tja was te verwachten die negatieve reactie's maar ja faye heeft een stevige aanleg om dik te worden en te blijven, dus dan is een veulen aan de voet beter dan hoefbevangen.ze is namelijk een haflinger. ik hoef geen dure hengst te hebben voor haar ook al heb ik zeker mooie gezien. ik laat haar in 2007 dekken door een mooie en goedgekeurde hengst ook al heeft ze zelf geen papier, het veulen krijgt dan een "half"papier? maar goed dat maakt ook niet uit zolang ze maar gezond zijn faye en haar kind. de reden dat faye door zoveel verschillende hengsten is gedekt is omdat ze op een handelsstal staat en de hengsten weer weg waren toen ze weer hengstig werd. pas eind juli na een gesprek met va bleek dat ze last had van hormonen (ze was elke 2 week hengstig) de kans dat ze drachtig zou worden was zeer klein, hij dacht dat het niet zou lukken. dus ik ben erg blij dat het wel gelukt is ook al weet ik nu niet waarneer ik het kan verwachten. er word gezegt "ga uit van de laatste dekking". maar dan kan ik het veulen toch nog niet voellen nu? dan zou ze nu bijna 4 en halve maand zijn en ik voel het veulen duidelijk , net in de flanken van faye. ikzelf vermoed dat ze in april bevalt , en ja dan nog is het een verrassing want in april is ze 2 x gedekt door dezelfde hengst. zoals je nu dus kunt lezen was er een reden voor de verschillende hengsten, en ik hoef geen duur paard/pony of wat dan ook om op te scheppen ik ben erg blij met mn meisje en als het voor haar gezondheid beter is om een veulen aan de voet te hebben dan gebeurt dat. o ja voor degene die wel wat aardigs zei: bedankt fijn he om gewoon op de grond te staan en aardig zijn tegen anderen zonder gelijk te veroordelen dank je nu weet ik weer waarom ik ook alweer op bokt kwam. sorry dat het een lang verhaal is geworden, moest dit ff kwijt
hahahaha ja best wel spannend omdat er bont op is geweest wil dat nog niet zeggen dat ik bont krijg dat is helemaal niet zeker en zwart is ook niet altijd overheersend dat heb ik op stal wel gezien: haflinger x fries = is geworden een mooi vosje loopt wel wat als fries dus het blijft een verrassing nu vind ik schimmel ook mooi daarom heb ik besloten haar te laten dekken in 2007 door een lusitano een geweldige hengst mooi en lief dan is de kans op schimmel wel erg groot enne niemand zegt het hoor een dure hengst maar een haflinghengst is voor mij nu nog ff te duur dus dan het alternatief een hengst van stal gelukkig vaak keuze genoeg
Hoi hoi, De Belisar merrie van ons is weer opnieuw drachtig van Ub40 en de Lancet is dit jaar niet gedekt. Voor foto's van de vorige veulentjes kun je in mijn profiel kijken!
heb haar 7 weken moeten missen ben wel tussen door even wezen kijken afgelopen zaterdag nog
ik was stomverbaast in 3 weken tijd was er al een buije te vooschijn gekomen. zal als ze thuis is even fots van de buik maken ze is uitgerekend rond 13 maart
ben trouwens benieuwd wie het eerste boktveulen gaat krijegn wet iemand hier al iets van
nou op pagina 1 begint het met een paard die al 20 januari klaar is. paar pagina's terug staat een lijst van de uitgerekende paarden op welke datum enzo. moet je maar even kijken, t zijn er in ieder geval een heleboel
aah dank je heb net gekeken eerste veulen rond 4 januari spannend hoor das al snel in maart zijn er een boel uitgerekend zal de verdere lijst van stoeetrij sollendurg ook snel invullen weet wel de hengsten maar nog niet de preciese datums. komen er als het goed is 15 veulens bij ons dit jaar