Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:12

volgens mij wel hoor je ziet echt zo vanuit dat achterbeen die lijn doorgaan naar een erg dikke buik.

Hinke is echt tonnetje rond. wat had jij vorig jaar marije met een ronddragende merrie ? merrie's of had je een puntdragende merrie en merrieveulens?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:50

Ivanka is nog niet zo rond, maar wees gerust dat komt gauw genoeg! Haha!

Hinke is al behoorlijk! Bloos!

Ja Marijer, Macy der buik wordt inderdaad puntig. Maar ik had het al gezegd hé dat het een hengstje werd. Tong uitsteken

Bij Simply zie je het ook al een beetje, ze wordt wat ronder in de breedte.

Ik moet nodig nieuwe pics van de mijne maken, nog een week en ze is 7 maanden ver.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 15:12

Het zou erg zijn als Ivanka nu al rond was geweest *LOL* Oe, vandaag dag 80 Tong uitsteken! Nog 20 dagen en we zitten al op de 100! (begin je dan al iets te zien? ik begin ongeduldig te worden Tong uitsteken).

Hinke ziet er echt al lekker rond uit! 4 maandjes nog maar, die zijn zo voorbij.. let maar op Knipoog!

Marije, naar welke kant stonden jouw merries ook alweer bij het dekken? Schijnheilig Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 15:28

Jeddah, als je de foto van Simply vergelijkt met de foto op pagina 4 dan zou ik me nog maar niet ongerust maken of ze drachtig is of niet. Dat is toch wel een aardig verschil Knipoog
Draagt ze niet meer in de breedte? Dan zie je vanaf de zijkant niet zoveel.

Copper draagt altijd rond, Macy toch wel iets meer in een punt heb ik het idee. Vorig jaar ook.
En toch hadden ze allebei een merrieveulen Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:45

Ik heb trouwens al een voorproefje gehad vannacht voor de slapeloze nachten die van de zomer gaan komen... Was gisteren naar Tiesto in concert geweest, half 10 thuis, 2 uur geslapen en vanavond weer uit...
En ik zie heb nu al enorme wallen, hoe moet ik er dan in de zomer toch wel niet uit zien? Scheve mond

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:37

Nou Jeddah, volgens mij hoef jij je idd geen zorgen te maken! Dat is ECHT wel een drachtig buikje! Jij ziet het waarschijnlijk niet omdat je haar elke dag ziet, maar 't zit er wel degelijk !

Hoe zit dat nou precies met die punt- en hangbuiken Verward ??

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:40

Mijn merrie heeft misschien verworpen laat haar deze week voor de zekerheid opvoelen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:30

jasses apaloosafan, dat is vervelend.
Een van mijn merries heeft op 3.5mnd verworpen...ik duim voor je dat het er nog zit.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:05

Jeddah, ik ken jouw paardje natuurlijk niet maar ik vind dat ze toch aardig wat buik heeft hoor!!!

Niet zo'n buik als mijn Gomera, maar dat is dan ook weer een buitenbeentje wat dat betreft Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:02

Thanks voor de positieve reacties iedereen, het lijkt wel heel erg van dag tot dag te verschillen op het moment, hebben jullie dat ook? Dat ze de ene dag meer buik lijken te hebben dan de andere dag??

@apaloosafan, ik hoop dat het er nog zit! Hou je ons op de hoogte?
@Mac, weet jij nog hoe Lee vorig jaar droeg? Sim had toen zeker geen punt buik en het was een merrie. Ben benieuwd wat voor buik Lee had?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 13:21

Ik heb dat ook hoor! Vanochtend kwam ik bij haar op stal om haar een deken op te doen en buiten te zetten, en ik vroeg me echt even af waar haar buik gebleven was! Terwijl op sommige dagen ze echt heel dik is al.

Odess is eigenlijk heel lief en rustig sinds de dracht. OK dan! Alleen gister, toen ik een hand op haar buik legde, wat ik elke ochtend doe, hapte ze ineens naar achteren! Bloos! Dat heeft ze zeker tot vijf keer toe gedaan. Ook hapte ze in de spijlen van de stal etc. Dit had ik echt nog nooit eerder meegemaakt. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Vanochtend was het overigens weer helemaal goed! Lovers

Volgens mij heeft ze een keer in de zoveel tijd een heftigere nacht dan andere keren. Ze heeft een losse bak in haar stal hangen (voor de biks) en een keer in de zoveel tijd ligt die op de grond. Ik heb er wel eens naast gestaan en wat me opvalt is dat wanneer het veulen trapt, ze een hele boze reactie heeft naar de bak. Dus elke keer als de bak weer op de grond ligt, ben ik net even wat liever tegen haar Ach gut Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:36

Ben blij dat ik niet de enige ben!! Hoever is Odess nu??

Simply vindt het al vanaf het begin vervelend als ik aan haar buik zit!

Wat gaaf dat ze je duidelijk laat weten dat ze een slechte nacht gehad heeft he? Ze reageert het gelukkig op de bak af en niet op jou!

