[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:43

AM, het veulen is in dit geval straks voor de hengstenhouder zelf. Ze willen graag een nakomeling maar hebben zelf geen geschikte merrie.
Maar de hengst had ik zelf ook kunnen kiezen door zijn geweldige karakter en enorm fijne, lichtvoetige bewegingen.
Vind het ook zeker een aanvulling op deze merrie qua bouw. Merrie is vrij zwaar en lang voor mijn smaak.

AM_Horses

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:04

Balko. Dat is mooi. Ik ben benieuwd. Eerst duimen dat ze drachtig is

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:16

Ik heb even gespiekt in je profiel Balko, ik denk dat je bij mij in regio woont. Ik herken een manege waar je met de vos rijdt :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:45

Balko wat leuk dat de hengstenhouder het veulen wilt hebben! Je hebt ook een gave merrie hoor! Lieve hengst lijkt het zo op de foto's

Muronia ik duim keihard voor Wainonia. Vervelend zeg dat vocht. Waarom nou... Wanneer mag je scannen? En Veronia ook op het wachtbankje! Leuke spannende tijd wel weer :j

Amhorses had het al gezegt... wat is White dream toch een... ja.. droom <3 Wat is die hengst toch gaaf geworden. Ook echt een aanvulling wat betreft kleur én kwaliteit. Hopelijk laat Odilia wat zien binnenkort :j Liezella was al gedekt (toch?).

Jennyk super! Wat een reactie op het veulen. Ze wil zelf ook graag een denk ik :j

Baudyh balen zeg. Gelukkig is het nog vroeg. Duim op een goede ronde deze keer!

LaDonna hopelijk helpt het mooie weer en betere temperaturen mee!

Cynthia het is wel echt een gaaf kereltje. Ben benieuwd naar de keuze die je gaat maken!

Kiki1976 hoelaat ga je scannen? Benieuwd of je al bijna kan insemineren

Nayla oeh wat spannend voor Rafa! Duimen draaien! Benieuwd wat de scan vandaag laat zien voor Breeze

Moner sorry geen ervaring mee

Nobel _O- Haha kon dat maar!

Corinadrenth wat fijn een opvoelbox. Wil ik ook nog wel. Fijn dat het toch nog gelukt is!

Zilver was 6 a 7 april niet meer hengstig. Verwacht dat we rond 21/22 kunnen dekken. Heb de hengst inmiddels opgehaald. Helaas heeft hij veel moeten inleveren deze winter en wormen. Wordt allemaal behandeld en zie hem met de dag opknappen.
De dag dat hij kwam
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:57

Balko, welkom.
Hoop dat je dr vrijdag drachtig scant. Leuke combi

jennyk kijk dat is super. Hopelijk gelijk de eerste ronde drachtig

Muronia ga voor je duimen! Hopelijk beide dames drachtig.
Bij Bo wist ik het toentertijd ook al voor het scannen dat ze drachtig was. Ze was opeens zo´n lieve knuffel, daarvoor best afstandelijk. En het klopte ook, helaas waren het er toen 2. Helaas na het weg knijpen van 1 vruchtje ook de andere weg. Jaar erna gelukkig maar 1. Toen kon ik het niet zeggen van haar gedrag, want ze bleef een lieve knuffel haha

AM wat een gave foto´s. WD kan aan de bak haha

Kabayo vanmorgen geweest, zie update onderaan mijn bericht.
Lief koppie heeft hij. Benieuwd naar de combi met Zilver

Vanmorgen weer te scannen geweest met Bo, en ei nu een dikke 4. Morgen insemineren. Laatste keer (2015) ten natuurlijk gedekt op de eisprong (toen ook een 4 en voordat we naar de hengst gingen ei afgespoten) en netjes drachtig. Nu hopen dat het weer zo voorspoedig gaat.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:02

LaDonna75 schreef:
Ik heb even gespiekt in je profiel Balko, ik denk dat je bij mij in regio woont. Ik herken een manege waar je met de vos rijdt :j

Wezep bedoel je?
Ik kom zelf uit Veessen, achter Heerde.
Waar kom jij vandaan?

@Kabayo ben benieuwd hoe hij het gaat doen zn eerste sprong :j

Gisteren de merrie voor het eerst opgepakt na 8 maand rust. Was goed heet maar geeft goede hoop!

Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:38

Kabayo. Klopt, Liezella is al gedekt nu 8 dagen geleden. White Dream is echt mega gegroeid en veranderd. En nog zie je hem ontwikkelen.
Perry is leuk. Echt een bijzondere kleur. Zo zonde dat hij zo'n knauw heeft gehad. Wormen doen geen goed.

Balko. Vindt het echt een toffe merrie :j

Nobel01. Wat balen. Als er zoveel tijd tussen springen van eieren zit. Is het vaak geen succesvolle cyclus. Ik duim natuurlijk voor wel

Kiki *\o/* WD doet het met plezier. Ik zal de wensen in fluisteren. Merrie? Valk? :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:47

Elina we gaan 28 april scannen met beide. Ik vind je hengst leuk, laat hem maar lekker opknappen. Is hij nu van je zelf?

