Wij scande voorheen altijd op 18 & 25 dagen. Dit jaar kunnen we voor het eerst de 25 dagen over slaan en scannen op 45 dagen. Na de 2e scan scande wij niet meer. Want het was na de 2e scan altijd wel duidelijk dat het zou blijven zitten (of niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Crines schreef:Ik heb mijn merrie nog hengstig gezien enkele dagen na inseminatie. Ga ik er dan alvast maar vanuit dat het niet gelukt is?
Nochtans had ze een ei van maar liefst 52mm dat al redelijk aan het afplatten was op het moment van inseminatie...
Vulina schreef:Crines schreef:Ik heb mijn merrie nog hengstig gezien enkele dagen na inseminatie. Ga ik er dan alvast maar vanuit dat het niet gelukt is?
Nochtans had ze een ei van maar liefst 52mm dat al redelijk aan het afplatten was op het moment van inseminatie...
Ligt er maar net aan wanneer het ei is gesprongen. Heb je na het insemineren niet meer laten scannen?
Ik heb een merrie die na de ei sprong nog wel 4 dagen hengstig toont.. Het kan dus wel.
suffie schreef:Sjintoo schreef:Daar staat ze dan tussen allemaal 'sjiekere' paarden als enige koudbloedje.
Ze is meteen gescand geweest bij aankomst maar nog steeds zat er geen eitje klaar. Wel veel follikels beiderzijds. Dus hopelijk is ze dit weekend hengstig.
[ [url=m/BZKCzt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stal in Herwen?
Pasha_2011 schreef:Hahahah Elina (Kabayo) die afbeelding! Onze dame is van zichzelf behoorlijk hittepetit haha.
Zeker spannend Zamora! Maar wel erg leuk. Ik vind het allemaal erg interessant.
Goed kijken naar wat we wel en niet willen fokken en op welke manier dan.
Alles uitzoeken kost tijd, maar absoluut de moeite waard.
Misschien een gekke vraag, maar wat zijn bij jullie de gemiddelde kosten voor het hele fokproces (dus opvoelen, dekking, scan, DA kosten etc.)?