Pas je op dat je niet te lief bent als die bak op de grond ligt, straks heeft ze dat door en doet ze dat elke nacht, hihi!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 13:51

Haha, ik zal erop letten Haha!

Odess zit morgen op 25 weken, dus bijna 6 maanden. Schiet al lekker op Lachen

Nee gelukkig is ze tegen mij heel lief. Op gister na dan! Ik hoop stiekum dat dit een eenmalige actie was, maar ik vrees ervoor... Haha!

Ik heb er een aantal keren naast gestaan wanneer ze staat te eten. Ik heb dan mijn hand op haar buik, en zodra ik iets vreemd voel, reageert ze heel chagerijnig! Ze gooit de helft van haar biks uit de bak(maak een hele wilde hoofd beweging) gaat anders staan en eet dan weer verder. Ze moet het dan echt afreageren! Ach gut
Hoop dat het veulen wel een beetje om zn mamma denkt, want ik vind het wel heel leuk dat schoppen, maar de moeder denkt er even anders over!

Wanneer is simply precies uitgerekend?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:55

Schiet zeker al op! Simply is nu 7 maanden ver ! Ik heb nog niks zien bewegen helaas, maar de vorige keer ook pas op het laatst, Sim is een vrij brede merrie en volgens mij heeft ze gewoon "te" veel ruimte Verward !!

Ik zal ook eens proberen te voelen tijdens het eten, ik kijk wel tijdens het eten, mijn ervaring is dat de veulens juist dan gaan bewegen, maar heb nog niet gevoeld, weet ook nog niet of Sim dat op prijs zal stellen Nagelbijten / Gniffelen , mocht ik na vanavond niet meer op bokt komen dan vond ze dat bijkbaar niet zo leuk Boos! . Ze is heel erg "blijf van mijn lijf" wanneer ze drachtig is, maar ik wil het veuilen zo graag voelen, hoef ik ook niet meer te twijfelen!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:58

Als ik naast Rilexta ga staan als ze aan het eten is, explodeert ze bijna. Bijten, dreigen etc. Helemaal als ik haar probeer aan te raken, dus dat laat ik ook maar achterwege. Mijn lieve kleine pony is helemaal de dupe, want ze bijt en trapt hem all day long. Dit deed ze voorheen ook wel eens, maar zeker niet op deze manier en zo vaak. Hij is helemaal bang voor haar geworden, Ach gut . Bij mijn vorige merrie was het precies andersom, die was buiten de dracht een enorm kreng, maar in de maanden van de dracht veranderde ze echt in een lief dier dat veel aandacht wilde.
Rilexta zit deze week op 7 maanden dracht.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:59

jeddah schreef:
@Mac, weet jij nog hoe Lee vorig jaar droeg? Sim had toen zeker geen punt buik en het was een merrie. Ben benieuwd wat voor buik Lee had?

Bij Lee zat het toen heel compact weggestopt. Je zag eigenlijk niet veel tot 2 maanden voor de bevalling, maar toen zat het overal leek wel!
Dit was twee maanden voordat Shane geboren werd:
Afbeelding
Zo zag ze d'r uit vlak voor de bevalling:
Afbeelding
Het is alleen niet echt eerlijk toen te vergelijken met nu. Toen reed ik haar nog heel fanatiek, dus was ze goed in model. Nu doe ik bijna niks met haar en zie je dat alles nu al begint te "hangen".

Die reacties op de buik komen me ook bekend voor. Soms schoot Lee tijdens het rijden ineens onder mijn achterste vandaan en keek ze een beetje paniekerig achterom. Later merkte ik dat ze dat ook deed als ik haar stond te poetsen en het veulen actief was. Kennelijk dacht ze dan dat ik haar een peut gaf. Beetje sneu wel Scheve mond . Lee vindt menselijk lichamelijk contact eigenlijk altijd fijn; ook tijdens de dracht. Vooral op het laatst van de dracht zou ze het liefst bij je op schoot zijn gekropen. Ze was toen echt héél erg Lovers Pepsi en Shane moeten momenteel vooral bij haar uit de buurt blijven, want anders vreet ze ze op. Ze staat eigenlijk de hele dag een beetje voor zich uit te dromen. Ze glanst, haar ogen staan helder en ze is duidelijk erg tevreden.
Laatst bijgewerkt door Mac op 31-10-04 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 14:02

Gelukkig staan die van mij 's nachts gescheiden! (fjordie staat gewoon buiten) Samen in een stal, wat we eerder regelmatig deden, zou een ramp zijn! Overdag staan ze samen in het land en dat levert helemaal geen problemen op want dan gaan ze gewoon hun eigen gang, maar als ik ze samen uit de bak moeten halen krijgt de fjord ervan langs! Stel je voor dat hij meer aandacht krijgt dan Odess!! Ze is momenteel heel jaloers, zeker als het om eten gaat.

