Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maroes

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:25

Ik duim voor jullie dames!
En hoop zo goed nieuws te lezen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:26

Kleintje, succes! Ik duim heel hard voor je dat ze drachtig is!

Parouscha, he bah.. wat balen ! Nu hopen dat de volgende poging wel pakt! *duimt*

Marije, ik duim

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:28

Ik ben dan wel nieuw...maar ik duim net zo hard mee hoor ......

Bij mijn merrie ging het ook moeizaam...jammer dat ik jullie toen niet had .....toen wist ik nog niet van het bestaan van dit toppic.........

Allemaal heel veel succes

ps meer foto`s van de hengst in website in mijn onderschrift..

Groetjes Charita

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:20

Ik zie dat Marije online is.. En Marije?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:23

De foto's van CHARENE:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:26

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 11:27

Tinne schreef:
Ik zie dat Marije online is.. En Marije?

Goed nieuws, de merrie was nog drachtig
40 dagen nu en het zag er heel goed uit.

Dus een beter seizoen kan niet. Alle bevallingen goed gegaan en alles in 1x drachtig. Zo mag het ieder jaar wel gaan

*gaat nu duimen voor Kleintje en Eliene*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:37

Gefeliciteerd Marije!
Dat het altijd zo goed mag gaan idd !!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:49

Gefeliciteerd Marije! Ik hoop dat ik zo ook leuk nieuws heb!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:55

Enne: leuke merrie Charene! Ik weet totaal niks van quarters maar dat is ook niet nodig om iets leuk te vinden, toch?

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:25

Dank je wel Nicole..
Eliene schreef:
Enne: leuke merrie Charene! Ik weet totaal niks van quarters maar dat is ook niet nodig om iets leuk te vinden, toch?

Nee het is en blijft gewoon een paard (pony volgens sommige ) maar toch leuk dat niet quarterkenners haar ook leuk vinden.....

Joelyn is sinds 9 july drachtig..dus dan komt het veulen ongeveer half mei...........
pfffffffff niet te veel bij nadenken en gewoon doorgaan voor je het weet zijn die 11 maanden voorbij TOCH

En Marije jij bent echt een geluksvogel.....ook heel veel succes...

Groetjes Charita

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:52

Heerlijk Marije!

Ben ik een muts? Dat ik zo bang ben dat het vruchtje weg is?
Ik hoor zoveel ellende om me heen.
Van mij mag de DA wel bellen dat ie vanmiddag een plekje over heeft en dat ie langskomt.
Maar ja, zal tot vanavond moeten wachten.

(edit) heb de DA even gebeld, hij komt pas na het spreekuur van vanavond, dus na 21.00 uur!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:01

Nee, je bent geen muts . Pas vanaf Ivanka op 3 maanden is gescand (en drachtig ) geloofde ik pas écht dat er iets in zat. Je ziet gewoon niets en ik merkte ook niets aan haar.
Daarna begon ik weer ontzettend te mutsen, omdat het veulen ontzettend weinig bewoog. Fijn voor Vank, maar ik zag geen enkel teken van leven en wie weet; schijndracht?
Maar ja.. komt misschien ook allemaal wel omdat het mn eerste keer was daarin, dan is het allemaal nog onbekend en ik vond het allemaal ook wel 'eng'.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 13:35

Kleintje, denk maar niet dat die stress over is als ze vanavond gescand is. Dat blijft echt wel de hele dracht
De ene merrie krijgt vroeg een dikke buik, de ander pas heel laat. De ene merrie wordt heel zwaar, de andere bijna niet...
En bij een merrie die heel vroeg voller wordt en heel zwaar wordt, ben je bang dat er misschien 2 in zitten ondanks het scannen en bij een merrie die heel laat pas voller wordt, blijf je twijfelen of ze nog wel drachtig is.
Tja, ik denk dat dat wel een beetje bij fokken hoort...
En ik kan niet echt zeggen dat het (bij mij) minder wordt na een aantal veulens

Overigens is de merrie die vandaag gescand is, niet van mij hoor. Die is van Samsam op bokt maar ze staat hier.
Maar dat maakt het niet minder spannend hoor, ook als een merrie van een ander gescand wordt ben ik zenuwachtig.
Moet je nagaan wat voor muts ik ben...

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:40

Ja, goed nieuws: het ei was weg!! Dus over 2,5 week scannen en hopen dat het bevrucht is!

En ja, daar ben ik ook zenuwachtig voor... net zoals vandaag! En dan evt. -als het raak was- voor de scan erna, en het op 3 maanden opvoelen... En tenslotte aan het einde, de laatste weken... De bijna 11 maanden zijn best snel gegaan, maar die laatste 3 weken duurden het langst. Maar zeker de eerste 9 maanden gingen best vlot omdat ik ook lekker kon rijden enzo, dan houd je een beetje die routine vast zeg maar.

Bij Eliene bewoog er ook niet veel, maar m'n VA stelde me gerust dat dat per merrie verschilt en niks zegt. Ook heb ik me gelukkig niet van de wijs laten brengen door mensen die Eliene zo dik vonden en riepen "O leuk, mss is het wel een 2ling!". Gelukkig niet dus. Ze snapten maar niet dat ik dat helemaal niet leuk zou vinden. Grrrr...

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:42

He leuk, de mooie merrie van samsam ook drachtig. Toppie! Hoe is het met het veulen wat er nu bijloopt?

Eliene, fijn dat het ei weg was. Ik duim voor je. Het komt allemaal wel goed.

