken eerst af voordat iè zijn eigen eten op eet de vreet zak! Het is een geregel maar ik vind het belangrijk dat ze allemaal hun eigen bordje leeg eten!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:22

Heb je gelijk in ja! Hier staan ze met eten gewoon op stal, dus daar heb ik geen last van gelukkig.

Maar het kuil krijgen ze 's winters buiten op eigen stapeltjes en gelijke hoeveelheden. Wat ze binnen aan kuil voeren, passen we dan wat meer aan naar behoefte.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:26

Hiboune: ik weet niet wat voor emmers jij gebruikt bij het voeren. Maar ik voer sinds kort met touwtjes om de emmers heen. Dit touwtje hang ik dan achter de oren. En dan hebben de paarden hun eigen emmer aan hun neus hangen. Als de laatste klaar is met eten kan je de emmers weer weghalen.
Dan sta je niet constant de paarden weg te jagen bij elkaars emmer en ondertussen heb je rustig de tijd om even de paarden na te lopen, hoeven uitkrabben, etc.
Ik vindt het zelf een erg fijne manier van voeren. Ze eten hun eigen emmer leeg én ze knoeien ook niks meer.
In het begin wel even raar voor ze, maar is echt ideaal vind ik.

Op onderstaande foto een voorbeeld hiervan. Dit is nu nog met strotouwtjes, maar ik wil binnenkort even iets comfortabelers maken.
Afbeelding

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:02

Oh vet!dat had ik nog niet bedacht!
2 staan gewoon in de stal met 2 vaste bakken een grote pony en een shet dan staat die shet vast en de grote is dan als laatste klaar de jaarling staat buiten het hek vast en eet daar op zijn dooie gemak zijn brood en brok op en dan weer even verder op een shet met zo een hang bak in het hek en daarnaast de tinker met ook hangbak in principe zijn ze zo allemaal gelijk klaar en kan ik ondertussen dus ff poetsen ofzo hiba staat met bent nog apart maar die moet ik er straks ook nog ergens weer bij zetten haha
Is wel mooi om te zien dan 6 paardjes op rij die staan te eten!haha moet er eigenlijk nog niet aan denken dat bent nog maar 2 maanden hier zal staan..en dan bij de boer of k krijg papa en mama zover dat ze daarna weer naar huis mag haha 7 is wel veel dan maar ach..
Gister weer stük wezen wandelen met de kleine bentley iedereen kijken en stoppen oh wat is ze mooi haha
Sommige mensen kan ik wel wat. Ben je je hond aan het uitlaten grr

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:04

Inma is zo'n emmer niet zwaar dan? Kan me voorstellen dat dat strotouwtje wel snijdt achter hun oren.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:08

Ik lees het nu pas van Amandake, wat vreselijk...al die ellende achter elkaar!
Heel veel sterkte gewenst Amandake!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:22

Amandake Ach gut Huilen Veel sterkte meid.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:40

Sjintoo schreef:
Inma is zo'n emmer niet zwaar dan? Kan me voorstellen dat dat strotouwtje wel snijdt achter hun oren.

Daarom heb ik nu een aantal een aantal touwtjes aan elkaar gevlochten zodat het minder snijdt. Maar ik wil nog even van een oud halster iets mooiers in elkaar knutstelen zodat het iets comfortabeler voor ze is.

Overigens staat de emmer het grootste gedeelte van de tijd op de grond en hangt hij niet omdat de emmer op de grond moet staan om ook echt bij de brokken te kunnen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:41

ja hiboune ken ik, ligt achter zeeland (vanuit ons gezien) tussen herpen en zeeland.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:17

daar woon ik Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:43

Pffff Amandake: heel erg veel sterkte we leven met je mee...
wat verschrikkelijk k*#$% zeg!
geen woorden voor.