Edit:
Dat heeft Odessa zeker ook hoor. Ze ziet er echt heel gezond uit, glanst heel mooi en heeft ook overal zin in. Ze eet graag en veel, dus wat dat betreft zit ik ook zeker niet over haar in Lachen Dit jaar niet gelukkig! Maar ik hou haar goed in de gaten!
Laatst bijgewerkt door Odess op 31-10-04 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:04

Het lijkt idd soms wel of de buik van mn Pepsi kleiner is geworden. Ik denk dat dat gewoon een vertekend beeld is, omdat het meer naar de zijkant is verschoven. Pepsi is nu al zo ver dat je haar buik echt ziet schudden. Het deert haar niet: ze is haar eigen blije self.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:13

Mijn merries houden best wel van aandacht en kriebelen op de juiste plekken. De schoft en hals zijn favoriet.
Maar waag het niet om aan de buik te komen... Blauw oog
Macy begon afgelopen week zelfs een keer heel kwaad te gillen, normaal blijft het bij oren in de nek en wat dreigen.
Op het laatst gaan ze allebei al dreigen als ik naast hun buik ga bukken om naar het uier te KIJKEN Rolleyes

Maar ik kan niet wachten tot ze straks weer op stal komen. Dan worden het echt van die aanhankelijke tut-merries Haha!
Vooral een uitgebreide rosbeurt op de rug kunnen ze dan goed waarderen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:17

Jeetje Mac, wat zeg ze er toch super uit die Lee!! Daar had ze toch wel een ronde buik, geen punt zo te zien!

Goh, leuk, drachtge merries, bij ons allemaal dus een gevaar voor eigen leven als we aan de buik willen zitten Knipoog !

Het rare van Simply is dat ik wel aan haar uier mag komen, graag zelfs, dat vndt ze heerlijk!! Dat vindt ze altijd lekker hoor, ook wanneer ze niet drachtig is.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:28

jeddah"]
Jeetje Mac, wat zeg ze er toch super uit die Lee!!
[/quote]
6 kilo merriebrok op een dag Schijnheilig , twee kilo wortels en zwangerschapsmassage van het vrouwtje .... dat wil wel Haha! !

[quote="jeddah"]
Daar had ze toch wel een ronde buik, geen punt zo te zien!
[/quote]
Nu heeft ze meer een punt ... zou ze dan toch .... Hyper! ???

[quote="jeddah"]
bij ons allemaal dus een gevaar voor eigen leven als we aan de buik willen zitten Knipoog !
[/quote]
Bij mij (nog) niet Haha! . Ze vinden het allebei prima. Ik voel wel dat er behoorlijk spanning staat op zo'n buik, dus ik kan me voorstellen dat er merries zijn die het NIET prettig vinden als je eraan zit.

[quote="jeddah schreef:
Het rare van Simply is dat ik wel aan haar uier mag komen, graag zelfs, dat vndt ze heerlijk!! Dat vindt ze altijd lekker hoor, ook wanneer ze niet drachtig is.

Ja, uiers schoonmaken is altijd feest!! Soms tilt Lee zelfs haar achterbeen op zodat ik er (naar haar idee) beter bijkan Haha! .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:48

Odess: is jouw merrie normaal ook zo sjaggie naar andere paarden toe, of is dat iets "nieuws" van tijdens de dracht?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:55

Mac schreef:
Ja, uiers schoonmaken is altijd feest!! Soms tilt Lee zelfs haar achterbeen op zodat ik er (naar haar idee) beter bijkan Haha! .

Macy tilt ook haar achterbeen op ja...
Maar voor een iets andere reden Nagelbijten / Gniffelen Blauw oog
Afgelopen jaar liet ze al 6 dagen van te voren de melk lopen. Eerst druppen en daarna spoot het in straaltjes eruit.
De DA zei dat ik haar voor de zekerheid wel kon melken om de biest in te vriezen voordat alles weg zou zijn.
Dat leek me niet echt een goed plan. Zelfs met een praam op kon ik er nog niet aan komen Scheve mond
Ik heb toen voor de zekerheid maar Pavo-biest gehaald....

Mijn merries zijn in de groep nog wel erg gezellig. Ze staan nog steeds samen te eten en Sammie is nog veel met de dames aan het spelen Lachen
Pas op het eind zijn ze hem zat.
Dan zie je ook dat de merries meer samen optrekken en Sammie wat vaker weg jagen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:57

Hahaha ... strakke tip van die dierenarts!! Pittige tante dus, die Macy!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:02

Die zelfde DA komt pas bij Macy in de buurt als ze in de opvoelbox staat Haha!
De laatste keer dat hij haar gewoon in de stal wilde enten, sloeg ze de voerbak van de muur, waar hij net achter weg dook Bloos!
Ik had hem gewaarschuwd... Schijnheilig

Maar verder is ze in de omgang wel erg makkelijk hoor. Alleen eenkennig en je moet niet aan haar buik/uier zitten.
Bij de smid is ze bijvoorbeeld schaapmak.