Kiki sneu is dat he, als het dan toch niet lukt. Ei bij je merrie groeit nu mooi door, ik duim voor je!

Nobel, een vervelende ronde zo. Ik geef je gelijk dat jullie het nu zo gaan doen. Zou toch moeten springen na afspuiten nu zou je denken.

Ik heb klijndijk (kliniek) vanmorgen gebeld om te vragen of er toch niet nog iets is dat ik nu nog kan doen om dat laatste beetje vocht er nog uit te krijgen voor vrijdag. Rond vrijdag zou het vruchtje in de baarmoeder moeten aankomen nl. Ze zouden mij terugbellen. Ik ben erg benieuwd..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:54

AM_Horses schreef:
Kabayo. Klopt, Liezella is al gedekt nu 8 dagen geleden. White Dream is echt mega gegroeid en veranderd. En nog zie je hem ontwikkelen.
Perry is leuk. Echt een bijzondere kleur. Zo zonde dat hij zo'n knauw heeft gehad. Wormen doen geen goed.

Balko. Vindt het echt een toffe merrie :j

Nobel01. Wat balen. Als er zoveel tijd tussen springen van eieren zit. Is het vaak geen succesvolle cyclus. Ik duim natuurlijk voor wel

Kiki *\o/* WD doet het met plezier. Ik zal de wensen in fluisteren. Merrie? Valk? :+

F heeft voorkeur voor valk merrie (en ik zei al dan krijg je een palomino hengst haha)

Muronia schreef:
Elina we gaan 28 april scannen met beide. Ik vind je hengst leuk, laat hem maar lekker opknappen. Is hij nu van je zelf?

Kiki sneu is dat he, als het dan toch niet lukt. Ei bij je merrie groeit nu mooi door, ik duim voor je!

Nobel, een vervelende ronde zo. Ik geef je gelijk dat jullie het nu zo gaan doen. Zou toch moeten springen na afspuiten nu zou je denken.

Ik heb klijndijk (kliniek) vanmorgen gebeld om te vragen of er toch niet nog iets is dat ik nu nog kan doen om dat laatste beetje vocht er nog uit te krijgen voor vrijdag. Rond vrijdag zou het vruchtje in de baarmoeder moeten aankomen nl. Ze zouden mij terugbellen. Ik ben erg benieuwd..

Ja was best sneu, en ook echt wel jammer. Jaar erna had ze 4 rijpe eitjes, maar toen gelukkig maar 1 vruchtje.
Benieuwd wat ze zeggen of je nog iets kan doen

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:24

Ik ben aan het wachten op m'n pakketje sperma.
Daarna kunnen we colla insemineren. Ei is gister afgespoten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:21

Wij hebben een kloppend hartje <3
Zo ontzettend blij mee op naar het merrie veulen :D

Baudy
Balen hopelijk straks meer geluk het weer word er qeer beter op gelukkig

Ladonna
Ja ik hoor het veel om me heen. Veel merries met hengstigheid in maart en nu niets meer. Hopelijk met dit komende weer zijn de merries weer happy

Welkom balko
Mooie merrie en wat een ontzettend lieve foto met je dochter <3
Wat voor bloed is die hengst

Jenny
Duimen dat het gepakt heeft

Muronia
Hier draaien de duimen zodat je straks twee merrie mooi Drachtig hebt
Komt Klijndijk wel bij jou scannen etc? Hier zitten we nu bij een andere kliniek daarvoor want klijndijk kon dat niet meer aanbieden

Am horses
Prachtige foto's ik had ze langs zien komen op insta een kennis van me is geïnteresseerd in de hengst dus die laat mij alles van hem zien :D

Kabayo
Wat een knapperd gelukkig kun je de wormen behandelen en kan hij hij jullie lekker weer bij trekken
Nu duimen voor een dracht bij zilver

Kiki
Hopelijk pakt het net als vorige keer
Dan met z'n allen op het wachtbankje

Nobel
Herkenbaar wat je beschrijft onze dame had dat vorig jaar. En toen het ei weg was dacht haar lijf dat ze Drachtig was en hebben we geen hengstigheid meer gezien.
Hopelijk pakt het bij jullie *\o/*

Balko
Ziet er fijn uit zo naar 8 maanden

Corona
Blijft grappig voor niet paarden mensen als je zoiets zegt :D
Wachten op je pakketje met sperma :=

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:24

corina: succes met insemineren!

am: wd is gaaf!