Marije... ik denk ook wel dat ik gewoon 11 maanden lang nerveus blijf. Daarna ook, want dan is het toch mijn kind en heb je ook altijd zorgen hihi.

Leuke merrie Charene, daar moet wel wat moois uit kunnen komen lijkt mij.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:48

@ Nicole Voor de derde keer GEFELICITEERD. Nou weet je wel hoe blij ik voor je ben.......

@ Marije ik vind het echt heel leuk dat het nooit gewoon wordt: de drachtige merrie en veulentjes... Hoeveel heb jij er al gehad? en je blijft enthousiast. Geweldig.
En bij deze ook erg bedankt voor alle nuttige info die er via jou deze kant op komt.....

@ Parouscha: 3x balen. Ik blijf voor je duimen hoor!!

@ Eliene: Op naar de scan het klinktwel goed......
@Charene: ik sluit me bij de opmerking van Eliene aan. Super.

@ Lavanta Yes gelukt gefeliciteerd.

En voor iedereen die ik vergeten ben, niet opzettelijk maar

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 15:02

@Twinkel, als alles goed blijft gaan, worden volgend jaar veulens nummer 10, 11, 12 en 13 geboren, eigen fok uit mijn eigen merries.
Maar daarnaast heb ik ook heel wat veulens geboren zien worden en daarbij geholpen bij merries van andere mensen.
En ja, ik blijf enthousiast en blijf het altijd weer spannend en geweldig vinden om alles rond de dracht en de geboorte mee te maken

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:26

charene schreef:
Joelyn is sinds 9 july drachtig..dus dan komt het veulen ongeveer half mei...........Groetjes Charita

Eh sorry dit moet 9 juni zijn

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:49

Eliene schreef:
Bij Eliene bewoog er ook niet veel, maar m'n VA stelde me gerust dat dat per merrie verschilt en niks zegt. Ook heb ik me gelukkig niet van de wijs laten brengen door mensen die Eliene zo dik vonden en riepen "O leuk, mss is het wel een 2ling!". Gelukkig niet dus. Ze snapten maar niet dat ik dat helemaal niet leuk zou vinden. Grrrr...

Ik weet precies hoe het voelt
Friet was de laatste 3 jaar ook zooo zwaar tijdens de dracht, iedere keer weer heb ik regelmatig het woordje tweeling voorbij horen komen, maar het was gewoon 3x een hengstveulen... Stiekem wist ik wel dat er geen twee in zaten, maar als er mensen zijn die het zeggen dan twijfel je toch wel even

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:30

jaja,een verzorgmerrie van ons begint een buikje te krijgen.
als het goed is is ze alweer bijna 5 maanden drachtig.
nog maar een half jaar te gaan.

het is dezelfde merrie als dit jaar die zo lang overgedragen had.
jullie herinneren je haar vast nog wel,iedere keer de tekens maar dan weer niets(nicoline dus)

ik weet niet of het hier eigenlijk mag maar ik wou het wel even zeggen.
jullie kennen vast nog wel haar veulen van de foto
nou,die heefd precies hetzelfde karakter als haar vader.
het is een heel brutaal nest(wel heel lief)die je constant achterna loopt.
ze staat bij haar vader in de weide omdat de merrie,s dit jaar weer door hem gedekt zijn.
nu is haar vader dus ook keilief voor zijn zoon en dochter,hij likt ze helemaal af en ze krabbelen elkaar.
maar nu dacht pepper dus dat ze zomaar even kon drinken bij haar vader.
dat ging dus eigenlijk niet zo best.
ik dacht dat de hengst haar zou bijten maar in plaats van dat duwde hij haar opzij(had zijn oren naar voren dus meende er niets van)
ik vind dat zooo fantastisch,helaas is de hengst niet meer van ons maar nu van een hele goede kennis.
ik mag van die kennis zo vaak komen als ik wil en doen met de hengst wat ik wil

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:59

Hee, Charene, jij ook hier! Ik dacht al, 9 juli? maar het was dus toch een maandje eerder! Ben benieuwd naar het veulen hoor!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:12

Wat erg he? Dat gezenuw rond de merries? Wat doen we onszelf aan! Maar ja, het hoort er idd bij. Aangezien wij niks weg kunnen doen wordt dit veulen voorlopig echt het laatste voor ons. Wat moet ik dan in het voorjaar??? Ik krijg vast afkickverschijnselen!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:33

Een van mijn merrie was verleden week ook niet meer drachtig op 41 dagen .Ik vond zelf de scan op 35 dagen niet zo goed ,het vruchtje had geen mooie ronde vorm en was vermoedelijk aan het afsterven daarom hebben we ze een paar dagen later terug gescand en het was foetsie .Ze staat nu terug op het insiminatie station om gedekt te worden en ik kreeg gisteren weer het nieuws dat ze 2 rijpe follikels had wat dus een grote kans meebrengt op tweelingdracht ,oh jee . ik hoop echt dat er maar ééntje bevrucht wordt want ik ben er nu toch wel een beetje beng van .
Het is nu reeds de derde keer dat ik het meemaak (met verschillende merries ) dat bij de tweede scan er geen vruchtje meer is ,dus ik begin niet meer super blij te doen als ze op 18 dagen drachtig zijn ;Het is nu de laatste poging ik hoop dat het lukt met wanda!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:35

Jesses Libke, geen veulen meer is niks, maar twee veulens wil je toch ook niet nog een keer meemaken