Kabayo: komt vast goed met Perry! Nog een week dus dan kun je al dekken! Hopelijk snapt Perry het maar dat zal meeste wel goed komen toch?

kiki: dat is een mooi groot ei, duimen dat het gelijk lukt! Met WD?

balko: dat is mooi geregeld zo voor de hengstenhouder.

muronia: zou fijn zijn als ze nog een oplossing weten zodat het vocht weg gaat en het ei evrucht en wel kan innestelen

nobel: heb je dan niet meer kans op een 2 eiige tweelingdracht?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:26

Gefeliciteerd seven!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:45

Dank je wel ladonna

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:46

Seven, gefeliciteerd. Hahah idd. Belde mijn man vanmorgen en hij nam en zei: en? Nou ik heb zaad besteld hoor. Hij zei ook al, het is maar goed dat ik weet wat jullie uitspoken want het klinkt wel heel erg raar _O-

corinadrenth, ga duimen dat het pakt

jennyk, ja klopt met WD

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:53

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:14

Kabayo: Knappe hengst heb je uitgekozen voor Zilver dit jaar!

kiki: Ik duim dat het nu ook weer zo soepel gaat!

Spannend Nobel! Hopelijk springt het eitje nu en wordt ze mooi drachtig!!

Gefeliciteerd Seven!!

Balko: Knappe merrie heb je daar! Hopelijk is ze mooi drachtig!

Spannend Muronia! Hopelijk weten ze iets wat je kan doen. Zou mooi zijn als ze nu mooi drachtig wordt.

Hier ben ik net terug van de kliniek en Tet heeft toch een forse tumor op haar eierstok zitten. Volgende week wordt ze eraan geopereerd. Dierenart had wel gezegd dat eventueel dekken dit jaar nog zou kunnen maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Dan koop ik toch liever een jonkie erbij dan dat ik zoveel vraag van haar lichaam. Heel misschien dat we alsnog volgend jaar gaan dekken maar dat ligt er allemaal maar net aan hoe fit haar lichaam tegen die tijd is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:20

Flubberboot jeetje zeg dat was vast flink schrikken. Maar gelukkig wel te opereren. Duim dat de operatie voorspoedig verloopt. Sterkte ermee

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:37

Seven gefeliciteerd, wat mooi!!

Ik heb Marijke Buntjer voor het scannen. Die komt aan huis. Vind haar heel prettig in de omgang met de merries, ze zijn zo relaxed bij haar.

Flubberboot gats, dat is geen mooi bericht. Gelukkig dat ze haar kunnen helpen. Dan was het toevallig maar goed dat je er nu mee wilden dekken en dat dit ontdekt is. Wie weet hoe lang ze er anders mee zou rondlopen. Succes voor haar!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:20

seven: gefeliciteerd!

flubberboot: toeval dat je er dan nu achter komt, ben je er tenminste snel achter gekomen! Succes met de operatie!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:39

@Seven
Ouzzo SD (PROK) (WFFS Vrij)
For romance x Oscar x Apollonios xx x Zeoliet
1.71
Uit de merrie Firzelma een ster preferente voorlopig keur merrie.
Daarachter de merrie Irzelma zij is keur preferente, prestatie merrie zij gaf onder meer al de z2 paarden Nixon en Why me zelma en ook het z1 paard Cella-zelma.
Ook stond zij onder meer aan de basis van zz zwaar paard Avignon en het lichte tour paard Excellent en van het inter1 paard Elegant.

De derde moeder Ezelma ster, preferent zij is onder meer de grootmoeder van het grandprix dressuurpaard Thialf (3e bez.hengst kwpn) en van het internationale grandprix paard dressuurpaard IRFK.
Ook stond zij aan de basis van het inter 1 paard Copernicus en prix sint george paard Dolceo, Ook van het internationale u25 grand prix paard Edson en zware tour paard Fashion Hill (bij het KWPN goedgekeurd) en junioren paard Knight Rider.

@Flubberboot, heftig zeg! Snap dat je twijfelt om te dekken dit jaar!

@Muronia, ben benieuwd naar wat de kliniek zegt. Snap dat niks doen ook niet goed voelt.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:33

Seven gefeliciteerd een kloppend hartje, volgend jaar een vroeg veulen

Flubberboot, wat vervelend, maar ik heb begrepen dat dit vaak met een kijkoperatie worst gedaan of is de tumor te groot. Sterkte

Muronia loost je de oplossing voor het vocht als het lukt.

Sterre heeft al twee emmers Pavo Fertile gehad. Ze was wat laag in vitamine E en selenium en dat zit in Fertile. Hopelijk wordt ze snel weer hengstig, en dan beginnen we met flussen en oxyticine

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:37

We zijn net alsnog naar de kliniek geweest met Wainonia om te spoelen en dat lukte gelukkig nog! Baarmoedermond was al wat strak maar het ging nog. Er kwam meer vocht uit dan dat er in was gegaan, dus ze was wel positief. Ze heeft gelijk een oxy spuitje in de bloedbaan gehad en nou moet ik vanavond en morgenvroeg nog 1 keer zelf prikken. Gaan we toch nog een beetje hoop hebben dat het gaat lukken met haar deze ronde!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:49

Ik duim voor je Muronia.